Switch to full style
Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.

Pravidla fóra

O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Odeslat odpověď

Re: Bell 47G Sioux

ned 30.12.2018 21:06

Dávám Švícovi za pravdu. Míval jsem OH-6 Cayuse na čtyřistapadesátce- z bídou se kvůli váze kabiny vznesla. V šestistovkovym Huey jsem jednou zapomněl náhradní šestičlánek a zjistil to až po přistání. U osmistovky dvě kila sem, dvě kila tam. Jsou mezi námi zastánci nakládání závaží navíc, kvůli maketovýmu projevu a já se k nim taky kloním. Vše je myšleno max. v dobrém, bez ironie!

Re: Bell 47G Sioux

pon 31.12.2018 11:15

Presne tak. Uz jsme to tu resili mockrat. Pokud ma maketa ve vzduchu nejak vypadat, musi mit nejake zatizeni rotoru x otacky rotoru. Kdyz je moc lehka a rotor ma vysoke otacky, nevypada to vubec realne. Je to takove uskakane. Osmistovka s 10-12kg neni vubec "moc tezka".
Samozrejme to sebou nese negativa v tom, ze neni uz moc vykonu na rozdavani (jako skutecna masina), je treba davat pozor na smer vetru, ridit trochu "s predstihem" atd. Letat hezky s maketou neni zase tak jednoduche jak se zda. Byt clovek leta prevazne "jen" osmicky.

Re: Bell 47G Sioux

pon 31.12.2018 16:52

Asi je to tak, to je pravda s tou váhou. (Jsem pořád načuchlý z ostatních poletovadel, kde se s váhou pořád šetří.) S maketama nemám skoro žádné zkušenosti. Teď mám v provozu velikost 505, a váží to 4 kg. Samotná kastle má skoro kilo. Přijde ni to těžký, mám pocit že se mechanika s tím musí trápit, ale je pravda že ten pohyb je daleko "důstojnější" než když na tom byla jenom ta sportovní skořápka. Asi je to tak správně, když to má pořádně naloženo..
Začínají se mi ty makety helikoptér líbit! Já vždycky dělal modely (letadla) raději fortelnější, mám to nějak v nátuře. A tam vyšší hmotnost byla skoro vždycky na škodu, letadlo pak muselo lítat zbytečně rychle aby vůbec letělo. U těchto helikoptér tohle není, těžká mašina klidně letí pomalu. A vo-vo tom to je!

Re: Bell 47G Sioux

pon 31.12.2018 17:34

Svatá pravda, po většinu mojeho modelářskýho života jsem polomaketařil/maketařil éra, tak vím o čem to je. Vrtulník není zdaleka háklivej na váhu jak letadlo a kupodivu ani na těžiště (mluvím o maketě, ne akrobatu), potvrdilo se mi to třeba, když jsem omylem vyvezl v Hueym tu druhou baterku hodně v čumáku. U stíhačky z druhý války cenťák, dva blbě dozadu a je tam! Jak říkám, jsi náš, tak pomalu promejšlej co dál :lol: .

Ale k tématu. Dneska jsem usadil regl a upevnil konektory pro zapojení baterek. Tak ještě Spirita, přijímač a kondíky na místo . Nebojte budou, budou (fotky) :mrgreen: .

Re: Bell 47G Sioux

pon 31.12.2018 17:41

Na Sokolovi, který má 620mm listy jsem si tu hmotnost docela hezky vyzkoušel...

Prvně jsem lítal samotný T-600 - listy 620mm Rapidy, hmotnost cca 3,3kg, vrtulník neuměl lítat rychle, točil jsem cca 1500ot, příjemné poletování.

Druhá verze byla s úpravou na zalomený ocas a 107mm listy na vyrovnávacím rotoru, hmotnost cca 3,5kg, žádný problém.

Třetí verze byla s kastlou a hmotnost narostla na 5,5kg. Vrtulník začal lítat jak autobus - maketově - ale ostré zatáčky, nebo souvraty nejsou problém, chce to jen myslet trochu dopředu, ale to tu psané už bylo.

Osazení a listí se neměnilo, ani otáčky, zajímavé bylo, že se odběr nijak brutálně neměnil. Při stejném stylu létání prázdná heli (ver. 1) průměr cca 20A, v kastli kdy to vážilo o 2kg víc, to žere 25A. (6S lipol) , jde s tím hezky dynamicky poletovat.


Když jsem heli ale zatížil na 6kg už mi to začínalo být při těch relativně nízkých otáčkách nepříjemné.


Druhý příklad je T-600 prodloužená na 700mm listy s hooodně dlouhým ocasem (Sikorsky R-4), zadní rotor má 150mm listy! 6S lipol, prázdná hmotnost 3,7kg, průměrný odběr při něžném poletování 13A! Chovalo se to jako větroň, lítalo to pomaličku, rotor byl skoro vidět jak se točí - 1000ot, výkonu dostatek i na lopasy, souvraty apod.

Poté následovalo zavření do kastle, hmotnost vzrostla téměr na 7kg, baterie byla vyměněna za 7S3P Li-ion, ale lítalo to i na 6S Lipol + olovo, letový projev obou baterií skoro stejný. Vrtulník mírně zrychlil, ale pořád je to takový ultralight, jen toho výkonu není moc nazbyt, ale na klidné polétání a nějaký souvrat to stačí bohatě. Průměrný odběr kolem 20-22A!
Naposledy upravil blesk dne pon 31.12.2018 18:44, celkově upraveno 1

Re: Bell 47G Sioux

pon 31.12.2018 18:21

Výborný rozbor, myslím, že se hodí nám všem, díky.

Re: Bell 47G Sioux

pát 04.01.2019 14:12

Ahoj Michaeli,
máš to krásný :D Čistě udělaný (asi dobrej svěrák :) ) a pěkně vymyšlený.

K tý váze - můj Hughes má zatím (možná bude časem kokpit) cca 8 - 8,5kg, velikostí je to spíš 850, ale listy jsou jen 795mm a lítá myslím dost realisticky. Ale určitě by mohl být i těžší a lítal by taky :D

P.

Re: Bell 47G Sioux

sob 05.01.2019 19:28

Díky Pavle, Wessex má nějakejch 9,5 a neví o tom.

A dneska jsem si přivezl jednoznačně největší klenot kterej bude na Siouxovi. Děkuji touto cestou Martinovi, nebejt jeho šikovnejch rukou, musel bych tam napálit tu vobludu z Rexe. Bez urážky pro příznivce těchto vrtulkových domků :wink:
Přílohy
009.jpg

Re: Bell 47G Sioux

sob 05.01.2019 19:39

Jsem příznivec t-rex domků protože zkrátka fungujou jak mají ale sem by se opravdu nehodil.Závidím Ti Tvého Martina.To by se to tvořilo mít ho taky doma :wink:

Re: Bell 47G Sioux

sob 05.01.2019 19:48

Naprosto s tebou souhlasím, fungujou a taky jsem v podstatě příznivec a moc nechybělo a byl tam, protože jsem nechtěl zatěžovat Martina. No, že bych ho měl uplně doma, to ne, ale je kousek, jenže je chudák tak přetíženej, že se snažím svoje potřeby minimalizovat, zvlášť když vím, že mě neodmítne. Tahle byla ještě skladem po zaniklé GM-heli :cry: .

Re: Bell 47G Sioux

sob 05.01.2019 19:57

jo.Koukám,že je to asi z mi-8. Zaniklé? Nechci vyzvídat ale nevím o co jde.Stránky gm fungují.Napadá mě že nějaká mi-8 zanikla do země a zbyl jen domek :lol:

Re: Bell 47G Sioux

sob 05.01.2019 20:09

To naštěstí ne, ale už jsme oba utekli k jiným odvětvím.

Re: Bell 47G Sioux

úte 08.01.2019 21:39

Snad nenesu dříví do lesa tímto odkazem na vlákno, kde je mnoho inspirativních fotek. Jako inspiraci pro sebe bych vyzdvihl falešné tištěné vahadlo namontované na pevno pod bezpádlovou hlavu a naopak kroutím očima nad záměrem umístit pohonné aku do špiček plováků. Pokud tím dohání těžiště, tak bych je umístil pod podlahu v kabině (i když si uvědomuji následný mizerný přístup k nim)

https://www.rc-heli.de/board/showthread ... 1&t=265411

Re: Bell 47G Sioux

čtv 10.01.2019 19:48

Myslim, že už jsem to někde viděl. Tím falešným vahadlem mě tak trochu vyfouknul nápad, ale spíš jsem se inspiroval u Varia u jejich maketový hlavy ale pro toho jejich většího Siouxe. To je ale ovšem snad to poslední, co bych realizoval v závěru, ale je to moc pěkný. O ostatním by se dalo polemizovat, každej podle vlastních představ klade důraz na něco jinýho. Jako příklad bych dal třeba špičkovou maketu a v kokpitu Barbie (fakt jsem viděl).

Re: Bell 47G Sioux

čtv 10.01.2019 21:46

Ještě horší byli nabízení piloti v katalozích Varia v období cca do 2010, ten jejich pilot-panenka Adrian (či jak se ten skřet jmenoval) s knírkem a krátkýma nohama... (a přitom za židovský vario ceny)

Obrázek
Odeslat odpověď