Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 30.04.2019 4:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
80+ Znamená víc než 80 metrů, nebo ,že házeči je víc než 80 roků?
:D :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 30.04.2019 8:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Becker píše:
Kdyby jsi se zúčastnil ,,Workshopu F3K" tak by ti házedlo létalo ještě lépe :D Také by jste tam mohli vidět jak se s pultovkou hází 80+ :)


No jo, koho by zajímaly kategorie, kde se čas napadá ze stratosféry :-) 80 metrů vypnutí je v F5J v mnoha případech takřka škrtací let, pokud ti ve skupině někdo vypne v 20ti metrech, tak nebudeš mít ve výsledku ani 950b :mrgreen:
Nebrat doslova, samozřejmě že není na podobné exhibice počasí zdaleka vždy, nicméně nejde ani o moc velkou výjimku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 30.04.2019 13:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
re Tomashr

Mně se právě začíná dost líbit jako dolpněk pro můj ledoborec pro létání ve výškách lehoučké F5J .
Myšlenka je taková. Ráno když to ještě nefouká, nebo do klidu lehouška pro přízemní létání.
Do ostatních podmínek ledoborec :-)

Co říkáš na tohle?

https://www.jimaero.com/product-page/aloha-f5j-3m

Líbí se mi velikost , má motýla (to upřednostňuji).
Pokud budeš mít nějaké zajímavé odkazy na něco podobného, uvítám.
Díky Dalibor


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 30.04.2019 14:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Alohu jsem párkrát viděl - docela obratné (je menší), ale nezdá se, že by to někoho oslovilo někoho ze skutečné špičky. Ale na blbnutí to asi bude OK.
Jinak aktuálně jsou v F5J jisté náznaky trendu zmenšování modelů, ale chápej tím zmenšení na 3,4-3,5m, Aloha už je fakt mrně.
Jinak je to ale vždy spíš trochu móda...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 30.04.2019 17:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
3metry verzus 3.5 není zase takový rozdíl. Ale chápu,že oproti 4m F5J ano. To už je výrazně menší.
Co používá absolutní špička mi zase tak moc nezajímá, protože jsem si vědom,že je to z větší míry jejich pilotním uměním,než modelem.
Co tak koukám na videa, přijde mi,že éra s lehce větším dvojitým vzepětím dokážou točit lépe. Ale možná je to jen dojem.
Protože sám ze své zkušenosti vím,že když vletím do ustálené bubliny, tak se dá na uchu točit s kde čím.
Těžko se vybírá....těžko.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: stř 01.05.2019 8:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:
3metry verzus 3.5 není zase takový rozdíl.


To bych právě netvrdil - když dáš vedle sebe F3B a nějaké 3,5m F3-5J, tak to F3B vypadá jak mimino :-) Nejde jen o ten půlmetr na rozpětí, ale je to celkově štíhlejší, drobnější a tak.
Naopak 3,5m a 4m na stejném typu modelu takový rozdíl není - třeba Maxa je v obou těchto velikostech a rozdíl dělají jen různě dlouhá ucha, na pohled se fakt moc neliší. Za letu je ale celkem cítit rozdíl v setrvačnosti a obratnosti, to je ostatně důvod, proč F5J mají typické rozpětí cca 3,7m (sedí i na zde debatovaný Asperatus) a skoro častější je právě zmenšení k 3,5m než růst na povolené maximum 4m... Specifická je Infinity, která má rozpětí 3,5m, ale navíc větší hloubku, takže plochu má fakticky totožnou, jak je obvyklé u o něco větších letadel - nedá se říct, že by to nefungovalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: stř 01.05.2019 10:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 471
No z mého amatérského pohledu a osobní zkušenosti.Měl jsem jak eos III 1200g (oběžka) tak asperátus 1580g (převodovka),pro mé létání za barákem ten eos nic moc,daleko lépe se mě šikoval ten asperátus přeci jen ta větší váha je pro mé poletování asi lepší.
Teť mám v merku pike dynamic s motýlem a váhou cca 1700 možná i 1800g a hlavně i proto že je křídlo pouze ze dvou částí tudíž žádné šroubování je to prostě větší viking (s velkou nadsázkou samozřejmě :D :D :D )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: stř 01.05.2019 14:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Ono si je třeba uvědomit, že dostat maximum z modelu 1300g a méně je náročnější než třeba 1600g (to bys zjistil, i kdybys porovnal Asperatus, který máš nyní s jeho ultralehkou verzí).
Lidi si myslí, že když se to "plouží", tak to letí samo, jenže to je to nejméně podstatné, naopak řízení atd. je docela problém (potřeba větších výchylek), běžně se dává víc dozadu těžiště, atd. Z mé zkušenosti jsou na pilotáž nejjednodušší F5J kolem 1600g - to je ještě dost lehké na to, aby to mělo minimální pádovku atd, ale přeci jen už dost těžké na to, aby to letělo víc samo. S 1200g a méně se dají dělat šílené věci, ale v mnoha případech se s takovým modelem docela pereš...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pát 03.05.2019 16:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
re Tomashr

Je rozhodnuto, jdu do Infinity .
Co je podle tebe nejlepší pohon do tohoto letadla?
Tím myslím na 3S-Lipol.
Děsně se mi líbí tenhle (Lehner) ..i když to prodává Schambeck .
https://www.klapptriebwerk.de/produkte/ ... rbo-1800g/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pon 06.05.2019 8:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:
re Tomashr

Je rozhodnuto, jdu do Infinity .
Co je podle tebe nejlepší pohon do tohoto letadla?
Tím myslím na 3S-Lipol.
Děsně se mi líbí tenhle (Lehner) ..i když to prodává Schambeck .
https://www.klapptriebwerk.de/produkte/ ... rbo-1800g/


Já přesně tohle mám v bitevním Storku... Testoval jsem v Szegedu a při naložení někam k 1800g jsem za 20s (pozor, jen 20s, ne celých F5J 30s) končil kolem 250m.
Není to nejlevnější možnost, ale provedení se mi fakt líbí. Vrtuli mám doporučenou RF 16x8, bez námitek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pon 20.05.2019 12:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Na sobotní soutěži jsem viděl Asperáta poprvé naživo a bohužel jsme měli možnost blíže prozkoumat i vnitřní strukturu křídla a trupu.
Nechci dělat nějakou negativní reklamu, ale v zájmu výrobce doufám, že šlo o nějakou předprodukční verzi a současné kusy na tom budou líp. Už jen to že křídlo bylo ve skleněném provedení stříkané do černé barvy mne poněkud zarazilo.
Za letu nevypadal zle, nepozoroval jsem nic co by model diskvalifikovalo. Bohužel už při jednom startu se objevil flatr výškovky, ale to ještě dopadlo dobře. Při posledním startu se ale už výškovka rozvibrovala tak, že model skončil v zemi. Odhadoval bych to na měkký trup nebo utržený bowden nebo obojí dohromady. Trup na několikrát zlomený a střední panel křídla uprostřed přetržený na dvě části. Trup, přestože z uhlíku, tak je velmi měkký na omak, hlavně v ocasní části. Po nahlédnutí dovnitř křídla jsem postrádal nějalou bytelnější stojinu ve střední části. Deset deka uhlíku by tam udělalo obrovskou práci a na letových vlatnostech by se to nijak negativně neprojevilo.

Nechci výrobci radit, snad je na dobré cestě, ale rozhodně teprve na začátku. Myslím že měl zprvu zvolit výrobu nějakých bytelnějších verzí pod dvě kila letovky, a teprve postupným vývojem se dostávat k soutěžním lehoušům :?: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pon 20.05.2019 12:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Jak píše Petr, tak plný souhlas s výsledkem a komentářem k provedení.
Jen podotýkám, že nám to z depa přišlo spíš jako flatter ucha než výškovky, příčinou by mohlo být to poměrně velké zahnutí konce křídla do negativu, které nutně musí ucho kroutit. Mimochodem, přesně se stejnou věcí si kdysi pěkně naběhl i Jaro Muller u Ellipse 3...
Ale viděl jsem ten předchozí start, který ještě dopadl dobře, ne ten finální crash, klidně můžeme mít s Petrem pravdu oba a dělo se pokaždé něco jiného :(

Popravdě jsem z toho, co jsem viděl, v hodně velkých rozpacích, mě ten model přijde poněkud nedotažený a myslím si, že míra propagace v RCR i jinde je trochu přepálená, tohle chtělo ještě půl roku ladit s menším počtem pilotů a teprve pak pustit do plného prodeje.
Koneckonců co se mi doneslo, tak ani jeden další exemplář nedopadl nejlépe - u něj sice přistání vcelku, ale s popraskaným středem,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pon 20.05.2019 16:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Mě zarazilo, že jsem tam nosník neviděl vůbec. Ty dvě stojny za sebou co jsem viděl, nemůžou podržet křídlo v žádném případě.

Tome, ten problém ellipse3 mě zajímá. Lítal jsem jedničku i dvojku. Ale trojka se ke mě už nedostala. Nevadilo by ti to trochu rozvést?

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pon 20.05.2019 16:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Golfista píše:
Tome, ten problém ellipse3 mě zajímá. Lítal jsem jedničku i dvojku. Ale trojka se ke mě už nedostala. Nevadilo by ti to trochu rozvést?

Už je to dávno, ale prostě se to kroutilo, výsledkem bylo zpomalení a "divné" chování na rychlosti. Flatter to snad ani nechytalo, protože to bylo F3B s masivním křídlem, ale v podstatě to spíš jen ilustruje problematičnost podobných prvků. Jestliže dokázaly hýbat i s hodně dimenzovaným křídlem F3B, tak to u "ultralight" zavání ještě většími problémy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: čtv 23.05.2019 22:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.5.2019
Příspěvky: 5
Vidím, že efekt tiché pošty funguje perfektně :) . Proto se pokusím uvést věci na správnou míru.
Nejdřív k prvnímu kusu, který „chytil flatr“.

1. Jedná se o jeden z prvních vyrobených kusů (konkrétně 3.), dělaný na základě původní metody sycení tkaniny, od kterého jsme upustili. Dále tyto starší exempláře postrádají přídavné vyztužení uhlíkem na kritických místech.
2. Letadlo už máme na dílně, spolu s majitelem jsme ho důkladně analyzovali a nezjistili jsme žádnou chybu v konstrukci, vše zatím napovídá chybě v elektronice (konkrétně réglu) nebo špatně vyvážené vrtuli, jelikož ke všem zmiňovaným potížím došlo pouze při motorovém letu. Kromě toho jsme při testech letadla záměrně flatr zkoušely. Ani v jednom případě se neprojevil náhlým nekontrolovatelným pádem, nýbrž výrazným zvukovým doprovodem následovaným zcela progresivní ztrátou kontroly snadno řešitelnou okamžitým snížením rychlosti.
3. Jednalo se o verzi Relax, u které je vše kromě trupu a nosníku se sklolaminátu. Tato verze je dle našeho výrobního portfolia určena pro rekreační létání, nikoli pro divočiny na závodech. Od toho jsou tu biaxové verze.
4. Trup je navzdory tvrzení o tom, že je rozštípaný na několika místech prasklý pouze na jednom. A to i přes to, že se opět jedná o starší verzi bez zpevňujících přepážek ve středu a na kozlíku výškovky.

Nyní k té druhé verzi, které údajně „rozpraskal centroplán“. S majitelem jsme mluvili a je pravda, že došlo v centrální části k mírnému odtržení potahu. Nicméně jsme majitele varovali, jednalo se o první vyrobený biaxový kus u kterého jsme bohužel špatně zvolili typ transparentní barvy. Ta byla extrémně agresivní a mně neznámým způsobem se prožrala skrz separátor až na formu. Kdo má zkušenosti s laminováním ví, že v tomhle případě oddělení od formy vyžaduje velkou sílu, která si vyžádala právě mírné narušení struktury. Jestli výše zmíněnému nevěříte, klidně sem můžu dát fotky nebo se přijeďte podívat a potom dělejte závěry.

Pokud o kvalitách Asperata pochybujete, nebojte se nám ozvat. Rádi vám ukážeme některý ze současných kusů a klidně se můžete proletět s naším vlastním biaxem. Budete potom mluvit jinak, za což svědčí fakt, že i přes incident s prvním zmiňovaným letadlem majitel trvá na dodání tentokrát opravdu závodního typu z biaxu na příští sezónu právě díky jeho letovým kvalitám :) .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz