Nejdřív k Relaxovi. Tomáši, naprosto s tebou souhlasím. Dokonce se mě honily hlavou i ty lodě, případně ponorky, protože mám doma bazén
. U nich bych se dostatečně maketářsky ukojil a to riziko je relativně minimální, ale to jsou právě ty dvě židle. Takže snad až na penzi ( na tu o kterej si mluvil a velmi mě pobavil, přesto, že to tak opravdu je a měl bych spíš plakat), jestli na to bude.
Tuhle obludu umí řídit jedině Demon. Ta Hugova mašinka tenkrát v Kroměříži byla právě od Fischerů, ale byla vojenská- stříbrno-červená USAF. Hugo mě nabízel možnost, že mě tu stavebnici sežene, ale paradoxně by mě projekt vyšel dráž, ikdyž je menší. Je to ale jediná stavebnice takové koncepce, co je k mání. V podstatě budu vyházet právě z ní. Momentálně jí staví dva kolegové ve světě, tak je sleduju.
Jeden z důvodů, proč právě tandem, je právě úžasná jednoduchost mechaniky. Dříve byly tyhle stroje osazený 2x CCPM mechanikou a to dobře nechodilo. Když sem se dozvěděl, jak to je teď, hrozně mě to nadchlo. Na každym rotoru jsou jen dvě serva. Každý z jedný strany a na jeho páce je rozdvojená vidlice, která zamezuje desce cykliky pohyb vejškovky. Takže nahorů, dolů- souhlasný kolektivy, do boku- souhlasný křidýlka, otáčení kolem svislý osy- rozdílný křidýlka a dopředu, dozadu- rozdílný kolektivy.
Naprosto geniálně jednoduchý, když se najde bezpádlo, co to umí
.