Modelářskej Bůh mě má asi rád!
Vyrazil jsem asi před čtrnácti dny poletovat, mašina ještě v surovym stavu. Když jsem se po startu zvedl tak do 30-40cm, motor najednou zhasnul, jak když ho vypnu a Sioux sebou seknul jak šutr. Když dopadl už se zas motor roztáčel a všechno normální, nic se nestalo. Když si představím, že bych byl ve dvaceti metrech! Tak jsem si řekl, že to musím ještě prověřit a odvisel hned ještě asi tři baterky těsně nad zemí a všechno bez sebemenšího problému.
No přijel sem domů v beznaději. Takže začaly konzultace, přemejšlení, všichni to znáte. Padaly různý teorie, na vině mohlo bejt od baterek, reglu, přijímače, motoru i Demona všechno. Kdybych to měl měnit, asi by projekt zkončil. Konzultoval jsem hlavně s kolegou Švícem, Petrem Koťátkem a samozřejmě s Martinem. Padlo taky téma statický elektriky a Švíco kontaktoval kamaráda modeláře, odborníka u Siemensu a ten to jednoznačně přisoudil ke statice. Sioux je komplet kovovej (vyjma kabiny a nádrží) a že už jen tím, jak rotor tlačí vzduch přes něj, tak se nabijí. Každopádně to nešlo podcenit, takže sem propojil podvozek s rámem šroubem, kterej je v podvozku navařenej a na ten šroub taky ukostřil mínus reglu (to považuju za hlavní) a drát, kterej kotví domek ložiska transmise- viz foto. Je to jediný místo, kde se dá kostřit kardan, pokud bych nechtěl použít nějaký stírací kartáčky nebo tak. Mechanika a rám jsou mezi sebou prošroubovaní komplet, takže to je dobrý.
Udělal jsem jedenáct starů v bezpečnej vejšce, všechno za jedna, takže považuju testy za ukončený, Sioux je komplet rozhozen a jde se barvit. Pak děj se vůle Modelářskoboží
. Myslím, že až bude rám v barvě mělo by to bejt na statiku o něco lepší.
Píšu to taky jako poučení pro nás všechny, protože před tím sem se nějakou statikou osobně vůbec nezaobíral.
- Přílohy
-
-
-