Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: sob 03.11.2018 21:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Dovoluji si představit můj nový projekt, Bell AH-1W Supercobra, podle označení "W" nazývaný Whiskey Cobra. Narouboval jsem laminátový kabátek na draka Devil 505: Příloha:
Namalováno.JPG [ 83.89 KiB | Zobrazeno 6256 krát ]
Teď je to čerstvě nastříkané a namalovaná nějaká patina (podle fotek jednoho dosluhujícího stroje), ještě budu pokračovat. Potom taky budu dodělávat podvozek z nerezové trubky, prozatím to stojí na karbonovém z Devila. Dále budu věšet spoustu detailů, zbraně, antény atd. a dále pokračovat v patině. Ale už je to letuschopné a pevné. Rozhodně z toho nebude prvotřídní maketa, spíš bastard (Kdo tuhle heli zná, určitě na první pohled pozná v čem to spočívá - schválně, kdo poznáte největší prohřešek proti maketovosti? Ony ty hlavní prohřešky jsou celkem tři ). Ale chtěl jsem si udělat radost a lítat s něčím, co připomíná reálnou helikoptéru a ne standardní splašené koště. Je to dané tím, kolik jsem ochoten věnovat času, peněz a úsilí. Cestou, kterou jsem se vydal, to šlo dobře od ruky a moc to nebolelo. Docela pyšný jsem na řešení odnímatelné části (pro výměnu baterky apod.), ta přední část drží na 32 magnetech a jedním trhnutím za čumák se odpojí přední polovina heli a je otevřeno. Nasazení se dělá pouhým přiblížením přední poloviny ke zbytku těla, magnety spolu s vodicími čepy se postarají o přesné nasazení a důkladné spojení obou polovin. Na magnety je i směrovka a vodorovné ploutvičky na ocase (dalších 28 magnetů), protože je potřebuji odnímatelné - totiž ocasní trubka je nedílnou součástí draku a z těla se vytahuje dírou v zadní části, a s těmi ploutvemi by to neprolezlo. Na draku (rámu apod.) jsem nedělal žádné úpravy, je to standardní heli Devil 505, pouze jsem odepnul původní kapotu a celé strčil do nové fuselage. Ta je přišroubovaná na draku celkem 11 šrouby.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne sob 03.11.2018 22:16, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
martin z
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Tak já si tipnu ty 3 hříchy:
1. rotor se točí na špatnou stranu 2. rotorová hlava je proti předloze nízko 3. ocasní rotor není umístěn na vršku svislé ocasní plochy, ale ošizeně v rovině trubky
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
budeš to mít pěkné až naty zbraně jedeš bomby kdo neumi lítat ,lita s maketama osmičky žebys ještě uřezal ocas ?
Naposledy upravil SKAY dne sob 03.11.2018 22:35, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
martin z píše: Tak já si tipnu ty 3 hříchy:
1. rotor se točí na špatnou stranu 2. rotorová hlava je proti předloze nízko 3. ocasní rotor není umístěn na vršku svislé ocasní plochy, ale ošizeně v rovině trubky Znalec se nezapře. Ve všech bodech máš pravdu. Koukám, těch těžkých hříchů budu mít více, našel jsi nějaké nové. 1. rotor se točí na špatnou stranu - tohle jsem si ani neuvědomil (mě stačilo že vrtulka je na správné straně) - dá se to spravit lehce (otočit regl a drobná úprava hlavy, ale bohužel už mám připravené i pravotočivé polosouměrné listy a ty neotočím. Takže s tím budu žít . 2. Hlava nízko - trefil jsi! 3. Ocasní rotor dole - to čumím jak jsi poznal, na fotce nejsou nasazené vrtulkové listy. Klobouk dolů! Hlavní hrůzu jsi ale netipnul (já jsem to schválně nafotil šikovně). Necháme chvíli otevřené než se přiznám, jestli si toho někdo všimne. Kdyžtak dám fotku která více prozradí. A o podvozku jsem psal, že je prozatímní karbonový, tam bude další prohřešek - udělám sice jakž-takž podobný předloze, ale bude posazen níže od těla, takže heli bude výše jako na muří nožce. Lepší posazení nebudu dělat, viz moje poznámka o tom kolik chci investovat úsilí. Takže těch hlavních prohřešků bude nejméně 5 (jestli ještě někdo nenajde něco zásadního; drobností bude spousta, jak jsem psal - abmice na pěknou maketu nemám). Ale ty velké, to je prostě fakt, se kterým počítám.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne sob 03.11.2018 22:58, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
>Skay: Maketové létání neznamená lítat osmičky, koukni sem: viewtopic.php?f=113&t=75887&start=15#p1295682a pěkné pokračování o kousek níže zde, od člověka co lítá s velkýma helikoptérama (to mě původně inspirovalo): viewtopic.php?f=113&t=75887&start=15#p1298293Zkusil jsem to a baví mě to. Rozhodnutí udělat maketu padlo až po tom, co jsem si vyzkoušel u heli držet výšku výškovkou a ne-e kolektivem, a šetřit páčku kolektivu (Jo a jinak máš pravdu, nikdy jsem nezaletěl piroflip, skončil jsem horko těžko u lopéze, souvratu a podobných katolických prvků )
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
SKAY píše: žebys ještě uřezal ocas ? BINGO! Největší hřích odhalen!Originální ocas má maličko jiný úhel, nenarouboval bych ho přes původní, který ovšem zajišťuje funkčnost řemínku. Maketáři to řeší konverzí na kardan, ten lomený kloub sice mám, ale ta konverze na kardan je natolik náročná, že jsem jí vzdal. Takže ocas je tenčí a je to (v porovnání s předlohou) jako pěst na oko. Kdyby nebylo originálu, tak by to byl normální vrtulník, takto je to holt bastard, neboli kříženeček.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 03.11.2018 22:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
bych chtěl videt jak Skřet lita katolicky Tak každa kategorie ma neco a letet hezky plynule je težší nežty záchvaty Kdysi jsem cobru slepil z papiru Jinak jsi s goblinem spokojeny ?? Každopadně at se dilo zdaří a další už bude maketa
Naposledy upravil SKAY dne sob 03.11.2018 23:03, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Roman_rc.pilot
|
Napsal: sob 03.11.2018 23:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky: 5
|
Ahoj, no moc hezky nastříkáno. Prohřešky? No heli moc neznám, ale dle toho, co jsem studoval ohledně barev, tak asi: 1) Některé mají 4list 2) Vpředu nemáš na kapotáži tu "termovizi" (Nebo nevím, takový kulový útvar) 3) Potom ještě níž chybí kulomety Jinak nastříkáno super, ale myslím, že ty přechody mezi světle šedou a šedou byly více vidět, jako opravdu stříkáné přes maskovací pásku. Ale třeba jen omyl. Nicméně by to určitě chtělo polepy, aby to nebylo tak holé a dobarvit ty "zásobníky" na těch "křidélkách" vpřed. Omlouvám se za svou neodbornost, v helinách se moc nevyznám
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 03.11.2018 23:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Roman_rc.pilot píše: Ahoj, no moc hezky nastříkáno. Prohřešky? No heli moc neznám, ale dle toho, co jsem studoval ohledně barev, tak asi: 1) Některé mají 4list 2) Vpředu nemáš na kapotáži tu "termovizi" (Nebo nevím, takový kulový útvar) 3) Potom ještě níž chybí kulomety Jinak nastříkáno super, ale myslím, že ty přechody mezi světle šedou a šedou byly více vidět, jako opravdu stříkáné přes maskovací pásku. Ale třeba jen omyl. Nicméně by to určitě chtělo polepy, aby to nebylo tak holé a dobarvit ty "zásobníky" na těch "křidélkách" vpřed. Omlouvám se za svou neodbornost, v helinách se moc nevyznám 1) 4-list byly AH-1Z. Moje AH-1W byly 2-listy. 2) a 3) všechno bude, mám a přidělám. To co jsem fotil je jen základ, bez navěšené bižuterie.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 04.11.2018 0:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
SKAY píše: ...Jinak jsi s goblinem spokojeny ?? ... Nemám čistokrevného Goblina, je to Devil 505, a musím říci že zpracování je úplně super. Oproti originálu dokonce nějaká vylepšení (např. u Goblinů se trhalo hlavní plastové kolo (známá závada - i zde na RCM dokumentovaná), Devil má kovový střed s paprsky, totožné jako Lynx tuning, atd.), fakt nemůžu proti řemeslu říct ani popel. Oproti Alignu o level výše, prostě strojařina. Dokoupil jsem usměrňovač řemenu, jinak to mám v původním stavu. Letově - prostě je to dobré, i když mám pocit že se Spiritem by letělo i omotorované koště jako po kolejích Jediném co mě trochu štvalo, že při velmi nízkých otáčkách byly vysoké vibrace v ose směrovky, ale to bylo okolo 1600 RPM, od 1800 a výše klid po pěšině. Nějaká rezonance, asi ve spojení s řemínkem. Ale to je myslím známá věc i z Goblina. A ještě se mi dost hřál regl, ale měl jsem 32 kHz frekvenci PWM. Změnil jsem na 8 kHz, jsem si jistý že teplota rapidně klesne, ale ještě jsem to od té doby neproletěl (kvůli tomuto vložení do nového kabátu jsem 3 týdny neletěl).
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: ned 04.11.2018 10:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Tak to je fajn ze chodi jefo zajimavy strojek... K te patine na fotkach vypada dost hrube asi to dela blesk k svefle sede radeji opatrne stema sparama at to nemas jak zebru.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 04.11.2018 10:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Roman_rc.pilot píše: .... ale myslím, že ty přechody mezi světle šedou a šedou byly více vidět, jako opravdu stříkáné přes maskovací pásku. Ale třeba jen omyl. Nicméně by to určitě chtělo polepy, aby to nebylo tak holé a dobarvit ty "zásobníky" na těch "křidélkách"... Nápisy a loga se chystám asi stříkat přes šablony z maskovací fólie. Samolepky tam rozhodně dávat nebudu, leda obtisky - ale to by zase vyžadovalo lak - to jsme spou probírali. Přechody mezi těmi dvěma barvami - ono jak jsem hledal, tak se používalo cokoliv mezi ostře ohraničeným a totálně plynulým. Ty s tím ostrým přechodem se mi tolik nelíbily (to je ale věc vkusu konkrétního soudruha), tak jsem to udělal plynule. Hledal jsem inspiraci třeba tady.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 04.11.2018 10:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
SKAY píše: K te patine na fotkach vypada dost hrube asi to dela blesk k svefle sede radeji opatrne stema sparama at to nemas jak zebru. S tou zebrou to máš pravdu, ještě to budu zjemňovat (2000 šmirglem). To co jsem fotil je polotovar, na kterým ještě budu dělat - zdaleka to není hotové. Cílem ale není dokonalá maketa, je to strojek na lítání a pro radost. Jak někde moudře napsal Pkotatko, makety stavíme pro sebe a když se nám líbí, tak je to v pořádku tak jak to je.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Michael Gulyj
|
Napsal: ned 04.11.2018 11:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.7.2015 Příspěvky: 802
|
Tedy tě vítám mezi námi, jsem rád, že posílíš naše řady. Myslím, žes to pojal rozumně, jako prvotinu. Uvidíš jak tě to chytne ( já doufám, že jo) a pak můžeš ,,přitvrdit,, Je ale skoro jistota, že čím víc to navoníš, tím míň si užiješ lítání, alespoň tak to znám já a nejen u heli, ale i u éroplánů. Takže to děláš dobře.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Relax a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|