Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 12.12.2021 22:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Šrouby a hlavně i zarážky vypadají suprově :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 20.12.2021 21:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 12
Byl bych hodně obezřetný. Jako možnou příčinu očesání kola vidím buť špatnou zubovou vůli v převodu pod provozní zátěží nebo vidím stále možný problém v tom zalomeném náhonu ocasní vrtulky s jediným kardanem. Pokud takový náhon náhodou poběží na některých kritických otáčkách, tak se celá soustava transmisí může silně torzně rozkmitat a na celou tramisní soustavu včetně ozubení mohou působit značné síly. Místo, kde se to projeví záleží i na otáčkách resp.
na té které frekvenci se to vybudí. Nemusí to být to zdánlivě nejslabší místo, je to dynamický jev. U reálných heli se tohle přísně testuje a řešilo se to vyznačenými červenými ryskami na otáčkoněru, moderní heli mají digitální regulaci a software to nedovolí nechat třeba ve volnoběhu na těchto nebezpečných otáčkách trvale točit. Pokud by to bylo tímhle, pak pevnější kolo nepomůže, i kdyby bylo z titanu, tak to havarijní situaci jen malinko oddálí, vysype se to jinde, jen to vydrží o chvilku déle, nakmitá se tam víc energie s úměrně odpovídajícími následky. Řešením by pak bylo v první řadě ten kardan udělat správně nebo tam zakomponovat silně tlumící prvek, který tu nakmitanou energii spolyká a přemění nakonec na teplo. Prakticky to znamená např. pružnou lamelovou spojku s velkým vnitřním třením nebo měkou výstelkou, resp. změnit otáčky.l


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 21.12.2021 16:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Zubovou vůli neovlivním, domeček pro obě hřídele je ze jednoho kusu a rozteče jsou pevně dané.
Čím myslíte jeden kardan? Samotných kloubových spojů jsou tam 3 kusy.

Už dřív jsem testoval složenou mechaniku v trupu i s ocasem a ocasní vrtulkou sice bez hlavy hlavního rotoru a vibrace v žádné ose nebyli nad hodnotou 15 procent ( měřeno FBL Spirit). Což se mi nikdy u žádného modelu nestalo. Vždy tam něco bylo ale tady prostě nic vše skoro zanedbatelné.

Možná máte pravdu. Ale hlavní problém vidím ve velké váze a jednom kole.

Nevím no, buď to poletí nebo to spadne a budu mít klid.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 21.12.2021 22:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 12
Pokud nejde vůle nastavit, tak předpokádám, že jsou ta kola velmi přesně obrobena na přesný rozměr, pokud ne, je to špatně. Problém je,že za provozu pod zátížením a za provozu si to může nějak sefnout,kolo se může zahřát, roztahnout a vůle zmenšit oproti statickému stavu.

To zalomení náhonu by mělo být realizováno buť kuželovým ozubeným převodem nebo kardanovým kloubem s mezikusem, tzv. homokinetický kloub. Pokud to tak není, tak vrtulka vůči hlavnímu rotoru by se musela střídavě předbíhávat a zpožďovat 2 krát za otáčku. Kvůli vlastní setrvačnosti se ale vrtulka otáčí rovnoměrně, ta nerovnoměrnost převodu se tak nuceně kompenzuje zkrucováním transmise. Transmise tedy přenáší jednak točivý moment, kterým je poháněna vrtulka ale také je dál namáhána pulzujícím momentem od té nucené střídavé deformace trasmise, kterou způsobuje nerovnoměrnost v převodu kardanem bez mezikusu. Když je tam ten mezikus, tak je to právěkompenzováno tím, že se nerovnoměrně točí jen ten mezikus, je to princip homokineticjého kloubu. Je tam pak vnitřní síla, která je důsledkem toho, že se transmise (ocasní hřídel) střídavě nakrucuje odhadem např. o 5 úhlových stupňů tam a zpátky 2krát za jednu otáčku. (Přesný úhel se dá spočítat podle úhlu zalomení os obou polovin transmise). To se přenáší i na ozubení hlavního kola, které je tím dodatečně namáháno. Pokud je ten kardan z tuhého materiálu, bude to namáhání značné, odpovídá totiž právě momentu potřebného na zkroucení hřídele o těch např. 5 stupňů. Z tohoto pohledu je výhodnější na zkrut poddajnější (na zkrut měkčí) ocasní hřídel. Tedy by to částečně vyřešila měkká torzně pružná spojka. Paradoxní situace, kdy např. pevnější hřídel z kvalitního materiálu bude ve výskedku situaci zhoršovat.
Tohle torzní kmitání ty fbl jednotky asi vyhodnotit vůbec neuní, měří jenom vibrace ve smyslu posunu, nikoliv rotační vibrace, které mohou být ale také.
Dál se může ořihodit to, že se to navíc trefí do nějaké rezonanční frekcence. Čím větší heli, tím je větší šance, že se nějaká bude nacházet v oblasti provozních otáček. Menší sportovní heli jsou relativně hodně tuhé konstrukce a ty rezonanční frekvence jsou hodně vysoké a vzdálené od provozních a většinou tak vůbec nenastává problémový stav. Když se výše popsané jevy potkají, tak je vymalováno, není materiálu, který by to vydžel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: stř 22.12.2021 9:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Nasadil jste mi brouka do hlavy.
První věc což mělo velký vliv je váha to jsem si skoro jistý.Tehdy váha byla přes 24kg. Což podle varia a informací o stejném modelu co jsem našel je tak o min. 3kg více. Plánuju to odlehčit o 1kg= mělo by to být cca 1 stupeň těžší na ocas.

Ale proč to ostatním s tím kardanem funguje? Byl bych rád jestli to tu někdo má taky takto řešené, aby poslal foto a napsal jak se to chová, jestli jsou nějaké problémy atd.

Jako pružné elementy v náhonu vrtulky jsou 4 kusy spojky s pružným plastem.
https://www.vario-helicopter.biz/de/Mec ... 32109.html

Jsem chopen si novou převodku v zadní části ocasu vyrobit místo té stávající. Dalo by se to udělat třemi ozubenými koly. Tady bych si mohl udělat libovolný úhel. Jediné co nevím je jaký modul kola zvolit a zda plastové nebo kovové. A do třetice to hlavní, jaká má být vzájemná vzdálenost os kol, aby byla správná zubová vůle-to opravdu nevím jak se určuje.
Přikládám obrázek podobné převodovky.

Jak upravit převod v přední části ocasu je horší.Tam nevím jak bych to řešil.


Přílohy:
9709448.jpg
9709448.jpg
[ 28.61 KiB | Zobrazeno 5541 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: sob 25.12.2021 11:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 12
Ta hmotnost není malá, ale ze by to mělo způsobit selhání převodu v letu ve visu (!) se mně nezdá. Není zas takový problém mít v zatáčce o náklonu 60 stupňů 2G, a to uvažuju hladký let jako po kolejích bez dalších zásahů do kolektivu. Takže i kdyby vzletovka byla dvojnásobná oproti tomu, co uvažoval výrobce, ve visu by to mělo vydržet...
A to nemluvím při ostřejším přitahnutí kolektivu, to může být okamžité zatížení ekvivalentní hmotnosti třeba 50kg v klidném visu a klidně i (o dost) víc. I to by měla mechanika makety vydržet.

Tedy buť tam byla vada materiálu, otřep, malá vůle v ozubení, teoreticky i to přetížení od pulzně zkrucovaného kardanu (ty tři pružné spojky by to ale mohly celken pohltit... ideální to ale rozhodně není), anebo nějaká rezonance, kterou ty torzní vibrace od kardanu mohly vybudit, její hlavní příčinou je ale vždy špatné naladění pohonné soustavy. Stačí na ní něco trochu změnit - letové otačky, měkčí spojka, jinak těžké listy apod...a zkusit štěstí znovu. V náchylnosti k rezonancím se může lišit i každý kus, protože stačí malý rozdíl v tuhostech nebo hmotnostech/momentech setrvačnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: sob 25.12.2021 13:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Nevím zda jsem to psal, ale ono ozubené kolo co se strhlo bylo cca 5 minut po nehodě dost teplé a ve chvíli kdy zuby opouštěly palubu muselo být určitě více rozehřáté a v kombinaci s velkým zatížením to prostě nevydrželo.
Ono v návodu je psáno že přední okno před turbínou má být zalepeno, ale já to neudělal a turbína si sála vzduch přímo ze přední části a tím nedocházelo k proudění vzduchu ze zadní části do přední kolem převodů a zbytečně se to více zahřívalo.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 26.12.2021 19:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 12
Anebo ještě jiný úhel pohledu:
Mechanika heli by stoprocentně měla v ustáleném resp.klidném režimu letu bez problému ustát výkon, který do ní posílá turbína. Pokud ne, je mechanika nebo pohon chybně navržená nebo dimenzovaná. Pokud je schopný motor zrušit vlastní silou převody, je to špatně. Dá se pochopit stržení ozubení při extrémním poryvu turbulence, chybné technice pilotáže, vybrždění rotoru při přetažení rotoru. Tam se ale uplatní současně i výkon mechanicky akumolovaný v rotoru coby v setrvačníku..ale ne v celkem klidném visení!

Obava, že by příčinou byla vysoká hmotnost, není podložená. To kolo by totiž v takovém hypotetickém případě zrušil točivý moment motoru. Ten kroutící moment, resp. jeho maximum, kterým turbína zabírá do hlavního kola, je daný. A to by měla mechanika určitě vydržet, i když je pro let po většinu času potřeba méně. Protože nastávají i situace, kdy je na kole mžikově mnohem vyšší moment právě v různých ořechodových režimech letu.

Čili, to, že má heli trochu nadváhu, by příčinou havárie ve visu být rozhodně nemělo, resp. v tom případě by to bylo špatně navržené od výrobce. Pokud by motor byl schopen nechaniku rozložit, je to od konstruktéra .... motor by pak měl mít alespoň nějaký omezovač výkonu apod..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 03.01.2022 14:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Ano, mechanika by měla vydržet a měla by být dobře dimenzovaná. V reálném životě (skutečných helin)tomu asi tak je ale tady se bavíme o modelech čili hračkách pro dospělé. Ikdyž tyto hračky jsou vysoce nebezpečné. Tedy kvalita jednotlivých dílů nebo konstrukčních řešení někdy opravdu pokulhává.Taky jsem si na začátku modelaření říkal že to musí vše extrémně přesné a pevné, ale to zdaleka není pravda.Existují vyjímky to ano. To co popisujete s omezovačem a kvalitou je hezké. Zajímalo by mě kolik takových modelů jste postavil a kolik každý stál od začátku do konce. A kolik dílů jste si musel na vlastní náklady vyrobit sám aby měli takovou kvalitu co požadujete. Mě to stálo jako nové auto a i tak jsem spoustu věcí vyhodil. Nejsou vyjímkou modely skoro za milion a mají konstrukční chyby. Stačí že to nějak letí a klidně to jde do prodeje. U všech takových modelů je papír, kde se píše, že veškerou odpovědnost za způsobenou škodu a ublížení na zdraví nese majitel.Výrobce nezajímá že je něco špatně nadimenzované a pak to praskne.To samé jako hlava od varia 17 000kc a nikoho nezajímá že háže a díry nejsou na střed.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 04.01.2022 20:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2011
Příspěvky: 138
Bydliště: opava
Přesně jak píšeš .. hromada kompromisů .. v začátcích jsem v touze po dokonalosti měnil i jen slabě ohnutá táhla ..
No k věci .. usmažit převody není zase takový problém přeci .. já to zvládnul i u 450 .. hlavní kolo a jednou s cílem dosáhnout snové dokonalostí jsem řešil zubovou vůli úhlové převodovky .. T-Rex 450 .. kterou všichni znají .. dokonalost se nedostavila .. převod nevydržel ani roztočení a usmažil se ..
Vario jsem nikdy nedržel v ruce .. ale umí-li vyrobit a hlavně prodat šmatlající hlavu .. umí vyrobit i prodat šmatlající hlavní kolo .. pak stačí aby se potkaly dvě tolerance proti sobě .. vyrovnaly se vůle a průšvih je na světě ..

R

_________________
RP

Trex600 benzín-Airwolf, 450 Airwolf, 450 Hughes, Trex 600 Hughes vel.700 nitro, T-Rex600-benzín


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: čtv 06.01.2022 0:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 12
Asi jsem to nenapsal dostatečně srozumitelně - nejde o to se hnát za přesností a dokonalostí, v tom souhlas. Je to jak říkají turbínkáři, klidně může kus lopatky chybět, hlavně když to bude perfektně vyvážené...bude to fungovat a ani se to nepozná. Jsou to hodně drahé hračky, ale bez některých strojařských zásad to fungovat dobře nebude. Jak říkával ing. Šlechta, vrtulník je sbírka všech možných strojařských problematik, statika, dynamika hřídelí, ohybové a torzní kmitání, tribologie, atd... V zásadě to platí i pro modely, Tyhle heli mají mnohem blíž k reálným heli než k těm T-Rexům. Buhužel. nejen cenou, ale i potřednými znalostmi a dovednostmi a nakonec i pilotáží.

Tu narážku na velkou přesnost jsem myslel zcela konkrétně na ten převod, u kterého , jak jsem pochopil, nelze nastavit vůli v ozubení.(Omlouvám se, nemám čas a hlavně ani chuť studovat jak to mají v reálu vyrobené. Nemám finanční možnosti experimentovat s věcmi Varia vzhledem referencím i v zahraničí, mám jen pár věcí z druhé ruky... mechaniku si z finančních ale hlavně strojařských důvodů navrhuju sám, samozřejmě používám komerčně i dostupné díly, které nesvedu na frézce a soustruhu,..). Je to na dlouho, uznávám.

Tedy, znohu asnad lépe - pokud ta kola hlavního převodu nejsou vyrobena přesně se správnou tolerancí a jsou přitom v rámu s pevně danou roztečí, tak je to strojařsky/konstruktérsky prostě hoodně hrubá chyba. (Jak jsem naznačil, přesné provedení, jak to vypadá neznám, vycházím z toho, co tu čtu, možná chybně...) To je elementární základ. Vůli v ozubení jde nastavit i na T-Rexech i jejich čínských klonech... Podobně to tuším nešlo na dnes už historických Graupner Heim.
Převody v těhle maketách se absolutně nedají srovnávat s těmi ve sportovních heli. U "T-rexů" jsou dimenzované podle úplně jiných kriteríí, defakto postupným vývojem pokus omyl, musejí být řádově únosnější, než by odpovídalo výkonu motoru, jelikož hlavní zatížení je od dynamických jevů na rotoru, na kterém mají mnohem větší váhu setrvačné síly a momenty různého druhu, čistě aerodynamické síly, jako je vztlak a odpor listů jsou z hlediska dimenzování ozubení prakticky zcela zanedbatelné, listy obíhají prakticky v rovině místo v rozevřeném kuželu. Zas je ale výhoda, že rezonanční jevy se tam prakticky nevyskytují, jelikož vlastní frekvence jsou mnohem výš, než je buzení od nevyvážených mororů a ohnutých hřídelí, tak to do jisté míry nevadí, rezonančně se to nepotká. Občas se projevuje jen rezonance podvozku, na začátku roztáčení rotoru, to se rychle přejede...
U těhle velkých maket už takové štěstí být nutně nemusí. To jen upozorňuju při hledání možné příčiny selhání převodu, nic víc.
U reálných heli to pak už je jistota a jsou pásma zakázaných otáček, na kterých se heli nesmí nechat točit....

Abych dal praktickou radu, podezření číslo jedna přes výše uvedené, zůstává ta zubová vůle. Měla by být vklidu za studena určitě znatelná při pootáčení převodem. Nemělo by to být za studena pěkně sesedlé." Při provozu se takovýhle převod vždy mírně zahřeje a potřebuje prostor se roztáhnout (proto se reálné heli nechávají před vzletem , když není spěch, dlouho rozbíhat, aby se převody i olej zahřály do stavu blíž k provozním podmínkám, protože za studena je záběr kol chybný). Jakmile nastane v záběru kol přesah, začnou se zuby plasticky deformovat, což je doprovázeno vnitřním zahřívání materiálu (tak trochu jako v mikrovlnce), teplota ozubení začne prudce narůstat, plast má malou tepelnou kapacitu, a následuje už jen...
Po montáži bude nutné zubovou vůli pečlivě ověřit, v různém pootočení kol. Pokud by se vůle nekonala, dá se kolo vyrobit tzv. korigované, když nejde změnit rozteč os. U obráběných kol na zakázku by to neměl být velký problém zajistit, mělo by jít upravit už hotové kolo, vzhledem k tomu, že by se korigovalo do mínusu.

Je mě naprosto jasné, kolik je v tom, času, nervů i financí, právě proto to tu ale píšu i pro ostatní, aby si uvědomili, co to obnáší. Mechanika je obecně v dnešní době záležitost značně nákladná, mnoho věcí se dnes už řeší modulárně, strojařské znalosti obecně v Evropě mizí resp. se koncentrují u velkých výrobců a ani u Varia nemají asi kde brát. Přitom, když člověk vidí malinkého novinkového kamova a jeho cenovku, očekával bych í mechaniku ve zlatě a drahém kamení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2022 15:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
rc127 píše:
Tu narážku na velkou přesnost jsem myslel zcela konkrétně na ten převod, u kterého , jak jsem pochopil, nelze nastavit vůli v ozubení ...

Vario na ozubené převody používá tento díl. Je v mnoha jejich mechanikách, jak elektro, tak turbíny. Rozteče odpovídají rozměrům kol dle tabulek.


Přílohy:
830_55-0.jpg
830_55-0.jpg
[ 33.59 KiB | Zobrazeno 5033 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2022 22:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Ano, to je ten díl s domečky pro ložisko. Ty kardany jsou tam tři, jeden v zadní převodovce, tam bych věděl co s tím. V předu jsou dva a nevím kde bych koupil nějaký malý lehký kardan na 5000 otáček. Úhel je tam cca do 25 stupňů.

Napadá mě že přední kardan mám dle manuálu drážkami rovnoběžně. Jestli by nepomohlo je pootočit o 90 stupňů aby se to nějak vynulovalo.


Přílohy:
23309F0E-70AE-4826-BFFF-CAA1189BF9BA.png
23309F0E-70AE-4826-BFFF-CAA1189BF9BA.png
[ 113.29 KiB | Zobrazeno 5001 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: sob 08.01.2022 10:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
haas píše:
V předu jsou dva a nevím kde bych koupil nějaký malý lehký kardan na 5000 otáček.

Podívej se na https://maedler.de/product/1643/1628/ei ... fuehrungen jestli tam něco nebude pro vysoké otáčky, v ČR je zastupuje https://www.shop.ameco.cz/ .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 13.03.2022 20:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Na kardany jsem se díval, ale nakonec jsem si nakreslil převodovku se 3 ozubenými koly tak, aby šla vyměnit za starou převodovku kus za kus. Vše jsem kopil a začal vyrábět. Bohužel při zkoušce zasunutí tyče s převodovkou do ocasu jsem zjistil, že v samotném konci laminátového ocasu není dost místa a převodovka se tam nevleze. Přitom jsem si od začátku říkal, že to tam musí vlézt, místa dost. No a ono prd. Takže převodovku chtě nechtě zůstává původní s kardanem.

Jinak teď čekám na dodělání modelářské díly, protože v domácích podmínkách není možné dodělat a skladovat Mi 2. Je moc velký a nelze ho v jednom kuse dostat do baráku a zase ven.Dílna bude mít cca 25m2 což je podstatně více než teď.

Neměl jsem kde skladovat a převážet rotorové listy k Mi 2, tak jsem dnes dodělal bednu ve které budou mít důstojnější podmínky než dosud (papírová bedna s bublinkovou folií)
Bedna je udělaná s plotových latěk koupených unihoby.Stačilo je slepit, aby vyšla výška bedny.Následně zhoblovat z nějakých cca 18mm na 11mm a nařezat jednotlivé stěny a sešroubovat.
Celou bednu jsem natřel vodou ředitelným duvilaxem RAL 7039, který je použitý na samotném modelu. Minulou neděli jsem pak pomocí airbrush nastříkal bílím duluxem přes nalepenou šablonu nápis MIL MI 2 a k tomu číslo 0711. Bohužel šablona se místy nadzvedla a bílá barva trošku podtekla pod šablonu. Takže jsem během týdne musel miniaturním štětečkem přetírat bílé kapičky.Myslím že se to povedlo.Není nic poznat.Přední zámky jsem objednal z internetu, ale mají je i v unihoby. S dřevařskou prací mi pomohl kamarád, který má doma dřevařskou dílnu a vybavení.


Přílohy:
návrh zadní převodovky 1.jpg
návrh zadní převodovky 1.jpg
[ 31.05 KiB | Zobrazeno 3915 krát ]

návrh zadní převodovky 2.jpg
návrh zadní převodovky 2.jpg
[ 50.06 KiB | Zobrazeno 3915 krát ]

převodovka v ocase model.jpg
převodovka v ocase model.jpg
[ 28.33 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]

5E977341-6A99-4870-9E43-6A1E53BB8556.jpeg
5E977341-6A99-4870-9E43-6A1E53BB8556.jpeg
[ 151.67 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]

5EA8A2A2-A09D-4F7F-8256-07D6098968C1.jpeg
5EA8A2A2-A09D-4F7F-8256-07D6098968C1.jpeg
[ 114.74 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]

0A19DA59-2441-4855-8E27-2CA4EAA7E53D.jpeg
0A19DA59-2441-4855-8E27-2CA4EAA7E53D.jpeg
[ 254.4 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]

A6B0D6C7-A2BE-4FA4-9FE8-A15EF460CF22.jpeg
A6B0D6C7-A2BE-4FA4-9FE8-A15EF460CF22.jpeg
[ 172.79 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]

099BB7D4-893F-4C06-A787-61748D718AE0.jpeg
099BB7D4-893F-4C06-A787-61748D718AE0.jpeg
[ 99.44 KiB | Zobrazeno 3914 krát ]



Naposledy upravil haas dne ned 13.03.2022 23:01, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dagx a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz