Registrován: 29.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
Standa Stuchlý píše:
tak pokud Ti FrSky vário ukazovalo 1000m, tak je to jasné. To vário jsem prodal s rychlostí blesku, když jsem k němu do modelu dal ještě SkyAssistant vário. Místo FrSky jsem pak koupil Unisens a to je skutečně o něčem jiném. V 1000m jsem byl s modelem 2,5m rozpětí a bylo to sotva vidět. Ale třeba máš oči jako vorel. I tak o viditelnosti MC v 1000m velmi silně pochybuji. Z FrSky čidel věřím leda tak proudovému čidlu, jinak jsem k nim docela skeptický. A bombónek od nich je poslední regulátor s telemetrií. Tam neukazuje správně téměř nic.
kilometr vysoko s modelem 2,5m? tak to mas oci, ze bystrozraky by z tebe dostal depresi a sel by k optikovi pro brejle.. ja si nemyslim ze bych byl uplne slepy, ale s modelem velikosti MC (dobre, asi o 10 procent vetsim) chodim bezne tak do 300-400m max (pocitano kombinace vzdalenost-vyska), protoze pokud bych na chvili spustil oci z te tecky na obloze, tak uz ji asi nenajdu. ale je mozny ze mi to mereni taky lita, pouzivam mgps.
Nechme výšku výškou zřejmě blbě ukazuje to vário a tím bych to ukončil,až budu mít náladu tak tam k tomu ještě přidám to Mvário2 a zkusím to porovnat. Jinak jak tady někdo psal že byl v 1000m s modelem 2,5m tak být s modelem 1,5m v podobné výšce zas taková utopie není Ale ta celková debata kterou jsem způsobil je o ničem tak se omlouvám
Jo, bylo to jen jednou. 1074m a jak si psal, jednou jsem jen mrkl stranou a byl problém jej znovu najít. Ale je to již pár let, 2013. Dnes bych to neukoukal. Ten log jsem si schoval jako raritu. Jinak s tím rozpětím i dnes do těch 750m se ještě dá. Ale musí k tomu být obloha. Na modré se to nedá. Nejlepší jsou vysoké bílé mraky.
V mezičase stavby Infinity Evo Performance (a i Thunderstorm verze), jsem si trošičku předělal Corado . Jedno jsem prodal a nechal si pouze to na fotkách. Model dostal novou vrtuli ( GM 9/6). Nový regulátor YGE 35LVT a trošku jsem to v kabině uklidil. Dneska jsem ho zalétl. Pohon je nastavený tak,že limituje na 40A . Corado stoupe spolehlivě 21m/s, bez rozjetí. Kolmo dolů z 300m se povedlo 52,3m/s což je 188km/h. Otázka je jak při takovém fofru ukazuje dobře vario Pohon je neskutečně tichoučký!!! V kabine je baterie 3S-1300mAh Rampage 70C ( to 70C bych fakt chtěl vidět Ale prostor je připravený i pro 2S-LiIon 2600mAh VTC5A.
Přílohy:
IMG_20200426_121932.jpg [ 127.01 KiB | Zobrazeno 6290 krát ]
IMG_20200426_121806.jpg [ 236.83 KiB | Zobrazeno 6290 krát ]
Poznámka: To mi vždycky fascinuje..Pražáci se perou o místo na lítání. U nás...počasí jako sviňa, a místní modelářstvo nikde ...a to je skoro 99% always. Velké mašiny samozřejmně dobrou termiku nenechají na zmar :-) IMG_20200426_112727.jpg [ 102 KiB | Zobrazeno 6290 krát ]
Dnes jsem testoval výbavu do termiky. Vybavení bylo od začátku navrženo tak, že s 4s baterií vážicí asi 200g se to má chovat jako hotliner. A to celkem sedí skoro 38 m/s nahoru a dynamiku to má díky těžké baterii velmi dobrou, na tuhle baterii celých 16 kolmých stoupání do 250m, je to parádní polétání, v termice to je ale opravdu o velké snaze. Baterie jsem namyslel do těžiště, takže je prostor pro snadné zkoušení jiných baterií. Testoval jsem 3s baterii bez změny pohonu, jak jsem psal, v návrhu pohonu jsem s tím počítal. A celkem mne to překvapilo, na nabitou baterii tam teče 38,8 A při 11,6V, což je asi 450 W, navíc účinnost bude o dost větší, než se 4s. No a 450 W na MiniCorado opravdu není žádný ploužák a teď pozor, baterie Gaoneng 650mAh/80C váží celých 63 g.
Dnes jsem zalétal lehce předělané Corado. Za prvé všechny modely převádím na nové rádio, ale to není podststatné. Podstatné je,že jsem toto Corado měl udělané tak,že přijímač Futaba 7003SB byl nastavený tak,že měl 3 kanály PWM ( tzn motor a obě púlky motýla) a 4 kanál S-Bus2. Na tento s-Bus 2 bylo pověšeno 4 servové křídlo a všechna čidla..tzn YGE regulátor (jeho telemtrie) a Variometr. A bylo mi divné, že i když v manuálu ke všem Futabám co mám, je psáno,že na S-Bus2 mohou běžet jak čidla tak serva ..a to společně. Tak na tomto modelu mi při zapnutí napájení hodně často nešli serva v křídle ( čidla telemetrie šli vždy) A tento jev byl naprosto náhodný..v poměru 1x po zapnutí běží vše, 5x běží vše mimo křídla...(tzn 4 serva připojená na S-Bus2 společně s čidly) Rešením bylo změnit serva motýla též na S-Bus2 serva, pak přeprogramovat přijímač na default, kdy 1k je S-Bus (na něm jsou již jen serva), 4kanál je S-Bus2 (kde jsou jen čidla) no a na 3k je motor (a přívod napájení přijímače a tím i všeho v modelu)
Furt mi to vrtalo v hlavě, proč to Futabě nefunguje vše společně na S-Bus2 když to píšou v každém manuálu. Takže jsem udělal pokus a to samé (principiálně) zapojil na jiný typ přijímače (R 7008 SB) A ejhle...tam vše funguje na 100%. Takže je to problém jen a pouze přijímače 7003SB !!!!
Registrován: 18.8.2011 Příspěvky: 147 Bydliště: Prievidza, SK
Furt mi to vrtalo v hlavě, proč to Futabě nefunguje vše společně na S-Bus2 když to píšou v každém manuálu. Takže jsem udělal pokus a to samé (principiálně) zapojil na jiný typ přijímače (R 7008 SB) A ejhle...tam vše funguje na 100%. Takže je to problém jen a pouze přijímače 7003SB !!!!
Ahoj Dalibor, čo mám ja manuály, tak tam píšu na SBUS port len SBUS serva, na SBUS2 port len čidlá a SBUS2 servá.
Sorry...malá chybka ve vyjádření V Coradu nemám S-Bus serva, ale S-Bus2 serva...a ty můžou jet společně se senzory na S-Bus 2 sběrnici. A na 7003 přijímači to prostě nefunguje, na 7008 perfektně.
Konečně jsem stvořil program pro Corado i na novém rádiu. A taky se konečně dotlačil do dílny a dodělal i púvodně uvažovanou pohonnou baterku. A to 2S-LiIon 2600 VTC5A. ( tyhle baterky beru z Nkon.nl) a můžu ubezpečit,že je to naprosto to samé co Jeti Power , ale o víc než púlku levnější a to včetně poštovného z Holandie. Na tyhle 2S Corado mastí kolmo nahoru 18m/s což mi naprosto stačí. A tak už v letovém kufru kde je vše co na letiště s sebou potřebuji , jsou již pouze LiIon baterky . Ty nechávám stále nabité. S Coradem si dnes řádně zablbnul na zadním svahu v Řevničově.
Přílohy:
IMG_20201119_160047.jpg [ 216.39 KiB | Zobrazeno 4566 krát ]
IMG_20201119_160419.jpg [ 156.49 KiB | Zobrazeno 4566 krát ]
IMG_20201119_164221.jpg [ 78.13 KiB | Zobrazeno 4566 krát ]
IMG_20201119_164245.jpg [ 127.42 KiB | Zobrazeno 4566 krát ]
Poznámka: 18m/s na 2 LiIon není vůbec špatné. IMG_20201119_160403.jpg [ 98.45 KiB | Zobrazeno 4566 krát ]
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky:19 Blog:Zobrazit blog (17)
To furt řečí okolo modelu, jehož pradědečka jsem viděl lítat už v roce 1983. Dalibore, za to že jsi zdrhnul k nudnému lítání bez FPV jsi u mě mrtvej Homolka.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
No , ...musel jsem si tou cestou FPV s rozlišením PAL projít abych poznal,že je to absolutně o hovně. Nadšení bylo veliké, ale po čase i prozření,že to rozlišení stojí fakt za hovno. Vždycky mi bavilo lítání v termice a to PAL rozlišení je mizerné i na lítání nízko a blízko. V kilometru výšky je to už skoro nepoužitelné. Vždyť se podívej. Blbejch 180m..
Takže teď ( a nijak nekvaltuju) zjišťuji jak maká ten nový system od DJI DJI Digital. Dost by mi zajímalo,jestli to někdo zkoušel v letadle na vzdálenost aspoň dva až tři kilometry. Pořád jsem se té myšlenky lítat na oči a v určité výšce nasadit brýle a dotočit do do mraku nevzdal. Ale !!!! riskovat se systemem co jede na hraně nebudu..proto musí spolehlivě běhat na min 3 km. Prostě celé to není zrovna jednoduché a levné už vůbec ne.
Dneska jsem viděl na vlastní oči Mavic mini 2. Začíná nová doba droního lítání..to je naprosto neuvěřitelný co to umí, jak daleko a jakou kvalitou obrazu. A hlavně to není ani vidět jak je to malinký...a to poslední nakonec..Cena je neskutečně nízká. Téměř zadara. Proč to píšu...jestli stejně maká i DJI FPV digital, tak není co řešit.
Uživatelé procházející toto fórum: AlešM a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru