Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: ned 29.07.2018 0:40 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
xia píše:
Pro Vladinek
Co na to říkal motor- na HK udávají max odběr 45A.


Co si budeme nalhávat - ta vrtule je s LiPo 4S na tendle motor moc (ve špičce mi vychází příkon přes 1100W) .
Není jasné, zda udávaný proud je tvalý, nebo špičkový. Z udávaného výkonu 830W by vycházel proud pro 4S necelých 60A, ale známe údaje těhle výrobců.
Při testu na zemi byl proud těsně pod 80A, po 5s teplota motoru stoupla na 65°C.
Ve vzduchu je proud při rozběhu 75A, do 2s klesá pod 60A. "Plnej" nedávám dýl jak 10s. Neměl jsem s sebou teplotní sondu, ale po přistání byla teplota určitě do 100°C.
Měl jsem obavy, abych měl dostatek výkonu, ale vypadá to, že si v budoucnu vystačím s LiPo 3S a to už by i s toudle vrtulí mělo být pro motor k přežití.

Ten motor mě stál nějakých 30USD (mám ho 5 let), do budoucna počítám s tím, že uvolní místo něčemu jinýmu.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: ned 29.07.2018 4:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
graup15 píše:
Skoro 1kw a stoupe to jen 10m/s...co je špatně?

Údaj z regulatora?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: ned 29.07.2018 9:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
LV píše:
Údaj z regulatora?


Píšu příkon ve špičce, výpočet - P=U*I, odběr serv zanedbáme.
Hodnoty jsou zaokrouhlené z telemetrie, na zemi jsem to kontroloval klešťákem.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: ned 29.07.2018 9:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
Ten motor evidentně potřebuje odlehčit a dostat se do otáček . naštěstí ho brzdí ty lipolky , jinak by se dávno upek :D
Vrtuli bych viděl tak kolem rozměru 14-15 . Pak to rozhodně poleze i víc než těch 10ms


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: ned 29.07.2018 14:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
AVALON57 píše:
A CO ZKUSIT VRTULI 15/13 ??


Jo to bude ono, že mě to hned nenapadlo.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: pon 30.07.2018 23:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
tratonah píše:
Ten motor evidentně potřebuje odlehčit a dostat se do otáček . naštěstí ho brzdí ty lipolky , jinak by se dávno upek :D
Vrtuli bych viděl tak kolem rozměru 14-15 . Pak to rozhodně poleze i víc než těch 10ms


Osazeno 13x8 (trámec 45), na zemi odběr 57A, napětí pokleslo na 14,3V - na 5 let starý baterky docela dobrý 8O (při Těch 80A šly na 13,7V).
Po 10s motor "studenej".
Měl jsem co dělat, abych trup udržel.

To už by šlo ?

Chtěl jsem s tím jít večer do vzduchu, ale nestihl jsem to, snad zítra.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: úte 31.07.2018 14:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
vladinek píše:

Osazeno 13x8 (trámec 45), na zemi odběr 57A, napětí pokleslo na 14,3V - na 5 let starý baterky docela dobrý 8O (při Těch 80A šly na 13,7V).
Po 10s motor "studenej".
Měl jsem co dělat, abych trup udržel.

To už by šlo ?

Chtěl jsem s tím jít večer do vzduchu, ale nestihl jsem to, snad zítra.


Nevím co tam máš za vrtuli,ale 13x8x4S už můžeš být na hranici co se otáček týče možností tvé vrtule Pokud tam dáváš Aeronaut,tak na prázdno točíš 12500 ,13x8 má max 12000 já bych to viděl 14x8-14x10 pro ten motor v pohodě .Já používám u větších RFM listy
Zkus to ověřit na eCalcu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: stř 01.08.2018 18:57 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
tratonah píše:

Nevím co tam máš za vrtuli,ale 13x8x4S už můžeš být na hranici co se otáček týče možností tvé vrtule Pokud tam dáváš Aeronaut,tak na prázdno točíš 12500 ,13x8 má max 12000 já bych to viděl 14x8-14x10 pro ten motor v pohodě .Já používám u větších RFM listy
Zkus to ověřit na eCalcu.


E-calc říká necelých 8600 ot/s, takže rezerva by tam měla být.
Až to prolétnu, vyhodnotím, jakou vrtulí to osadím definitivně a objednám RFM.
Pro jistotu zatím snížím "výchylku na plynu" o 10%.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 11:54 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
Max nyní osazen kapotovanou oběžkou 4.6/840 (nekamenujte mě, není to MVVS, ale čínská kopie), vrtule CAM-Carb 12.5x6 na trámci 45mm, LiPo 4S/3600/30C Turnigy (modrá), letovka 2250g. LiPolka je v čumáku kousek za motorem (cca 2cm) a těžiště vychází uplně akorát bez dovažování.
Odběr při startu je 54A (klešťák i telemetrie), za letu nejvíc do 49A. Stoupá to do 10m/s.

Oprava - hmotní to 2450g.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Naposledy upravil vladinek dne úte 21.08.2018 13:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 12:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 165
Nechápu trochu tu hmotnost, ten můj vážil přes 2700 g. Kira 500-30, regl Kontronik Jive 80LV a 5S 2700 mAh.


Přílohy:
Maxion.JPG
Maxion.JPG
[ 57.84 KiB | Zobrazeno 1651 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 14:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
Cili ale píše:
Nechápu trochu tu hmotnost, ten můj vážil přes 2700 g. Kira 500-30, regl Kontronik Jive 80LV a 5S 2700 mAh.


OJOJO, chybička se vloudila, hmotní mi to 2450g i s obalama, omlouvám se, už jsem to opravil.

Příloha:
20180821_141501_014_01.jpg
20180821_141501_014_01.jpg
[ 82.27 KiB | Zobrazeno 1617 krát ]



Kira + Jive + 5SLipo je cca 265 +85g + odhadem 450g = 800g
GliderDrive + YEP80A + 4SLiPO je cca 180 + 70g + 390 = 640g
rozdíl na pohonu je tak nějak 160g, zbytek by se někde taky našel

jinak barvičky ala KTM nemaj chybu :wink:
kde je mu konec ?

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: úte 21.08.2018 14:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Kamarátov setup 2650g
Motor MVVS 5,6 Glider s vrtuľou 15/10 na 4S Lipol 3000.
Servá sú použité 6x Futaba S3172SV a prijímačový akumulátor 2S LiFePO 2000.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2018 11:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 165
kde je mu konec ?[/quote]

Je pravda že mi ho Pepa dělal tak nějak na zakázku co si pamatuji tak v křídle je d-box a trup je takový betonový a i barvu jsem si vybral takže mohl být těžší. Po cca 5 rocích mého velmi skromného poletování - za 5 roků do 50 startů jsem ho prodal kamarádovi u nás na jihu a pořídil jsem si nového Vikose.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MaxIon
PříspěvekNapsal: pát 02.11.2018 23:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 144
Obrázky: 2
Nastal čas na malý update pohonu.
Pro LiPo 4s mám vybraný motor s převodovkou HET 2W-22 + 5,2:1 a regulátor Castle TALON 90
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3409
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=2051
Celková letová hotnost by měla zůstat cca stejná jako nyní, tedy cca 2750g, ale mělo by to být o dost živější (raketu nepožaduju), začnu s lehčí vrtulí, asi tak 14-15/8 s tím, že by to mělo v pohodě utáhnout až 15/10.
Mohl by mi to někdo posoudit, případně navrhnout jiné řešení?
(Nyní je tam kapotovaná oběžka 4.6/840 a vrtule CAM-Carb 12.5x6/45mm a YEP80 a už se mi to zdá trochy pomalý)

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz