Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 13.03.2022 21:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Přidávám ukázku jak vypadaly místa, kde barva podtekla.Druhý obrázek je stejné místo po úpravě štětcem.
Dále ukázka nedodělané převodovky. Možná se někdy bude ještě hodit.


Přílohy:
BE362A79-324F-4440-8076-AF9CDF8B7F37.jpeg
BE362A79-324F-4440-8076-AF9CDF8B7F37.jpeg
[ 106.96 KiB | Zobrazeno 4306 krát ]

4DE9C86B-28E8-44AB-8501-343C8BCAC7DD.jpeg
4DE9C86B-28E8-44AB-8501-343C8BCAC7DD.jpeg
[ 112.06 KiB | Zobrazeno 4306 krát ]

D1E053B3-ABB2-4EC2-B866-4EF04B670483.jpeg
D1E053B3-ABB2-4EC2-B866-4EF04B670483.jpeg
[ 92.49 KiB | Zobrazeno 4306 krát ]

D53E123A-39D4-49FC-82B2-A4A629C89414.jpeg
D53E123A-39D4-49FC-82B2-A4A629C89414.jpeg
[ 104.05 KiB | Zobrazeno 4306 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 17:20 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Tak dneska jsem provedl několik zkušebních visů s novými ozubenými koly. Kola se zatím drží. Sice kolem kola je trochu prachu ze zubů, ale zatím to přisuzuju zabíhání. Na všech modelech co mám se vždy plastové kola trochu sjely a jak se to časem zaběhlo, tak to je už ok a zuby jsou stejné. Doufám že to bude i u této MI 2. Spodní kolo je v záběru trochu víc než horní, ale líp to už seřídit nešlo, po zaběhnutí se to snad stabilizuje.

Našel jsem němce co má stejný stroj a váhu 20 kg, lítá s jedním ozubeným kolem, tak mých 24kg se dvěma koly musí už fungovat.

Současně s testem kol jsem laboroval s gyrem na ocase. Při prudší výchylce kniplu se ocas vytočí do boku a jak knipl pustím, tak se ocas vrátí zpět (cca 20cm).V Tx mám už zsik 94 procent a oproti 75 na začátku se mi zdá , že dochází k zlepšení. Budu muset použít násobek zisku ve spiritovi. Dynamiku vrtulky jsem snížil na 3 a zpoždění vrtulky na 2( 2 je hodnota pro rychlá serva cca 0.04s/60st.), ale moje servo na ocase má 0.12s/60st nicméně má střídavý motor a dle manuálu spirit se pro takové serva používá 0-2.

Trochu mě mate co je důležitější, jestli rychlost nebo ten střídavý motor?Stále ocas trochu překmitává a ve větru taky má tendence trošku se vychylovat. Zkusím asi přidávat ještě zisk a pak možná dynamiku a zpoždění. Nebo myslíte mám tu dynamiku se zpožděním zvýšit hned?

Dále mám problém se zdechnutím turbíny. Pokud přistanu a plyn je 100 procent a přepinačem dám 60 procent tak turbína prudce sníží otáčky a často zdechne dřív než chci. přitom při rozběhu normálně na těch 60 procent jede. Asi to bude chtít zpoždění při přepnutí( aby se signál plynu měnil ze 100 na 60 pozvolna třeba 10 vteřin).

Musím to tak dělat, protože další start se přeruší a píše to důvod vypnutí nízké RPM turbíny a celá turbína a výfuk je plná kerosinu. Pokud to zdechne samo vlivem prudkého snížení otáček, čerpadlo stále valí naplno a než ECU zjistí že turbína už nehoří, zaplaví se spalovací prostor palivem.


Přílohy:
IMG_3987.JPG
IMG_3987.JPG
[ 73.09 KiB | Zobrazeno 3552 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 18:46 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2019
Příspěvky: 49
Zdravím,s tím ziskem vrtulky přes 90% v TX bych u Spirita byl opatrný, dolaďoval jsem finálně svoji mechaniku 800+ těsně před vestavbou do trupu, behem letu, kdy bylo vše OK jsem ještě vyzkoušel záchranu, vrtulník krásně stoupal ale záchrana už nešla vypnout. Takže během rychlého svislého stoupání cca v 70metrech rychle co s tím :oops: Myšlenka - vypnu motor a zvládnu to pokud možno autorotací. Dal jsem mínusy na rotoru, trochu potlačil a krásně svisle padal a poslouchal, až se roztočí víc rotor. Ten se ale úplně zastavil (můj první stop blade), trochu šok a nasvislo až do země. Záchrana totiž držela kolektiv v plusu až do země. Závěr: Spirity používám mnoho let, nikdy problém až u této velké heli jsem také honil zisk vrtulky v TX,při zvýšení z 95% na 96% přestává záchrana VYPÍNAT. Spirit jako vždy nastaven přes průvodce, nikdy jsem zisk neměl v TX vyšší než 90%, až nyní.
Silonová/teflonová ozub. kola se nezabíhají, piliny jsou špatně, ined pomůže teflonová nebo silikonová vazelína.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 21:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Tak s tím ziskem to nevím, jestli pak už nevypíná. Kdy to bylo ( jaká verze spirita a FW? Ptal jste se výrobce co on nato?

Kola jsou ze zedexu který je určený na vyšší teploty a suché prostředí. Tento materiál skoro nikdo nezná co jsem se ptal. Kolo na jiné heli je z POM a je namazané vazelínou ale až potom co se po prvních letech objevily šupinky. A výsledek? Ano šupinky už nebyli protože se nalepily do vazeliny a dokonale se rozstříkly s vazelinou kam to šlo. A zuby? Stejně se sjely- přesněji se přizpůsobily tvaru kovového pastorku a dál se nesjíždějí. Od toho to je z plastu aby se to přizpůsobilo geometrické odchylce.
Tím nechci říct že mazání nemá cenu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2022 18:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Zkušební let:



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2022 19:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Paráda nesmírná, nějaké ty rakety a hurá pomoct Ukrajincům :-).

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 29.05.2022 23:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
V jaké kondici jsou převody ?

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 30.05.2022 13:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Spodní ozubené kolo zabírá víc, nešlo to líp seřídit. Malé šupinky z toho pořád odletují. Jak jsem psal dělalo mi to i na jiných modelech a pak si to sedlo. Takže buď se to zajede nebo to zas budu muset rozebrat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 30.05.2022 20:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 802
Tak to je veliká paráda. Gratuluji!!! Myslím, že se to utrpení konečně zúročilo a ať už máš jen samou radost z mašiny!!!

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 31.05.2022 16:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Gratuluju, po tom nesmírným utrpení a úsilí je to zasloužené vítězství! :-)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.03.2023 12:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Tak po delší době jsem udělal pauzu s novým projektem a vracím se k MI 2 pro úpravu podvozku.Už loni v tuhle dobu jsem přemýšlel jak ještě odlehčit celý model, protože jsem nějak na začátku nebral ohled na váhu jednotlivých dílů, které jsem přidal / udělal znova z jiného materiálu.

Loni jsem chtěl udělat nový lehčí podvozek.Púvodní je vyrobený z plné kulatiny pr.10mm nějaké obyčejné oceli. Ten nový je nerezová trubka o vnějším průměru 10 a vnitřním 8mm.

Jedna tyč váží 140g a jedna trubka 49g.Což je vcelku dobrá úspora. Dále počítám s tím, že když odlehčím podvozek, který je cca 11cm svým těžištěm za těžištěm celého modelu, tak budu moci odebrat i nějakou zátěž z čumáku, který ale cca5X dál od těžiště celého modelu.

Tedy jedna původní sestava podvozku (2x tyč plus držák) váží 298g a nová sestava (2x trubka plus držák) váží 118g. Úspora je tedy 180g na jedné sestavě a ty jsou dvě (pravý podvozek a levý podvozek) tedy celkem 360g.Pokud bych odebral ještě 5x méně z čumáku tak celkem bych mohl ušetřit cca 430g. No není to moc, čekal jsem víc, ale aspoň něco.

Už od loňska je problém jak ohnout trubku přesně do původního tvaru a navrtat přesně díry do trubky tak, jak jsou ty původní.

Původní podvozek od varia je nestejně naohýbaný a díry nejsou v jedné rovině, ale různě jdou pod úhlem.Celý podvozek je v trupu uchycen v takových uhlíkovývh vidličkách, které jsou v trupu vlepeny.
Všechno je tedy slepeno a spasováno dle původního křivého podvozku a proto je velký problém tam cokoliv nového napasovat.

Loni jsme začínali ohýbáním nahřáté trubky ručně ve svěráku.Toto řešené vyústilo v několik hádek s kolegou co mi pomáhá některé věci dělat a spostu vyhozeného materiálu.
Ono totiž není možné jen tak podle úhloměru něco ohnou vždy ve stejném místě, délce, úhlu a na 4 trubkách stejně.Jedna původní tyč má totiž dva úhly v jedné rovině a další úhel v druhé rovině.
Přikládám obrázky původní tyče.Jeden dvojitý úhel 17stupňů a druhý úhel 11 stupňů nahoru, který začíná ve stejném místě jako úhel 17 stupňů.
Těmito pokusy loni v únoru vše zkončilo.

Ještě přikládám foto jak je celý podvozek na modelu udělaný(pro lepší představu)


Přílohy:
původní tyč pohled 1.jpg
původní tyč pohled 1.jpg
[ 13.27 KiB | Zobrazeno 1945 krát ]

původní tyč pohled 2.jpg
původní tyč pohled 2.jpg
[ 17.15 KiB | Zobrazeno 1945 krát ]

IMG_3075[1].JPG
IMG_3075[1].JPG
[ 120.32 KiB | Zobrazeno 1944 krát ]

IMG_3069[1].JPG
IMG_3069[1].JPG
[ 82.29 KiB | Zobrazeno 1944 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.03.2023 13:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
430 gramů je docela dost, to by znát být mohlo i když pokud to máš přes deset kilo tak to nebude zázrak. Ohýbání trubek je v pohodě z hliníku, to jsem si vyzkoušel na kleci rozmetadla. Ocel je jiná káva. Jeden známý svařuje konstrukci velkého Čápa ( Fieseler Storch v poválečné verzi Československa ). Tenkostěnné nerezové trubky, pájení stříbrem. Je to na rcmanii v sekci Letadla - Makety. Na souměrnost se mi osvědčilo označit si na první prototyp čárky pro založení do ohýbačky, při dodržení pak vyšly všechny kusy a ohyby stejně.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2023 21:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Jako druhý krok jsem vyrobil ohýbačku.S minimálním poloměrem ohybu, který lze udělat na dané trubce jsem sice nepočítal, ale věděl o něm.Moje úhly ohybu byli 17 a 11 stupňů, tak jsem si říkal, že na minimálním poloměru ohybu nezáleží.Udělal jsem si tam i doraz, abych všechny trubky ohnul stejně.Trubku jsem nahřál a šlo to líp, než za studena.Bohužel trubka se většinou lehce zbortila.Sem tam nějaký ohyb vyšel pěkně.Navíc i tak uhly 17 a 11 stupňů nebily ideální.

Takže jsem to upravil tak, že trubka podvozku bude mít jen jeden úhel 17 stupňů v jedné rovině a ten druhý úhel udělám na držáku kola, který spojuje dvě trubky podvozku a tlumič.
Místo ohýbání jsem přikročil ke svařování.Jedna trubka podvozku je složená ze tří trubek, jejíž konce jsem zafrézoval pod oním úhlem 17 stupňů .
Toto řešení se ukázalo jako jediné, co vyšlo.

Jediným problémem bylo jak navrtat bokem a mimo střed díry pro uchycení trubek do trupu.Jelikož původní díry v tyčích od varia byli naprosto bokem a všechny držáky v trupu jsem slepil dle původního křivého podvozku.

Takže vždy navrtat jednu díru do trubky(pouze do jedné stěny) jít zpět k modelu a vše složit a naznačit díru z druhé strany.Pak zase vše rozdělat navrtat zase jednu díru ( do jedné stěny) a zase vše složit a naznačit další.
Bylo to velmi náročné to trefit.Asi nebudete věřit ale zabralo mi to 8 hodin to tam napasovat-celkem 8 děr.Stejně jsem nakonec musel ještě díry lehce rozbrousit.


Přílohy:
IMG_4932[1].JPG
IMG_4932[1].JPG
[ 111.35 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4933[1].JPG
IMG_4933[1].JPG
[ 109.05 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4934[1].JPG
IMG_4934[1].JPG
[ 112.61 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4793[1].JPG
IMG_4793[1].JPG
[ 68.55 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4822[1].JPG
IMG_4822[1].JPG
[ 78.14 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4823[1].JPG
IMG_4823[1].JPG
[ 193.77 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

IMG_4920[1].JPG
IMG_4920[1].JPG
[ 49.15 KiB | Zobrazeno 1854 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 13.03.2023 0:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Nádherná ohýbačka, klobouk dolů. Nakonec jsi to ale musel svařit, říkal jsem si jestli to půjde ohýbat, není to hliník. Hodně práce, výsledek stál za to :-)

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 19.03.2023 12:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 335
Obrázky: 9
Ano, nakonec svařit, ale svařovalo se to dvakrát.Nejdřív přijel kamarád co dělá svářeče a dokáže zavařit i malé díry (tam kde trubky úplně nedoléhají k sobě) přidáním drátu. Přední část, kde jsou trubky u sebe nejblíž, se sešroubovala těmi duralovými držáky co drží kola a tlumič.Opačný konec kde jsou pak trubky spojeny k trupu jsem strčil do přípravku, který měl dvě díry od sebe vzdálené o požadovanou rozteč.Celé se to takhle naaranžovalo na stůl (celkem 6 kusů trubiček) a začalo se bodovat a upravovat tvar.

Nakonec to pěkně ovařil a bylo hotovo. Ale až do chvíle co kamarád odjel a já zjistil, že díry v přípravku co stanovovali rozteč byly od sebe 136mm ale mělo to být 126mm. To byla první chyba.Druhá chyba byla, že nerez a celkově železo při svařování pochoduje sem tam.Všechno se kroutí.Takže i tak rozteč 136 byla po vytažení z přípravku cca 132mm.

Takže znovu nafrézovat další trubičky, znovu přípravek tentokrát už dobře. No ale zase po svaření se to zkroutilo.Já potřeboval rozteč 126-128mm, abych to dostal těch vidliček co vyčuhují z trupu.Bohužel to bylo 122 a 124mm.Takže řešení bylo rozšířit durlaové držáky o 4mm a ty šikmé rádiusy ve kterých jsou trubky přišroubovány posunout od sebe o požadovanou míru.
Kostky jsem frézoval po práci celý týden po chvilkách. Šikmé rádiusy jsem dělal kulovou frézou to byla chvilka, ale nejhorší bylo nachystat sklopný svěrák a vyrovnat kostku, tak aby šikmý rádius byl v rovině a kolmo k němu jsem mohl vyvrtat závit M3.Nakonec se mi to povedlo a vše jsem složil.

No jo, ale když byl model na zemi s novým podvozkem, kola byli dost pod úhlem (pneumatika nabyla kolmo k zemi, ale šikmo jako když jede přetížená tatra a kola vzadu má trochu do písmena V)

Takže jediné řešení- znovu vyfrézovat kostky a rádiusy udělat pod úhlem místo 11 stupňů 7 stupňů.
A to byl další týden práce po večerech po práci.Výsledek je podstatně lepší.Není to sice úplně ono, ale další kostky už nefrézuju.

Nyní jsem ve fázi lakování.Sváry jsem opiloval do přijatelné podoby, není to nic moc, ale pod barvou se snad ztratí.Dnes odpoledne plánuju, že se nato vrhnu.

Ještě jsem pořád při výrobě podvozku řešil, jak model zvednu abych pod něj mohl vlézt.Mám v dílně ve stropě oko s řetězem ale jak sám zavěsit 24kg model, když ho musím zvednout a trefit se malou karabinkou, která je zašroubovaná v hlavě do oka řetězu.Všechno se navíc pořád točí a nesmím ulomit žádnou věc co z modelu vyčuhuje( anténky, stupačky atd.)Vždy mi musel někdo asistovat. Nakonec jsem objevil malou kladku s lanem a převodem 1:6.Takže teď to zvednu sám do jakékoliv výšky a pak zase spustím.Lano je hodně dlouhé.V požadované délce jsem uchytil karabinu a druhou jsem přichytil ke stolu.Takže zvednu model a karabinky zaháknu a drží to jak potřebuju.

zde odkaz na kladku, třeba se to někomu bude hodit.
https://www.uni-max.cz/produkty/manipul ... -UQAvD_BwE


Přílohy:
IMG_4968[1].JPG
IMG_4968[1].JPG
[ 113.08 KiB | Zobrazeno 1758 krát ]

IMG_4964[1].JPG
IMG_4964[1].JPG
[ 106.73 KiB | Zobrazeno 1758 krát ]

IMG_4900[1].JPG
IMG_4900[1].JPG
[ 84.83 KiB | Zobrazeno 1758 krát ]

IMG_4901[1].JPG
IMG_4901[1].JPG
[ 76 KiB | Zobrazeno 1758 krát ]

IMG_4904[1].JPG
IMG_4904[1].JPG
[ 75.99 KiB | Zobrazeno 1758 krát ]

závit.jpg
závit.jpg
[ 36.22 KiB | Zobrazeno 1756 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 288 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz