Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: úte 26.02.2019 4:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12768 Bydliště: praha 5
|
PetrD píše: ----------------------------------. toto doporučení bych opravdu zvážil, bo mi přijde do toho modelu jaklo velice vhodný pohon. 6 čl baterie stejně tak vrtule 12 mi přijde taky jako nevhodná volba. já používám sice raději vrtule max velikosti 13/14, ale to pouze z duvodu, že na maketě už je větší vrtule--třeba právě 15 už opravdu i ve vzduchu viditelná, létám ty makety pouze na svahu a motor mám spíš jen jako pomocný, tak mě zase až tak netrápí, že s vrtulí menšího pruměru--13/14 to není uplně ono. Vrtule 12 je na takový model opravdu velice špatná volba, ale když si na ní trváš, stejně tak jako na 6 ti článcích, není nad vlastní zkušenost, kudy cesta nevede, já si tím už prošel a byla to bída právě i jako přípomoc na svah a to jsem vubec neřešil, že bych potřeboval na ten pohon odstartovat na rovině,kdy se model nesmí při odhozu propadnout. Jak píše Petr D čumák není problém kousek odříznout a tím se dostat už na větší zástavbový pruměr trupu, to jsem dělal běžně, navíc jsem ho uřízl rovnou i trochu šikmo--odhadem potlačení/vyosení na vrtulový kužel, jen je potřeba uříznout takový kus, aby pruměr zase odpovídal pruměru běžně koupitelnému kuželu o větším pruměru--aby na sebe kužel a trup zase plynule navazoval.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 26.02.2019 9:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
V minulosti jsem mě problémy s nekvalitou baterií, po té co jsem našel kvalitní s životností v řádu tisíců cyklů zatím nemám důvod měnit.
Další fintu, kterou u baterií používám je jeden modul. Modul baterie pro větší modely násobím. Výhodou je že baterie se hýbou a postupem času neztrácí kapacitu samovybíjením nebo ležením. Další výhodou je že pokud plánuji létání nemusím řešit jaké baterie dát nabíjet, a pak mít snůlu že se mi změnilo třeba počasí a než nabiji jiné tak se mi zase změní nebo úplně zkazí. Prostě do všeho mám „jeden“ druh kvalitní baterie a nic nemusím řešit.
Ten leopard by se dal na přepážku podložit 5mm destičkou a vešel by se. Pokud tedy by z něj vyčnívala hřídel těch 20mm průměr 5mm bude použitelný i můj kužel kleštinou.
Jak dlouho a na jaký výkon má motor být schopen běžet předpokládám těch 980W vydrží jken krátce.
Nevím jak má vyřešené když jestli jsem to pochopil, může být montován i obráceně, to se musí ve vnitř přehodit odstředová turbína jinak by motor hnal vzduch protisměru letu??? V motoru bych chtěl nějaký kopresor př. viz obr.
Přílohy: |
chlazení AXI.jpg [ 51.69 KiB | Zobrazeno 1613 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: úte 26.02.2019 9:21 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
honza.i píše: Nevím jak má vyřešené když jestli jsem to pochopil, může být montován i obráceně, to se musí ve vnitř přehodit turbína???
Ak sa pytas na AXI, tak nie, bezi to rovnako na obe strany. ALE ... obratenu montaz ide urobit iba u toho 2826; u 2835, resp, u tych "long" tie obratenu montaz nemaju, su priamo prisposobene na montaz v tenkom trupe na prednu prepazku ... a potrebujes unasac, takze ta prepazka moze byt utopena hlbsie v trupe, takze vecsinou nie je problem so spicatym trupom. Ta vrtulka co mas na obrazku je na AXI motory V1, naopak V2 ma integrovanu vrtulku uz vovnutri. Pokial sa pytas na inrunnery, tak tie vrtulky obycajne nemaju, tie sa chladia vonkajsim plastom, to je dalsi dovod preco je to do trupu vetrona bez prevodovky (ktora ten motor posunie dozadu) nevhodne (okrem typicky vysokych hodnot KV ako uz bolo povedane) ... takze stale by som odporucal asi ten 2835 ak chces setrit vahu na ukor vykonu
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 26.02.2019 10:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Chápu správně že inrunner AXI 2835/12 GOLD LINE V2 Long má integrovanou vrtulku v sobě?
Bez vnitřního nuceného chlazení v motoru bych čekal označení outrunner.
Naposledy upravil honza.i dne úte 26.02.2019 18:36, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: úte 26.02.2019 10:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
In/outrunner rozlišuje koncepci motoru, ne způsob proudění vzduchu. Inrunner - stator s vinutím je vně, rotor s magnety se točí uvnitř. Outrunner - stator s vinutím stojí uvnitř, rotor s magnety obíhá vně.
Axi je outrunner (neboli oběžka) a malou vrtulku pod zadním čelem má - je to ten modrý díl co je částečně vidět na fotce motoru
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 26.02.2019 11:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Super to jsem si odechl.
Odhadoval jsem že to modré je vrtulka a neměl jsem 100% jistotu, bez vrtulky bych do toho nešel.
Objednal jsem AXI 2835/12 V2 LONG.
Naposledy upravil honza.i dne úte 26.02.2019 18:37, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: úte 26.02.2019 11:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Uz to padlo, ale aj tak to zopakujem - AXI 2835 je OUTrunner, to znamena ze sa toci rotor s magnetmi ktory je zvonku, ak sa dobre pametam je 3x ulozeny (2826 len 2x) a kedze rotor sa nehreje, ale len stator, ktory je vovnutri, ma vrtulku s nutenym obehom (aj verzia V1 mala muteny obeh, aj ked nemala explicitne formovanu vrtulku) ten obeh bol tvoreny samotnym telesom rotora ktory strhaval vzduch, ale na zleppsenie vetrania pretazenych motorov dala sa "pridat" vrtulka ktoru mas na predchadzajucom obrazku. Aby to cele fungovalo, treba privod vzduchu k prednemu ulozeniu za prepazku trupu.
Ten druhy motor je ak dobre vidim INrunner, pretoze ma vnutorny 4 polovy rotor a staticke vinutie na plasti, takze ten sa netoci a chladi sa okolnym vzduchom ZVONKU. takze nema a nepotrebuje vrtulku. Tam ale treba vyriesit chladenie prudom okolo motora.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 26.02.2019 18:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
dudaj píše: Honzo, ale ty řešíš , jestli Axika většího nebo menšího. Takže jednoho výrobce a jedny parametry. Pokud máš špatný zkušenosti, je mi to líto. Já tohle říct nemohu. Navíc konečné rozhodnutí je stejně na mně. Asi jsem to nenapsal dost zřetelně. S prodejci mám špatné zkušenosti, AXI neznám. Ptám se na AXI protože parametry jsem nic bližšího nenašel.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 26.02.2019 20:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Tu vrtuli 12 jsem uvažoval, protože je doporučená výrobcem.
Měl jsem za to, že se vrtule navrhují tak aby konec listu nepřekročil nadzvukovou rychlost.
U tohoto modelu je původně motor na 4S/900W má vrtuli 15. Mnou uvažovaný motor na 6S/940W má výší otáčky, proto mně nepřekvapila vrtule jen 12.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: stř 06.03.2019 10:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
PetrD píše: Pár dotazů: - výrobce modelu v popisu píše toto - "Možnost montáže motoru do průměru 42 mm, doporučen kužel průměr 41mm" - opravdu je přepážka tak malá jak píšeš? Pokud by se dalo vybírat mezi 42mm motory (dva takové doporučené uvádí výrobce v návodu) byla by situace podstatně jednodušší. Není možné trup o kousek zkrátit a vlepit větší přepážku? Trup se docela rozšiřuje, myslím že by stačilo posunutí max. 10mm. Potom bych použil doporučený motor velikosti 4260 (řekněme například ve slušné kvalitě LEOPARD LC4260-6T) - proč to chceš honit 6S baterkou? Kvůli maximalizaci výkonu, nebo jen máš takové doma v zásobě? Každopádně bych KV motoru vybíral tak, aby se dala použít vrtule alespoň 15". Na model 4m/4+kg mi uvažovaná 12" moc nesedí. Dobrý den, Pořád hledám motor který by mi vyhovoval. U toho AXI 2835/12 mi nepřijde moc dobře udělané chlazení. To ten leopard mi přijde lepší. Koukal jsem po Leopardech a stejná hmotnost ale tah cca 6Kg/ max. 1200W/55A Lopard LC4260-7T se sklopnou vrtulí 16x8.. Pokud bych motor posunul o cca5mm do zadu, průměr by se měl vejít. Na upnutí kuželu by zbylo jen 10mm hřídele. Bude to pro takové síly stačit???Ostatní Vaše doporučení by motor asi mohl splňovat. Ještě nevím jak dlouhou dobu má vydržet max. výkon a na jaký výkon má vydržet běžet "nepřetržitě". Při dobrém chlazení. Nikde jsme na tyto informace nenarazil. Přemýšlím o přidání nějakého kompresoru/ vrtulky za motor, aby se motor ještě lépe chladil, něco třeba jako tu přídavnou vrtulky co dělal AXI. Zatím jsem ho nenašel skladem, hledám z mobilu.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 06.03.2019 10:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Ten leopard je predsa ovela vecsi motor (priemer). Ak tam mas tolko miesta, preco pozeras na take male AXI motory ako je AXI28XX ? Ties su urcene do uzkych trupov (preto je ten 2835 taky dlny a preto ma 3x ulozeny rotor)
A v com presne je lepsie vyriesene chladenie toho Leopardu ak sa smiem spytat? Nemal som ho v ruke, ale zaujima ma to.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: stř 06.03.2019 11:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Mám tup v nejširším místě cca 8cm. Do té špičky by se mi měl vejít pokud motor posunu o 5mm dozadu, zvětší se mi průměr z 35na 42mm. Nechtěl jsem předělávat přepážku, položení/upravení kříže by mi nemělo vadit. Chtěl bych alespoň takto udělané chlazení https://www.astramodel.cz/cz/katalog/dy ... 40024.htmlVelké otvory pro nasávání vzduchu s minimem zatáček. Vnitřek co nejvíce průchozí, konec motoru udělaný př jako odstřediví kompresor s lopatkami. Ten AXI mi přijde proti Leopardu a tomuto na vstupech ucpaný a má hodně klikátý vstup, proud musím hodně zatáčet=hodně se brzdí. Na výstupu má sice pokus o odstřediví kompresor (modrou vrtulky), ale ta je z měkkého plastu, vyztužená prstencem, který ještě více ucpal již tak malé dutiny, každá druhá lopatka ucpaná pláštěm motoru. Po přidání přídavné vrtulky by bylo nutné zacpat otvory u modré vrtulky, aby nedocházelo k nasávání vzduchu na výstupu a ideálně modrou vrtulku vymontovat, aby nepřekážela. Ten Leopard jsem taky neměl vruce na obrázcích mi přijde, že nemá tak malé nasávání a výstup jako ten AXI + tvar na výstupu u Leopardu nebrání dodatečnému prišroubování přídavné vrtulky místo unašeče pro pevnou vrtuli.Bez přídavné vrtulky na výstupu ten Leopard nebude asi taky moc dobře nuceně chladit.
Naposledy upravil honza.i dne stř 06.03.2019 13:11, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: stř 06.03.2019 12:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
Nevím jak ty větší leopardy,ale na 2826 kablik z motoru jsou jen tuhé dráty z vinutí a na konci konektor. Dávat si pozor na nalomení.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 06.03.2019 13:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
honza.i píše: pokus o odstřediví kompresor (modrou vrtulky), ale ta je z měkkého plastu, vyztužená prstencem, který ještě více ucpal již tak malé dutiny, každá druhá lopatka ucpaná pláštěm motoru. Po přidání přídavné vrtulky by bylo nutné zacpat otvory u modré vrtulky, aby nedocházelo k nasávání vzduchu na výstupu a ideálně modrou vrtulku vymontovat, aby nepřekážela. Nepochopil si zmysel tej celej veci. Ta vrtulka MUSI byt ucpana zo strany statora, to je zamer, saje vzduch Z VONKA motora, nie zvnutra (preto ma to celo aj "nepochopitelne" umiestnene diery), a vysiela ho prudom okolo strbiny medzi zadnym telom rotora a statorom, tym vznika dynamicky podtlak (fixirkovy efekt) ktory strhava teply vzduch zvnutra motora. Je to tak riesene kvoli tomu, ze stena rotora s magnetmi je velmi tenka (aby sa udrzal maly pomer priemery rotora a statora) takze v takych podmienak taky odstredivy kompresor nefunguje dobre. Toto riesenie moze mat mensiu vrtulku ako je priemer statora, cize vlezie sa do rotora. Inak povedane ked tam (na V2) namontujes staru vrtulku (z V1) degradujes celu funkciu ventilacie ako je navrhnuta. Ci to cele funguje nemam ako zmerat, ale nevidim dovod neverit ludom co o motoroch nieco vedia (vyvijaju, predavaju, zivia sa nimi).
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: stř 06.03.2019 13:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Zajímavá informace, zatím jsem se s takovýmto způsobem nesetkal.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|