Autor |
Zpráva |
ST
|
Napsal: úte 11.03.2014 20:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
Tak gratulace, ale stejně poznámka, škoda, že jsi nebyl za Lubošem, on dneska umí komplet, tedy letová hmotnost F5J ( ENJOY3 ) za 1500g. Já mám od něj ENJOY1 letovka za 2400g a lítá jako s praku. Doufám, že letos společně polítáme.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
holmer83
|
Napsal: stř 12.03.2014 20:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.8.2012 Příspěvky: 399 Bydliště: Prostějov
|
Taky mám nový 3,2 m a čeká na zálet, teda ještě jak seženu vrtulové listy.
Přílohy: |
IMG_0033.JPG [ 86.77 KiB | Zobrazeno 3079 krát ]
|
IMG_0035.JPG [ 92.9 KiB | Zobrazeno 3079 krát ]
|
IMG_0001.JPG [ 58.87 KiB | Zobrazeno 3079 krát ]
|
IMG_0003.JPG [ 137.28 KiB | Zobrazeno 3079 krát ]
|
|
_________________ Rytmus Mini, Toro900, Pulse 15e, Apprentice, Talon mini, Trainer40OBL, Twinstar, quadra, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 12.03.2014 20:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Parádní čistá práce..Super. Prosím tě,mohl by jsi mi nafotit jak máš udělané páčky na motýlu Ariany? Díky. Pořád přemýšlím jak to udělat co nejlíp...tak inspirace by se mi hodila. Díky Dalibor
|
|
Nahoru |
|
|
slaco
|
Napsal: stř 12.03.2014 21:36 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 70 Bydliště: Plzeň
|
Paráda kluci. Tak ať nám to lítá
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyn22
|
Napsal: čtv 13.03.2014 8:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.8.2013 Příspěvky: 21 Bydliště: Lukov u Zlína
|
holmer83 píše: Taky mám nový 3,2 m a čeká na zálet, teda ještě jak seženu vrtulové listy. Pěkně provedeno, zálet bude určitě bez problémů, ale pozor na flatter.
_________________ F3X Scary, MC, Viking2 E T18 SZ
|
|
Nahoru |
|
|
Robinsson
|
Napsal: pát 14.03.2014 1:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.10.2010 Příspěvky: 1012
|
Kolik chtějí a toho 3.2m absolutiona pokud tam je ještě vyztužený křídlo ? By se mi taky něco takového líbilo Vypadá moc pěkně
|
|
Nahoru |
|
|
Zbyn22
|
Napsal: pát 14.03.2014 10:00 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.8.2013 Příspěvky: 21 Bydliště: Lukov u Zlína
|
Robinsson píše: Kolik chtějí a toho 3.2m absolutiona pokud tam je ještě vyztužený křídlo ? By se mi taky něco takového líbilo Vypadá moc pěkně Vyztužené křídlo bylo v ceně, platí ceníková cena 9400, pokud se nedomluvíš jinak.
_________________ F3X Scary, MC, Viking2 E T18 SZ
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: stř 16.04.2014 10:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Pomalu se blížím do finiše a zatím marně sháním kužel 38 mm na hřídel 5 mm. Nemáte nějaký tip?
|
|
Nahoru |
|
|
tks
|
Napsal: stř 16.04.2014 10:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
pohodalet.cz
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: stř 16.04.2014 10:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: ned 25.05.2014 15:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Tak jsem dneska Absolutiona zalétl. Měl jsem udělaný seznam úkonů před startem, seznam kontrol, co kde mám na kterém přepínači, nastavení hlášení všech možných hodnot (mám rádio Taranis). Všechno jsem zkontroloval a šel na to. Za mírného větru na rovině jsem přidal plyn a nemusel jsem ani moc házet. V podstatě jsem ho jen posunul do vzduchu. Trimovat jsem nemusel vůbec, letí to samo, když jsem pustil kniply, nic se nedělo. Poprvé jsem byl dole natošup, motor jsem totiž vypínal už asi v 80 metrech. V dalších stoupáních jsem se odvážil výš, nejvýš asi 170 metrů. Musím si na to zvyknout, s vrtulníkem jsem létal jen kolem sebe. Těch 300 a 400 a více metrů, co tady pořád čtu, si zatím neumím moc představit. Těžiště mám podle výrobce a zatím ho nechám. Po asi 10 mnutách letu jsem uviděl točit ptáka a tak jsem to zkusil taky. Nešlo mi to ani trochu, ale minimálně jsem zmenšil klesání. Na zkoušení letových režimů skoro nedošlo. Zkusil jsem termiku (zakřivení odtokovky dolů). Větroň trochu zpomalil, možná budu muset ubrat na výchylce VOP, zdálo se mi, že to zpomalilo až dost. Mám to na jednom otočném ovladači, ale nedostal jsem se k tomu, radši jsem přecvaknul zpět na běžný let. Zkusil jsem ve výšce i režim přistání, ale jen tak opatrně, takže ani nevím, jak se to chová. Na přistání jsem šel několikrát, protože jsem byl pořád moc dlouhý (ten motor je stejně dobrá věc) a bez brzd, přistál jsem asi 15 metrů od sebe do vysoké trávy. Pokud to shrnu, dopadlo to dobře. Až se z toho trochu vzpamatuju, doladím výchylky VOP v jednotlivých režimech a zatím to nechám. Na další nastavování nemám zkušenosti. Zdálo se mi to trochu vlažné na křidélka, ale bylo toho tolik, že si tím nejsem vůbec jistý. Těžiště vyšlo přesně, ale mám baterie nacpané těsně za motorem. Stoupání asi 10 metrů za sekundu. Možná by to šlo i víc, těžko říct, nijak jsem za to netahal, byl jsem rád, že to letí. Max. odběr 50,2 A Můj setup: motor: Turnigy 3648 600kV ESC: YEP 60A vrtule: 14/9 BEC: Turnigy 8A, 5V serva v křídle a SOP: Corona DS238MG servo VOP: Turnigy 380MAX rádio: FrSky Taranis, RX X8R, vario, FAS100 pohonná baterie: 4S/4000 mAh RX baterie: 2S/ 1800 mAh Hmotnost: 3030 gramů V příloze fotka po přistání, zatím bez nápisu na křídle.
Přílohy: |
2014-05-25 13.39.59.jpg [ 194.43 KiB | Zobrazeno 2197 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 25.05.2014 18:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
hezký ero, gratuluji k uspěšnému záletu, pro to točení termiky to bude určitě chtít přiklapkovat, aby to ero trochu zpomalilo a zvětšil se vztlak, ale nepřehánej to než si to ero osaháš zatím se zakřivováním křidélek, rádo to potom při ztrátě rychlosti vrtá, s klapkama mužeš experimentovat jak chceš, ale na křidélka opravdu bacha a pokud k tomu eru máš přímo nějaké doporučené výchylky pro ruzné letové režimy, tak si ty hodnoty křidélek dolu raději zatím zmenši a spíš přibržduj--zakřivuj klapky, bylo by toho era škoda, zrovna dnes jsem viděl jednu leštěnku zavrtat až do země naštěstí jen trochu ruplej trup.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pon 30.06.2014 13:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Chtěl bych se zeptat na polohu těžiště. Začal jsem s polohou podle výrobce, ale aby to vyloženě nepadalo, musel jsem dost tahat výškovku. Baterky mám 430 + 103 gramů (4S pohonná + 2S přijímačová) hned za motorem. Regl je pod nima. Postupně jsem obě baterky posunul už asi o 1,5 cm dozadu a pořád mám asi 1 mm přitaženou výškovku trimem. Kde je aktuálně težiště nevím. Zkusím ještě baterky kousek posunout dozadu, abych měl na VOP nulovou výchylku. Jak jste na tom u vašeho Abslolutiona s těžištěm a seřízením VOP v běžném letu?
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pon 14.07.2014 11:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Odpovím si sám. Teď mám těžiště 80 mm. Z původních 75 mm doporučených výrobcem je to, zdá se, velký posun. Ve vzduchu se i bez termiky udržím mnohem déle. Citlivost na výchylky je stejná. Klapka VOP je v nule. Zkusím ještě 85 mm. Opravdu nikdo nemáte těžiště změřené?
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 14.07.2014 22:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
mirek100 píše: Opravdu nikdo nemáte těžiště změřené? není žádný duvod, abys od někoho opisoval těžiště, už jen z toho duvodu, že někomu muže vyhovovat trochu jinde--třeba model těžší na čumák, který v dive testu sám nepatrně vybírá. dokud bude ten model relativně hodný a nebude mít tendenci při vytrácení rychlosti k vrtání, posunuj pomalu těžiště dozadu--efektivnější, než pořád uvnitř něco přemistovat je přidávat závaží na ocas a teprve až to své těžiště najdeš, tak to popřeházíš v trupu a vyndáš z ocasu to dovážení. u některých modelu jsem se ale ve standartních podmínkách dostal do fáze neutrálního seřízení--model v dive testu nevybíral, pokud ale pak přišla výrazná termika, nebo jsem svahoval, musel jsem nepatrně přetrimovat do potlačena, což mělo za následek, že ten model potom při rozjetí potlačoval, pak to chce to těžiště seřídit v těchto podmínkách, případně podle podmínek přemístit těžiště---to ale nedělám, model který má tuto vlastnost seřídím aby nikdy neutahoval a když pro určitou fázi letu vyžaduji, aby pak nevybíral---akrobacii, tak přecvaknu letový režim-- upravu--potlačení výškovky--duležité především pro výkruty. Jinak při těch upravách s posunováním těžiště a seřizováním modelu je dobré si vytvořit ve vysílači kopii prvotního nastavení, kam budeš mít možnost se po dobu seřizování vždy vracet, ono dle mých zkušeností v nemalé míře celé seřizování modelu spočívá i v tom, že si na ten model zvykáš a postupně začínáš dávat správnou výchylku směrovky, výškovky a to dost klame, hodně se to zvykání na model projevuje při výkrutech, všeobecně panuje názor, že dobrý výkrut se rovná správně seřízené diferenciaci křidélek, ale žádná diferenciace křidélek nevyřeší přitaženou výškovku, kdy ten model má právě tendenci samovolně vybírat---sudovitý výkrut, což je jak jsem psal výše dost často nutností u nekompozitových modelu, kdy si ten model při ruzných rychlostech tak trochu žije svým vlastním životem a je třeba to seřízení dělat s kompromisy. ještě k tomu divetestu a plynulému pozvolnému automatickému vybírání modelu, což já teda pro pohodu zájmového létání preferuji nad vyšší výkonnost, páč se klidně mohu s někým zakecat, ale model mi nikdy po kouli nezmizí po přímce do země , to vybírání seřizuji tak, že když ten model je někde, kde ted už být nechci--klesák, nenosí to tam, nepatrně potlačím po nasměrování na místo cca o 100m dál a po těch cca 100m ten model plynule přejde zase na ustálenou rychlost ideálně bez zhoupnutí, ta vzdálenost--třeba 100m bude platit pro určitou velikost modelu--ono nejde o ty metry, spíš jde o to, seřídit si ten model podle toho, kam a jak daleko zkoušíš na dané lokalitě přeletět, když máš pocit, že tam by to mohlo být lepší, s rcenkem mužu zkoušet něco hledat třeba o 20m vedle, ale se 4m maketou nemá smysl zkoušet, jestli o 20 metru dal nebude nějaká pidibublinka, takže každý model mi bude vybírat na jiném poloměru. Jinak asi nejduležitější a nejužitnější radu ohledně seřízení modelu jsem dostal před lety od TomasC, kdy jsem se trápil se seřízením akrobata---SEŘIZUJ HO POUZE PRO PLÁNOVANÝ CHARAKTER LETU.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Janek2 a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|