Autor |
Zpráva |
mirek100
|
Napsal: stř 21.01.2015 11:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Chci dát do větroňového trupu Stork F3J do špice elektromotor a stojím před problémem, jak přesně v požadovaných úhlech odříznout špičku trupu. Něco jsem našel tady: https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5539955133Tam ale píše, že úhly měřil od spodní roviny křídla. Něměly by se úhly motorové přepážky měřit spíše od tětivy profilu křídla? Úhly bych volil stejné, jako P. Koláska: 4° dolů a 2° doprava.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
lubo1
|
Napsal: stř 21.01.2015 12:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
mirek100 píše: Chci dát do větroňového trupu Stork F3J do špice elektromotor a stojím před problémem, jak přesně v požadovaných úhlech odříznout špičku trupu. Něco jsem našel tady: https://plus.google.com/u/0/photos/1180 ... 5539955133Tam ale píše, že úhly měřil od spodní roviny křídla. Něměly by se úhly motorové přepážky měřit spíše od tětivy profilu křídla? Úhly bych volil stejné, jako P. Koláska: 4° dolů a 2° doprava. Nepíšeš aký Stork ???? Ak hodíš fotku, ľahšie sa radí..... Spodok krídla aj tetiva je hodne diskutabilné - záleží od profilu. Najistejšie je chytiť sa smerovky a výškovky - tie sú vždu v nule.... Ale ak to je s plávajúcou výškovkou, alebo motýľ - je to problém.... preto moja prvá veta aký Stork? EDIT ak už nieje možné chytiť sa kormidiel - potom snáď ten spodok krídla - večšinou je v nule..... ale nemusí to byť pravda Na druhej strane u toho vyosenia stupeň hore dolu u prepážky...... zvlášť u smeru hore/dolu tie stupne PODĽA MŇA skôr závisia od statického ťahu... Pri menších vrtuliach - rýchlejších pohonov stačí 2-3 stupňe.... U veľkých, pomalých vrtulí je málo aj 5 stupňov..... áaaale takto sa to javí mne a nikomu to nevnucujem...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: stř 21.01.2015 13:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
lubo1 píše: Nepíšeš aký Stork ???? Ak hodíš fotku, ľahšie sa radí... Je to se směrovkou a plovoucí výškovkou. Na přiloženém obrázku je to ten trup s oranžovým předkem.
Přílohy: |
20141226_095549.jpg [ 65.21 KiB | Zobrazeno 3234 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
draceq
|
Napsal: stř 21.01.2015 15:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2011 Příspěvky: 909 Bydliště: Havířov Obrázky: 8
|
No, Mirku, já sice měřil od spodní roviny křídla, ale to jen proto, že to je jediná plocha na letadle, které se dá "fyzicky" chytnout (je tam ke všemu ještě plovoucí výškovka). Netuším, kolik by mi zabralo času ustavit ten trup do roviny s podložkou na základě tětivy profilu. A hlavně - vyosení u těchhle termických potvor je čistě kosmetická záležitost, na motor lítají jen prvních 30 vteřin letu a tak není problém to tam střelit tak nějak víceméně odhadem. I kdybys tam žádné nedal, tak se nic tragického neděje, motorový let hold dorovnáš výškovkou, není to akrobat, co musí letět pod plynem jako po kolejích (ale je to komplikace navíc, takže proč se jí raději nevyhnout a nějaké vyosení tam nedat, že....). Takže stupeň sem, stupeň tam, nedělej si s tím extra hlavu . Já ty hodnoty taky víceméně "odhadl" Princip toho zobrazeného fíglu netkví ani tak v úhlech, jako spíš v tom, jak přesně uříznout trup na daný rozměr kuželu (navíc pod různými úhly vůči osám trupu), aniž by bylo třeba cokoliv dobrušovat, upravovat a podobně. Na tu špici nebylo po uřezání šmirglem sáhnuto a jak pasuje s kuželem můžeš posoudit na dalších fotkách v oné galerii .
_________________ Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: stř 21.01.2015 20:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Díky za odpovědi, na ten průměr kuželu to je dobrý nápad, to rozhodně použiju.
|
|
Nahoru |
|
|
mgx
|
Napsal: pát 23.01.2015 17:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.4.2013 Příspěvky: 121 Bydliště: Banska Bystrica Obrázky: 0
|
Obkresli kuzel na karton, vystrihni a tu dieru nasad na spicku gondoly. Oznac to miesto a odrez. Uz len tie uhly trafit
|
|
Nahoru |
|
|
I.N.C.
|
Napsal: pát 23.01.2015 18:48 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.9.2014 Příspěvky: 27 Bydliště: Liberecko
|
Kdo ma doma sablonu na kolecka, muze pouzit i tu - neco, jako zde: http://www.decomania.cz/katalog/zbozi/. ... -quilling-Na mereni uhlu se da vyuzit i chytry telefon (v mem pripade s Androidem). Zadarmo se da stahnout z Google Play aplikace s uhlomerem. Co se tyce konkretni velikosti vyoseni, tak je to spis takova "ducharina". Pokud pouzijes na konkretni model doporucovany setup, tak to fungovat bude. Pokud ale bude mit pohon vyrazne jine (vyssi) parametry, tak je takrka jistota, ze to vyoseni nebude stacit. Ja jsem treba postavil Guppy. Po svete i u nas jich lita stovky - motorizace jsou zname. V modelu mam TGY Aerodrive SK3 2830-1130KV. S vrtuli 9x5 to litalo tak, jak tohle ero lita bezne - vyoseni bylo OK. Ja jsem chtel ale trochu razantnejsi let a tak tam mam 8x7 a samozrejme uz vyoseni (dolu) nestaci. M.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: stř 28.01.2015 0:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
vyosení uděláš úplně jednoduše. Protože máš trup typu koště ( úzký ), vyosení udělej tolik, kolik Ti dovolí trup a motor. U větroně to není nic kritického. Stejně jsi limitovaný prostorem v trupu. Víc bych to neřešil, určitě to bude stačit.
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: stř 28.01.2015 7:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Jen k tomu vyosování motoru? Má to nějaký smysl u takového letadla? Kromě toho že to vypadá blbě, když je kužel nakřivo? Nemám motor vyosen u žádného svého větroně a žádné veliké zásahy do řízení dělat nemusím, vše mám v 0. Dokonce i u 6-timetrové makety ASH 26 jsem přepážku na motor vlepil tak aby se mi tam ten kužel líbil a nebyl někam vytlemený:-), výsledek pořád stejné, tenkrát se mě na to někdo ptal kolik kam budu vyosovat, odpověděl jsem mu na to, že první let budu muset stejně páčkovat a na další lety, když bude třeba, budu mixovat. Kdybych to dělal já, dal bych do nuly.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: stř 28.01.2015 8:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
U väčšieho rozpätia to bude podľa mňa menej vadiť /nevyosený motor/, ako u malého, ľahkého napr. 1,5m vetroňa.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 28.01.2015 8:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Pozorně sleduji zdejší diskusi okolo vyosení, za měsíc budu řešit - mám objednaný Blaník L213A od Valenty, rozpětí 2,8m, motor cca 1 kW, letovka bude odhadem do 3,5 kg. Ten motor má průměr 50mm, trup je rozměrný dost, tedy se motor v pohodě vejde, horší to bude s kuželem, největší jsem našel 48mm, tak budu muset motor asi trochu utopit hlouběji do trupu, co dovolí délka hřídele. Vyosení budu dělat, protože u minulého 3,5m větroně (Thermik C, také Valenta) jsem měl malé vyosení a tahalo to silně nahoru, musel jsem přimixovat dost výškovky, Při záletu jsem potlačoval jako o duši při přidání plynu. Proto bych na tom Blaníku rád vyosil lépe, aby nebylo třeba tolik té výškovky. Problém je, že Valenta toho Blaníka nikdy nedělal ve verzi Elektro, proto mi správný úhel nedokáže říci. Máte někdo tip na úhly, které bych tam cca měl dát? Díky za tipy!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: stř 28.01.2015 13:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Blaník, stejně jako můj Stork nemá vepředu kulatý trup. Po hledání podobných případů jsem došel k závěru a doufám, že po uříznutí špičky bude trup natolik tvárný, že se mi do místa řezu podaří zevnitř nacpat kulatou přepážku a trup se podle ní vepředu vytvaruje, aby byl přechod na kužel čistý.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 28.01.2015 14:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Ajajaj.....!!! No doufám v něco podobného (že to vytvaruju), ale hlavně doufám že ta špička úplně vepředu bude poměrně kulatá. Někdo mi už radil udělat jen prostup hřídele ven a "neprznit tvar větroně". Takže to by mělo něco do sebe, ale já tam chci dát kužel, takže až to dorazí tak budu řešit kulatost špičky.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 28.01.2015 15:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12830 Bydliště: praha 5
|
Přetvarovat ten čumák na kulatej jde vcelku v pohodě, pomuže nahřátí třeba fenem, jen pozor a nepřehnat to s teplotou, pokud se to přežene, vystoupí z barvy struktura vláken tkaniny, nic tragickýho, ale vystoupí.
Pídit se po nějakých hodnotách vyosení--potlačení si myslím, že je možná zbytečný, prostě trochu potlačit, trochu vyosit, motorovou přepážku nepatrně utopit do trupu, v rámci záletu vyosení--potlačení doladit a případně finálně doladit souosost trupu s kuželem.
při tom odřezávání špičky trupu vuči kuželu opatrně a raději nejdřív odříznout menší pruměr a teprve až bude ten trup přemáčknutý na kulatý odříznout znovu na míru.
Pro výkonnější pohon si myslím, že je dobré to vyosení-potlačení doladit až po seřízení těžiště modelu a to na základě dive testu---respektive já si motor seřizuji pro stejně nastavenou výškovku jako při režimu akro---po kouli dolu nesmí model vybírat--při rychlém letu pod motorem se nesmí motor přetahovat s přitaženou výškovkou.
Páč u většiny modelu mi vyhovuje spíš těžší čumák, pokud je v tom eru živější pohon, vždy pak musím nastavit nepatrnou kompenzaci výškovky v mixu s motorem do potlačena.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: stř 28.01.2015 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
jak píš pepin, tvar špičky trupu není problém. Stačí vmáčknout opatrně kulatou přepážku a laminát se vytvaruje. Vyosení. Asi takto: Poprve jsem motor do Ocelota nevyosil a po odhodu mi přemetem skončil dva metry za zády. Ani jsem nestačil zareagovat výškovkou. Naštětsí byla tráva hodně vysoká, tak se nic nestalo. Po vyosení a potlačení motoru letěl Ocelot jako po koleji, na páčky nebylo třeba ani sáhnout.
Pokud budu mít model PODMOTOROVANÝ, není potřeba motor vyosit, ani potlačit. Ale, pokud bude pohon silnější až přemotorovaný, potlačení i vyosení bude nutnost. Kolik, je ale otázka. Já používám univerzálně 3st. dolů a 3st. vpravo vůči podélné ose trupu. Pro většinu to stačí, ale větroň 3m 2800g s pohonem 1,4KW se začal vzpínat, tak jsem musel potlačit a vyosit. Pokud měl tento model pohon 400W, byl motor v ose trupu.
Je to na každém, co si zvolí, ale potlačením a vyosením pohonu se nedá nic pokazit, ale jen získat. A názor, že to hyzdí nebo ne já neberu. Ze vzdálenosti 10m to nikdo není schopen vidět. A omotorovaná maketa či polomaketa větroně, který v originále vrtuli ve špici nemá, je vždy škaredá, ale jen na zemi. Ve 100m ani tu vrtuli nebude vidět, ale ta vrtule majiteli vyřeší problém, jak ten model dostat nahoru.
Dokončení čela trupu dělám tak, že nasadím na hřídel namontovaného motoru kousek 400vky brusného papíru, nasadím za něj kužel, kterým ten papír tlačím na čelo trupu a otáčením kuželu s papírem brousím. Jde to pěkně rychle a snadno a výsledek je dokonalý. Pokud po dosazení kuželu na trup někde nesedí, opakuji broušení, až kužel sedí po celém obvodu. Celé je to otázka snad 5ti minut.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|