Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 17.10.2018 20:38 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 107
Odpověď na typy motorů od FOXY. Oba motory by odpovídaly výkonově, ale do špice trupu se nevejdou. Motor vypadá takto.
Příloha:
Motor.jpg
Motor.jpg [ 583.8 KiB | Zobrazeno 1001 krát ]


Jeden z podobných motorů Dymond V-MAX V42L
https://www.astramodel.cz/cz/katalog/dy ... 40022.html

Použití Epsilonu. Létám termiku tam nemá chybu.

Zdravím Ka

_________________
Graupner MZ-24 PRO, telemetrie.
Solius, Nimbus 3,6 m, Epsilon XL3 4,0m, Cessna 150 2,1m.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 17.10.2018 20:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Jaká je vzdálenost mezi servy v kabince u Epsilon XL3 4000mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 17.10.2018 21:05 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
ka2012 píše:
Odpověď na typy motorů od FOXY. Oba motory by odpovídaly výkonově, ale do špice trupu se nevejdou.



Jaký je ten úzký průměr motoru ve špici 35mm?

Jaká je vzdálenost mezi servy v kabince?

Samozřejmě neznám přesnou vzdálenost hmotnostního těžiště vámi udané baterie od těžiště letounu. Proto přesně nemohu spočítat posun mé baterie hrubým odhadem cca 4cm zpět.

Baterii bych otočil na bok a strčil do zadu mezi serva 31*65*190mm i za cenu proříznutí vodorovné příčky, pak bych baterii položil až na dno.

Jak je vysoká kabinka od dna po sundavací kryt?

Astra uvádí pro setoví motor dvě hodnoty maximálního počtu článků-
U produktu 5S a 6S v testu/článku
:
https://www.astramodel.cz/manualy/dymon ... enbiel.pdf

V případě, že motor zvládne 6S Li-Pol bych ho nemusel měnit.

Nevíte co z toho platí?

Pokud motor zvládne jen 5S
Musel bych ho nahradit př.:
https://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=85150


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 9:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Dle vyjádření od Astra Model je setoví motor jen na 3-5S viz tabulka.


Přílohy:
tab_par.jpg
tab_par.jpg [ 149.77 KiB | Zobrazeno 897 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 9:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Dobrý den,

jaké jsou doporučené hodnoty výchylek ovládacích ploch pro tento model?

V návodu co jsem našel, jsou nekompletní.

Osobně mi chybí tyto hodnoty:
Flaps Brake
Aileron Brake
Elevator Brake
Flaps Termal
Aileron Termal
Elevator Termal
Flaps Speed
Aileron Speed
Elevator Speed
Flaps Take-OFF
Elevator Take-OFF
Flaps Landing
Elevator Landing

Podělíte se semnou prosím jaké používáte hodnoty?


Přílohy:
Straton.jpg
Straton.jpg [ 39.09 KiB | Zobrazeno 891 krát ]
Epsilon XL3 4metry.jpg
Epsilon XL3 4metry.jpg [ 19.54 KiB | Zobrazeno 891 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 12:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 107
Mezi servy směrovky a výškovky je 27 mm. Kužel je 41 mm.
Ten AXI nevypadá špatně.
Výchylky jednotlivých řídících ploch si musí, každý odladit podle váhy letounu, těžiště a stylu létání sám.
Výrobce dá pouze některá doporučení.

Ka

_________________
Graupner MZ-24 PRO, telemetrie.
Solius, Nimbus 3,6 m, Epsilon XL3 4,0m, Cessna 150 2,1m.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 13:25 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Děkuji za změření vzdálenosti mezi servy.

Mohl byste mi prosím ještě změřit výšku vnitřního prostoru od podlahy pod servy až po horní rantl kabiny?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 15:37 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 107
Výška celého prostoru dno-kabina v místě serv je 100 mm. Vrch podlahy, na které jsou serva je 25 mm od dna. Dno i kabina mají ale velký rádius.

Ka

_________________
Graupner MZ-24 PRO, telemetrie.
Solius, Nimbus 3,6 m, Epsilon XL3 4,0m, Cessna 150 2,1m.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 18.10.2018 16:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Děkuji za změření.

myslím si, že bych baterii mohl dát na výšku a posunout co nejvíce do zadu dle těžiště.
V případě nutnosti bych dal serva více do boků, pokud by naráželi do dna, pak bych serva musel posunul více do zadu.

Věřím, že s trochou modelařiny je možné tento model upravit na 6S.

Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: pát 19.10.2018 8:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 107
Slušná motorizace na 6S.
https://www.reisenauer.de/aid-2356-Leop ... apter.html

Nebo adaptér k motorům.
https://www.reisenauer.de/aid-2233-Glid ... r-FES.html

Ka

_________________
Graupner MZ-24 PRO, telemetrie.
Solius, Nimbus 3,6 m, Epsilon XL3 4,0m, Cessna 150 2,1m.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: pát 19.10.2018 17:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Děkuji za tip předpokládám, že motor je vyosen a zde bych se bál že se takto posunutý motor nevejde do trupu + hřídel jen 6mm+ dost výrazně by se asi rozhodilo těžiště a setrvačná síla pro tlumení vibrací ocasu+ vibrace na motoru by měli větší páku na lože motoru.

Napadlo mi další řešení baterii nechat položenou místo na výšku cca k zadní části kabiny aby se dobře páskovala a vyndávala. Serva umístit před baterii + delší táhla vést kolem baterie. + motor Axi jak jsem dříve uváděl s menším průměrem vrtule 12*10.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: ned 21.10.2018 0:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Jak silná termika Epsilonem XL lze létat?
Od min cca? př.0,5m/sec


Cca rozsah rychlostí letu modelu?
min s klapkami + brzdy? př.2m/sec
max s křidélky na horu střemhlav? př.45m/sec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: ned 21.10.2018 18:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 61
honza. i
Honzo , máš hrozně moc otázek a mnohé jsou naprosto banální a vzhledem k tomu. že jsi se ve vlákně prezentoval jako celkem zkušený modelář i v této kategorii, tak ti odpovídat na vše je celkem opruz.
A vzhledem jak vyvoláváš další téma Straton, tak bych ti doporučil aby jsi se pro jeden projekt rozhodl a ten zde začal konzultovat. Ale ne prosím, jak je vysoká kabina a jak daleko jdou osadit do kabiny serva a podobně.
Když tě model zaujme a reference jsou příznivé , tak do toho jdi a věci řeš sám a banalitama nezatěžuj.
Samozřejmě ti skoro každý rád poradí a to mluvím i za sebe. Ale,někdy jak se říká odsud až potud.
Teď sám opravdu nevím, zda jsem to pořekadlo napsal správně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: ned 21.10.2018 21:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 113
Ano Stratn a další modely byl v uším výběru, zatím je pozastaven až do doby kdy dořeším napájení na jiném výkoném modelu a rozhodnu se jakou cestou dále jít. Ono když jen jedna baterie vás vyjde na cca 11ti a chcete pořizovat 4paky pak přemýšlím, aby šla baterie i do ostatních modelů když né kvůli financím, tak alespoň kvůli uživatelskému komfortu nabiju všechny sady a na letišti se rozhodnu čím poletím dle situace.

Hledám model, který mi bude vyhovovat Bohužel nejsou, nikde k prohlédnutí.

Př. jel jsem kvůli tomu 150Km do Prahy prošel velká modelářství př. Pecka a další neměli nic skladem.

Kdysi jsem nejvíce jezdil k Vaňouchovi na Letné. Chlapi uměli, vždy se s nim dali pořešit technické otázky. Pokud nevěděli, potřebné informace mi vždy zjistili. Postupem času zjistili, že nejsem blb a sdělovali jsme si informace oběma směry + měl jsem u nich slevu na zboží.

Placené vyhledávače Vás zahltí nekvalitním předraženým odpadem a pokud př. nezadáte konkrétní přesný název stránek, tak Vám dnes nenajdou ani hledaného výrobce. Proto se snažím získa kvalitní informace př. na Rcmani zjistit jaké jsou možnosti různých modelů na, které jsem ani nenarazil, zjistit váhu infromací od daného uživatele dle jeho zkušenoistí atd.

Vy by jste koupil model za cenu ojetého auta bez možnosti si ho prohlédnout? vidět létat? Riskoval by jste, že po koupi zjistítě že Vás nemůžete létat, protože Vám tam na něj nemoc fouká, nemůžete s ním přistát máte krátkou stráň, nevejde se Vám tam př stabilizační jednotka satelitní, anténa, baterii tam sice nacpete ale model nevyvážíte atd., nebo se Vám model pořád nějak sype narvete do něj přes 120tis, pak to přestanete raději počítat. Až pak se Vám podaří náhodou najít jiného výrobce př. o 20% dražší, který světe div se se nesype, funguje a je ovladatený oproti předešlému, tak že se Vám o tom ani nezdálo. Tak proč si te druhý model nekoupit rovnou a neušetřit 120tis.

Měl jsem za to, že fóra jsou úžasná věcm, která pomáhá ochotným lidem si navzájem pomáhat a doplňovat informace, aby pomáhal lidem překonávat vzdálenosti, nekupovali šmejdy nebo nevhodné výrobky.
Fóra přece usnadňují komunikaci. Proč mám jet 500Km, abych si s člověkem vyměnil znalosti o vrtulnících, když si pomůžeme po e-mailu nebo ještě rychleji po telefonu. Proč mám jet 300Km za kamarádem s ním řešit návrh elektronické součástky, když to probereme po telefonu a výpočty mu pošlu e-mailem.

Samozřejmě větroně jsem neřešil cca 20let, takže první co jsem udělal, snažil se získat maximální přehled o trhu, pak si zkusit předvybrat nejzajímavější varianty, u těch omezit reklamní přehánění, postupně začít ověřovat vlastnosti, zkušenostiověřit a zda budou výrobky pro mě skutečně použitelné/vhodné/přijatelné. Zúžit tak výběr na pár favoritů konstrukčně kvalitně navržených, nebo alespoň opravitelných, kvalitně vyrobených, vhodných do mích podmínek, vhodných pro zamýšlené účely, do kterých se vejde zamýšlená elektronika, přepravovatelných v mém autě (nebudu si kvůli jednomu modelu kupovat nové auto), v nějaké dostupné cenové relaci a né př. 50tis a více.

Kvalitní návrhy špičkových konstruktérů, které byli precizně spočítané jako skutečná letadla, byli lehčí, pevnější, ovladatelnější, při nárazu propružili a model se nezničil, byli zkoušeny v aerodynamickém tunelu jsem už cca 17let neviděl do doby, kdy nepracuji na letišti a továrnu rozprodali.

Hlavně, aby toto fórum nedopadlo, že se tu bude psát jen o nekvalitních levných bracích, protože to se prodávají nejvíce a tím směrem se vyvíjí trh. Budou tu psát jen lidi, kteří nic nevědí, jen konzumují a znalí lidé zde vůbec nebudou ztrácet čas.

Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl zajímat o více témat na jednou nebo více modelů nebo více tipů letadel, Př. heli, Akro, větroně aerodynamika, statiku, stavbu a konstrukci, mechaniku letu, elektroniku, programování. Je to můj Slon né kůň od cca 10let.

Nenutil jsem Vás ztrácet čas tím, aby jste musel psát jak Vás zdržuje jsem psát.

Pokud je někdo ochotný se semnou podělit o znalosti, o informace o modelu je to super.

Všem tímto děkuji za pomoc, kterou mi poskytli. Doufám, že se jim to v dobrém vrátí, přeji jim až pro změnu oni něco budou hledat, tak ať se najde někdo ochotný př. jim změřit kabinu, nebo se podělil o vhodné setupy k modelu a podobně.


Díky Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 25.10.2018 18:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 15.12.2014
Příspěvky: 107
Několik dní jsem tu nebyl a tady jakási šlamastika.

Říkáš, že jsi větroně neřešil, tedy ani nelétal 20 let a teď chceš hned 4 nebo 5 metrové éro se špičkovou konstrukcí, ale věru, některé tvé dotazy jsou opravdu banální.

Epsilona XL3 jsem zde umístil, neb za rozumné peníze slušné polétání.
Bohužel 1 Euro je pořád 26 Kč a tak špičkové větroně jsou alespoň pro mne v nedohlednu.

Letu zdar
Ka

_________________
Graupner MZ-24 PRO, telemetrie.
Solius, Nimbus 3,6 m, Epsilon XL3 4,0m, Cessna 150 2,1m.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: HONZIK 22, mip a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz