|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
jimi-m
|
Napsal: stř 16.08.2017 8:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Ahoj, může mi někdo v krátkosti bez zdlouhavého hledání vysvětlit co je RCEV? V soutěžním létání nejsem absolutně zběhlý, mám možnost koupit starší model kategorie RCEK, ale nenašel jsem pro letošek žádný závod této kategorie. Byla již zrušena, nebo se prostě už nelétá? Všude se objevuje jen RCEV nebo F5J. Mám chápat, že RCEV kategorie zahrnuje veškeré jiné kategorie RCE...?
Díky
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
Naposledy upravil jimi-m dne stř 16.08.2017 12:12, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Mirek D
|
Napsal: stř 16.08.2017 8:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.11.2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Třebíč
|
Pravidla RC EV jsou na str. 196 http://svazmodelaru.cz/klem/Pravidla/SRad2017.pdfModely pro RC EK měly předepsané některé parametry motoru, stejně jako RC EJ. Filutové kterých se všude najde spousta to obcházeli a ostatní postupně ztráceli zájem soutěžit. RC EV používá výškoměr, a tak na motoru až tak moc nezáleží.
_________________ vlečná Bellanca Decathlon (65 ccm) a pár historiků, převážně se spalováky... . Jo, a taky C/L..!
|
|
Nahoru |
|
|
wisky
|
Napsal: stř 16.08.2017 11:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2004 Příspěvky: 403 Bydliště: Nový Jičín
|
Ahoj, http://stoupak.cz/images/pravidla/RCEV_pravidla.pdfzkus si pročíst : http://www.stoupak.cz/forum/letecke-kategoriea propátrat weby v pravidlech smčr jsou jen již "hotové" kategorie spousta jich je jako prozatímní či zkušební se zmiňovaným modelem bude možné téměř na 100% létat RCEO, zjednodušeně jakýkoliv model s elektropohonem, odstartuješ a časoměřiči nahlásíš vypnutí motoru, pak nalétat 5 minut a v páté minutě přistát na bod, nejlépe zajet se podívat na nějakou soutěž, tam ti určitě poradí a pomůžou
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: stř 16.08.2017 11:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Pravidla jsou složitá a každá kategorie má nějaká svá specifika. Mně se právě nechce montovat do letadla nějaký výškoměr, který vypíná motor po dosažení jakéhosi limitu, pak se nedá vůbec motor zapnout, což je důležité při "záchraně" letadla. Rád bych použil své stávající komponenty nijak neomezující fungování motoru (výškoměr FrSky). Nově jsem objevil i kategorii RCEX, kde není skoro žádné omezení V podstatě polétání pro každého, ale asi je to neoficiální, prý si to našinci vymysleli sami.
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
wisky
|
Napsal: stř 16.08.2017 11:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2004 Příspěvky: 403 Bydliště: Nový Jičín
|
no to je právě ono, někomu se něco nelíbí nebo nechce respektovat stávající pravidla tak vymyslí svou kategorii.
proto je dobré navštívit soutěž, tam to člověk zažije v praxi a většinou to pochopí rychleji než šroubovaný jazyk výkladu pravidel v textu.
já jsem se nechal ukecat známým na ty RCEO a přijde mi to jako docela hodně open kategorie dá se létat se vším co má elektromotor, a konstrukce se pohybují od klasické konstrukce po kompozity, rozpětí modelů od 2 m výše
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: stř 16.08.2017 16:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
jimi-m píše: Pravidla jsou složitá a každá kategorie má nějaká svá specifika. Mně se právě nechce montovat do letadla nějaký výškoměr, který vypíná motor po dosažení jakéhosi limitu, pak se nedá vůbec motor zapnout, což je důležité při "záchraně" letadla. Rád bych použil své stávající komponenty nijak neomezující fungování motoru (výškoměr FrSky). Nově jsem objevil i kategorii RCEX, kde není skoro žádné omezení V podstatě polétání pro každého, ale asi je to neoficiální, prý si to našinci vymysleli sami. Pokud nechceš výškoměr, koukej po RCEN-dá se létat v podstatě s čímkoli, je potřeba nalétat 6 minut a přistát na čáru. Závodů je míň než dřív, ale jsou. RCEX je korespondenční soutěž, takže se nejezdí na závody, v daném termínu (zpravidla poslední týden v měsíci) si sám někde na louce odlétáš, změříš a výsledek pošleš organizátorovi.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 19.08.2017 20:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
jimi-m píše: Pravidla jsou složitá a každá kategorie má nějaká svá specifika. Mně se právě nechce montovat do letadla nějaký výškoměr, který vypíná motor po dosažení jakéhosi limitu, pak se nedá vůbec motor zapnout, což je důležité při "záchraně" letadla. Rád bych použil své stávající komponenty nijak neomezující fungování motoru (výškoměr FrSky). Nově jsem objevil i kategorii RCEX, kde není skoro žádné omezení V podstatě polétání pro každého, ale asi je to neoficiální, prý si to našinci vymysleli sami. Ono to opravdu chce objet pár soutěží, když to člověk jen čte a v životě na akci nebyl, tak sice třeba pochopí pravidla, ale nemá šanci přijít na to, jak se létání liší v reálu a o čem to vlastně je. Mohu třeba říct, že v reálu není výškoměr znemožňující nový start motoru z hlediska "záchrany" problém skoro vůbec, méně zkušený pilot to prostě tolik nehrotí a nebezpečně daleko skončí spíš výjimečně, expert (či magor) to zase žene do extrému do posledního metru nad zemí, že už je možná lépe sednout do pole, než startovat motor v nejasné poloze
|
|
Nahoru |
|
|
Genagen
|
Napsal: ned 20.08.2017 12:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.1.2010 Příspěvky: 1657 Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
|
tomashr píše: Ono to opravdu chce objet pár soutěží, když to člověk jen čte a v životě na akci nebyl, tak sice třeba pochopí pravidla, ale nemá šanci přijít na to, jak se létání liší v reálu a o čem to vlastně je. Mohu třeba říct, že v reálu není výškoměr znemožňující nový start motoru z hlediska "záchrany" problém skoro vůbec, méně zkušený pilot to prostě tolik nehrotí a nebezpečně daleko skončí spíš výjimečně, expert (či magor) to zase žene do extrému do posledního metru nad zemí, že už je možná lépe sednout do pole, než startovat motor v nejasné poloze Mozna se zeptam blbe - ale proc ten limiter druhe zapnuti motoru neumoznuje? Nebylo by bezpecnejsi, aby to umoznil, jenom po letu zahlasil nulu za cely let?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 20.08.2017 16:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Genagen píše: Mozna se zeptam blbe - ale proc ten limiter druhe zapnuti motoru neumoznuje? Nebylo by bezpecnejsi, aby to umoznil, jenom po letu zahlasil nulu za cely let?
Děsný bordel a problémy... Klidně ti udělalo nulu u spousty rádií nějaké virtuální ťuknutí do plynu při přepnutí režimu, ač ani neroztočilo motor (divil by ses, kolik rádií má podobné bugy), navíc si člověk mohl do motoru klepnout nechtěně sám, k tomu větší možnost "ojebávek" atd. Navíc odlišná chování různých výškoměrů, ten striktní režim bez zapnutí je dost exaktně v F5J pravidlech, zatímco restarty pro národní kategorie si každý dělal jinak. Aktuálně se o změně uvažuje na mezinárodní úrovni, pokud by to prošlo, tak by snad odpadlo aspoň to odlišné chování výškoměrů a standardizovalo se to, ale jiná rizika zůstanou, na rovinu bych asi docela váhal, zda bych si vůbec tuto funkci aktivoval a riskoval nulu kvůli nějakému blbému cvaknutí na vysílači Striktní F5J firmware prostě ušetří spoustu starostí...
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|