Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 191 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pon 02.09.2019 0:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Aké si vybral servá a ESC? Tie to by boly fajn.
https://www.horejsi.cz/Pages/ListProduk ... 307&fraze=

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 12:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Porovnanie motorov Leopard vs Dualsky (na dotaz creagel):
Takže motor Leopard nieje vhodný podla mňa.


Přílohy:
Dualsky 2312.png
Dualsky 2312.png
[ 436.44 KiB | Zobrazeno 2903 krát ]

Leopard.png
Leopard.png
[ 297.39 KiB | Zobrazeno 2903 krát ]


_________________
FrSky Tandem X20
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 15:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
Proč je podle tebe Leopard nevhodný?
Mě se upřímně ty závěry srovnání jeví jako pěkná pitomost se zásadními logickými chybami... Tak by mne zajímalo, zda jsi opravdu výsledky prošel a přemýšlel o nich, anebo ses spokojil s hodnocením podle jedné červené větičky :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 17:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
tomashr píše:
Proč je podle tebe Leopard nevhodný?
Mě se upřímně ty závěry srovnání jeví jako pěkná pitomost se zásadními logickými chybami... Tak by mne zajímalo, zda jsi opravdu výsledky prošel a přemýšlel o nich, anebo ses spokojil s hodnocením podle jedné červené větičky :?


Nevhodný preto, lebo jeho parametre s vrt. 9x6 (ktorú chce použiť creagel) prevyšujú max. prúd o cca. 5A o 1/4 max. povolenej hodnoty a to nehovorím o plne nabitom aku. Prečo tam smažiť nieaký motor nad rámec jeho možnosti a ryskovať zbitočne poruchu a stratu modelu, keď sa dá použiť modernejší motor ktorý zvláda vyšší prúd (príkon) a utiahne aj väčšiu vrt. (čo je tiež podľa môjho názoru prínos) Možno s vrt. 9x5 by bol dobrý, ale stúpanie modelu už mizerné. Výsledky som si prešiel aj nad nimi premýšlal. Len neviem, ako ty premýšlaš, keď sa ti vydí ten motor Leopard ako vhodný keď je prúdovo preťažený (o 25%) a vhodnejší, ako ten Dualsky ktorý je so zadanou vrt. v norme. Skrátka je to môj názor. Motory Leopard sú pekné z kvalitných materialov, ale elektronicky (výkonovo) už zastaralé, ako aj napr. Turnigy SK3 a podobne. Myslím, že v najbližšij dobe sa dočkáme V2.

_________________
FrSky Tandem X20


Naposledy upravil juraj.jurej dne stř 04.09.2019 1:00, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 18:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
Jinými slovy pouze slepě věříš udanému maximálnímu výkonu u Dualsky, a protože má jeho výrobce větší odvahu než Leopard (či AXI, 2212 se stejným kV jako Dualsky má událo taky 18A), tak ho pokládáš za lepší...
Nu, vymlouvat ti to nebudu :-)

Jinak já létám v soutěžní stopalcovce tohle AXI https://www.modelmotors.cz/product/detail/449/ s vrtulí 9x7 a tříčlánkem, naprosto super pohon pro dlouhé hledání u země s následnou "forsáží". Ale do eCalcu to nedávej, mohlo by to s tebou seknout :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2019 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
tomashr píše:
Jinými slovy pouze slepě věříš udanému maximálnímu výkonu u Dualsky, a protože má jeho výrobce větší odvahu než Leopard (či AXI, 2212 se stejným kV jako Dualsky má událo taky 18A), tak ho pokládáš za lepší...
Nu, vymlouvat ti to nebudu :-)

Jinak já létám v soutěžní stopalcovce tohle AXI https://www.modelmotors.cz/product/detail/449/ s vrtulí 9x7 a tříčlánkem, naprosto super pohon pro dlouhé hledání u země s následnou "forsáží". Ale do eCalcu to nedávej, mohlo by to s tebou seknout :lol: :lol: :lol:


Slepe neverím, lebo keby si si pozrel celí príspevok tak by si si všimol, že já ten setup s Dualsky mám osadený a za 20s 200m nieje problém. Ten motor ten výkon má, dokonca aj +- hodnoty korešpondujú s výpočtom v eCalc. Já nelietam súťažne len pre radosť, tak nepotrebujem variť motor. Viem (z iného fóra) aké motory používajú na súťažiach (setupy) a ako ích preťažujú a ako píšeš často sa my krútila hlava. Ale to nieje pre mňa zaujímavé. A už dnes pri motoroch novej generácie je to zbytočné, lebo sú už výkonovo inde. Ako sú napr: AXI V2, Dualsky V3, Dualsky ECO V2, Sunnysky V3 a podobne.
A ten tvoj motor v odkaze má max. 30A. Ale s tým KV na 3S sa to do kalkuľačky neodvážim dať. Každý preferujeme iný štýl lietania, ale skoro štvorcovú vrt. na F5J? to je skôr na iný typ modelu, keď ti to vyhovuje :D Len by som chcel vedeť koľko krát tú forsáž dáš pri tom odbere. (55A 600W na 50g motor to je perpetum mobile) A že já slepo verím Dualsky 240W a ty AXI 600W?

Pri tvojom setupe by nebol problém dať motor 2830 aj do veľkého F5J. Ty neuznávaš fyzykálne zákony. Neviem načo potom používame prevodovky v F5J. V kl. F5J mám motor Mega Acn 16/15/2,5R* 3500 KV + Reisenauer micro edition 5:1 Myslím ale že by sa už dal dnes použiť aj motor napr. Sunnysky 2220 V3, ale to je na inú tému.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: stř 04.09.2019 7:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
Tak hezky jsi utekl od toho, co ti jako jediné vyčítám - totiž od toho nesmyslného tvrzení, že Leopard je nevhodný, protože je podle eCalc přetížený, což nemá žádný reálný podklad - pokud je přetížený, tak Dualsky ještě o něco více...
Jinak proti navržené sestavě s Dualsky nemám nic, kdybys pouze doporučil tuhle sestavu, tak neřeknu ani slovo...

K těm soutěžním pohonům - tak zaprvé AXI2212 se opravdu na F5J použít dá a také se to dělá, pro lehké modely kolem 1200g to funguje, ověřeno více piloty. Pro těžší modely se ale přeci jen víc užívají delší 2217 (či jiným značením téhož 2836) - píšu teď o oběžkách napřímo, jinak samozřejmě převodovky umožňují ještě více, ale to je jiné téma.
K přetěžování a životnosti - není to zas tak zlé. U soutěží je proti rekreaci velká výhoda, že se motor prostě NIKDY nemůže točit víc než 30s, víc neumožní výškoměr, pak následuje kluz a obvykle dlouhá pauza před dalším letem, takže vše s rezervou vychladne. U mnou zmíněné lehce extrémní sestavy pro RCEV pak plný plyn fakticky nikdy nemáš ani 15s, spíš pod 10s, část z těch 30s je vždy na výrazně stažený výkon.
Paradoxně u létání pro zábavu motor běžně trpí daleko více, pilot si často hraje a opakuje motorové lety rychleji po sobě, případně je má delší, takže je nutno pohon dimenzovat s větší rezervou (buď ubrat výkon anebo použít trochu větší motor). Tohle je celé s fyzikálním zákony zcela v souladu, u RCEV i F5J zkrátka opravdu pracuješ jen s krátkodobou zátěží a dlouhou pauzou k vychladnutí, jestliže třeba AXI udává maximální zátěž jako "max po 60s", tak logicky pro 15-30s se dá jít ještě výše a nedá se jednoznačně ani mluvit o přetížení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: stř 04.09.2019 16:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Ja som dal tie dva motory na porovnanie lebo ma o to požiadal "creagel" Chcel vedieť, ako to vychádza. Verím že by ten Leopard by to krátko dobo dal, ale nieje to moja šálka kávy a viem ako sa lieta na súťažiach. Ako si to myslel, že ten Dualsky je preťažený ešte viac, ako ten Leopard keď nieje vôbec? :oops:
Len na tvojom mieste by som to s tým krátko dobím preťažovaním max. prúdu tak nepreháňal. Tu nejde iba o to že motor sa nestihne prehriať a potom sa uchladí. To je zaujímavé na spečenie, prerazenie vynutia. Max prúd je daný hlavne prierezom a materialom vynutia. To vynutie na motore sa môže prerušiť aj behom sekundy, ako kl. poistka. Alebo aby si sa raz nežudoval, keď ti motor odtrhne celý čumák a je po litadle ak sa nestane horšie, lebo sa rosipe ložisko, vytrhne magnet a podobne pretože tie motory niesu na takú záťaž (silu) dimenzované. Ja ti len prajem veľa šťastných letov a to myslím úprimne.

_________________
FrSky Tandem X20


Naposledy upravil juraj.jurej dne stř 04.09.2019 17:46, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: stř 04.09.2019 16:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
......................zmazať...................

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: stř 04.09.2019 19:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
juraj.jurej píše:
Ako si to myslel, že ten Dualsky je preťažený ešte viac, ako ten Leopard keď nieje vôbec? :oops:


Tak si konečně opravdu pročti, co ti eCalc ukazuje... Máš motory stejné hmotnosti, tedy s víceméně stejnou možností vyzářit teplo. Dualsky má menší kV a větší Ri - chápeš, že to tepelná ztráta je při stejném proudu (u Dualsky dokonce vychází o 0,2A vyšší) dána právě hlavně tím Ri?
A taky ano - opět podle tvého vlastního výpočtu je ztrátový výkon u Dualsky 58,2W, u LC pak jen 54,1W.
Ty se jen pořád točíš kolem té červené větičky u LC, ale nedochází ti, že ta jen tupě vypadla z toho, že je v eCalc udaný u Dualsky vyšší limit. Ve skutečnosti si ty motory stojí víceméně stejně, LC je na tom naopak o pár procent lépe, ale je to víceméně na pokraji rozlišovací schopnosti.
Jo a naokraj - to, že je u Dualsky zadán limit ve wattech a ne v ampérech je taky úlet. Tepelná zátěž motoru je totiž dána víceméně jen proudem ve vazbě na odpor vinutí - P=R*I^2. Ten údaj ve watech je fakt hloupost - on totiž vyjde pro každé napětí jinak... Nebo si snad myslíš, že při použití dvoučlánku s velkou vrtulí ten motor nebude přetížen při proudu 37A (tolik to pro udané W vyjde při 7,4V)???
V reálu si myslím, že u obou motorů je reálná zátěž po 60s někde kolem 18A, jak udává Leopard i třeba ekvivalentní AXI, což znamená, že 22-25A pro RCEV omezené na 30s je úplně v pohodě.

EDIT - tak jsem si to našel u Ivana a koukám, že můj odhad se trefil - sám se podívej na https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3283 . Maximum je 23A, které je ale udáno jen pro 15s, Je tu ještě o čem diskutovat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: sob 07.09.2019 1:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
23A (276W) je viac ako 18A (230W) už to raz pochop, že ten dualsky je na tom lepšie. Má o niečo väčší priemer, tým pádom lepší krútiaci moment a vynutie bude mať z lepšieho (čistejšieho) materialu tak preto znesie väčší prúd. Ten rozdiel v stratách kvôli Ri je zanedbatelný. Samozrejme že má väčší Ri Dualsky (keby bol navinutý aj z toho istého materialu) lebo je tam toho navinutého viac a tým pádom má nižšie KV. (pólov majú rovnako). A nepleť sem napätie 7,4V. Samozrejme že pri nízkom nedosiahneš taký výkon ako pri 11,1V (ohmov zákon) pri tom istom prúde. Ja lietam na LiHv 11,4V a tam to vychádza ešte kapánek lepšie. A ešte samozrejme, že vyžiarí Dualsky viac tepla, lebo má vyšší výkon. Keby mali aj rovnaký Ri aj účinnosť straty napr. z 300W budú vždy väčšie, ako zo 100W. Matematika nepustí. Áno ten Leopard by vychádzal pekne, keby si nerešpektoval max. prúd. Prekročenie o 5A čo je cca. o 30% je pre teba zanedbatelné, pre mňa nie a hlavne keď sa dá tomu vyhnúť. A sú to aj tak iba teoretické výpočty, najlepšia je prax. Ja ten Dualsky lietam a som spokojný. Vrt. 10 palcová my lepšie vyhovuje, ako menšia. Mal som tam aj motor Turnigy SK3 2830, ale Dualsky ECO V2 je lepší (a to je eko. verzia), keď bude Dualsky XM2830EA V3 tak tam pôjde ten :D Leopard bol dobrý pred 5 rokmi, za modernými motormi už zaostáva, ako aj napr. AXI V1. Ale tam kde vychádza Leopard v norme by som ho smelo použil.
https://www.aliexpress.com/item/32904156721.html

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: sob 07.09.2019 15:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
Ja bych obema podekoval za diskusi, ale rad bych ji uz utnul ;) Objednal jsem ten Lopard a 2ks Elementu tim budou osazeny - jeden pocitam RFM vrtuli 9x6, druhy pravdepodobne aeronaut 9x6. Treti kus budu osazovat pozdeji, tak si pockam, co ten motor bude delat.

Co se tyka serv, tak jsem zvazoval Blue Birdy A10S. Ale nakonec ta budou jine - na SOP/VOP/Kridelka JX PDI-D56MG, na klapky pak Corona DS843MG. Opet - 2 kousky budou osazene timto a treti se uvidi casem :) Rozhodla hlavne cena, podruzne pak vaha.

Regl bude YEP 30 a baterky pocitam ze tam budou nejake 3S 850mAh (pravdepodobne tattu).

Behem pristiho tydne by mely byt vsechny 3ks vyrobene a pak uz budou smerovat ke mne. Kazdy bude v jinem designu (jine barvy, jine spodky kridel). Uz se docela tesim :)

Treba stihneme jeste letos nejaky zavod :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: ned 08.09.2019 0:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Čo by mal ten motor robyť. Nič bude to normálne lietať, len já upredňosňujem väčšiu vrtuľku a zbytočne nepreťažujem motor. Ale je fakt, že tu sa až tak moc nevyužíva. Daj potom foto, akú kamofláš si zvolil. Ten tretí model myslím, že osadíš už inak. Trocha si ho vymazlíš :D

_________________
FrSky Tandem X20


Naposledy upravil juraj.jurej dne stř 25.09.2019 2:16, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pát 20.09.2019 0:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2009
Příspěvky: 1178
Bydliště: Sedlcany
Dneska na me doma cekal mensi balicek :) Peken zabalene, pekne vystlane - vse prislo naprosto v poradku.
Zatim jsem jen stihnul rozbalit a zkontrolovat - musim teda rict, ze ta spicka trupu je oproti vsem mym soucasnym letadlum strasne gumova :)

Gondola trupu je jiz resena jinak nez puvodni Element - kridla jsou nasouvana na kulatou spojku na bok trupu (nesroubuji se shora na trup). S tim je spojene i to, ze v trupu neni otvor pro montaz serv.

Vahove ten zeleny kousek vychazi:

Kridla: 318g
VOP: 20g
Trup (se smerovkou): 107g
Motorova prepazka: 2g
Drobna bizuterie (sroubky,paky,...): 7,5g
Uhlikova spojka kridla: 7g

Celkove 461.5g vaha prazdneho era.


Přílohy:
camphoto_684387517.JPG
camphoto_684387517.JPG
[ 38.67 KiB | Zobrazeno 1842 krát ]

IMG_4968.JPG
IMG_4968.JPG
[ 81.76 KiB | Zobrazeno 1842 krát ]

IMG_4971.JPG
IMG_4971.JPG
[ 34.35 KiB | Zobrazeno 1837 krát ]

camphoto_1804928587.JPG
camphoto_1804928587.JPG
[ 52.79 KiB | Zobrazeno 1835 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEMENT 2540mm (F5J-100")
PříspěvekNapsal: pát 20.09.2019 2:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Super. Tak potom pokračuj vo vlákne, ako budeš stavať (osádzať). Som zvedavý na tie servá V a S. Neviem si to predstaviť. Tá gondolka je úplne iná.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 191 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz