Autor |
Zpráva |
Woita
|
Napsal: ned 18.01.2015 11:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Ahoj všichni, hrozně se mi líbí L-213 (1:5) od Valenty, ale potřeboval bych ho ve verzi elektro. Myslíte, že by se dal doplnit elektromotorem? (Kvůli hmotnosti a vyvážení, původně je určen pro bezmotorové létání.) http://www.valentamodel.cz/12.htmDěkuju za názory!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corsair
|
Napsal: ned 18.01.2015 11:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
Obrátil bych se rovnou na p. Valentu
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 19.01.2015 20:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak dle p. Valenty to nikdy v elektru nedělali, vždy čisté větroně. Tedy případná úprava na elektro bude můj boj, špičku si budu muset ufiknout a úhly vyosení odhadnout podle sebe. No, budu průkopníkem! Už je objednaný, barevně jsem vymyslel toto (je to jen nákres, ale Valentům to takto stačí, umí to podle takové čmáranice vyrobit): Příloha:
L213_Cekový pohled.jpg [ 89.17 KiB | Zobrazeno 4671 krát ]
Snad to nebude těžké jako cihla, křídlo bude celouhlík a trup kevlar s více vyztuženým centroplánem. Koukal jsem na ostatní podobně velké modely, a ve sportovních modelech je podobná váha i plocha křídel, tak si říkám proč by to v elektru nemohlo taky lítat, jako ty sportovní?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pon 19.01.2015 21:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Čistě teoreticky, s tímto modelem nemám zkušenosti. Když si vezmu rozpětí ~2,8m letovku čistého větroně dle výrobce 2,1kg a plošné zatížení 35g/dm2 tak v tom nevidím problém. Místa dost, trup vypadá prostorně, nevím kolik olova je potřeba na výše uvedené, ale i kdyby nic tak stačí servo/a/ posunout dozadu a dovážit motorem a baterií pod křídlem. Plošné zatížení bude vyšší, ale při primárním určení modelu jako akrobatický větroň to bude spíš ku prospěchu. Takže pokud jsi smířen s vyšší rychlostí, energií a vyšší pádovkou pak si to užij
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 19.01.2015 22:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
já bych se tý váhy uplně zásadně nebál, od Valenty mám 3m , puvodně pouze bezmotorovýho Foxe a první co jsem udělal hned po záletu, uhlíkovou spojku křídla jsem vyměnil za kilovou železnou, vážím něco přez 4kg a je to tak akorát zdravej kompromis kdy to má nějakou tu energii do obratu, ale dá se s tím ještě stále docela v pohodě přistát .
Tu kovovou spojku jsem ale nakonec vyměnil za elektromotor a 6 článek.
Nevím jak máš koncipované křídlo, ale po další zkušenosti u dalšího větroně--brzdící štíty křidélka-- už bych jednoznačně loudíl u Valenty kdyby to šlo křidélka klapky a na brzdící štíty se z vysoka vyprdnul.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 19.01.2015 23:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Děkuju za povzbudivé příspěvky, doufal jsem v skrytu duše že někdo něco podobného napíše. Na křídle jsme se dohodli křidélka + klapky. Já měl od Valenty TermikaC, původně bezmotorové F3j, taky jsem dal motor a lítalo to nádherně. Ale to je o F3J známé, že jim motor docela sluší. Tohle je něco jiného, s maketami nemám zkušenosti. Napsal jsem si takovou tabulku hmotností, rozpětí, plošného zatížení atd rozměrově podobných letadel (větroňů) a tato L213 vychází mezi ostatními docela lehká, takže věřím že to půjde
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 19.01.2015 23:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Woita píše: Na křídle jsme se dohodli křidélka + klapky.: tak to budeš v absolutní pohodě, mě je jen trošku--teda trošku víc líto, že ty profily HQ nemají rádi let na zádech, zkoušel jsem i přenastavit křidélka, všechno marný, při pokusu o tlačený přemet to nahoře vrtne, rovně to na zádech jde, ale jak se začne víc ostře odlačovat, tak je konec, ale zase je fakt, že podvozkem dolu to je hodnej blbouš.Hold něco za něco.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 20.01.2015 9:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Hm tos mě tolik nepotěšil s tím letem na zádech, to já rád. Ale taky mám rád "hodnýho blbouše podvozkem dolů", takže jak píšeš něco za něco Teď mě čeká výběr motoru a vrtule. Poprosím laskavé čtenáře o vhodné tipy. Podle mě by nebyla chyba tento Axi2826/12, 760kV, není nejlevnější, ale takové éro by si ho zasloužilo. Vrtuli 13x7 nebo 14x7. No a nejhorší bude zvolit vyosení motoru, posledně u 3,5m větroně jsem to neodhadl a táhlo to nahoru jako prase. Pan Valenta mi s tím asi moc neporadí, nikdy L213 nedělali ve verzi s motorem. Zkusím z něj vytáhnout nějaký aspoň nástřel, ale bojím se, že se bude zdráhat vypustit nějaké číslo, když to nikdy neladili pro motor. Tedy též prosím laskavé čtenáře o tipy na vyosení!!! Ca za měsíc (koncem února???) by tady éro mohlo být, tak sem budu dávat průběžné postřehy ze stavby, docela se těším. Jak znám Valentovy modely, bude to udělané na 200%, zase mi to zpracování vyrazí dech
