Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 12:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Tak jsem nakonec pořídil Epsilona XL V3.

Nevíte k čemu slouží pružina; háček s očkem a závrtná očka na fotce?
Z návodu mi to nějak nedošlo.


Přílohy:
příslušenství.jpg
příslušenství.jpg
[ 61.07 KiB | Zobrazeno 1474 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 12:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.9.2011
Příspěvky: 633
Bydliště: Holešov
Obrázky: 8
honza.i píše:
Tak jsem nakonec pořídil Epsilona XL V3.

Nevíte k čemu slouží pružina; háček s očkem a závrtná očka na fotce?
Z návodu mi to nějak nedošlo.


Že by pojistka křídel?
Závrtná očka do křídel, háčkem s očkem natáhneš mezi nimi tu pružinu?

_________________
YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 13:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
jojo, přesně tak, spojka křídel proti roztažení za letu = nutnost!

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 20:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Taky mi to napadlo, ale v návodu jsem našel obrázek:
Díry asi odpovídají zámkům Multilock, očka jimi neprolezou.

Proto se pro jistotu ptám nevím co z toho je staré řešení jestli pružina nebo plastoví zámek.

Nerad bych, aby se mi za letu vysunuli křídla př. při vývrtce.

Plánuji si změřit při jaké rychlosti padá Epsilon do vývrtky a nastavit si poplach na nízkou rychlost + zapnutí motoru při nízké rychlosti, nerad bych dopadl takto.
https://www.youtube.com/watch?v=VAm-XxN3pJM.


Popřípadě používáte nějaký pevnější zámek než MPX?


Přílohy:
ZÁMKY KŘÍDEL.jpg
ZÁMKY KŘÍDEL.jpg
[ 33.86 KiB | Zobrazeno 1343 krát ]



Naposledy upravil honza.i dne stř 31.10.2018 2:14, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 20:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
takový zámek = "CVAK" úplně postačí, obrušováním kuličky můžeš štelovat sílu nutnou pro rozpojení. Měl by k tomu být klínek, který se při rozpojení zasouvá mezi trup a křídlo - něco jako sekyrka.

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 30.10.2018 20:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Jestli jsem dobře porozuměl textu pod videem, tak se mu rozpojil Multilock.
Asi tento tip:
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=2303

Zvažuji k trupu místo jednoho ks zámku použít raději 2ks zámků a 1 kus zámku na konec křídla místo pásky.

Používáte nějaký pevnější zámek?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 19:21 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.12.2014
Příspěvky: 140
Už jsem to tady psal, že zajištění křídel cvaky MPX, které byly dodány u mého Epsilona, křídlo neudrží a jistím ještě páskou. Výrobce to zjistil též a dobře zareagoval a změnil zajištění na pružinu , což je pevné a zároveň při menší kolizi propruží, aniž by se něco poškodilo.

Divím se pánovi na videu, křídlo mu vyjede ze cvaků a on neudělá nic a ještě si loupne vývrtku. To mi hlava nebere.

Ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 22:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Ok pružina bude lepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 22:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Uhlíková kulatina/spojka se mi celá nevejde do levého ucha o cca 10mm.
Uhlíkové kulatiny jsou obě stejně dlouhé.
V křídlech jsou zalepené stejně dlouhé trubičky, v levém uchu je trubička kratší.
Vzepětí s kratší trubičkou je cca o 5mm menší.
Hmotnost ucha s kratší trubičkou je cca o 12gramů menší.

Setkali jste se s něčím podobným?


Naposledy upravil honza.i dne stř 31.10.2018 23:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 23:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
Holt za málo peněz málo muziky... ale asi to nebude mít žádný zásadní vliv na funkci...

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 23:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
Holt za málo peněz málo muziky... ale asi to nebude mít žádný zásadní vliv na funkci...

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 23:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Riskli by jste zkrácení kulatiny/výztuhy a prděli by jste na to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 31.10.2018 23:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
ano, přesně tak.

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 01.11.2018 0:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Zvažuji to osadit:

Spirit Pro = Stabilizací kvůli větru. (Spirit se mi osvědčil u vrtulníků můžu létat za cca 2,5-3krát silnějšího větru)
Geolink = (Pro bezpečný návrat do bodu startu + hlídání min. výšky a bezpečného prostoru. Geolink zatím nemám úplně vyzkoušený, v invertu jsem zaznamenal nesrovnalost ve hlídání výšky)

Pitotovu trubici na měření reálné rychlosti (varování před pádovou rychlostí + spínání motoru)
Vario
Pomocí telemetrie hlídání napětí každého článku + kvality a síly signálu.

Rychlá serva s 333Hz kvůli stabilizaci.
Výškovka + směrovka př.:
Power D-03HV
http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... -servo-18g

křidélka+ klapky př.:
KST DS215MG
http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdu ... cislo=2495
nebo
Power D-04HV
http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... -servo-18g

regulátor
Hobbywing Platinum 60A stačila by mi verze V3 ale tu jsem nenašel
Mají silný BEC + nastavitelný (u vrtulníků perfektně hlídá otáčky)
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=85493

nejdříve chci nanečisto osadit serva, + elektroniku a zkusit dovážením ověřit jaký si mohu dovolit motor + abych měl rezervu na posun baterie v rozsahu dle manuálu.
motor zvažuji na 6S je celkem těžká cca 590g

nejsilnější motor uvažuji cca
AXI 2835/12 V2 LONG cca o -22g oproti originálu 940W
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=85150
popřípadě ještě lehčí varianta o -102gramů 840W
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=84068


Pitotovu trubici bych asi nainstaloval v místě šachty serva blíže k trupu, aby se model co nejméně příčně rozvážil + aby méně ryla v zemi než u křidélka. Instalovat v místě serva, abych nemusel dělat moc zásahů do křídla.
Provrtal bych 3mm vrtákem náběžnou hranu + nosník. cca -1,5 ° oproti tětivě křídla, tak aby byla v ose dráhy letu.

Moc se mi nechce provrtávat nosník, ale nic jiného mi nenapadlo.
Kvůli menšímu namáhání nosníku by bylo vhodnější instalovat trubici né u klapky, ale až u serva křidélka. (zase to více rozhodí příčné vyvážení + Pitotova trubice bude při přistání více "rýt" v zemi)

Vše se chci pokusit nainstalovat vedle serva otvorem pro servo.


Jaké máte zkušenosti se zvažovaným vybavením (značkami/výrobci)?

Napadá Vás lepší vybavení/úpravy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 01.11.2018 2:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 877
Bydliště: Žďár n. S., ČR
honza.i píše:
Spirit Pro = Stabilizací kvůli větru. (Spirit se mi osvědčil u vrtulníků můžu létat za cca 2,5-3krát silnějšího větru)
Geolink = (Pro bezpečný návrat do bodu startu + hlídání min. výšky a bezpečného prostoru. Geolink zatím nemám úplně vyzkoušený, v invertu jsem zaznamenal nesrovnalost ve hlídání výšky)

Pitotovu trubici na měření reálné rychlosti (varování před pádovou rychlostí + spínání motoru)
Honzo, myslíš, že čím víc tam narveš nějaké elektroniky a pseudoautomatických funkcí, tím líp to bude lítat?
Já si to teda nemyslím, ale jsou tu jistě větší odborníci...

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz