Autor |
Zpráva |
Luboš ZLÍN
|
Napsal: stř 17.01.2018 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2011 Příspěvky: 632 Bydliště: Holešov Obrázky: 8
|
kovyr píše: Elektronika je kompletní, můžeme pokračovat.
Přijímač FrSKY X8R Motor iPower BM2217-6 (70 g, rozměr 2836, hřídel 4 mm, 1500 kv, 368 W) Regl Sunrise Model 40A-pro (40A, SBEC 5A, 47 g) + programovací karta
Původně jsem chtěl osadit doporučený motor Leopard LC2835-6T ale ten je u nás dlouhodobě nedostupný (min. do konce dubna), proto dočasná náhrada za iPower. Prosím o radu ohledně FrSky přijímače: Líbil by se mi G-RX8. Jak je to ale s kategorií F5J? Kdybych si chtěl zkusit soutěž, tak je možné tento přijímač mít nebo ne (když má vestavěný výškoměr, který by v rámci soutěže nebyl aktivní)? + Altis. Nebo to hold musím řešit s X8R + Altis?
_________________ YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kovyr
|
Napsal: stř 17.01.2018 12:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Luboš ZLÍN píše: Prosím o radu ohledně FrSky přijímače: Líbil by se mi G-RX8. Jak je to ale s kategorií F5J? Kdybych si chtěl zkusit soutěž, tak je možné tento přijímač mít nebo ne (když má vestavěný výškoměr, který by v rámci soutěže nebyl aktivní)? + Altis. Nebo to hold musím řešit s X8R + Altis? Ahoj, tak přesně tohle mám v hlavě taky. Když jsem tenhle přijímač https://emotors.cz/prijimace-frsky/1407 ... ariem.html poprvé uviděl, tak to byl můj favorit. Do chvíle než jsem si uvědomil že má "vestavěné Vario" a dál to už nezkoumal. Dle mého názoru je přijímač s Variem nelegální i v případě, že lze samotné Vario vypnout - protože jak to lze na soutěži zkontrolovat? Možná by se k tomu mohl fundovaně vyjádřit Tomashr, jako trenér F5J má tyhle věci jistě v malíku
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 19.01.2018 8:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Asi takhle - člověk si "čistým RXem" bez vestavěného varia ušetří starosti, z hlediska pravidel to ideální není. Zadruhé velmi nedoporučuji používat v tréningu vário - totálně si pro soutěž odrovnáš návyky!!! Zkusil jsem a fakt to nejde - jakmile člověk zapne pípací vário, tak ve velmi krátké době přestane pořádně koukat na model (ve smyslu sledování bublin) a začne primárně poslouchat, až mě téměř šokovalo, jak byl tento vliv rychlý a výrazný.
A na okraj - když už vozíš v modelu Altis, tak to lze řešit opačně, totiž mimo soutěž přehrát do altisu "ne-FAI" firmware a přes telemetrický konvertor se připojí k běžnému FRSKY či Futaba RXu jako čidlo. Bohužel je ten konvertor dražší než je u FrSky rozdíl ceny telemetrického a netelemetrického RXu, ale možnost to zkrátka je...
|
|
Nahoru |
|
|
Luboš ZLÍN
|
Napsal: pát 19.01.2018 9:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2011 Příspěvky: 632 Bydliště: Holešov Obrázky: 8
|
tomashr píše: Asi takhle - člověk si "čistým RXem" bez vestavěného varia ušetří starosti, z hlediska pravidel to ideální není. Zadruhé velmi nedoporučuji používat v tréningu vário - totálně si pro soutěž odrovnáš návyky!!! Zkusil jsem a fakt to nejde - jakmile člověk zapne pípací vário, tak ve velmi krátké době přestane pořádně koukat na model (ve smyslu sledování bublin) a začne primárně poslouchat, až mě téměř šokovalo, jak byl tento vliv rychlý a výrazný.
A na okraj - když už vozíš v modelu Altis, tak to lze řešit opačně, totiž mimo soutěž přehrát do altisu "ne-FAI" firmware a přes telemetrický konvertor se připojí k běžnému FRSKY či Futaba RXu jako čidlo. Bohužel je ten konvertor dražší než je u FrSky rozdíl ceny telemetrického a netelemetrického RXu, ale možnost to zkrátka je... Děkuji za vysvětlení. Teď jsem právě ve fázi, kdy zvažuji pořízení EOSe. Tudíž sonduju - co bude nejoptimálnější varianta. Jak co do účelnosti, tak i ceny, tak i nároku na prostor v trupu.
_________________ YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: ned 21.01.2018 12:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Luboš ZLÍN píše: Teď jsem právě ve fázi, kdy zvažuji pořízení EOSe. Tudíž sonduju - co bude nejoptimálnější varianta. Jak co do účelnosti, tak i ceny, tak i nároku na prostor v trupu. V porovnání s těmi nejnovějšími F5Jčky je trup EOSe opravdu znatelně "zavalitější" takže prostoru relativně mnoho. Vozím normální přijímač X8R na výšku a OK.
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: ned 21.01.2018 13:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Poslední zkoušky pohonu. S aku: https://hobbyking.com/cz_cz/turnigy-bol ... -lihv.html nabíjené normálně na napětí 4,2V a vrtulí Aeronaut 9x7" , za větru 1-2 m/s, dosahované výšky 205 - 228 metrů. Ještě vyzkouším 500 mAh. Na "lehouše" myslím dostatečné výkony, takže výměnu motoru zatím odložím. Do větrných podmínek kompletuji bitevníka Xantipa II., takže větších výkonů netřeba.
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: pon 05.02.2018 21:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Další testy pohonu v celkem klidném vzduchu. Vítr opět 1 - 3 m/s, teplota cca. 4-5 st./C, zataženo, sem tam sněhová vločka. Tentokrát jsem nebyl línej si stáhnout data z Altise Jo a na panující počasí celkem zajímavé letové časy a to jsem se nějak úplně vyloženě nesnažil Aku BOLT HV 850 mAh: Příloha:
BOLT 850.png [ 198.23 KiB | Zobrazeno 2723 krát ]
Aku BOLT HV 500 mAh: Příloha:
BOLT 500.png [ 200.41 KiB | Zobrazeno 2723 krát ]
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 07.02.2018 8:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Mám připomínku z osobní zkušenosti - tyto tvoje testy jsou docela zavádějící kvůli nízké teplotě. Rozdíl výkonu LiPOL při 4stC a pak v létě třeba jen při 25stC je opravdu HODNĚ velký. Osobní zkušenost ze zimní ligy v Poříčí - s modelem s určitým pohonem měl v zimě docela problém se za 30s dohrabat do 165m vypínací výšky, pak v létě se stejným pohonem a aku létal běžně přes 210m. Podle mě máš pohon naopak předimenzovaný - v létě ti to s 850mAh půjde nad 250m, s 500mAh bude možná procentuální rozdíl ještě větší, ale na 200m bych si docela vsadil. Na lehouše docela hodně, budeš si velmi koledovat o "ustřelenou výšku". A pak to má ještě jeden háček - nahoru také půjdou proudy, nebyl bys první, kdo by si v zimě před sezónou pečlivě vyladil pohon a ten mu pak na prvních závodech "v teple" shořel
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: stř 07.02.2018 9:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
tomashr píše: Mám připomínku z osobní zkušenosti ... Tome díky za postřehy Dovolím si ale částečně se ohradit: 1) baterky a éro šli do luftu při cca "pokojové" teplotě - výhoda trvale vytápěné klubovny. Nemyslím si že by za cca 1 - 2 minuty od opuštění klubovny do startu stačila baterka v trupu modelu tak významně prochladnout aby byl výsledek zas tolik zavádějící. 2) pokud to s tou 500 mAh bude v létě lítat alespoň takhle budu spokojen. S vrtulí 9x7 jsem s ní ještě soutěžně neletěl. 3) ustřelená výška myslím hrozí s téměř každým pohonem, který není zrovna na hranici svého smrtelného výkonu při stoupání do 150 metrů - tam zase naopak hrozí to že se v případě potřeby nedohrabeš tam kam potřebuješ. Tohle byly navíc zkoušky kontinuálního stoupání na "full throtle" bez jakýchkoli manévrů. 4) s 850kou jsem už loni něco odlétal a zatím nic neshořelo
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 07.02.2018 9:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ad 1 - obávám se, že to chladne poměrně rychle, ve zmíněném Poříčí nosím nabité baterky "na těle" a do letadla dávám až na startovišti před letem, přesto je pokles výkonu značný. A řekl bych, že při popsaném nošení je přitom teplota baterky spíš mírně vyšší než pokojová... K té ustřelené výšce - pokud je dobré počasí, tak to opravdu není problém, stejně se létá pod 100m a člověk reguluje otáčky pro hledání, to se dá uhlídat. Vyšší výkon je spíš kladem, kdy může člověk déle blbnout 20 metrů nad zemí a pak si rychle přistoupat. Problém je ale v situaci "klid, ale plechová obloha" bez termiky, kdy se cílí někam na 170-180m, to už se odhaduje blbě. Pokud je model naladěn tak, aby normálně vystoupal někam k 170m, tak tě i případný průlet termikou zvedne někam k 200m, což ještě jde. Když to ale odhaduješ u modelu, který létá za 30s hodně nad 200m, tak se velmi často stane to, že se "ustřelíš" třeba na 220m či dokonce více a to je malér Píšu samozřejmě výhradně o nastavení lehouše do klidu, u "bitevníka" to je trochu jinak, tam je silnější pohon vhodný jak kvůli schopnosti stoupat i v poryvech větru, tak ale také kvůli schopnosti odletět sice nízko, ale daleko.
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: čtv 15.02.2018 11:10 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
kovyr píše: Elektronika je kompletní, můžeme pokračovat.
Přijímač FrSKY X8R Motor iPower BM2217-6 (70 g, rozměr 2836, hřídel 4 mm, 1500 kv, 368 W) Regl Sunrise Model 40A-pro (40A, SBEC 5A, 47 g) + programovací karta
Původně jsem chtěl osadit doporučený motor Leopard LC2835-6T ale ten je u nás dlouhodobě nedostupný (min. do konce dubna), proto dočasná náhrada za iPower. Dovolím si dotaz k regulátoru, proč zrovna tento? Jaké má napětí BEC, nikde jsem to nenašel? Já přemýšlel spíše o tomhle: Regulátor SUNRISE ICE (YEP) 40A SBEC- 5A AIR/HELI ve spojení s motorem Leopard 2835 7T 1160kV a 3S LiPol 850 mAh Gens Ace.
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: čtv 15.02.2018 20:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
manta píše: Dovolím si dotaz k regulátoru, proč zrovna tento? Jaké má napětí BEC, nikde jsem to nenašel? Já přemýšlel spíše o tomhle: Regulátor SUNRISE ICE (YEP) 40A SBEC- 5A AIR/HELI ve spojení s motorem Leopard 2835 7T 1160kV a 3S LiPol 850 mAh Gens Ace. Napětí BEC je 5,5V, no a koupil jsem ho kvůli parametrům a ceně https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz ... load#anch1
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: čtv 15.02.2018 21:06 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: čtv 15.02.2018 21:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
manta píše: V podstatě téměř identické Všeobecně se pro ně doporučuje programovací karta, jinak je to prý opruz nastavovat
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|