shumi
|
Napsal: sob 23.06.2018 6:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2008 Příspěvky: 471
|
Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému.
|
|
Nahoru |
|
|
Luboš ZLÍN
|
Napsal: sob 23.06.2018 8:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2011 Příspěvky: 632 Bydliště: Holešov Obrázky: 8
|
shumi píše: Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému. AXI 2826/10 Long V2 mám v Siriovi, letovka bez LiPo je 2124g, vrtule 12x6, stoupavost cca.8m/s při 3S, reg 65A. Takže za cca.30s to do 200m vyškrábu, na v podstatě termický větroň to v zásadě stačí, ale uvažuji, že půjdu do 4S. Při startu jen nakročím a vrtule si to bere v pohodě. Kolmo s výkrutama to nestoupá, to neutáhne Tady jsou pod článkem logy z varia https://mlz.frystacko.cz/?p=25248
_________________ YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: sob 23.06.2018 20:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
shumi píše: Zdravím osazuji nimbuse motorem MEGA 22/35 4S - HOTLINER ECO 4S 0,85 KW aku tattu 4s 3700Ah 45c a chtěl bych poprosit o doporučení vrtule,na stránkách výrobce je 14x8-15x8 zda to není moc a jestli bude stačit regl 80A nebo raději 100A děkuji A ještě jeden dotaz ten motor AXI 2826/10 V2 za použití 4s je opravdu tak mizerný jak tady zminujete,Rrichard jej doporučuje což samozřejmě není berná mince,mluvil jsem s pánem co tam má motor foxy G2 2826 900 na 3s a říkal že při startu stím neudělá ani krok jen hodí a letí bez problému. rozhodně raději 100A regulátor. Vezme si to okolo 80A - 90A u Megy.
|
|
Nahoru |
|
|
shumi
|
Napsal: ned 24.06.2018 5:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2008 Příspěvky: 471
|
Ještě jsem koukal na ten nový axík 2826/10 Cyclone což by mohla být alternativa k té meze 22 35 4S sice má průměr 40 ale má konusový tvar,cena je ale totožná s tou megou a koukám že bude i slabší Ještě jsem přemýšlel o těchto variantách megy K té 2235 4S bud megu 22 3S 1kW oba hotliner nebo megu 22 4S 1,5kW red case Vše napájet 4s lipol regl ice/yep 120A Poradte prosím který s těchto motorů bude nejlépe do toho nimbuse dát děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: ned 24.06.2018 16:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
dal bych Megu. Vrtuli 13"/11" AeroCam, bude to brát necelých 80A, statiský tah okolo 3500g a rychlost vypočítaná okolo 150km/hod. Z ruky Ti to vyletí samo, jen to odhodíš. Ještě s vrtulí 13"/6,5" AeroCarbon to bude tahat něco přez 4000g při rychlosti asi 100km/hod, ale s proudem pěkných 45A. Víc jak 13/11 bych ale nešel.
Mám podobnou konfiguraci na větroni přibližně 3m /3100g a nemusím udělat ani krok.
|
|
Nahoru |
|
|
Petera
|
Napsal: úte 13.11.2018 16:46 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.8.2016 Příspěvky: 9 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Dobrý den
Chystám se na vánoce pořídit model Nimbuse. Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je má představa o vybavení správná nebo popřípadě jestli mám zvolit nějakou jinou alternativu.
Motor : Mega ACn 22/35 4S vrtule : 12,5/10 AeroCarbon regulátor: hobbywing platinum 60A V4 servo křidélka klapky : HS - 125MG servo výškovka : HS 85MG servo směrovka : HS82MG baterie : 4s kapacita dle váhy (těžiště)
Bude stačit na tuto vrtuli 60A regulátor? Bude tato vrtule dostatečná pro tento model (nepotřebuji kolmé stoupání ale jen pohodové vypuštění z ruky - zase ale chci využít potenciál motoru)? Co serva jsou HS dostatečná nebo by jste dali jiná (jen v podobné cenové relaci).
Děkuji za jakoukoli radu zkušených modelářů a majitelů Nimbuse.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 13.11.2018 17:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Petera píše: Dobrý den
Chystám se na vánoce pořídit model Nimbuse. Mohl by mě někdo prosím poradit jestli je má představa o vybavení správná nebo popřípadě jestli mám zvolit nějakou jinou alternativu.
Motor : Mega ACn 22/35 4S vrtule : 12,5/10 AeroCarbon regulátor: hobbywing platinum 60A V4 servo křidélka klapky : HS - 125MG servo výškovka : HS 85MG servo směrovka : HS82MG baterie : 4s kapacita dle váhy (těžiště)
Bude stačit na tuto vrtuli 60A regulátor? Bude tato vrtule dostatečná pro tento model (nepotřebuji kolmé stoupání ale jen pohodové vypuštění z ruky - zase ale chci využít potenciál motoru)? Co serva jsou HS dostatečná nebo by jste dali jiná (jen v podobné cenové relaci).
Děkuji za jakoukoli radu zkušených modelářů a majitelů Nimbuse. Vrt. Aeronaut Cam Carbon 12,5x10 nepoznám (ak nemáš inú na mysli), ale môžeš použiť na ten motor 13x10 Podla mňa to ale ide zbytočne do rýchlosti (veľké stúpanie vrt.) a horší štart z ruky kvôli odtrhnutí prúdenia na vrt. http://www.aero-naut.de/en/products/air ... ding-prop/Odber vychádza cca. 58A Ten ESC 60A bude v pohode. Ale ja by som použil radšej na pohodlný štart ESC 80A s vrt. 14x8 (14x9) odber cca. 65A a aku. 4S so zaťažením aspoň 35C cca. 3000 mAh. Serva môžu byť.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
miky001
|
Napsal: pát 16.11.2018 10:59 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 4.10.2009 Příspěvky: 18 Bydliště: Brno-venkov
|
Ahoj, mám dotaz - nastavení výškovky při butterfly - o kolik má být potlačena při plné výchylce? - těžiště po zalétání máte podle návodu na 120mm?
Včera jsem Nimbuse dokončil a těším se na zálet. Těžiště vyšlo na 120mm bez dovažování. Pro info zasílám osazení: Pohon: MVVS Redliner, 3S 4000mAh 40C, 13x6,5 Aeronaut - tento pohon jen s jinou baterií jsem měl v Laguně a osvědčil se, tak snad utáhne i Nimbuse. Serva: výškovka TGY-313C (to je velmi kvalitní a silné servo - doporučuji), směrovka + křidélka a klapky Power HD 1810MG - měl jsem je doma, mám s nimi dobrou zkušenost.
Úpravy konstrukce: Krom směrovky jsem nepoužil na serva rámečky, ale nejdříve jsem je obalil tejpovací páskou (textilní samolepící páska z lékárny) kvůli usnadnění případné výměny a následně zalepil epoxidem, v křídle jsem zalepil pod serva nejdříve podložky z pertinaxu. Na samotném polystyrenu by serva asi málo držela. Náhony jsou z ocelového drátu 1,6mm, na straně serva je L ohyb, zajištění je matkou 2mm zalepenou vteřiňákem, na straně páky křidélka (klapky) je zaletovaná koncovka a vidlička. Náhon výškovky - místo hliníkového drátu jsem použil ocelový 1,6mm, ke koncovce je naletovaný, vidlička je jen na straně serva, na straně VOP je L ohyb, který zapadá do dírky v páce, díky vedení táhla skrz steven nemá kam uhnout, tak jej není třeba zajišťovat. VOP se pak dá snadno demontovat bez nutnosti páčit čep. Podobně to má Multiplex u Herona a Soliuse - tam jsem se inspiroval.
Díky, Radek
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 16.11.2018 11:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: Vrt. Aeronaut Cam Carbon 12,5x10 nepoznám (ak nemáš inú na mysli), ale môžeš použiť na ten motor 13x10 Podla mňa to ale ide zbytočne do rýchlosti (veľké stúpanie vrt.) a horší štart z ruky kvôli odtrhnutí prúdenia na vrt. http://www.aero-naut.de/en/products/air ... ding-prop/Odber vychádza cca. 58A Ten ESC 60A bude v pohode. Ale ja by som použil radšej na pohodlný štart ESC 80A s vrt. 14x8 (14x9) odber cca. 65A a aku. 4S so zaťažením aspoň 35C cca. 3000 mAh. Serva môžu byť. Vidim, ze mas potrebu radit za kazdu cenu. Na vetrona vrtulu 14/8... myslis , ze s tym chce visiet? Ja by som siel skor do stvorcovej. Vetron nie je cvicny hornoplosnik. Vetron potrebuje rychlost.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
blembondo
|
Napsal: pát 16.11.2018 11:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.12.2008 Příspěvky: 1714 Bydliště: Lysice,Brno. Obrázky: 12
|
A platí to pro všechny větroně Laco nebo jen pro některé?Třeba pro nějaký papírak s klenutým profilem?Ta rada s menším stoupáním nebyla zas tak špatná.Hodně lidí totiž od určité výšky těžko odhaduje rychlost a úhel stoupání třeba proto že létají nad hlavou a nebo jen s nezkušenosti za to tahají.Pak ta vrtule s menším stoupáním má smysl a neskončí to vrtákem/v horším případě až do země/.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pát 16.11.2018 12:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
LV píše: Vidim, ze mas potrebu radit za kazdu cenu. Na vetrona vrtulu 14/8... myslis , ze s tym chce visiet? Ja by som siel skor do stvorcovej. Vetron nie je cvicny hornoplosnik. Vetron potrebuje rychlost. Nieje to na vysenie, taký pomer ťahu a hmotnosti to až nemá. (ako akrobaty) To to nieje hotliner a s vrt. 14x8 (14x9) bude dosahovať dostatočnú horizontálnu rýchlosť. (cca. 90 km/h) Stúpanie cca. 9-10 m/s. (príkon cca. 900-970 W) To ti je málo??? Já vychádzam z výpočtov v eCalc a svojích skúseností. Ja si myslím že na takúto konštrukciu modelu je to dosť. So štvorcovou vrt. bude mať ťažší štart z ruky. Je to už kus modelu a niečo váži a tá zabere na plno až pri určitej rýchlosti. Štvorcová vrt. je skôr do hotlinera (F5B) a nie termického (šport. vetroňa). Ale ty si daj do svojho čo chceš. Je to len na ňom čo upredností. A dostatočný ťah mu môže často v krízovkách zachrániť model.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 16.11.2018 14:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
blembondo píše: A platí to pro všechny větroně Laco nebo jen pro některé?Třeba pro nějaký papírak s klenutým profilem?Ta rada s menším stoupáním nebyla zas tak špatná.Hodně lidí totiž od určité výšky těžko odhaduje rychlost a úhel stoupání třeba proto že létají nad hlavou a nebo jen s nezkušenosti za to tahají.Pak ta vrtule s menším stoupáním má smysl a neskončí to vrtákem/v horším případě až do země/. Nevsimol som si, ze by vlakno bolo o termickych ultralajtoch.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|