pepin
|
Napsal: sob 27.02.2016 22:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
martin z píše: Centroplán ale přece neni čumák. že jsem sem vubec něco psal,l jak jsem starej, tak jsem blbej a zrovna tak ti výrobci těch už trochu serioznějších modelu. Ono není opravdu nad vlastní zkušenost--potunit, vylaminovat--zesílit vymazlit, pak s tim říznout a všechno tunění stejně k hovnu, páč při ráně se to někde zlomit stejně musí---bych doporučil rovnou vylaminovat i ocas, bylo by škoda, kdyby dolaminovaný centroplán přežil a ruplo to hned za ním dělám si legraci--vyjádřil jsem svuj názor, moje ero to není, je mi jedno, jak si ho kdo vymazlí, to já jen, že tady o tom kecáme a alespon u Nimbuse mi nepřišlo, že by bylo třeba něco tunit a vnášet do toho modelu svoje představy o tom, co je, nebo není dostatečné.
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: ned 28.02.2016 10:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Ahoj kluci, jsem rád že jsem dáváte své rady a názory. Tak to má být, ale nehádejte se "Pak půjdem na pivčo a všechny války skončí..." Včera jsem dodělal cvaky od Multiplexu a dal jsem dvě vzpěry. Celkově mi připadá trup oproti Alpině od Tangentu lepší (větší síla stěny i více rowingu) ale je to můj pocit. Jediné místo co mi připadne "měkké" je dolní část trupu pod centroplánem (doufám že se vyjadřuji dobře...)
Přílohy: |
IMG_20160228_100324.jpg [ 66.7 KiB | Zobrazeno 3508 krát ]
|
IMG_20160228_174933.jpg [ 45.16 KiB | Zobrazeno 3450 krát ]
|
|
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 28.02.2016 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
PavelKK píše: Ahoj kluci, jsem rád že jsem dáváte své rady a názory. Tak to má být, ale nehádejte se tak to neberu, jen si pamatuju, jak jsem dřív všechno bytálněl a tuningařil , na lítání to bylo zbytečné a ránu to satejně nepřežilo---něco jiného jsou čínské laminátové trupy, ale i tam u větronu podle mého stačí--a opravdu pomuže uhlíkový roving obmotaný pod sedlem kabiny v trupu---oni ani ty čínský era už dnes nejsou takový brutus parodie na laminát , jako před lety třeba discus cz. každý tunění opravdu znamená váhu nahoru a při ráně to stejně někde rupne--to mi přijde lepší navýšit váhu až v rámci té případné opravy--alespon bude vidět, kde bylo od výrobce slabší místo. todle ero pujde pomlátit pouze na vypnutí napájení palubovky--lepší dát přijímačovky, než bytálnět dolaminováním a váhu držet pak dole pomocí becu. Muj názor.
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: pon 28.03.2016 17:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Ještě jsem se prořízl trochu potahem...
Přílohy: |
IMG_20160328_184420.jpg [ 33.66 KiB | Zobrazeno 3100 krát ]
|
IMG_20160328_184241.jpg [ 53.85 KiB | Zobrazeno 3100 krát ]
|
|
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 28.03.2016 18:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Těším se, co řekneš na první lety.
A ty spojovačky nechej na začátku originály, já při záletu Nimbuse ty moje upravené trubka/karbon ohnul. Ač jsem myslel, že jsou pevnější, tak asi nejsou. Možná to bylo i použitým materiálem trubek, ale zase dobře, že to odnesly jen ty spojovačky a ne křídla.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: pon 28.03.2016 19:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Jo, určitě napíšu jen ještě namám pořád motor. Tak zatím moc netlačím na pilu. To jsi mi neudělal radost, že dvojkombinace je méně pevná... Citace z moudrých knížek: Průřezový modul v ohybu se definuje pro nosníky, u nichž veškeré vnější zatížení působí v rovině, tvořené střednicí nosníku a osou symetrie průřezu (rovina ohybu), a to jako podíl centrálního kvadratického momentu průřezu, vztaženého k ose, kolmé na rovinu ohybu, a největší vzdálenosti krajního vlákna od těžiště na ose symetrie průřezu. Komentář: tak to jsem vzdal ... než počítat ... tak to u mě to dopadne, že je dám do svěráku a bude hned jasno (ohnu je pákou) ... HI To jen tak, aby řeč nestála.
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 29.03.2016 6:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Já si taky myslel, že 4 stěny jsou pevnější než 2. Možná i jo, ale já to měl blbě seřízený a ty dvě nebo tři promávnutí křídly byly asi dost i na to. Možná by se ohly i ty origo tyčky.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Tom75
|
Napsal: úte 29.03.2016 9:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.2.2006 Příspěvky: 118 Bydliště: Háj ve Slezsku Obrázky: 0
|
PavelKK píše: tak to u mě to dopadne, že je dám do svěráku a bude hned jasno Jestli to dobře počítám, tak když to chytneš do svěráku a na metrovou páku (vzhledem k tvému rozpětí) dáš polovinu váhy trupu, tak máš zatížení 1G a při zatížení 5x váha trupu 10G. Je to tak?
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pát 29.07.2016 20:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Zdravím stavitele Pavla a chci se zeptat jestli už lítá, jaké jsou pocity z létání se 4 metrem a jakou použil motorizaci. Létám s 3,6 Nimbusem a na příští sezónu, bych ještě něco většího docela pořídil. Ka
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: pát 29.07.2016 21:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Protože se chci už několik let taky posunout z elektrovětroňů třímetrů na 4metr (ale kompozit), tak se chci zeptat na motivaci kolegy ka2012. U mě je to totiž tak, že si naivně myslím, že větší éro bude víc vidět, využiju větší letový prostor atd. V reálu už jsem si ale ověřil, že věci se budou mít tak, že stejně budu lítat zase až na hranici viditelnosti jako doteď, vidím to i na kamarádovi co větší éro má, shodli jsem se s očima upřenýma na ty naše křížky nahoře na nebi, že i 5metr by nám byl málo! Takže až do éra půjdu, tak to bude spíš lehouš ála F5J zvládající nízký lítání, dosavadní éra totiž ženu do závratných výšek z důvodu že se chytnu v termice líp než když vystoupám třeba jen do 150 m.
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: sob 30.07.2016 8:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Ahoj kluci, ještě ne. Protože jsem se ještě nerozhodl o motorizaci, zbytek je už hotov. Jak Boru osadím motorem a vyvážím tak vše nafotím...
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 01.08.2016 21:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Za tou velikostí 4m a více je opravdu míněna trochu větší viditelnost a trochu větší stabilita ve větru. Poslední sezóny skoro pořád fouká a lehouš F5J 4m, by to asi neřešil. Příkladně tento víkend, kumuly v řadách no nádhera, ale nahoře vítr, termika rozbitá vůbec to nenosilo. Ani větroňáři z blízkého letiště si nebrnkli, tahali se nahoru na přelety a padali dolů jak mouchy. Já to vzdal s Nimbusem po půl hodině a teprv k večeru, abych si spravil náladu, jsem trochu polítal se Soliusem. Naštěstí lítám za barákem na obrovské louce 5 minut chůze.
Ka
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: pon 08.08.2016 8:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Někdo tady chtěl rozměry výškovky. Tak prosím: celkem na odtokovce 808 mm v kořenu 135 mm (upevňovací otvory od náběžky 28 mm a 68 mm) šikmá část náběžky (stabilizátoru) 290 mm přechod do oblouku 117 mm pohyblivá část má šířku 50 mm.
Přílohy: |
vyskovka.jpg [ 54.73 KiB | Zobrazeno 2258 krát ]
|
|
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: CakeRC, Seznam.cz [Bot] a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|