Autor |
Zpráva |
pkotatko
|
Napsal: pát 29.01.2016 15:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Napadlo me zalozit toto vlakno aby jsme meli trosku prehled o vseobecnych vecech a nemuseli to hledat ve vlaknech u jednotlivych staveb. Zde je odkaz na rozmisteni pozicnich a navigacnich svetel u nejbeznejsich typu helin. Snad to nekomu pomuze. http://www.laureanno.com/RC/LED-helicopter.htm
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dagx
|
Napsal: úte 23.02.2016 20:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Měl bych dotaz týkající se zalomení ocasní trubky s vrtulkou.Pokud nezměním převodový poměr a nebudu nic kromě zalomení ocasu měnit,je jedno jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo a na jakou stranu se točí?
Vlevo,vpravo vím že je jedno(sniper,maxir) směr rotace jsem taky zpočátků prakticky vyzkoušel když jsem až po čase zjistil že mám špatně řemínek,takže vím že to vše nějak funguje.Zajímá mě jak velký a na co to má vliv.Hlavně ta rotace.Co vím většinou vrtulka točí spodkem dopředu.Stane se něco podstatného když to v rámci zalomení ocasu obrátím? U velikosti 450-550.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 23.02.2016 20:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Vrtulka by se mela tocit tak, aby predni nabihajici list sel proti rotoru. Zespoda nahoru. Rotor tlaci vzduch dolu a tim urychluje obtekani vrtulkoveho listu. Vysledkem je lepsi ucinnost vrtulky. Jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo asi u modelu nehraje takovou roli. Mozna me treba nekdo jako Troll opravi, ale tohle mi rika muj selsky rozum aniz bych to nejak podrobneji studoval.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: úte 23.02.2016 21:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Veteráni první generace klasické koncepce vrtulníků jako Bell 47 mají vrtulku točící horním listem dopředu, ale konstruktéři ty dlouhodobou praxí ověřené znalosti o lepší účinnosti vrtulky ještě nemohli mít. Co je divný, že koukám tady náhodně na fotku Mi-8 a ta to má stejně.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 23.02.2016 23:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
On sem casem zavita Troll a objasni to. Honzoooo !! Prosim....
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: stř 24.02.2016 16:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
dagx píše: Měl bych dotaz týkající se zalomení ocasní trubky s vrtulkou.Pokud nezměním převodový poměr a nebudu nic kromě zalomení ocasu měnit,je jedno jestli je vrtulka vlevo nebo vpravo a na jakou stranu se točí? ...Stane se něco podstatného když to v rámci zalomení ocasu obrátím? U velikosti 450-550. Nestane se vůbec nic co by způsobilo nějaký vážný problém. Klidně upřednostni konstrukční požadavky před aerodynamickými. U velkých vrtulníků se hraje na řešení naprostých drobností a každá výhoda v účinnosti nebo nosnosti je důležitá. A ani nejsou žádná krutopřísná pravidla jak se má co točit a jestli táhnout nebo tlačit. Obecně jste to tady už popsali a tohle stejně řeší konstruktéři pro každý typ samostatně. A pak to ještě na testech stejně dolaďují. Třeba u EC135 původně nebyla ta ploutev pod fenestronem. Taky je to hrozně nepraktická věc, ale směrovou nestabilitu při vývoji vyřešili právě přidáním té ploutve. Třeba u Bo 105 přidali vzadu pod trup takový hřeben. Původně jim blbě fungovala vrtulka takhle to vylepšili . Prostě každý výrobce to bastlí jak nejlépe dovede. U modelu bych to moc neřešil. Modely jsou v porovnání s opravdickými heli neuvěřitelně přemotorované a pevné. Tady bude uspokojivě fungovat všechno. P.S. Dagxi, je fuk jak to uděláš, Tvé konstrukce jsou super a je vidět, že umíš. Jediné nad čím bych se trochu zamýšlel je torzní tuhost ocasní trubky. To jediné by mohlo způsobovat potíže.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: stř 24.02.2016 17:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Díky.Díky všem.Jde mi pouze o funkčnost rc modelu.O opravdové heli se až tak nezajímám.Na to zkrátka už není čas .Nejde mi ani o ůplnou maketovost.Na to taky nemám čas ani finance.Jen to zalomení ocasu je zkrátka ůplný základ alespoň částečné maketovosti.Šlo mi jen o to kdybych to řešil,jestli stačí to nejjednodušší funkční řešení.Velká většina skutečných vrtulníků má vrtulku zalomenou a navíc ocasní část v jiné výšce než má běžný akrobatický model rc vrtulníku.Už je mi jasné že pokud se do toho člověk zavrtá jde dál a dál a je donucen si mechaniku upravit-vyrobit.Na druhou stranu každý má jiné limity a priority.Mě zatím stačí že u letícího modelu téměř nikdo nepozná jestli je to pádlo a kolik má listů
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 15.03.2016 13:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
martin z píše: Veteráni první generace klasické koncepce vrtulníků jako Bell 47 mají vrtulku točící horním listem dopředu, ale konstruktéři ty dlouhodobou praxí ověřené znalosti o lepší účinnosti vrtulky ještě nemohli mít. Co je divný, že koukám tady náhodně na fotku Mi-8 a ta to má stejně. I tady je to záměr konstrukční kanceláře. Snad to bude z obrázku pochopitelné.
Přílohy: |
Dopredny let vrtulniku.jpg [ 52.6 KiB | Zobrazeno 16936 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: čtv 17.03.2016 18:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Kluci nezkoušel někdo z vás polepovat trup nebo kabinku vrtulníku 3D samolepící folií tvarovatelnou teplem? koupil jsem jetý trup na 450 (ec-135) a přemýšlím, jak si zjednodušit práci a dát tomu nové pozlátko. Pak další věc, kolik to přidá na váze?
díky, Petr
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: čtv 17.03.2016 19:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
3D folii ne.Obyčejnou samolepící a potom z nějakou lepší z reklamky(slabší,líp natahovatelná).Ta 3d na tom bude vlastnostma ještě líp.Váha bude minimální.Na youtube to vypadá triviálně ale je velký rozdíl mezi polepování velké rovné plochy a malé,členité.Negativní radius si představit z jednoho kusu neumím.Další věc je praxe.Napoprvé to určitě nebude ono.Chce to trénink.Čím slabší tapeta tím líp(víc) jde natahovat a je tvárnější ale po překročení určité meze začne měnit vlastnosti.Některé po delší době mají tendenci se smršťovat a vznikají mezery.Reflexní bývají dost silné a téměř nenatahovatelné.Z počátku jsem se snažil co nejvíc natahovat a použít co nejmíň kusů.Postupem času jsem zjistil že na kabinky(malé oblé tvary)je lepší víc kusů a moc nenapínat.Pak je nutné překrýt spoje např. linkama.Další věc je teplota(fén,vařič.....)a rozptyl sálání.To se prostě popsat nedá.Je potřeba to zkoušet na konkrétní polepované věci.Tady je můj poslední výtvor.Maxir.Trup na 450 bude asi lepší nastříkat nebo to svěřit profíkům ale to se asi nevyplatí.Pokud bys to zkoušel zajímaly by mě poznatky a zkušenosti.
Přílohy: |
Foto3474.jpg [ 202.42 KiB | Zobrazeno 16857 krát ]
|
|
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 18.03.2016 7:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
To je krásná kabinka. Obdivuju, že máš fantazii něco takovýho vymyslet. Fakt pěkný.
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: pát 18.03.2016 10:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
|
Nahoru |
|
|
obadal.rada
|
Napsal: pát 18.03.2016 11:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 18.3.2013 Příspěvky: 1343 Bydliště: Zlínský kraj
|
no prošel jsem si to a to by nebylo špatné to mít ve folii než to stříkat a trvanlivost v dnešní době je taky veliká, hlavně se to okouká, tak se to polepí znovu
|
|
Nahoru |
|
|
švíco
|
Napsal: pát 18.03.2016 12:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.9.2012 Příspěvky: 682
|
Zkusím to určitě, možná rovnou na bell - 427, pro mechaniku t-rex 550. Líbí se mi ty matné metalízy... snad to v reálu nebude moc pouťové.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel123
|
Napsal: pát 18.03.2016 13:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
|
Zkoušel jsem polepit černou "karbonovou" auto folií kabinu na ten F3C trup, co jsem dělal před rokem a kus na Snipera. Šlo by to bez problémů, jen by to chtělo asi ukecat přítelkyni a nebo manželku nebo co kdo má doma , aby držela trup, popřípadě fén, protože to chce dvě ruce na napínání folie, nejmíň jednu ruku na držení trupu a jednu na držení fénu. Dalo by se to zredukovat, ale na míň než 3 ruce mi to nějak nevycházelo
_________________ Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|