jimi-m píše:
Mně se někdy stane, když přendavám přijímač do jiného letadla, že musím znovu nakalibrovat rozsah plynu (na straně přijímače). Jinak se mi vrtule (sklopka) po stažení páky na nulu točí dál. Tedy někdy jo a někdy ne, netuším proč. I přesto, že je brzda aktivní. Pomůže právě to zkalibrování rozsahu plynu a já ještě pro jistotu dělám plyn ne 0-100%, ale cca 10-100%. Tak mám jistotu, že pokud dám plyn pod 10%, vrtule se zastaví tutově vždy. Ono na tom začátku plynu, když by byl nakalibrován rozsah na 0-100%, tak při klouzavém letu občas páku omylem vychýlím a spustí se motor, což nechci. Proto těch 10-100%. Některé přijímače mají asi holt nějakou toleranci a nemusí vždy pochopit, že je páka na vysílači zrovna v nule...
Ta kalibrace nemá s Rx nic společného. Kalibruje se přece regulátor na rozsah impulzů z vysílače. Takže pokud jednou ten regulátor nakalibruješ, přendáš přijímač do jiného modelu, tam nakalibruješ druhý regulátor, a pak vrátíš do prvního modelu, měla by kalibrace zůstat zachovaná (pokud ovšem nezměníš rozsah v Tx).