Autor |
Zpráva |
TomasC
|
Napsal: pon 26.06.2017 17:07 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Paolo-K píše: Ja jsem asi natvrdlej, asi urcite teda... znamena to, ze proste 300watt je max na aeronaut vrtule? Pac na rc albu jsou stroje temer s kilowattem a maj tam taky aeronaut....No ja se proste chci vyhnout dalsimu takovymu prekvapku. Nehlede na to, ze tu mam jeste na stavbu Olympica a tam chci dat https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.htmlPodívej se na ten graf a ten ti cca řekne, kam až se dá zajít dle výrobce. Což je něco jiného než nepřekročitelné otáčky. Chceš větší příkon? Použil vrtuli o větším průměru. Chceš větší příkon a musíš nechat příkon? Dej více listů. Nevyhovuje ti omezení pro Aeronaut? Použij jiného výrobce. Třeba RFM. Je to hodně peněz? Trošku zariskovat s AE, ale to už jsi si zkusil. Chce se to hlídat, třeba nastavit pomalý rozběh a malou brzdu. A zapínat plný plyn pouze ve stoupání. Modely se dokážou rozjet, to odlehčí vrtuli a kritické otáčky jsou hned. Překročit otáčky jde, ale je to risk a něco to stojí. Já jsem třeba používal vrtule s povolenými otáčkami 25tisíc, ale točil jsem je k 35.000. Vrtule to vydržela, ale tak dva starty. Pak byla gumová (na ohyb v ruce) a šla z modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pon 26.06.2017 17:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
TomasC píše: Podívej se na ten graf a ten ti cca řekne, kam až se dá zajít dle výrobce. Což je něco jiného než nepřekročitelné otáčky. Chceš větší příkon? Použil vrtuli o větším průměru. Chceš větší příkon a musíš nechat příkon? Dej více listů. Nevyhovuje ti omezení pro Aeronaut? Použij jiného výrobce. Třeba RFM. Je to hodně peněz? Trošku zariskovat s AE, ale to už jsi si zkusil. Chce se to hlídat, třeba nastavit pomalý rozběh a malou brzdu. A zapínat plný plyn pouze ve stoupání. Modely se dokážou rozjet, to odlehčí vrtuli a kritické otáčky jsou hned. Překročit otáčky jde, ale je to risk a něco to stojí. Já jsem třeba používal vrtule s povolenými otáčkami 25tisíc, ale točil jsem je k 35.000. Vrtule to vydržela, ale tak dva starty. Pak byla gumová (na ohyb v ruce) a šla z modelu. Asi zavolam tomu prodejci RFM vrtuli, zda ma naky co by sly na ten kuzel, nebo jestli ma i kuzel, blby je ze na tu optimu budu ted potrebovat kuzel o prumeru 42-43 mm coz je takovej dementni rozmer... No a na toho Olympica mam klasiku turbokuzel 40mm a koren listu pro uchyceni to ma 8
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 26.06.2017 17:38 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Koukal jsem se na graf motoru a tak nějak si myslím, že ta vrtule byla zmetek nebo poškozená již předtím nebo problém s kuželem. Ten motor, dle mě, nemá na to aby vrtuli zničil: Na 3S se maximálně roztočí na cca 14.000 a to si myslím, že by Aeronoutka vydržela. Při nějakém příkonu jsou otáčky ve zcela bezpečném limitu. Ale samozřejmě vycházím z toho, že na jiný motor nepřišla špatná nálepka a graf je alespoň blízko reality.
|
|
Nahoru |
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pon 26.06.2017 18:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
TomasC píše: Koukal jsem se na graf motoru a tak nějak si myslím, že ta vrtule byla zmetek nebo poškozená již předtím nebo problém s kuželem. Ten motor, dle mě, nemá na to aby vrtuli zničil: Na 3S se maximálně roztočí na cca 14.000 a to si myslím, že by Aeronoutka vydržela. Při nějakém příkonu jsou otáčky ve zcela bezpečném limitu. Ale samozřejmě vycházím z toho, že na jiný motor nepřišla špatná nálepka a graf je alespoň blízko reality. Hele nevim, kužel se zdal byt v poradku, nehazelo to nebo neco...To co se stalo prisuzuju vrtuli, lom je cisty a vypada jako pretrzeny v tahu..Ale je treba mozny, ze se driv vysypal motor a pak ten list nasledkem vybraci, fakt nevim. Motor musim sehnat jinej tak jako tak...Takze reseni jsou dve.. Koupit motor nejaky podobny a lepsi listy, nebo koupit listy zase aeronaut a dat tam motor naky slabsi treba do 500 watt. Poleti to s tim taky,jen to nebude stoupat kolmo...nicmene proste nekradu a tohle je de facto nejdrazsi ero co mam...Silnejsi pohon davat nechci, pac mam spatny cit v ruce po urazu, tak aby to zas nebylo moc rychly...
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
vlada123
|
Napsal: úte 27.06.2017 6:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 24.8.2014 Příspěvky: 90 Bydliště: Vyškov
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 27.06.2017 15:31 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Když se podíváš, tak ten motor nedá více než 440W výkonu, a má příkon 800W a točí 8000ot/min (pokud obrázek nekecá).
NO, rozhodnutí je na tobě. Já osobně bych do toho šel znovu a dal bych si jen pozor na zapínání pohonu ve stoupání, žádný plný plyn v horizontu nebo dolů.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: čtv 04.01.2018 0:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
A aký si tam mal kužeľ? Ak nieakú Čínu tak aj ten mohol tej vrtuli pomôcť. Stačí keď sa rostiahne trámec (zlý material) a vrtuľa tam začne lágrovať. (kveilať, kmytať, mať vôľu) Inak myslím, že tá vrtuľa AN by to mala zvládnuť, sám provozujem tieto vrt. v pohone 1KW. (max. otáčky vždy dodržujem) Ono to roztiahnutie trámca v koreni ani nemusí byť po lete vidno, skrátka to pri väčšiom zábere pruží.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Janek2, Seznam.cz [Bot] a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|