peco737 píše:
nastavil som pomer tahu k hmotnosti na tych uz spominanych 0,65 ...
No, a to je ten bod čo je scestný - pri skutočnom modeli je problém "nastaviť ťah", lebo výkon potrebný na vytvorenie ťahu je výrazne závislý na rýchlosti letu - vykonaná práca je rovná súčinu sily(=ťah) a dráhy(rýchlosť krát čas).
Takže napríklad ťah pri malej rýchlosti nejakého halového depronového modelu, ľahko vytvoríš veľký, ale pri rýchlom modeli nejakej ťažšej alebo menšej stíhačky, môže byť na taký alebo aj na menší ťah potrebný desať aj viac násobok toho výkonu.. a naopak, pri rýchlosti do ktorej ten halový pohon funguje, iný model jednoducho nepoletí, je to menej než jeho minimálka a padol by napriek ťahu ako kameň.. Teda keby bol ťah trochu vyšší než tiaž, možno by to viselo na vrtuli, ale stúpanie by sa dosiahlo minimálne až takmer žiadne.
Takže rozdiel v reálnom živote oproti nastaveniu simu, bude ten že ťah nebude pri vyššej rýchlosti stále rovnaký, bude klesať až sa rýchlosť začne približovať k "pitch speed" vrtule pri ktorej je ťah približne presne nulový. Vrtule ktoré by sa dali nastaviť za letu, ako keď v aute radíš na prevodovke 2-3-4.., jednoducho na modeloch nemáme - ale aj keby sme mali tak by ťah klesal v nepriamej úmere k rýchlosti.