Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 18:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Tak a máme tady asi konečnou letovou hmotnost:
Příloha:
3920g.JPG
3920g.JPG
[ 55.75 KiB | Zobrazeno 3588 krát ]


To je se 4-mi raketami Hellfire. Kdybych jich pověsil 8, tak to bude celkem 3966g. No prostě 4 kila. :?
Nejsem na makety zvyklý, tak mi to připadá hrozně těžký, zvlášť když to chytnu do dvou prstů pod gripama, tak jak se heli běžně nosí. Připadá mi, že se ta hlavní hřídel snad musí urvat :D

Jo a ještě, pokud si někdo všimnete těch jako_pěst_na_voko_proužkovaných listů, tak už mám na cestě tmavě šedé. To bude něco úplně jiného...
Nó a to bude tak asi všechno, víc s tím už prozatím dělat nebudu... akorát se těšit na jaro.

Edit:
Vlastně ještě něco, takovou maličkost. Chci si objednat z airbrush shopu nějaký šikovný wash, jak jsem koukal na obrázky, mohlo by to tomu dodat šmrnc. Ale to už bude opravdu všechno.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 21:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Hughes má 4,5 kila, zvykneš si :-). Malá váha znamená u maket dost marný boj o přirozený a věrný letový projev, to že máš vojenský stroj to nepořeší. Maketa nesmí letět jako motyka...

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil Relax dne úte 12.02.2019 23:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 22:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
To je jasný, váha je pro maketu dobrá, všichni mi to říkají. Já jen že když to zvednu v ruce, přijde mi to těžký jako kýbl vody, říkám si chudák materiál, tohle držet když se to lomcuje ve vzduchu... :wink:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: úte 12.02.2019 23:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Ty energie jsou tam obrovské, vezmi si jenom třeba táhla na unašeče a jejich kloubky :-). Proto jsou časem pěkně vytahané a na výměnu, běda to prošvihnout. Kontroluju je snad nejvíc ze všeho, taky kloubek na smykátku vrtulky.

Před lety kdy se člověk spíš učil základy jsem je na 550 našel takové že to byla vysloveně jako ruská ruleta.... U pětilistu se to možná rozloží víc jak u dvoulistu, no - nespoléhám na to.

U makety je nevýhodou část mechaniky nedostupné v trupu, alespoň u mě. Takže boj s nechutí vyndávat to ven jenom tak preventivně když to nejde zrovna snadno. Konektory na světla na stabilizátorech zalepené tavnou pájkou aby v noci nevypadly. A dát zpátky dlouhé šrouby, které drží atyp základovou desku mechaniky na plastových spojkách podvozku, to je velká taškařice s čelovkou a zrcátkem kdy tem jinak není vidět. Něco jako laparoskopický zákrok :-). Vymysleli to tak, nelze než to akceptovat. Ale nehrnu se do toho, radši do nekonečna hledám podezřelé zvuky, nepravidelný chod mechaniky při protáčení rukou a vůle tam kde být nemá, na zuby na převodech naštěstí vidět celkem je. Ložiska nepískají, hřídel drží. Přitom ta páka na rotoru proti 85% váhy modelu jde přímo do ložisek v domcích, to dostává pěkně zabrat.

Nicméně nikdy nelítám v zimě nebo pod stabilních 10 stupňů nad nulou. Plasty jsou křehčí a baterkám to taky nedělá dobře.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 8:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
K opotřebení kulových kloubků. Ač se to nezdá, to namáhání lze ovlivnit výběrem správných a vhodných listů. Takové listy, které by se dali považovat za méně zatěžující náhon desky cykliky a pitch link, mají obvykle uzpůsobené podélné těžiště, které vychází více k náběžné hraně listu, a tudíž list při udržování své polohy při roztočení odstředivou a odporovou silovou složkou je udržován mírně vzadu jakoby trošku zakloněný, oproti listům, které se používali na pádlových hlavách - nebo FBL listech, které, jsou vyloženě ostré pro tvrdou akrobacii a bleskurychlé reakce listu a přenesení sil na mechaniku modelu.
To zaklonění FBL listu vzad oproti FB má dva odlišné projevy. Jeden je reakční schopnost listu kdy po změně úhlu náběhu následuje reakce pohybu na příčnou hřídel a přenesení sil dále do tlumících gum. „Správně“ vyrobený FBL list pro mechaniku makety by měl být právě v těchto reakcích malinko tupější a ospalejší. Protože nereaguje větším podílem své plochy před svým těžištěm (díky odporu a těžišti, které jej udržuje trošku vzad) na povel. A díky tomu že nepůsobí tolik svoji plochou a není o tolik vepředu – pomyslně nepáčí tolik mechaniku náhonů od desky cykliky – pak takový list je šetrnější pro mechaniku a budou se i o dost méně vymačkávat kloubky. Takový „dobře udělaný“ list má i další výhody. Je o hodně méně náchylný k jevu, kterému se říká „delfínek“ s tím také souvisí, že při vyšší dopředné rychlosti letu bude i méně jedovatý na výškovku. Další výhodou je, že takový „správný“ list má o trošku větší odolnost vůči nárazům větru. A za jistých okolností také dovolí model rozletět do vyšší rychlosti vůči okolnímu prostředí.

Samozřejmě že toto vše výše popsané platí pro uspořádání náhonů pitch link od desky cykliky k závěsům rotorových listů – kdy jejich ovládání (pitch arm.) jsou v předu před listem ve smyslu směru otáčení rotorové hlavy.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 12:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Suprový rozklad :-). On tomu takhle detailně rozumí málokdo a hlavně se to těžko hledá na webu.... Díky za něj.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 17:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
OPR, taky děkuju za pěkný rozbor.
Tady jsem vyfotil moje listy, polosymetriky Blattschmied 500m:
Příloha:
Blattschmied polosymetrické 500 mm.JPG
Blattschmied polosymetrické 500 mm.JPG
[ 35.54 KiB | Zobrazeno 3293 krát ]


Zdají se mi spíš maličko předkloněné - opačně než píšeš, ale taky jsem si na fotce všimnul, že díra pro čep je hodně vepředu (u náběžky), takže ta plocha vzadu (u odtokovky) je podstatně větší než plocha vepředu (u náběžky).
To asi taky bude mít vliv, že ano?
Svislice pomocí červené nitě se závažíčkem.
Příčné těžiště jsem označil čárkou fixem.
Tyhle listy jsou určené specielně pro makety, to by mě zajímalo jestli jsou maketové jenom podle vzhledu (a profilu, samozřejmě), nebo i těžištěm?
Mohl bys to prosím okomentovat?
S Blattschmiedy jsem lítal už dříve s heli 450, a tam jsem testoval spoustu listů a s těmito se mi lítalo (objektivně) nejpříjemněji, byly neagresivní a na pohodu.

Pokud byste někdo chtěl sundat list z heliny, pověsit ho na šroubovák a přidat nitku se závažíčkem a nafotit, mohli bysme mít pěkbnou sbírku listů, případně (kdyby se to ujalo) udělat na to samostatné vlákno, třeba v sekci makety. :idea:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne stř 13.02.2019 17:44, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 17:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Je tam dobrá zmínka o tlumících gumách v hlavě rotoru. Nejde jenom o rázy na hřídel ale hlavně o letový projev kdy se změna na měkčí gumy hodně projeví. Jakmile jsem přešel na radu švíca z černých přes středně tvrdé červené až na měkčí šedé, Hughes se ( ještě s dvoulistem ) choval o hodně líp. Přestalo to poskakovat, velký rozdíl k lepšímu. Nevím jestli je seženeš do své mechaniky ale zkusil bych to.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 17:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
Relax píše:
..... Nevím jestli je seženeš do své mechaniky ale zkusil bych to.

Jdu pátrat. Jestli existujou pro Goblina 500, tak to jsou ony.
Pravda ale je, že už teď je to hodné jako beránek, nebo spíš bych řekl jako líný vůl.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 18:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Zase abys to nepřehnal, je to vojenská mašina :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 19:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
:lol: to jó nó
Ale stejně myslím že žádné zpomalení modelu není dostatečný. Když kouknu na video velkých mašin, čiší z toho ta hmotnost na všechny strany. I vojenský mašiny, než se to naaaakloooníííí to je dobáaa.... Ty naše modely se většinou třesou jako drahej pes. Bojím se, že s tím mi žádný měkký gumy nepomůžou :lol: Hlavně starty, velká mašina se zvedá ohromně důstojně, to se s modelem prakticky nikomu nedaří - jak se to odlepí, už se to někam hrne.
Teď snad o víkendu má být teplo a slunečno, asi to půjdu vyzkoušet. Na zemi sice asi mokro, ale to by nemuselo vadit. Ve vzduchu bude sucho. Budu zkoušet důstojný starty.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 19:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 801
No, to mi povídej se startama. Takhle se mi to už snad nepovede a stejně tím ocasem zavrtěl. Ke gumám- já měl za to, že nejtvrdší jsou černý, pak šedý a nejměkčí červený. Mluvím o těch do hlav Align-prosím odborníky o rozbor.

https://www.youtube.com/watch?v=kxE-bFYwHyA

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: stř 13.02.2019 19:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6960
Bydliště: Písek, ČR
To jsem se pěkně ulahodil, zvlášť ten okamžik, když se to trošku nadlehčí na tom podvozku. Wessex je opravdický fešák! :D

K těm gumám do Alignu:
Na e-shopech bývají označené i procenty:
černé - 80%
šedé - 70%
červené - 60%

... Akorát že pro toho Goblina 500 nikde nevidím různé tvrdosti :(

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: čtv 14.02.2019 7:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Woita píše:
OPR, taky děkuju za pěkný rozbor.
Tady jsem vyfotil moje listy, polosymetriky Blattschmied 500m:
Příloha:
Blattschmied polosymetrické 500 mm.JPG

Zdají se mi spíš maličko předkloněné - opačně než píšeš, ale taky jsem si na fotce všimnul, že díra pro čep je hodně vepředu (u náběžky), takže ta plocha vzadu (u odtokovky) je podstatně větší než plocha vepředu (u náběžky).
To asi taky bude mít vliv, že ano?
Svislice pomocí červené nitě se závažíčkem.
Příčné těžiště jsem označil čárkou fixem.
Tyhle listy jsou určené specielně pro makety, to by mě zajímalo jestli jsou maketové jenom podle vzhledu (a profilu, samozřejmě), nebo i těžištěm?
Mohl bys to prosím okomentovat?
S Blattschmiedy jsem lítal už dříve s heli 450, a tam jsem testoval spoustu listů a s těmito se mi lítalo (objektivně) nejpříjemněji, byly neagresivní a na pohodu.

Pokud byste někdo chtěl sundat list z heliny, pověsit ho na šroubovák a přidat nitku se závažíčkem a nafotit, mohli bysme mít pěkbnou sbírku listů, případně (kdyby se to ujalo) udělat na to samostatné vlákno, třeba v sekci makety. :idea:



No ono to poměřovat podle oka moc nejde. Teda vlastně vůbec, a už vůbec ne pouze s jedním exemplářem. Protože to posouzení je nepřesné. Ten list je nějak vyrobený, jeho konstrukce je nějak zamýšlená a kouknout na list a říct verdikt je blbost. Buď ten list funguje a je vyrobený v rámci nějaké odchylky (která bude asi vždycky nějak veliká) správně, a nebo se vyskytují nějaké odlišnosti. Odlišnosti, které se dají odhalit poměřením - tohle měření je dobré udělat v páru třeba před tím, než listy poprvé nasadím na vrtulník. Zkontroluji si tím to, že oba listy budou mít velice podobné vlastnosti a budou chodit oba dva ve svých ideálních polohách, aniž by se nějak výrazně moc rozvážil nehomogenní celek rotorové hlavy po roztočení. Dále, ta plocha od těžiště k náběžce bude vždycky v nepoměru a bude o hodně menší v poměru velikostí. Tak to poměřovat a hodnotit nejde. Ale velice dobře se to dá třeba posoudit v rámci jednoho páru viz. výše anebo porovnáním dvou sad listů mezi sebou. Stejné délky od stejného výrobce. Už se mi stalo, že jsem pořídil druhé totožné listy, a i přes to listy měli odlišný letový projev. A třeba při dopředném letu, kdy trošku pofukovalo se to v nárazech větru chovalo jinak. Pak při porovnání listů z obou sad vyšlo najevo že jedny listy byli víc FBL a druhé byli víc jako pro třeba pádlovou hlavu. To posunuté těžiště, byť jen o kousek dělá hodně. A ještě jedna subjektivní zkušenost. Zdá se mi, že čím více jsou materiálově listy lehčí, tím více to těžiště a jeho poloha je znatelnější na letovém projevu. Ale přiznávám, že to je jen domněnka a moje hodnocení.

A k hodnocení listů Blattschmied. Listy jsou vyrobené přesně pro použití v maketách nebo jiných speciálech. A listy jsou samozřejmě uzpůsobené pro využití na maketových bezpadlových hlavách. Jen se mi zdá jakoby úplně prvotní záměr listů je uzpůsobit na vícelisté rotorové hlavy maket. Při užití pouze dvoulistu se mi ty listy jeví jako ospalé na povely. Ale to klidně může být i vlastnost autostabilního profilu listu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Whiskey Cobra
PříspěvekNapsal: čtv 14.02.2019 8:38 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Woita píše:
To jsem se pěkně ulahodil, zvlášť ten okamžik, když se to trošku nadlehčí na tom podvozku. Wessex je opravdický fešák! :D

K těm gumám do Alignu:
Na e-shopech bývají označené i procenty:
černé - 80%
šedé - 70%
červené - 60%

... Akorát že pro toho Goblina 500 nikde nevidím různé tvrdosti :(


Goblin pouziva normalni O krouzky. Ty se daji koupit v ruznych tvrdostech vcelku bezne ve specializovanych prodejnach.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz