Autor |
Zpráva |
tomashr
|
Napsal: pon 22.05.2017 9:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Standa Stuchlý píše: máš to pěkné, ale ty anténky bych dal do trubiček celé. Tak jak to máš, si je můžeš polámat o trávu a navíc, pokud to trochu rozjedeš, konce se tlakem vzduchu ohnou k uhlíkové trubce a může nastat problém se signálem. Ale spíš o ty anténky přijde při přistání. nejsou chráněné. To očesání při přistání si dovolím označit za naprostý nesmysl, odolnost je reálně velmi slušná. Ohyb za letu a přiblížení k uhlíku je teoreticky možné, ale v praxi jsem se s problémy u F5J nesetkal nikdy ani náznakem. Ad uchycení baterky - hřebíkový sucháč je jistota, leckdy se ale jen do trupu namuchlá nějaká pěna či kostka EPP k fixaci polohy a baterka se zamáčkne druhým kusem pěny proti boku trupu. Ale sucháč je OK.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: úte 23.05.2017 15:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
tomashr píše: To očesání při přistání si dovolím označit za naprostý nesmysl, odolnost je reálně velmi slušná. Ohyb za letu a přiblížení k uhlíku je teoreticky možné, ale v praxi jsem se s problémy u F5J nesetkal nikdy ani náznakem.
Ad uchycení baterky - hřebíkový sucháč je jistota, leckdy se ale jen do trupu namuchlá nějaká pěna či kostka EPP k fixaci polohy a baterka se zamáčkne druhým kusem pěny proti boku trupu. Ale sucháč je OK.
OK ........
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pát 26.05.2017 6:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Kdosi kdysi řekl "Do roka a do dne". Projekt začal návrhem a prvním příspěvkem 8.6.2016, dnes skončil úspěšným záletem. Ráno v 5.30 hodin bylo jen 3,5°C, ale jasno, bezvětří, prostě krásné ráno. Vyjel jsem na kopec hned za vesnicí. Říkal jsem si, lepší bude kopec, kde je pod modelem víc místa, než na rovině. Po startu model nechtěl moc stoupat, letěl prakticky rovně, ale zatraceně rychle. Tak jsem přitáhl výškovku a model stoupal. Vypnul jsem motor a model letěl. Musel jsem natáhnout trimem výškovku, ale pak už letěl pomalu, klidně, rovně. Přistál jsem, na směrovku nalepil jeden z klíčů, které jsem měl v kapse, vrátil trim na střed a poslal éro do vzduchu znovu. Bylo to lepší, ale pořád málo. Přistál jsem a posunul baterku asi o 1 cm dozadu. Tentokrát už model na motor stoupal skoro kolmo a síly má motor dost. Bez motoru jsem poletoval v tom ranním klidu a bylo to super. Vycházející slunce v zádech, vlastní výtvor se pomalu ploužil vzduchem a vypadalo to, že vůbec neklesá. Po 25ti minutách jsem přistál k noze. Nakonec jsem skončil u vrtule 10x6, na zemi odběr 28,8A, 317W (měřelo měřákem Turnigy). Podle Ecalc to mělo být 18,8A, 246W, tah 1134g. Motor je Turnigy 2836, 1000kv. 10 sekund na motor je ažaž. Vario jsem zatím nezprovoznil, takže tyhle údaje chybí.
|
|
Nahoru |
|
|
eco
|
Napsal: pát 26.05.2017 7:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 732 Bydliště: Ostrava
|
Velká gratulace k úspěšnému záletu My si ještě počkáme, zítra laminujeme kormidla...
|
|
Nahoru |
|
|
JFV
|
Napsal: pát 26.05.2017 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.3.2010 Příspěvky: 686 Bydliště: Ostrava
|
Taky se připojuji ke gratulaci a doufám, že bude brzy i nějaké letové video Já se teď trošku trápím s kotníkem VOP, ale doufám že se to brzy vyřeší
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: pát 26.05.2017 14:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Super, dotaženo do konce a to je vždy fajn. Možná jsem přehlédl, ale jak to vyšla celkově hmotnost? A až budeš mít vário, dej pro zajímavost jak to stoupá s tímto motorem a hlavně až to budeš mít doladěné, seřízené a v nějakém večerním klidu bez termiky jaké máš opadání. No a gratulace samosebou Papíra
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pát 26.05.2017 17:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
JFV píše: Taky se připojuji ke gratulaci a doufám, že bude brzy i nějaké letové video Já se teď trošku trápím s kotníkem VOP, ale doufám že se to brzy vyřeší Nemám čím natáčet, když musím u toho ještě řídit. Zkusím něco vymyslet.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pát 26.05.2017 18:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Papir píše: Super, dotaženo do konce a to je vždy fajn. Možná jsem přehlédl, ale jak to vyšla celkově hmotnost? Papíra Hmotnost je 850 gramů s baterkou 3S 1300mAh. Nakonec jsem ji zasunul až pod křídlo k servům, těžiště je 88mm při hloubce křídla 200mm.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pát 26.05.2017 18:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Po 1 minutě motorového letu a 25 minutách celkem plus nějaké to chození kolem se zapojenou baterkou jsem dobíjel 373mA. Takže rezerva je více než slušná.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: ned 28.05.2017 18:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Dnes třetí let a poprvé s variem OpenXsensor. Vario funguje dobře, pro mě, jako nesoutěžního pilota, je to fajn věc. Naměřené stoupání na motor bylo 14,9 m/s. Krytky serv jsem nakonec udělal z durofolu 0,3 mm, který jsem nastříkal načerno. Barvou jsem dal krytky ke křídlu, takže se barva neodře. Krytky zakrývají jen otvor pro servo a servo, na páky serv jsem musel vyříznout do krytky otvor. Na klapce kouká páka jen úplně málo, u křidélka je táhlo celé venku. Sice jsem chtěl udělat formičky a krytky odlaminovat, ale zatím se mi moc nedaří. První krytky jsem skoro nedostal z formy ven a taky se mi nelíbí tvar. Tak to musím ještě trochu předělat.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 08.06.2017 13:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ono to chce naucit se ridit nezavisle smerovku a kridelka Pak se stane smerovka dominantnim prvkem...
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: čtv 22.06.2017 12:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Tak mám nalétáno 7,5 hodiny a model mě pořád baví. Těžiště mám na 85 mm. Aby ale těžiště takto vyšlo, musel jsem dát na kozlík VOP 6 gramů závaží. Včera jsem namontoval lehčí motor Turnigy 2830 1000kv (byl tam 2836 1000kv) a ještě jsem místo baterie 1300mAh použil jen 1000mAh. Tím se mi podařilo snížit hmotnost čumáku tak, že jsem mohl 6 gramů z ocasu sundat a těžiště zůstalo na stejném místě. S původní vrtulí 10x6 motor na zemi bere 16,9A a měřák ukazuje 185W. Hodnoty většího motoru byly 28,8A a 317W, takže zhruba o polovinu víc. Dnes jsem poslal model do vzduchu a dobrý. Model stoupá místo 15m/s jen 7,5m/s, což je ještě pořád v pohodě. Příští trup bude mít určitě kratší čumák, aby baterka byla v kabince. Teď je vlastně až pod křídlem. Se závažím pod VOP model trochu "tahal" ocas, teď je to rozhodně lepší. Ještě zkusím trochu zvětšit úhel náběhu křídla podložením náběžky. Tím by se měla změnit poloha trupu vůči vzduchu a ocas by se mohl dostat ještě víc nahoru. Zdá se mi totiž, že i bez závaží je ocas trochu níž, než by mohl být. Nebo je to polohou těžiště? Nebo něčím úplně jiným?
|
|
Nahoru |
|
|
eco
|
Napsal: čtv 22.06.2017 13:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 732 Bydliště: Ostrava
|
Podle mne kombinace těžiště a úhel křídlo/výškovka. Pokud podložíš křídlo, budeš muset potlačit výškovku nebo posunout těžiště dopředu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|