Autor |
Zpráva |
RiMr
|
Napsal: ned 04.03.2012 10:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Děkuju, je to přesně jak říkáš, 600ot/V. A jaký motor s jakými otáčkami na Volt (při 4S) s jakou vrtulí, resp jaké rozmezí by bylo vhodnější? Rád si nechámn poradit. Ještě mám velký 850ot/V motor, ten má udávaných (na 6S) hrubě přes 1kW, tak že bych ho na těch cca 600W příkonu používal, s 4S accu...?
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Doktor
|
Napsal: ned 04.03.2012 10:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Záleží hrozně na tom, jakou budeš mít letovku. Ale do takhle velkého éra a s nemalou hmotností (kolik to vůbec vážilo?) to chce už větší motor a hlavně výkon. Jestli je ten motor s KV 850 ta "vrtulníková" oběžka velikosti 2826, tak to při napájení 4S pošli odběrem klidně na 1kW. Motor to podrží bez problému. Vrtulí bych začal 12/8. Když by byla do té 1kW stále rezerva, tak 12/9. Tim získáš jednak výkon, a druhak výkon na rychlosti. Bez jednoho ani druhého to fungovat nebude. Pokud ten model bude vážit ke dvoum kilům, tak to ani ta 1kW nevytrhne. Seš na příkonu 0.5kWPin/kg. Tedy asi vůbec použitelné minimum pro takové svižnější polétání. Jestli ten Pacer vážil cca 2kg a tys měl na motoru 550W, tak máš poměr 275WPin/kg. To je dobrý tak pro nějakého termika jako výtah nahoru. Ale pro něco co má létat už nějak svižně je to sakra málo. A ještě ke všemu to bylo zabitý totálně nevhodnou vrtulí 16/6.
|
|
Nahoru |
|
|
pitridom
|
Napsal: ned 04.03.2012 10:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 58 Bydliště: Červený Kostelec
|
RiMr píše: Krasavec, to je škoda... Ještě vím o jednom nabouraném hydroplánu (Icon) včera, tak to víme už o pěti včerejších šupách. No nic, jdou to rozlítat s Twisterem... Naštěstí to není moje nejlepší letadlo, je to spíš tak na trénink, rozlítání, blbnutí a tak. Na sezónu mám připravena 3 nová éra, tak jsem chtěl trochu potrénovat. Rozbít nové éro, to by mě štvalo daleko víc. Takže začátek sezóny dopadl poněkud depresivně.
_________________ Pavel http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=489
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: ned 04.03.2012 11:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
RiMr Hádzal si si to sám a bez rozbehu? Tá pomalá vrtuľa spoločne s prípadným slabým hodom sa na páde podľa mňa podpísali najviac. Krídlo si jednoducho ešte "nesadlo do vzduchu". Ale po vojne je každý generál... a nechcem písať, na tému kúpy niečoho v praxi overeného.
Držím Ti do budúcna palce.
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: ned 04.03.2012 12:10 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Přesně tohle se mi stalo při prvním odhodu Iona (1,5kW na vrtuli 14,5/10), naštěstí jsem to vybral.. Od té doby start pěkně piánko na půl plynu a přidat až se křídlo chytne
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: ned 04.03.2012 12:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Jojo, házel jsem si to sám. Nejsou lidi Navíc bylo bezvětří, takže jsem to nemohl ani proti "něčemu" hodit. Díky za rady, zkusím tedy víc otáček na Volt, menší a rychlejší vrtuli a neházet na plný plyn.
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
mihlit
|
Napsal: ned 04.03.2012 13:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.9.2011 Příspěvky: 1109 Bydliště: Brno, ČR
|
RiMr píše: Krasavec, to je škoda... Ještě vím o jednom nabouraném hydroplánu (Icon) včera, tak to víme už o pěti včerejších šupách. Šest, vadný konektor Včera byl nejspíš nějaký smolný den
|
|
Nahoru |
|
|
Maximo
|
Napsal: ned 04.03.2012 13:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 11.7.2010 Příspěvky: 129 Bydliště: Ústí nad Orlicí
|
sedm....lítal jsem se samokřídlem a při jednom z obratů se mi asi v 30ti metrech odporoučela baterka z éra, jen jsem koukal jak sedá do zahrady domu opodál
_________________ Swift 2, FunCub by Multiplex, Blade mSR, T-rex 250, Losi XXX-S/G, TRF415 MSX, SCX-10 a další
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 04.03.2012 18:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
RiMr píše: Tak jsem dneska "rozsekal" i toho svého, pravděpodobně moje chyba - dal jsem při startu plný plyn - 16" vrtule na 2,2m rozpětí a cca 550W. Přetočilo se to a za dvě vteřiny bylo po všem. No, chtěl jsem to hned zapálit, ale, uklidím to někam do kouta a časem až trochu vychladnu tak to možná opravím (a udělám klasické ocasky). Škody - ulomené ocasky, ruplá 8mm uhlíková kulatina, křídlo (je v pohodě, není mu nic kromě omačkaného kořenového žebra) se "protlačilo" do trupu, jinak trupu nic není, motor i sklopka, vše přežilo. Ale nevím, jestli má cenu ten trup opravovat, v místě toho promáčknutí je vidět dovnitř a ta tkanina je tam skoro suchá... Ale co, chtěl jsem to zkusit, tak jsem to zkusil. Kdo chce kam... Možná koupím za litr nějaký vhodný trup od Reicharda a bude... Protože té práce by na tom bylo moc... tak to je fakt beznaděj,nic horšího,nežli nést domu trosky po záletu,který vubec neproběhnul,já si to odbyl loni na jaře s 4 metrovkou,doma vše tisíckrát přezkoušený,to samý u auta na svahu a když jsem to donesl na start a znovu zapnul,tak jsem si nevšiml,že zamrzlo servo na křidélku,jen mě to obkroužilo rameno a šel jsem do dílny lepit přeražený křídlo.Hold to asi k tý modelařině patří.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|