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 20.01.2015 20:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Woita píše: Podle mě by nebyla chyba tento Axi2826/12, 760kV, není nejlevnější, ale takové éro by si ho zasloužilo. Vrtuli 13x7 nebo 14x7. 200g motor bude slabej, kolega má ve Foxovi plettenberka na 6čl, já tam mám čínskej 300g turnigy taky na 6 čl ,není to tak živý, jako s tím plettenberkem, to je opravdu raketa, ale i s tou čínou vyšupajdím nahoru vcelku živě.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 20.01.2015 20:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
miglosch píše: ... odkaz na diskuzi na RCgroups. https://www.google.cz/search?q=l-213A+1:5&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=25a-VPfNNcHLaNvngoAFJinak tohle je větroň a výškové vyosení motoru jednoduše eliminuješ několika bodovým mixem do výškovky když to táhne nahoru, tak jednoduše mixem tu výškovku potlačíš, rádio na to máš chytrý dost M. Díky za odkaz Miloši , jdu číst. S tou výškovkou jsem to měl namixovaný u větroně kde jsem to neodhadl, ale nebylo to ono, pak záleželo na větru (po/proti směru), jak rychle se přidával plyn atd. Asi u dvou letadel jsem měl úhel vychytaný přesně, a to byla fakt paráda! Hodit z ruky, plnej plyn,klidně jsem mohl pustit kniply a koukat jak se to vzdaluje jako po kolejích Nejvíce jsem to ocenil při krizovkách, takový to rychlý přidání plynu, když jsem byl krátký na přistání, letadlo skoro stálo a bylo nosem nahoru. Budu toho muset hodně přečíst, abych ten úhel chytil aspoň přibližně. U modelu Majko (jeden z těch co jsem měl přesně) byl motor opravdu hodně dolů, až to vypadalo nepřirozeně, od oka bych to takhle určitě nedal. Ten lítal jako když je na drátu. No a taky trochu doprava... To už tak kritický není, ale bude to asi chtít taky.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 20.01.2015 21:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
pepin píše: 200g motor bude slabej, kolega má ve Foxovi plettenberka na 6čl, já tam mám čínskej 300g turnigy taky na 6 čl ,není to tak živý, jako s tím plettenberkem, to je opravdu raketa, ale i s tou čínou vyšupajdím nahoru vcelku živě. A sakra, budu tedy hledat silnější. Ten Axi2826/12 mi vyšl v konfigurátoru ModelMotors jako optimální, když jsem tam zadal parametry éra. Doufal jsem že mi bude stačit baterka 3s 3000, to by se mi fakt líbilo, takhle to vypadá na vícečlánek a i větší kapacitu. No u Františka jsem měl 4s 3000 mAh a stačilo to. Nebylo to úplně kolmo nahoru, motor byl NTM 3548/900kV/815W, ale docela to lítalo.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne úte 20.01.2015 21:18, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
miglosch
|
Napsal: úte 20.01.2015 21:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.5.2006 Příspěvky: 471
|
Citace: ale nebylo to ono, pak záleželo na větru (po/proti směru), jak rychle se přidával plyn atd. Asi u dvou letadel jsem měl úhel vychytaný přesně, a to byla fakt paráda! Tak zda je to po větru a nebo proti větru, to je vcelku logický, že ti to může stoupat jinak dle síly větru. To jak píšeš, že taky to bylo závislý dle toho jak jsi přidával plyn, tak proto jsem psal, že je třeba použít bodové mixy, ne lineární mix, kterým to nikdy neodladíš ve všech polohách plynové páky... Prošlo mi pod rukama dost omotorovanejch větroňů a nikdy nebyl problém odladit mix motor / výškovka tak aby to letělo pod motorem dle mých představ. Jinak co se týká pohonu, počkej až budeš mít doma éro a třeba zjistíš, že by tam mohl jít na čumák naroubovat 45mm kužel, za který by se mohl schovat motor o průměru 42mm, ten trup vypadá, že je na to mohutnej dost
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 20.01.2015 21:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Jojo, kužel tam půjde jakýkoliv, ten čumák se rychle rozšiřuje. Uvidím až to přijde. Zatím zkusím vybrat motor. Pořád nemám jasného kandidáta.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|