Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2019 12:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 2247
Bydliště: Nitra Slovensko
No super. Myslím, že to najhoršie máš za sebou. Ono to potom na letisku prinesie radosť. Ako budú fixované krídla proti vysunutiu? Niečo takéto?
https://www.topmodelcz.cz/index.php?&de ... l&id=18269

_________________
(HORUS X10) - Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop, Solius, Olympic (Topmodel), FunCub.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2019 18:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Konektory zalepeny. Myslim, ze se to i povedlo (viz. foto).

Postup zalepeni do kridla jednoduchy. Napatlat kridlo i trup poradne pastou na parkety, do kridla nasunout uhlikovou spojku (kterou take u vystupu z kridla napatlam separatorem), povysunu konektor z kridla, opatrne nasunu na trup a spojim konektor. Pak do diry na konektor v kridle nanesu epoxy s mikrobalony (tentokrat vice tekouci nez pri pouziti v trupu), opatlam i samotny konektor a nasunu kridlo az tesne k trupu. Pro vetsi jistotu (ac to neni potreba, ale jistota je jistota) pojistim spojeni s trupem klasickou pruhlednou izolepou. Lepim jen jeden konektor (jednu pulku kridla). Protoze po zalepeni postavim kridlem nahoru, aby epoxy stekal smerem k trupu (a vyplnil mezery kolem konektoru). Pak jen pockat par hodin, sundat opatrne kridlo, ocistit od pasty (pouzivam plastovou kreditku na hrube sundani a pak hadrik s technickym benzinem). Zbytky expoxy jdou krasne bez skod odloupat (tou separacni pastou nesetrete).

A postup opakovat s druhou pulkou kridla. Vecer sundat a je hotovo ;)


Přílohy:
Poznámka: Zalepene konektory - vse krasne pasuje.
trup_a_kridlo.jpg
trup_a_kridlo.jpg
[ 304.5 KiB | Zobrazeno 1221 krát ]

Poznámka: Naseparovany trup
separovany_trup.jpg
separovany_trup.jpg
[ 440.93 KiB | Zobrazeno 1221 krát ]

Poznámka: Naseparovane kridlo - nezapomenou namazat i korenove zebro ;)
separovane_kridlo.jpg
separovane_kridlo.jpg
[ 363.6 KiB | Zobrazeno 1221 krát ]

Poznámka: Technologicka odstavka :D Tuhnuti epoxy
tuhnuti.jpg
tuhnuti.jpg
[ 51.95 KiB | Zobrazeno 1221 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2019 14:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Na kridlech zbyva nalepit krytky sachet. Zatim vymyslim, jak to hezky udelat - reseni nalepit na povrch kridla se mi moc nelibi. Bohuzel sachty nemaji klasicke osazeni, na ktere by sla krytka osadit. Nejaka inspirace by se hodila. Premyslym odriznout trochu uhlikovyho potahu a pouzit jadro kridla jako plosku pro nalepeni krytky. Nebo nejake osazeni udelat do sachty. Nejak inspirace? :)

Osadil jsem finalne motor s kuzelem, vrutuli a regulatorem. Zacal jsem regulatorem (YEP 30). Odstranil jsem smrstovacku a odpajel jsem puvodni zlute kabely. Na vodicich motoru jsem ucvakal konektory s myslenkou, ze to rovnou pripajim na regl. Prekvapeni bylo, ze kabely z motoru jsou "lanka" spletena primo z vodicu vynuti -kazdy "fous" zaizolovany "lakem". Vsude se radi, zahrat vodice na acylpyrinu. Ten bohuzel domam nemame :/ Zkusil jsem paralen :D Nic moc, ale po fyzickem doskrabani uz se to dalo. Nasledovalo vycisteni vodicu technickym lihem a lehke pocinovani. Napajet na regulator uz byla hracka.

Pred smrstenim znova do pruhledne buzirky jsem jeste vyzkousel smer otaceni (nemam rad sw reverz). Bohuzel to bylo obracene (vodice nemuzou byt krasne vedle sebe, jak jdou z motoru, ale 2 se musi prohodit). Pak uz nic nebranilo zatavit do pruhledne smrstovacky.

Pred osazenim motorove prepazky jsem zapomnel na jednu dulezitou vec - motor nejde vyndat otvory pod kabinkou. Vedel jsem to od zacatku, jen mne to neseplo. Reseni je vybrousit (idealne dremelem s brusnym kuzelem) male vybrani v prvnim otvoru pod kabinou. Pak uz nic nebrani motor lehce vyndat. Videt je to na prilezne fotce.

Prisroubovani motoru k prepazce je trosku orisek. Ale nakonec to nejde uplne spatne, pokud vezmu M3x30 sroubek, uriznu mu hlavicku, zabrousim, nasroubuju do motoru a pouziju pro navedeni do jedne z der. Staci pak jen lehce natocit motor a uz se chytne montazni sroubek v dalsich dirach jak ma.

Regulator bude na oboustrance na jedne stene trupu. Vedle je dostatek mista na baterku. Zatim pouziju Turnigy Bolt 3S HV 850mah. Chtel jsem ji puvodne zkusit ve Infinity NG, ale zatim spokojenost se soucasnyma Hyperionkama, tak pujde do Elementa :) Kdyz jsem vse zkousel slozit, vlozit prijimac, servra ocasek, motor, kuzel, .... vychazelo teziste tak akorat pouze, pokud byla baterka temer na motoru. Jsem zvedavy, co udelalo finalne osazeni (zalepeni ramecku, zalepeni serv v trupu, zkraceni kablu) apod. Jen ty zkracene vodice od motoru a regulator jsou -10g v cumaku :/


Přílohy:
Poznámka: Turnigy 3S Bolt 850mah - na soutezni letani by mela davat energie s dost i rezervou ;)
aku.jpg
aku.jpg
[ 381.42 KiB | Zobrazeno 1045 krát ]

Poznámka: Vybrousene vybrani v trupu pro vyndani motoru.
trup_vybrani.jpg
trup_vybrani.jpg
[ 364.12 KiB | Zobrazeno 1045 krát ]

Poznámka: Takhle vypada -10g v cumaku
zkracene_vodice.jpg
zkracene_vodice.jpg
[ 389.29 KiB | Zobrazeno 1045 krát ]

Poznámka: Nahled do trupu na osazeny motor a jeste nepridelany regulator.
osazeny_motor_esc.jpg
osazeny_motor_esc.jpg
[ 33.85 KiB | Zobrazeno 1045 krát ]

Poznámka: Pomocny sroubek pri osazeni motoru
uchyceni_motoru.jpg
uchyceni_motoru.jpg
[ 332.62 KiB | Zobrazeno 1045 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: čtv 31.10.2019 19:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Uz mam temer hotovo. Posledni vetsi vec k dodelani bylo loze serv pro VOP a SOP v trupu. Nepouzil jsem prilozenou uhlikovou desticku (spatne rozmery pro moje serva). Misto toho jsem se inspiroval, jak Dalibor osazoval Infinity NG a serva daval na zasunovaci loze do kolejnicek.

Nekolik hodin laborovani a vysledek je loze serv vcetne kolejnicek, ktere je lehke, opakovane vyrobitelne, pevne a hlavne funkcni :)
Princip je jednoduchy - serva nasroubovat do desticky, ktera se zasunuje bez vule do kolejnicek. Vyhoda je, ze kdykoliv jde desticka se servy vyndat (po vyndani pak ze serv a nebo po odcvaknuti vydlicek tahel). Tim se pohodlne dostane prijimac za tuto desticku (temer jakykoliv rozumne velky). Dalsi vyhoda je, ze kdyz bych nahodou potreboval osadit jina serva, vymenim akorat desticku pro jiny rozmer serv. Desticka je v kolejnickach zajistena na kazde strane malym vrutem od serva.

Zalepeni bylo vzhledem k tvaru bocnic kolejnicek (nejsou z boku rovne, ale kopiruji vybouleni trupu) hodne jednoduche. Kolejnicky jsem jen lehce zdrsnil brusnym papirem a pak slo jen o to cely set nasunout do trupu (dal jsem serva co nejvice dopredu v zadnim otvoru pod kabinou), zakapat kolejnicky ridkym BSI vterinakem (modry) a nechal zaschnout.

Vice na fotkach.

Paky na servech jsou rozdilne. Pro SOP je potreba co nejmensi (aby se vyuzila co nejvetsi draha serva a byla co nejmensi vule). Bohuzel pro VOP je potreba kvuli vychylkam vetsi paka. Opet je to patrne z fotek.

A to je vicemene vse :) Jeste zbyva zalepit krytky serv na kridle, nastavit YEP regulator (casovani apod.), pripojit Altis nano a hura na zalet ;)


Přílohy:
loze_serv_trup.jpg
loze_serv_trup.jpg
[ 492.98 KiB | Zobrazeno 840 krát ]

zalepene_loze_serv_trup.jpg
zalepene_loze_serv_trup.jpg
[ 53.73 KiB | Zobrazeno 840 krát ]

serva_trup_paky.jpg
serva_trup_paky.jpg
[ 399.44 KiB | Zobrazeno 840 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: ned 03.11.2019 22:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Tak osazeno, napipano a pripraveno k zaletu. Vaha se zastavila na 730g. Bohuzel jsem o 1mm za zadni polohou tezistem. Baterku uz vice dopredu dat nelze. Zkusil jsem hyperionku 3S 900mah, co mam do Infinity (mam na ni nalepeno 10g olova).Nemusi byt ani uplne vpredu a teziste je ok. Vaha by byla 740g. Slo by sundat zavazi, posunout baterku a asi to taky vyjde (zkusim az po zaletu). Pro ted jsem na baterku pridal 5g olova a je to ok.

Oproti puvodnimu vazeni pridalo na vaze jen lepidlo s mikrobalony (a jiny prijimac - puvodne gr16 a finalne REX7). Na zalepeni naremcku si to asi priste odpustim - drzi to i pouhym vterinakem a u takhle pomalu leticiho era vaziciho nic to staci :) Neco vazi i zalepeni fix konektoru jak do kridla. Ono je to gram ke gramu a pak je to 20g jak vysitych :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pon 04.11.2019 18:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 2247
Bydliště: Nitra Slovensko
Tak gratulujem. Už len zalietnuť. Nakoniec som sa s tým mojím odhadom letovky moc nemýlil (740g) :)
Mňa čaká výmena ESC YEP 30 za FrSky Neuron 40S a nový aku GNB 3S HV 1100 mAh. Letovka by mala byť cca. 790g. Mňe to stačí na to moje poletovanie. :lol:

_________________
(HORUS X10) - Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop, Solius, Olympic (Topmodel), FunCub.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pát 08.11.2019 22:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Dnes byl rychly zalet Elementa. Pocasi nic moc - zima a sero (aspon ze nefoukalo) - na letiste jsem se totiz dostal az v 15h. Zatim jen zakladni poladeni. Hlavne u vyskovky jsem ulitnul. Neutral vyskovky jsem od oka netrefil az tak moc, ze jsem musel na letisti hybat o 74%!!!! subtrimem :)

Zakladni poznakty:
- Stoupavost 12m/s (ustalene).
- Rychlost vodorovneho letu na lehouse asi ok. Ale ze zavodu F5J jsem zvykly na jiny fofr :). Do vetru by to chtelo rychlejsi vrtuli na ukor stoupavosti.
- Klapky mam na 90stupnu dolu a klesavost na klapkach jsem zatim nemeril - ale kdyz se blizim na pristani relativne na rychlosti, otevru je na 100%, tak ero se ve vzduchu temer zastavi, nepropadne se a pokracuje dale. Postupne zavreni klapek neznamena propad. Supr ;)
- Kdyz jsem do kluzu nezasahoval a nechal Elementa letet, tak za 120s vodorovneho primeho letu bylo dle altise opadani cca 0.25m/s.
- Zkousel jsem, co udela, az ho pretahnu (jestli zavrta, nebo se jen zhoupne) - zhoupnuti, lehke nabrani rychlosti a leti dal. Az tak moc jsem si veril, ze jsem hned prvni let zkousel "svahovat" nad stromama (s velkym F5J si to netroufnu ani po jedne odletane sezone) :D
- Baterky jsem zkousel dvoje (vse 3S HV) - Turnigy Bolt 850mAh a Hyperion 900mAh. Rozdil v motorovem letu zadny. Pozitivum tedy je, ze muzu klidne letat baterky z velkeho F5J i v Elementu.
- Po 65s motoroveho letu (prevazne plny plyn - ne v kuse) ukazuje Turnigy Bolt 850mAh na nabijecce 65% kapacity. Dobijel jsem 317mAh.

Dneska vyletane 3 baterky (suma sumarum cca hodina ve vzduchu). Prvni pocity supr a naprosta spokojenost. Uvidim co dal. V nastaveni musim udelat drobne zmeny jeste v motorovem letu, kdy primixuju trochu vyskovky do potlacena. Stejne tak trosku jeste poladit krivku vyskovky s klapkama. A hlavne - do nove zavodni sezony 2020 se s tim poradne szit :D


Naposledy upravil creagel dne sob 09.11.2019 14:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: sob 09.11.2019 10:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2009
Příspěvky: 1053
Bydliště: Sedlcany
Vcerejsi treti start - jeste jsem nemel poradne poladenou vyskovku do motoru (musim pod motorem dost sahat do vyskovky a udrzet to ustalene nahoru moc pohodlny zatim neni - porad tlacim).

Jak jsem psal - tohle byl takovy seznamovaci let. Priste s zamerim na doladeni brzd/vyskovky a motoru/vyskovky. A hlavne se zamerim na motor - 30s stoupani vs teplota a zkusi jeste menit casovani a PWM motoru. Zvazuju, jestli prece jen nezkusit presazanou RFM 9x6 o 5 stupnu - ne kvuli stoupani, ale kvuli zvyseni rychlosti.


Přílohy:
Poznámka: Treti start. Stoupani 12m/s v pohode (pujde i vice). Baterky byly radne vychlazene a nabite den predem :)
element_start3.PNG
element_start3.PNG
[ 265.63 KiB | Zobrazeno 274 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 143 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz