Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stupanie elektrovetrona
PříspěvekNapsal: čtv 12.01.2012 0:50 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 2524
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Nevim jestli je to tak i ve skutecnosti ale kdyz sem lital il2 online (soutezne) tak pokud ste se setkali se zacatecnikem ktery mel spita (rok 42 nevim jaky typ) tak se dal spolehlive utahat se 109-g2 pri strmem stoupani, teda pokud na vasi hru pristupil. G2 stoupala pod velkym uhlem ale na male rychlosti spit mel zase rad mensi uhel ve vetsi rychlosti. Pritom stoupavost v m/s meli ty letadla +- stejnou. (g2 mirne vedla)

Tak bych rekl ze stim uhlem stoupani to bude slozitejsi. Ale jak rikam byla to jen hra a rad bych vedel jestli to je tak i ve skutecnosti.

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Stupanie elektrovetrona
PříspěvekNapsal: čtv 12.01.2012 8:42 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Vpodstatě je to jednoduché. Pro konkrétní stroj a jeho nastavení (vezmu to od předu: vrtule, motor, regl, aku, stejné nastavení těžiště, stejné nastavení křídla, hmotnost stroje, tlak a teplotu vzduchu,..) je nějaké maximum rychlosti stoupání.
Toho se dosáhne při konkrétní rychlosti a konkrétním úhlu stoupání. (úhel vůči zemi bude ovlivněn i rychlostí větru). Všechny jiné případy je stoupání horší.

Na stoupání se projevuje jak svislá složka tahu motoru, tak i vztlak na křídle.

Jde o to, co má být výsledkem. Pokud je snaha o maximální stoupavost, tak je třeba laborovat s naladěním vrtule, křídla a příslušného úhlu. V minulosti jsem si dělal nějaký Excelový optimalizační (hodně zjednodušený!!!) prográmek, který maloval rychlost stoupání pro konkrétní naladění modelu s proměnou úhlu stoupání. Pamatuji se, že vršek byl docela plochý = tedy přijatelné stoupání bylo v docela širokém (odhadem 10st) rozsahu. Samozřejmě jsem zanedbával přechodné jevy, zrychlování a tak.
Také to jasně ukázalo, že od motorizace Tah/Hmotnost > 1,5 je nejlepší stoupat skoro kolmo. Je to totiž nejkratší dráha.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stupanie elektrovetrona
PříspěvekNapsal: čtv 12.01.2012 13:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.2.2009
Příspěvky: 260
Na modelarskom simulatore som si vybral lietadlo, ktore ma plus minus priblizne hodnoty tohto mojho realneho modelu, nastavil som pomer tahu k hmotnosti na tych uz spominanych 0,65 a stupalo to tak, ze by mi to aj stacilo na take poletovanie, no je to len simulator a ci sa to da zrovnat aj so skutocnostou, neviem. Pritom som priblizne nastavil na sime rozpatie, plosne zatazenie, hmotnost... vsetko tak ako ma realny model, no napr. profil som nemohol menit, ani geometricke skrutenie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stupanie elektrovetrona
PříspěvekNapsal: čtv 12.01.2012 16:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
peco737 píše:
nastavil som pomer tahu k hmotnosti na tych uz spominanych 0,65 ...

No, a to je ten bod čo je scestný - pri skutočnom modeli je problém "nastaviť ťah", lebo výkon potrebný na vytvorenie ťahu je výrazne závislý na rýchlosti letu - vykonaná práca je rovná súčinu sily(=ťah) a dráhy(rýchlosť krát čas).

Takže napríklad ťah pri malej rýchlosti nejakého halového depronového modelu, ľahko vytvoríš veľký, ale pri rýchlom modeli nejakej ťažšej alebo menšej stíhačky, môže byť na taký alebo aj na menší ťah potrebný desať aj viac násobok toho výkonu.. a naopak, pri rýchlosti do ktorej ten halový pohon funguje, iný model jednoducho nepoletí, je to menej než jeho minimálka a padol by napriek ťahu ako kameň.. Teda keby bol ťah trochu vyšší než tiaž, možno by to viselo na vrtuli, ale stúpanie by sa dosiahlo minimálne až takmer žiadne.

Takže rozdiel v reálnom živote oproti nastaveniu simu, bude ten že ťah nebude pri vyššej rýchlosti stále rovnaký, bude klesať až sa rýchlosť začne približovať k "pitch speed" vrtule pri ktorej je ťah približne presne nulový. Vrtule ktoré by sa dali nastaviť za letu, ako keď v aute radíš na prevodovke 2-3-4.., jednoducho na modeloch nemáme - ale aj keby sme mali tak by ťah klesal v nepriamej úmere k rýchlosti.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz