Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 12:10

Prosim o radu majitele tohoto vetrone: V manualu je uvedeno teziste 60 - 65 mm od nabezky. Odpovida realite nebo je nutne znatelne posunout? Diky.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 12:18

Je to 1kg vetron treba nastavit podla manualu a skusit zaklzat,ked bude pekne klzat treba ho vytiahnut do vysky a spravit DIVE test
Přílohy
dive-test-jpg.jpg

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 13:31

Ta modrá a červená je prohozená ne?

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 13:39

Urcite nie.Na vysvetlenie ak je tazisko prilis vpredu model bude tahat za cumakom a tym padom v klzavom lete zrychlovat pokial sa nedostane do vodorovneho letu az po stupanie tam mu zase rychlost prudko klesa a kedze je tazisko prilis vpredu cumak zacne klesat a to stiahne cele lietadlo a takto to pokracuje stale teda pokial nevyklesa vysku a nedosadne.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 14:32

Já jsem myslel taky asi jako zz, že když je těžiště moc vpředu, tak jde model čůmákem dolů. Když je naopak moc vzadu, tak model tzv. houpá.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 16:39

No ja tomu divetestu rozimim tak, ze pri tezisti prilis vpredu trimuji VOP nahoru, aby letelo +|- rovne a proto pri DT ma model temdenci vyplavavat... nebo je to blbost?
Jinak kdyby byly nejake zkusenosti s tom Svistem ....jakekoliv, budu moc rad za kazde info. Dik

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 17:24

skôr to je tak aj ťažký na zadok húpe, ak na predok ide dolu ako šíp :wink:

http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/

v tom linku je to správne vysvetlene len je to celkom na spodu, Je to tak ako som napísal hore!
Naposledy upravil ingwarr dne pát 17.08.2018 17:39, celkově upraveno 1

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 17:37

Honza71 píše:No ja tomu divetestu rozimim tak, ze pri tezisti prilis vpredu trimuji VOP nahoru, aby letelo +|- rovne a proto pri DT ma model temdenci vyplavavat... nebo je to blbost?
Jinak kdyby byly nejake zkusenosti s tom Svistem ....jakekoliv, budu moc rad za kazde info. Dik



DIVE test sa robi az potom ked je lietadlo vytrimovane a leti rovno na to ti sluzi zaklzanie,a samozrejme ak mas tazky cumak musit vyskovku podvihnut co tiez prispeva k spominanemu chovaniu pri teste.
Ako vidim kazdy chape dive test po svojom a ako badam celkom mylne ak si myslite ze sa mylim odporucam si danu test trosku nastudovat na internete je toho vazne dost popisane.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 17:40

dive test je o niečom inom :wink: na internete je niekedy veľa hľúpostí, riadim sa tým čo bolo v modelari za socializmu a nie tým čo si kto teraz mysli a da na net :!:

tu je obrázok aj pre lajka pochopitelný
Přílohy
ťažisko.JPG

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 18:31

ingwarr píše:dive test je o niečom inom :wink: na internete je niekedy veľa hľúpostí, riadim sa tým čo bolo v modelari za socializmu a nie tým čo si kto teraz mysli a da na net :!:

tu je obrázok aj pre lajka pochopitelný


Nebudem sa s tebou hadat ale ver ze takto to nie je spravne.Uz sa necudujem ze vela ludi sa potom stazuje ze vyrobca nespravne udava tazisko.

Napriklad: http://www.lsmodel.cz/odkazy/optima_3.html
alebo https://www.rc-zoom.cz/jak-postupovat-p ... elu-2-dil/

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 19:53

Ingwarre domotal si to. Vyplavávání větroně po jeho rozjetí není známkou těžkého ocasu, protože v normální rychlosti letí rovně a nehoupe. Je prostě natažený (velký úhel seřízení) a ve větší rychlosti se to projeví přehnaným vztlakem tak prostě vyskočí nahoru.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 17.08.2018 20:01

f4u píše:Ingwarre domotal si to. .


ja nepišem o Dive teste :wink:
airspace.cz 2013/11 nemožem vložit link som tu cezTV, aj v afganistane padol B747 že bol ťažky na chvost pri štarte, ak by sa to stalo v 11000 by to aj vybral :mrgreen:

Re: Svist Reichard_teziste

sob 18.08.2018 9:15

ingwarr píše:
ja nepišem o Dive teste :wink:
airspace.cz 2013/11 nemožem vložit link som tu cezTV, aj v afganistane padol B747 že bol ťažky na chvost pri štarte, ak by sa to stalo v 11000 by to aj vybral :mrgreen:


Ten uvolněný transportér poškodil mechanizmus přestavování vodorovného stabilizátoru a s tím se to nedalo zachránit. Pokud by jenom popojel do zadní polohy tak by to posádka zvládla i při startu - jak to potvrdily zkoušky.

R.

Re: Svist Reichard_teziste

pon 20.08.2018 10:45

pánové .. Tomix a Ingwarr vložili na první pohled o 100% rozdílné obrázky oni jsou ale přece stejné!!!!! stačí se zamyslet co při Dive testu seřizuji, čím a z čeho vycházím, když začínám u volňásku a RC.

Ten od Tomixe je pro realizaci Dive testu u RC modelu to pravé. Pokud jste podobnou věc zkoušeli ani snad nemůžete napsat něco jiného. Jak již zaznělo.. vždyť se nejedná jen o polohu těžiště ale seřízení celého eroplánu.

Re: Svist Reichard_teziste

pát 14.09.2018 8:21

Jak píše Tomix: Předpoklad je, že máme vytrimováno na rovný let (to je důležitý!). Když pak při dive testu vybírá pád moc rychle (houpe), znamená to, že je těžký na hlavu (což kompenzuje ve vodorovným letu ta vytrimovaná výškovka). Ubere se olovo z čumáku a vytrimuje znovu.
Nedávno jsem to dělal u jednoho svýho opravenýho elektro větroně. Lítal normálně, ale nebylo to ono. Uděla sem dive test a vybíral pád okamžitě. Hned sem vyndal spoustu zátěže pryč a dotrimoval. Teď lítá skvěle. Dokonce se spravilo i vzpínání při motorovným letu.
Odeslat odpověď