graup15
|
Napsal: čtv 06.06.2019 17:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Máš tam docela chybu v Ri Talonu 35A. 35mOhm jsi vzal kde? Odpor sepnutých fetů bude to samé jako u Jeti 33 (možná i lepší). Jinak jsem si vědom,že baterka je trošku brzda pohonu. Ale baví mi experimentovat s Li-Ion. Nacpat tam 4 nebo 5S Lipol umí i lama. Ale já chtěl hodně dobře létající stroj na Li-Ion. Baví mi to právě proto,že to není obvyklé. Dát tam Lipol můžu vždy.
|
|
Nahoru |
|
|
Burro
|
Napsal: čtv 06.06.2019 18:34 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.9.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Balbriggan Obrázky: 21
|
35mOhm je skutocne vela a nezda sa mi to realne (mozno zabudli na jednu nulu, talon 60 tam ma 18mOhm a Talon 90 uz 1.3mOhmu) ale ako pisem je to iba priklad opisany z eCalcu. V kazdom pripade je ale pouzitie LiIon k Lehner+Micro-Edition barbarstvo. Pekne testy mensich bateriek su tu http://www.lipobench.com/index.php?page=Ranking Tattu 1550mAh 10S pouzivam v F5B a beriem z nej 240A, nezda sa ze by jej to na tie 2s vadilo.
|
|
Nahoru |
|
|
Burro
|
Napsal: čtv 06.06.2019 19:59 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.9.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Balbriggan Obrázky: 21
|
Presiel som si udaje o vnutornom odpore regulatorov v eCalcu a zistujem, ze skoro vsetky slabsie verziu od Castlu maju neuveritelne vysoke hodnoty na rozdiel od ekvivalentov zo staje napriklad Jeti a to napriek tomu, ze sam Castle odporuca pouzivanie eCalcu a z ich stranky je priamo odkaz na bezplatnu osekanu verziu http://home.castlecreations.com/flight-calculators
|
|
Nahoru |
|
|
mch
|
Napsal: pát 07.06.2019 6:31 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2009 Příspěvky: 98 Bydliště: Čtyřkoly
|
Talon 35 má v každé fázi dvojici tranzistorů BSC011N03LS (30V/100A/1,1mOhm), před nimi jsou poctivé budiče, takže těch 2x1,1mOhm bude docela reálných. Souhlasím s názorem, že LiPolky oproti LiIon mají řadu výhod (váha, vnitřní odpor, cena, využitý prostor).
_________________ PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 17.06.2019 10:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Díky vyzkoušeno, zvládá to 40A bez uhony. Samozřejmně né 10 minut v kuse, ale např 3 stoupání po 15 s za sebou s malou prodlevou mezi stoupáními, v pohodě. Prosím berte to tak,že mi to s těmi Li-Ionkama pouze baví. Jako zdroj velkých proudů jsou na tom samozřejmně mnohem hůře než Li-Pol. Jen s tou vyjímkou když jsou řazeny paralelně (tzn min 4P, lépe mnohem víc P) Pak to vychází i lépe než Li-Pol. Ale to se do košťat samozřejmně nevejde. Ale i tak to na ně létá hezky. SSL stejně potřebuje poměrně velkou hmotnost na čumák aby se model dovážil. Po změně vrtule na GM 15/8 mám stoupání na 5S-LiIon 3000mAh VTC6 okolo 13m/s. To už bohatě stačí. A kapacity na celodenní létání víc než dost. Včera jedno kraťounké stoupání do 80m a pak již bez motoru v kuse 1h30 min, víc už to nevydržím...a dalo by se v pohodě přez 2 hodiny.
Pořídím ještě 5S-2600A které by měli být nejtvrdší Li-Ion co se vyrábí, ale rozdíl už nebude nijak markatní. Mně se na Li-Ion líbí prostě ta baterka. Opravdu to není třeba balancovat, nechá si to děsně líbit, nemusí se s tím dělat kouzla storage a pod. Ale zase prostě na druhou stranu nejsou na velké proudy. Třeba časem budou...možná.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 17.06.2019 19:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Tak jsem testnul Jeti Power 2600A,. Výsledek vcelku koresponduje s datasheetem Sony. Co mi dost zarazilo, že baterky byli skoro vybité.Při vložení na nabíjení (Powerlab8) bylo na článcích 3.48V. Nabíječ dodal do baterky 2002 mAh při ukončovacím proudu 300mA. (takže reálně by dotlačil ještě min 100mAh. Vnitřní odpor je lepší než u VTC6-3000mAh, ale né nijak dramaticky. VTC6 co lítám mají od 12 do 13mOhm na článek. Jeti Power , neboli Sony VTC5A-2600mAh mají od 10mOhm do 12mOhm. Testovaný 3 článek pújde do gumovky-prdlavky Která na plný výkon baští 20A. Trošku je potrápím.
Přílohy: |
WP_20190617_18_22_54_Pro.jpg [ 39.1 KiB | Zobrazeno 3357 krát ]
|
WP_20190617_19_26_43_Pro.jpg [ 43.92 KiB | Zobrazeno 3357 krát ]
|
WP_20190617_19_26_55_Pro.jpg [ 39.65 KiB | Zobrazeno 3357 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 24.06.2019 17:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Po více než 30 hodinách nalétaných s SSL nadešel čas na zhodnocení. Nejdřív pocity. V jiném vlákně a vůbec obecně se pořád dehonestuje model ala F5J pokud má větší hmotnost než 1600g letovka. A je jedno o jaký model se jedná. Je samozřejmně jasné,že pokud model je lehký, ale jde brutálně dovážit, je to ohromná výhoda. Ale zdůrazňuji!!!! pro rekreační výkonné létání to není nezbytné. Mnohem důležitější je se s modelem sžít, řídit čistě a přesně. Též pro rekreační létání je vše dovoleno..tzn variometr na palubě je nezbytnost (skutečné větroně taky mají vario a nikdo jim to nevyčítá). Neb když tam ta termika prostě není, můžeme mít model mistra světa a je stejně dole nato šup. Takže moje brutálně pevné SSL v provedení double carbon má letovku cca 2650g A létá k naprosté spokojenosti. Obzvláště to je znát ve větru. Doporučuji si přečíst toto. https://lomcovak.cz/f3b/2013/04/krouzeni/Obzvlášť první příspěvek od Michala Vágnera je velmi přesný a pravdivý. Netvrdím,že těžší model je nej a super!! Tvrdím,že Těžší model,když už těžší je není žádný velký problém. Ideál je samozřejmně lehčí model,dovážitelný na těžší, ale přitom musí být velmi pevný Hmotnosti mého SSL musí být přizpůsobený styl létání. Na grafech je vidět,že nezačínám na velké výšce. Ale snažím se vytočit slušnou základní výšku a z té přeskočit do dalšího stoupáku. Na obrázku č.1 jsem podchytil bublinu v cca 6 metrech výšky, poté vytočil do přeskokové 400m a pokračoval let který bez zapnutí motoru trval přez 50 minut. Ono podobně létají i skutečné větroně..taky se nešmrdlají 5 minut v 30 metrech..pak jim zdechne termika a jsou na zemi Na obrázku č 2 stoupáček nejdřív ze 40m, poté z 10m výšky a hodina v kuse bez motoru. Pak již termika opadla a vzhledem k tomu,že pohoná baterie má 3Ah a přijímačovka 1.1Ah bezuzdné blbnutí dalších 40 minut, včetně akrobacie a další točení termiky. Více než 90% letů vypadá naprosto stejně a termiku vytočím i z velmi malé výšky. V případě obrázku č.2 to i dost zdatně foukalo. Takže další model jsem vybral tak aby splňoval moje požadavky. a) Soutěže mi nezajímají, když jdu lítat..chci si zalítat...né trávit dva dni na letišti a letět dvakrát či třikrát po 10 minutách. b) model musí být relativně lehký (letovka 1900g) , ale dovážitelný na min 2300g. c) Žádná jediná baterie 1200mAh (3s) jako pohonná...ještě tam prostě bude přijímačovka. Rád létám dlouho, pak mám i pocit,že děsivá cena za model se amortizuje nalétaným časem d) model musí být pevný, velmi pevný...rád si střihnu pár průletů z 200m kolmo po čuni, tak aby model hvízdal. A při plném přitažení neztrácel ušiska Výherce který toto splňuje je zatím jediný..a to Infinity od Bohuslava Majerčíka.
Přílohy: |
Obr.1.jpg [ 44.58 KiB | Zobrazeno 3168 krát ]
|
obr.2.jpg [ 51.66 KiB | Zobrazeno 3168 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
michalv
|
Napsal: pon 24.06.2019 18:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2010 Příspěvky: 583 Bydliště: Praha
|
Presne tak jak pises. Koupil jsem hazedlo Destiny abych si mohl vychutnat slabou termiku nad zemi, ale potom jsem zjistil, ze kdyz tam neni termika tak je smula a nepomuze ani kdyz mam 260g lehke ero.
_________________ Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 25.06.2019 10:07 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10761 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
graup15 píše: Soutěže mi nezajímají, když jdu lítat..chci si zalítat.. Myslím, že děláš velkou chybu. Není nad to se dozvědět, jak létáš ty nebo model v porovnání s ostatními piloty nebo modely. Grafy jsou super, ale pokud pominu možnost je udělat v Excelu, tak když není porovnání, tak jsou naprosto k ničemu. Chápu, tu nechuť k soutěžení, ale myslím, že by jsi se kromě modelu dozvěděl na závodech i něco o sobě. A ty by jsi myslím ocenil, že můžeš předvést svojí práci. Taky jsem se nerozpakoval prodat model v Japonsku za 300.000 JPY. Když jsem mu předtím v závodě dvakrát přelétl během 10 okruhů, šlo to snadno. Nedokázal si připustit, že by to mohlo být pilotáží.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: úte 25.06.2019 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Do excelu není problém. Loguji to paralelně ještě do rádia. Já ty varia mám na palubě dvě (obě jedou najednou, ale každé má trošku jiné nastavení). To druhé je od RcSense a ukládá data na kartu v rádiu. Až budu mít Infinity, tak (pokud bude čas) se udělá test který mi hodně zajímá. Klidně ve stejný čas oběma letadly najednou (rádia mám dvě) Za rozbřesku kdy není žádná termika a je naprosté bezvětří...ustálený kluz ze stejné výšky. Porovnat tabulky v excelu a zajímá mi opadavost, a klouzavost .
Jinak k tomu závodění...prostě nejsem ten typ co to potřebuje k životu. Výkony některých borců obdivuji, ale to je tak vše.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 25.06.2019 12:36 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10761 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
graup15 píše: ustálený kluz ze stejné výšky Obecně vlastně k ničemu. Jen info o opadání. Tak se létají F1A volňásky. Ve skutečnosti tak s RC modelem nelétáš. Ale na soutěži nebo alespoň s parťákem můžeš zkusit točit stejnou termiku, atd. a to tě motivuje a dává okamžitou zpětnou vazbu. A soutěž je lepší pojmout tak, že: Občas vyhraješ, občas se poučíš. Totéž akrobaty, totéž pyloňáky.
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: stř 26.06.2019 6:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
michalv píše: Presne tak jak pises. Koupil jsem hazedlo Destiny abych si mohl vychutnat slabou termiku nad zemi, ale potom jsem zjistil, ze kdyz tam neni termika tak je smula a nepomuze ani kdyz mam 260g lehke ero. To jsem si taky myslel. Pak jsem letos navštívil několik soutěží a jaké bylo překvapení, že ostatní tam tu termiku meli Když nemáš srovnání ve stejný čas na stejném místě, tak není třeba dělat ukvapené závěry typu "není temika"
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 28.06.2019 16:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7423 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Termika je vždy (i v zimě..jen někdy jinde než se zrovna vyskytuje pilot a jeho model Dneska byla výživná termika. 3m/s naprosto běžně a nebylo vyjímkou ani 5m/s (na obrázku) a i 6.6m/s a to už je jízda. Ale co budu muset pořešit u Infinity, je back-up přijímačové baterky. Na dvě kraťounká stoupání jsem dal v pohodě 2h v termice (každou hodinku jedno stoupáníčko do malé výšky-celkově spotřebováno z 3Ah pohoné baterky 202mAh). Ale přijímačovka která má (možná) 1Ah byla již skoro prázdná (vyčerpáno 700mAh). Takže na 3h letu by to prostě nedalo. Zkusím objednat tohle https://alofthobbies.com/zepsus-dual-ba ... ch-20.htmlA propojit nastavitelný BEC z reglu s přijímačovkou. A to tak,že jakmile klesne přijímačovka na 6.1V, přepne se to na BEC reglu.
Přílohy: |
Poznámka: Celých 131m výšky ustálených 5m/s
131m_5ms.jpg [ 64.23 KiB | Zobrazeno 2605 krát ]
|
Poznámka: Dvě hoďky s SSL.Nejnižší podchycený stoupák ze 7 metru výšky.
2h.jpg [ 49.51 KiB | Zobrazeno 2605 krát ]
|
Poznámka: Spotřeba z pohonné baterie na 2 hodiny dnešního letu.
WP_20190628_15_20_50_Pro.jpg [ 59.9 KiB | Zobrazeno 2605 krát ]
|
Poznámka: Spotřeba z přijímačové baterie 2S-LiFe 1Ah na dvě hodiny letu.
WP_20190628_15_20_43_Pro.jpg [ 63.33 KiB | Zobrazeno 2605 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 01.07.2019 7:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6020 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Termika je vždy (i v zimě..jen někdy jinde než se zrovna vyskytuje pilot a jeho model No nevím, situací, kdy na soutěži letělo 14 lidí najednou, logicky se rozletí do široka do daleka, ale na zemi jsou za necelých 5 minut úplně všichni, ať letěli kamkoli, není zas tak málo. Obecně máš samozřejmě pravdu v tom smyslu, že situace, kdy se aspoň jeden pilot chytne, je častější a je to prostě o volbě místa, nicméně totální rozpady na opravdu velké ploše nejsou zas tak výjimečné.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|