Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 13:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2009
Příspěvky: 84
Bydliště: Čtyřkoly
Dalibore, věnce jsou ve dvou provedeních,

light (Alu):
https://www.reisenauer.de/aid-2392-Ring ... Light.html

a Steel:
https://www.reisenauer.de/aid-2394-Ring ... -5-1N.html

Rozdíl se dá poznat zvážením, nějaká dáma na můj dotaz kdysi odpověděla, že Alu je do tuším 1kW, nad už jedině Steel, možná se dá dohledat v manuálech. To napasování redukčního kroužku na motor je klíčové, je taky popsáno v manuálu. Tuším, že v tom papírovém u dodávky, na webu ho nevidím. Nejdřív šroubky s citem přitáhnout, zkompletovat, točit pomalu sestavou a sledovat odběr ze zdroje během mírných posuvů kroužku, naladit co nejlepší chod, pak nějak ten kroužek zajistit proti pohybu (dvě kapky nejakého fixovadla), sundat převodovku a šrouby finálně dotáhnout, a tichý chod ověřit.

_________________
T12FG+Telemetry Box, Pike Perfection, Pike Dynamic, Prestige2PK, Daidalos 100", Demon 7


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 14:37 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 9076
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
graup15 píše:
c) Další problém vidím v uložení ložisek v převodovce . Ložiska jsou přímo na sobě bez mezery, která by aspoň trochu kompenzovala axiální vůle na hřídeli která zkrz ně prochází. Stačilo by ještě buď jedno ložisko, ale mnohem lepší by bylo jedno ložisko-mezera aspoň 5mm a pak další ložisko. Uložení hřídele tak jak to teď je, je na délce sotva 8mm. Jak to pak vyvrací velká vrtule při prudkých obratech si dovede představit.

A to tam létal s pevnou vrtulí? Se sklopkou není problém, ta se tak nějak dokáže přizpůsobit a síly se na hřídel nepřenáší.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 15:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 329
https://www.reisenauer.de/PDF/Betriebsa ... N_engl.pdf


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 17:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7203
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
MPml píše:
By mě zajímalo, co bys na tom věnci jako chtěl sintrovat - stálo by to násobně víc a vysypalo, by se to okamžitě.
Jediná rozumná seriová použitelná technologie na to vnitřní ozubení (i v roce 2019) je Fellows.
A i tak si myslím, že problémů, jak udělat ten věnec, je dostatek.


Děkuji Milane,že jsi sem vstoupil.
Ano, dneska na to jukli naši technologové a jak píšeš.
Je to duralové, povrchově tvrdě elexované. Toť vše.
Ještě jsme čuměli jak vypadá evolventa zubů a vypadá tak jak vypadat má (na nepoškozených zubech)

Takže je jasné,že to bylo blbě smontované. Tím to končí.


Přílohy:
WP_20191107_08_11_46_Pro.jpg
WP_20191107_08_11_46_Pro.jpg
[ 42.64 KiB | Zobrazeno 1037 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 18:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 341
Ano, zřejmě tedy problém bude u toho, kdo montoval přírubu a případně také loctitoval pastorek. Ani jedno jsem nedělal já. Jen jsem si přečetl návod jak v originále, tak český překlad a postupoval podle něj, nakonec jsem promazal zvlášť dokoupeným originálním "mazadlem" Reisenauer. Nečekal jsem, že by to mohlo být vyosené, takže jsem nic neměřil a ani nekontroloval. Po 24 startech jsem převodovku pro kontrolu rozebral, nelíbil se mi její chod a vrchol hřídele byl velmi slabě, ale mimo osu otáčení. A výsledek je na fotkách. Takže teď co s tím, asi bych to měl poslat na reklamaci Hořejšímu, ne ... to je standardní postup.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.11.2019 6:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 329
graup15 píše:

Děkuji Milane,že jsi sem vstoupil.
Ano, dneska na to jukli naši technologové a jak píšeš.
Je to duralové, povrchově tvrdě elexované. Toť vše.
Ještě jsme čuměli jak vypadá evolventa zubů a vypadá tak jak vypadat má (na nepoškozených zubech)

Takže je jasné,že to bylo blbě smontované. Tím to končí.

Na ten tvrdý elox to vypadalo už od začátku - ono se toho zas tolik vymyslet nedá. Hlavní problém tvrdého eloxu je v tom, že není úplně jednoduché ho pořádně udělat - chování vytvořené vrstvy totiž velmi ovlivňuje jak teplota lázně, tak její složení, ale i vůbec proudové parametry při vlastní eloxaci a tvar pole v lázni - je to čirá alchymie, navíc se to (ta vrstva) poměrně špatně měří. To, že to bylo udělané špatně (ten elox) si nemyslím, je to velmi málo pravděpodobné. Změřit to samozřejmě lze, bude to drahé a seriozně to změřít dokáže pouze velmi málo firem.
Hlavní "uživatelský" problém tvrdého eloxu na ozubení je v tom, že vlastní vrstva je velmi tvrdá a křehká a i celkem tenká - navíc je to na podkladu, co nemá žádnou obrovskou pevnost (obvykle 01, 03, někdy 22) - takže se to chová cca stejně jako tenká cementace na nezlepšeném jádře - při vzniku lokálních přetížení se ta vrstva snadno proláme - no a pak už to běží jako RBMK :mrgreen: :roll: a velmi rychle. Navíc ta vylámaná vrstva okamžitě kontaminuje mazivo a to je taky fatální - viz co je elox (Al203 - třeba https://www.prodejbrusiva.cz/kotouc-t1- ... 59-tyrolit )
Proto je klíčové aby to všechno bylo naprosto přesně v ose a síly přenášely všechny tři satelity rovnoměrně - což docílit není ale ani trochu jednoduché.
Jestli to bylo špatně smontované je taky otázkou - ty převodovky jsou poměrně citlivé na rány z boku - zejména s pevnou vrtulí - proto je taky dobré, tu a tam změřit odběr naprázdno (bez vrtule) - a sledovat zvuk při běhu - pokud se odběr naprázno změní nahoru, tak je obvykle jistota, že je něco špatně a je třeba rychle začít hledat příčinu (obvykle ale spíš už bývá pozdě).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.11.2019 6:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2009
Příspěvky: 84
Bydliště: Čtyřkoly
Teď koukám, že to výkonové rozlišení materiálu věnce je přímo v popisu
1000W/30s, 21,4g:
https://www.reisenauer.de/aid-233-Reise ... orter.html
1500W/30s, 27,8g:
https://www.reisenauer.de/aid-233-Reise ... orter.html

Pozn. co vím, tak v F5J lítá převážná většina verzi Light, protože těch 6,5g v čumáku je markantní rozdíl :wink:

_________________
T12FG+Telemetry Box, Pike Perfection, Pike Dynamic, Prestige2PK, Daidalos 100", Demon 7


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.11.2019 10:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7203
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
MPml píše:
Na ten tvrdý elox to vypadalo už od začátku - ono se toho zas tolik vymyslet nedá. Hlavní problém tvrdého eloxu je v tom, že není úplně jednoduché ho pořádně udělat - chování vytvořené vrstvy totiž velmi ovlivňuje jak teplota lázně, tak její složení, ale i vůbec proudové parametry při vlastní eloxaci a tvar pole v lázni - je to čirá alchymie, navíc se to (ta vrstva) poměrně špatně měří. To, že to bylo udělané špatně (ten elox) si nemyslím, je to velmi málo pravděpodobné. Změřit to samozřejmě lze, bude to drahé a seriozně to změřít dokáže pouze velmi málo firem.
Hlavní "uživatelský" problém tvrdého eloxu na ozubení je v tom, že vlastní vrstva je velmi tvrdá a křehká a i celkem tenká - navíc je to na podkladu, co nemá žádnou obrovskou pevnost (obvykle 01, 03, někdy 22) - takže se to chová cca stejně jako tenká cementace na nezlepšeném jádře - při vzniku lokálních přetížení se ta vrstva snadno proláme - no a pak už to běží jako RBMK :mrgreen: :roll: a velmi rychle. Navíc ta vylámaná vrstva okamžitě kontaminuje mazivo a to je taky fatální - viz co je elox (Al203 - třeba https://www.prodejbrusiva.cz/kotouc-t1- ... 59-tyrolit )
Proto je klíčové aby to všechno bylo naprosto přesně v ose a síly přenášely všechny tři satelity rovnoměrně - což docílit není ale ani trochu jednoduché.
Jestli to bylo špatně smontované je taky otázkou - ty převodovky jsou poměrně citlivé na rány z boku - zejména s pevnou vrtulí - proto je taky dobré, tu a tam změřit odběr naprázdno (bez vrtule) - a sledovat zvuk při běhu - pokud se odběr naprázno změní nahoru, tak je obvykle jistota, že je něco špatně a je třeba rychle začít hledat příčinu (obvykle ale spíš už bývá pozdě).


Proto jsem domluvený s Mírou (MomoBrut), že až přijdou nové díly (a i nová převodovka) tak vše změřím na souosost a složím mu to tak aby to běželo v ose co tolerance použitých dílů dovolí co nejlépe.
Víc se pro to udělat nedá. Mimochodem létá sklopnou vrtuli, né pevnou. A rozběhy i doběhy má po rampě. De fakto létá stejným stylem jako já. (motor vytáhne model nahorů, pak využitím kinetické energie akrobacie s vypnutým pohonem a zase stoupání do výšky) Neakrobatí pod motorem!!


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.11.2019 10:34 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2005
Příspěvky: 144
Bydliště: Plzen
My ty pohony opravdu neskladame, prodavame je presne tak, jak prijdou.
Jsou rozlozene proto, aby se vesly do krabicky.
Stat se muze ledacos i u vyrobce.
Ze zákona se reklamuje u prodejce.
Vazelinu opravdu nepancujeme.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.11.2019 12:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7203
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Odpověď od Andyho Reisenauera

......................................................................
Hallo,
Micro Edition NL: N steht für Nadellager, L für Light - Hohlrad aus Alu - oberflächengehärtet.
Für höhere Leistungen empfehlen wir die Version N mit vergütetem Stahl-Hohlrad.
Wenn bei dem Alu Hohlrad die Fettgrenzschicht durchbrochen wird (mangelnde Schmierung)
wird die gehärtete Oberflächen abgerieben. Darunter ist das Material dann weich
und wird abgetragen.
Die Verzahnung der Ritzel wird in der Regel nicht beschädigt.
In diesem Fall, das Getriebe reinigen und ein neues Hohlrad einbauen.
Dafür das Getriebe auf ca 100°C anwärmen und die 6 Torxschraben TX6 aussen lösen.
Kann dann leicht mit einem Messer aufgehebelt werden.
Das Stahl Hohlrad ist im Preis gleich, aber 6g schwerer.


.............................................................................

Takže jsou jen tři možnosti.
a) Málo maziva (nepravděpodobné)
b) Geometrie převodovky plus vysoká zátěž (na 99.9%) S tím, že zátěž ale byla v rozsahu dovoleném výrobcem !!
Což je 1000W po dobu max 30s. (Corado mělo zátěž cca 800W pod dobu max 5 s, poté prodleva)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.11.2019 18:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 341
Je to asi na delší řeč, ale nemám teď moc času, alespoň se podělím se stavem věci. Modely teď šly zcela stranou.

V úterý jsem mluvil s panem Hořejším a bylo mi mimo jiné řečeno, že převodovka je použitelná maximálně do 600 W. Když jsem oponoval, že výrobce uvádí u tohoto konkrétního typu NL/T zatížení 1000 W po dobu 30 s, což je uvedeno na webových stránkách výrobce p. Reisenauera, tak mi p. Hořejší sdělil, že to není podstatné, co uvádí výrobce, že je podstatné, co má napsáno v návodu on jako dodavatel a že se k tomu vztahuje záruka. Podíval jsem se tedy do českého návodu, který jsem dostal k zakoupenému zboží, tam tato informace není (omezeni do 600 W), tato informace není ani v originálním návodu od p. Reisenauera. V originálním návodu je dokonce příklad pohonu s deklarovaným příkonem 800 W. Asi shodou okolností došlo k aktualizaci popisů zboží na stránkách horejsi.cz, kde se nabízí sestavy s touto převodovkou, je zde tučný popis "špičkově 600 W".

Věřím, že je to snad jen nějaké nedorozumění a věřím, že se to vysvětlí a uvede na pravou míru.
M.B.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.11.2019 18:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 341
Ještě doplním, bylo mi také řečeno, že doposud neměl p. Hořejší žádnou reklamaci této převodovky.

Konkrétně se jedná o tuto kombinaci motoru a převodovky:
https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProd ... cislo=3541
Jsou zde uvedené příklady pohonu jak na 3s tak na 4s.
M.B.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.11.2019 20:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 951
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Převodovka je spotřební zboží, asi nikdo nepředpokládá, že její životnost je neomezená. Z čistě strojařského pohledu je pro zatižitelnost převodovky rozhodující moment a nikoliv výkon. Návod uvádí maximum 1,2 Nm (nenašel jsem informaci, jestli je to pro duralový nebo ocelový věnec) a to je při uvedeném provozu zcela jistě překračováno, hlavně při rozběhu. Převodovce určitě víc ublíží několik opakovaných rozběhů při 800W což je asi pro uvedené Corado obvyklejší stav, než delší provoz při 500W.

Náhradní věnec stojí 24EUR. Pokud pohon nebyl dodán smontovaný, tak těžko chtít po prodejci, aby uznal reklamaci vzniklou pravděpodobně nesouosostí montáže. Doporučuji koupit nový věnec a nechat si udělat montáž u někoho, kdo to odborně zvládne. Řešíte to tady jako vibraci temelínské turbíny a přitom jde o pár stovek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.11.2019 20:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2003
Příspěvky: 341
PetrD píše:
Převodovka je spotřební zboží, asi nikdo nepředpokládá, že její životnost je neomezená. Z čistě strojařského pohledu je pro zatižitelnost převodovky rozhodující moment a nikoliv výkon. Návod uvádí maximum 1,2 Nm (nenašel jsem informaci, jestli je to pro duralový nebo ocelový věnec) a to je při uvedeném provozu zcela jistě překračováno, hlavně při rozběhu. Převodovce určitě víc ublíží několik opakovaných rozběhů při 800W což je asi pro uvedené Corado obvyklejší stav, než delší provoz při 500W.

Náhradní věnec stojí 24EUR. Pokud pohon nebyl dodán smontovaný, tak těžko chtít po prodejci, aby uznal reklamaci vzniklou pravděpodobně nesouosostí montáže. Doporučuji koupit nový věnec a nechat si udělat montáž u někoho, kdo to odborně zvládne. Řešíte to tady jako vibraci temelínské turbíny a přitom jde o pár stovek.


Doporučuji přečíst předchozí text, aby bylo jasné, kdo montoval přírubu, pak třeba řešit, jestli to je nebo není na reklamaci. O Temelín se rozhodně nejedná, jedná se jednoduše o princip. Rozběh na 800 W, a to je jako co? Pokud je měkký rozběh, k žádnému rozběhu 800 W nedochází, tak prosím nepsat tady bláboly. A věčná životnost to je co? Méně nebo více než 24 startů?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.11.2019 21:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 5737
Bydliště: Vsetín
On je trošku problém že elektromotory mají velký záběrový moment, toto se řeší spíše u velkých trakčních motorů, kdy ten motor při rozběhu má třeba 2-3x větší záběrový moment než je pak při nominálních otáčkách. Jde o to že, ten motor je schopný při nizkých otáčkách pracovat na max příkonu - malé otáčky při stejném příkonu = velký krouťák...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jester80, mati a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz