Ahoj Pavle. Moc děkuju, ale popravdě z toho všeho moc nadšenej nejsem. Je tam pár problémů, který mi vyloženě vadí. Jsou tam hlučný převody na vrtulku - to se pravděpodobně buď odstraní samo anebo tam zkusim dát menší listy z MI-8. Pokud se ale nebude chodit lítat, tak se to samo neodstraní - a to se nechodí ..... Křídla mají bohužel na letový projev zásadní vliv - vytváří vztlak se kterým se při změně rychlostí musí počítat. Stejně tak kvůli křídlum je vrtulník náchylný na velký vítr. Další věc, která mi štve je odezva řízení. Nedokážu přesně popsat co mi vadí, ale je to jako bych to ani neřídil - je to takový gumový a při visu to neustále někam honim. Je to asi něco v nastavení spirita. Ale tam je tolik parametrů ... aby se v tom prase vyznalo. Prostě už mě to nějak nebaví neustále zkoušet měnit hodnoty, když pořádně ani nevim co a jak se navzájem ovlivňuje. Další věc, která mi na Spiritu vadí, je ta nekompatibilita softwaru a firmwaru v jednotce. Prostě to zpětně není kompatibilní a musí se neustále nahrávat jak software do PC tak firmware. A dostat se někde ke starším verzím je prakticky nemožný.
Udělal jsem chybu, měl jsem tam dát "Démona". Michal ho má v Siuxovi a je to paráda - jednoduchý nastavení a lepší letový projev. Jednou jsme ho měli i v MI-8 a byl to velký rozdíl.
Ze zoufalství jsem dodělal část krytů hlavního podvozku. Žádný formy už dělat nechci a nebudu - tak jsem to vytisknul na 3D tiskárně. Zvenku to nějak povrchově upravím a kašlu na to.
Registrován: 18.1.2012 Příspěvky: 1212 Bydliště: Praha
11marty11 píše:
Ahoj Pavle. Moc děkuju, ale popravdě z toho všeho moc nadšenej nejsem. Je tam pár problémů, který mi vyloženě vadí. . . . Další věc, která mi na Spiritu vadí, je ta nekompatibilita softwaru a firmwaru v jednotce. Prostě to zpětně není kompatibilní a musí se neustále nahrávat jak software do PC tak firmware. A dostat se někde ke starším verzím je prakticky nemožný.
Udělal jsem chybu, měl jsem tam dát "Démona". Michal ho má v Siuxovi a je to paráda - jednoduchý nastavení a lepší letový projev. Jednou jsme ho měli i v MI-8 a byl to velký rozdíl.
Ze zoufalství jsem dodělal část krytů hlavního podvozku. Žádný formy už dělat nechci a nebudu - tak jsem to vytisknul na 3D tiskárně. Zvenku to nějak povrchově upravím a kašlu na to.
To mě mrzí, že po dokončení takovýho díla není všechno podle Tvých představ. Když jsem dělal toho nešťastnýho Hughese, tak během stavby (spíš výroby) došlo tolikrát k odhalení nějakýho nedostatku a jeho odstranění (i za cenu předělání formy čumáku atd.), že už mě celý ten projekt šel na nervy. Letový projev a Spirit - k tomu nic zásadního říct nemůžu, to se mi vždycky zdálo v pořádku, ale Mi-24 je komplikovanější už jen těmi křídly. Ale to neustálý chrlení nových verzí a vzájemná nekompatibilita SW a FW, to mi vadilo hodně. Popravdě právě to byla příčina posledního upgradu (přestal mi fungovat SW v telefonu, proto jsem všechno upgradoval na tehdy poslední verzi), po kterým to začalo padat, stálo mě to kýbl nervů a 2 sady po pěti rotorových listech, než jsem si půjčil od výrobce jinýho Spirita a downgradoval jsem ho na verzi, s níž mi to fungovalo. Jako zázrakem to začalo opět fungovat, nicméně následující start na akci to spadlo na mechanickou závadu a bylo vymalováno...
Teď zápasím s naprostým nedostatkem chuti Hughese číslo 2 dodělat a chybí přitom opravdu málo, vlastně jen koupit regl a namontovat Vbar a zbylou elektroniku do mechaniky, abych mohl zalítnout mechaniku. Ale nějak není chuť a elán...
Tak Ti držím palce, abys vychytal všechny mouchy a měl z heli radost
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Byl jsem trochu mimo pracovně a počítadlo tak zpětně zírám, smekám a gratuluju. Nádhera . S tím Spiritem je to pech ale naštěstí není problém tam dát něco jiného, je to otázka rozhodnutí a instalace. Pokud by Ti to letově vysloveně nesedělo tak není důvod v tom setrvávat. Demon je ozkoušený, taky ho provozuju v pohodě a konec konců VBar je taky fajn a lítá ho dost lidí.
S tím UV lepidlem dost pracuju ( Conloc ), lepím s tím poškozené podmalby na skle. Chce to trochu cvik ale drží dobře. Je lehce pružné, na vytvrzení je dobré mít dost výkonnou UV výbojku ( můžu poskytnout - do Plzně jezdím několikrát týdně ).
Tak držím palce do dokončení, je to na dosah.
Já se teď k lítání skoro nedostanu. Buď prší, nebo fouká, nebo není čas. Bambi vak letěl naposled ani nevím kdy a netuším kdy to s ním zase vyjde. Škoda, viděl jsem to mnohem optimističtěji. Aspoň jsem opravil a zalítal 550 po tom karambolu, teď už je v pohodě. Dnes 7 startů, foukalo, na Hughese špatný a na pětilist už vůbec. Tak na viděnou v srpnu .
Přátelé, viděl jsem Martinovo mi-24 létat a je to skvost! Martin to vodí hezky realisticky a sledovat zatažení a vytažení podvozku... to je zážitek. Prostě perfektní dílo a pilotní um. Přeju, ať dlouho a dobře slouží!
Tak včera jsem s tím bohužel třísknul o zem ..... Chtěl jsem vyzkoušet vyšší otáčky. Po přepnutí se helina z výšky cca 8m vyloženě přibila k zemi - no rána jako kráva, byl to mžik a nestihnul jsem vůbec zareagovat. Až pak jsem zjistil, že jsem měl na druhý plyn úplně jinak nastavenou křivku kolektivu a ještě posunutou směrem dolů... Bohužel - a to jsem to několikrát kontroloval .... Naštěstí díky těm křídlum se to na zemi nezvrhlo. Takže to odnesla jen přepážka uvnitř trupu a deklíky hlavního podvozku.
Registrován: 1.9.2009 Příspěvky: 5097 Bydliště: Praha 6
Křídla Tě fakt asi zachránily, s jinou heli by bylo po listí - minimálně. Taky to máš ohromně pevné, pečlivost se vyplatila.
Přesně kvůli těmhle situacím se nerad vrtám v rádiu, navíc se znám jak dokážu něco přehlédnout.
Před lety jsem totálně zrušil 550 když jsem odstartoval na jiný model ( simulátor Phoenix ). Resp. jsem to viděl ale nepotvrdil dlouze změnu. Po zapnutí se roztočil rotor a heli začala sama pomalu stoupat. Dnes bych cvaknul okamžitě autorotaci a přistálo by to samo ale tehdy jsem lítal možná rok a zíral jako puk a že jako něco vymyslím, Nevymyslel jsem samo nic, heli byla ve 30 metrech, tam jsem zjistil že je opačně vrtulka, výškovky i křidélka. To se nedalo. Sice jsem jednou zalítal éro s módem 2 ač lítám mód 1 nicméně to je snazší. Tak jsem vypnul motor a ze 40 metrů se to sesypalo na zem. Použitelná serva a pár věcí, jinak hotovo.
OPR mi pak nastavil vysílač tak abych musel vždy vybrat a potvrdit model, jinak se nic netočí.
Tak mám opraveno. Ted dodělávám povrch krytů podvozků. A ještě dodělán kulomet .... je vyndavací na magnet kvůli přepravě. Jako bonus je, že díky magnetu je i otáčecí.
Přílohy:
IMG_20200721_100846.jpg [ 40.21 KiB | Zobrazeno 7550 krát ]
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru