Na Sokolovi, který má 620mm listy jsem si tu hmotnost docela hezky vyzkoušel...
Prvně jsem lítal samotný T-600 - listy 620mm Rapidy, hmotnost cca 3,3kg, vrtulník neuměl lítat rychle, točil jsem cca 1500ot, příjemné poletování.
Druhá verze byla s úpravou na zalomený ocas a 107mm listy na vyrovnávacím rotoru, hmotnost cca 3,5kg, žádný problém.
Třetí verze byla s kastlou a hmotnost narostla na 5,5kg. Vrtulník začal lítat jak autobus - maketově - ale ostré zatáčky, nebo souvraty nejsou problém, chce to jen myslet trochu dopředu, ale to tu psané už bylo.
Osazení a listí se neměnilo, ani otáčky, zajímavé bylo, že se odběr nijak brutálně neměnil. Při stejném stylu létání prázdná heli (ver. 1) průměr cca 20A, v kastli kdy to vážilo o 2kg víc, to žere 25A. (6S lipol) , jde s tím hezky dynamicky poletovat.
Když jsem heli ale zatížil na 6kg už mi to začínalo být při těch relativně nízkých otáčkách nepříjemné.
Druhý příklad je T-600 prodloužená na 700mm listy s hooodně dlouhým ocasem (Sikorsky R-4), zadní rotor má 150mm listy! 6S lipol, prázdná hmotnost 3,7kg, průměrný odběr při něžném poletování 13A! Chovalo se to jako větroň, lítalo to pomaličku, rotor byl skoro vidět jak se točí - 1000ot, výkonu dostatek i na lopasy, souvraty apod.
Poté následovalo zavření do kastle, hmotnost vzrostla téměr na 7kg, baterie byla vyměněna za 7S3P Li-ion, ale lítalo to i na 6S Lipol + olovo, letový projev obou baterií skoro stejný. Vrtulník mírně zrychlil, ale pořád je to takový ultralight, jen toho výkonu není moc nazbyt, ale na klidné polétání a nějaký souvrat to stačí bohatě. Průměrný odběr kolem 20-22A!
Naposledy upravil
blesk dne pon 31.12.2018 18:44, celkově upraveno 1