Autor |
Zpráva |
dudaj
|
Napsal: pon 13.07.2015 22:00 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
ariane píše: dudaj: Chce motor do IONa, ne do nějakého dmychadla, nebo pylona. Co s tím kv 4000 ot /V na 4S bude dělat, jakou mu na to poradíš vrtuli ? Převodovku - neznáš ? Podívej se na průběhy efektivity inrunneru při nízkých otáčkách. Akorát do toho tečou ampéry a musíš mít předimenzovanej motor. Používat inrunner bez převodovky na velkou vrtuli považuji za špatné řešení. Pokud chci optimální výkon a spotřebu , musím motor točit v jeho optimálním režimu. Podívej se na tabulky tý Megy. Ono to taky funguje bez převodovky s nízkými otáčkami , ale za cenu zvýšené spotřeby. Aby se nemusela používat převodovka byly vyvinuty outrunnery s větším točivým momentem při nižších otáčkách.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
slavoo
|
Napsal: úte 14.07.2015 9:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.10.2008 Příspěvky: 982 Bydliště: Holíč (SK) Obrázky: 17
|
JirkaA píše: Slavoo a co takhle tu Megu poslat výrobci na opravu? Jsou ochotní, udělají to profesionálně a s cenou to taky nebude tak strašný. Osobní zkušenost. Edit: jestli chceš výkon, rozhodně jdi do převodovky. Ano, posielam na repas resp. na vynemu vynutia..
|
|
Nahoru |
|
|
les
|
Napsal: úte 14.07.2015 22:46 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2007 Příspěvky: 51 Bydliště: Praha
|
slavoo píše: Ano, posielam na repas resp. na vynemu vynutia..
S repasí Megy u p. Matyáše budeš spokojený. Já jsem měl na repasi Megu 22/30/3, kterou jsem lítal v několika IONech. Teď ji mám mám v modelu New Beach a lítám s ní na 3 čl. LiPol 2700mAh úplně v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
slavoo
|
Napsal: úte 14.07.2015 23:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.10.2008 Příspěvky: 982 Bydliště: Holíč (SK) Obrázky: 17
|
To rad pocujem tak snad bude problem z nahradnim motorem zazehnany.
@les:
ako ti to trvalo nez sa to vratilo z Megamotor servisu ?
|
|
Nahoru |
|
|
ariane
|
Napsal: stř 15.07.2015 7:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.3.2009 Příspěvky: 661 Bydliště: Tábor a okolí
|
dudaj: Nikde jsi se o použití převodovky ve své první odpovědi nezmínil. Pokud vím, ani tazatel o ní nehovořil. Chtěl náhradu za klasickou Megu 22/30 xx, která se normálně v Ionech používá. Jinak děkuji za školení o elektropohonech:-)
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 15.07.2015 14:01 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
ariane píše: dudaj: Nikde jsi se o použití převodovky ve své první odpovědi nezmínil. Pokud vím, ani tazatel o ní nehovořil. Chtěl náhradu za klasickou Megu 22/30 xx, která se normálně v Ionech používá. Jinak děkuji za školení o elektropohonech:-) není zač . Ne vážně - Hrál jsem si teď s e-calcem. Převodovka se asi nastavit nikde nedá, nicméně abych se dostal na statický tah alespoň 4.5 g/w, tak potřebuju opravdu velkej motor (300 g motor na 2,8 kg tahu) Zkoušel jsem dát malé vrtule a víc točit a efektivita šla rychle dolu. - třeba 2,5g/w při tahu kolem 3 kg To už je efektivita dmychadel - moje 60 mm s motorkem 37 g váhy má tah 480 g při 2,5g /w !! Prostě za mně inrunner do dmychadla nebo převodovky. Outrunner při váze 270 g a tahem kolem 3 kg dá cca 5g/ w a víc A o ceně ani nemluvím.
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: stř 15.07.2015 14:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Zrovna u letadla typu ION mi přijde hodnota g/w nedůležitá.
Teď jsem mrknul v ecalc na pohon co mám doma a dělá mi to 1,74g/W, kdybych zmenšil stoupání vrtule o 2,5palce tak se dostanu 3,58g/W to je nárůst o 105% při snížení proudu. Jen nevidím důvod proč bych to u "hot"linera dělal.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 15.07.2015 14:55 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
mab píše: Zrovna u letadla typu ION mi přijde hodnota g/w nedůležitá.
Teď jsem mrknul v ecalc na pohon co mám doma a dělá mi to 1,74g/W, kdybych zmenšil stoupání vrtule o 2,5palce tak se dostanu 3,58g/W to je nárůst o 105% při snížení proudu. Jen nevidím důvod proč bych to u "hot"linera dělal. Když nevidíš důvod , tak holt nevidíš. Hlavně když jsi spokojen
|
|
Nahoru |
|
|
les
|
Napsal: stř 15.07.2015 19:42 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2007 Příspěvky: 51 Bydliště: Praha
|
slavoo píše: To rad pocujem tak snad bude problem z nahradnim motorem zazehnany.
@les:
ako ti to trvalo nez sa to vratilo z Megamotor servisu ? Jak dlouho to trvalo si už přesně nepamatuji, ale bylo to poměrně rychlé - tuším okolo 10 - 14 dní. Ideální bude, když p. Matyášovi zavoláš a domluvíš si kromě doby i rozsah opravy a cenu.
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: stř 15.07.2015 21:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
dudaj píše: Když nevidíš důvod , tak holt nevidíš. Hlavně když jsi spokojen Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového. Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 15.07.2015 22:44 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
mab píše: Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového. Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.
Proč bych tě měl poučovat a o něčem přesvědčovat ? Mě osobně je naprosto jedno s čím lítáš. Nepřesvědčuju o ničem ani svoje děti na kterých mi záleží, tak proč bych přesvědčoval tebe ? Prostě pokud ti vyhovuje provozovat neefektivní pohon a věci s tím související je to tvoje věc. Lipolky dneska umožňujou každýmu lítat s čímkoli bez toho, že by řešil efektivitu provozu. Kdybys lítal s nikláčema, viděl bys to jinak. Je jiná doba, lítá se s lipolama a stříďákama a není nutný, pokud nelítáš závody a špičkový výkony, se tím zabývat. jakýkoli letadlo poletí na 1g/1W příkonu.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 15.07.2015 22:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
mab píše: Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového. Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.
Mega 22/30/3E, převodovka (obyčejnej Hendrych, ale ta výkonější verze, převod už si nepamatuju ale tuším 1:4), RFM 13,5/10, šestičlánek a Ion si to mastí kolmo do nebes naměřených 32 m/s. Na zemi při čerstvejch baterkách naměřeno něco k 1,7 kW, váží dvě kila.. dost zábavný éro
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: čtv 16.07.2015 8:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
dudaj píše: Proč bych tě měl poučovat a o něčem přesvědčovat ? Mě osobně je naprosto jedno s čím lítáš. Nepřesvědčuju o ničem ani svoje děti na kterých mi záleží, tak proč bych přesvědčoval tebe ? Prostě pokud ti vyhovuje provozovat neefektivní pohon a věci s tím související je to tvoje věc. Lipolky dneska umožňujou každýmu lítat s čímkoli bez toho, že by řešil efektivitu provozu. Kdybys lítal s nikláčema, viděl bys to jinak. Je jiná doba, lítá se s lipolama a stříďákama a není nutný, pokud nelítáš závody a špičkový výkony, se tím zabývat. jakýkoli letadlo poletí na 1g/1W příkonu.
Zajímavá reakce. Proč bys měl odpovídat? Protože si myslím, že nemáš pravdu a poukázal jsem na to. Jestli se pletu já, tak bych to taky rád věděl. Naco je hotlinerům statický tah? Potažmo co nevyšší g/W. Proč se má s ION Pro+ hnát za statickým tahem? Ještě pár čísel o jednom z pohonů, které mám možnost zkoušet. Hyperion GS3032-08 (699kv) regl100a LiPo 6s3300mah a k tomu vrtule RFM 13x10,5 (tu mám na modelu) 1,77 g/W stoupání 27,9m/s Tak dáme RFM 11x6,5 Hmm výrazně menší vrtule a přitom výrazně vyšší g/W? 3,90 g/W stoupání 11,6m/s To by mě vážně zajímalo co si vybereš do ION Pro+.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|