|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
bitovod
|
Napsal: pát 08.03.2019 11:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Omlouvám se, ono to asi patří spíš sem, může to některý z adminů přesunout? Hlavně tady si toho všimne i někdo z větroňářů... http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=85764Díky. A za případné odpovědi ještě víc Bit
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
PetrD
|
Napsal: pát 08.03.2019 12:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
V podstatě stejný problém jsme nedávno řešili tady. Model 2,5+kg a levný pohon na 3S bude vždycky slabota. Můžeš zkusit ten Dualsky 2826 co zmiňuješ v úvodu, nebo nějakou ještě levnější alternativu, třeba Turnigy D3548/4 1100KV, ale stoupavost bude žalostná. Platí stejná rada, použít baterii 4S. Například s nějakou Zippy 4s 2200 budeš jen málo přes tisícovku v součtu motor+baterka a už to docela slušně poletí.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pát 08.03.2019 13:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
No ono je to aktuálně položený tak, že buď budu lítat na 3S (dokonce jsem doma objevil čerstvý 3S 3700), nebo vůbec - prostě teď chvíli není z čeho brát, takže za cenu nějakých kompromisů bych to zkusil zprovoznit. A jestli přejít na 4S se ukáže pak a dejme tomu do léta to můžu vylepšit. Další otázka je, čemu kdo říká "mizerná stoupavost", vzhledem k tomu, že lítám třeba s dvoumetrovým dřevákem (asi 1.2kg), který má asi 200W příkonu a vcelku si to s ním docela užívám, i za cenu, že nahoru leze dlouho. Tady by ten poměr výkon / váha byl asi ještě o dost lepší - zase na druhou stranu, tohle není model do klidného vzduchu, takže by se nějaký výkon na hřídeli hodil. U větroňů se uvádělo snad 200W/kg jako základ, to mi vychází na těch 600W / 60A při 3S, jen to do něčeho "nalejt"
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: pát 08.03.2019 15:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Jo jak píšu, když 3S baterku nechceš měnit tak to můžeš zkusit, motor vyjde na šest stovek, nevím jestli máš nějaký výběr vrtulových listů v šuplíku, 12x6,5 je asi minimum snad by to sneslo až 13x8, chtělo by to změřit a odladit tak na 500-550W. Stoupat to bude málo (odhad 7m/s ?) ale bude, nebude to moc připomínat F3B, ale lepší než kdysi 600 motor a Ni-osmičlánek .
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pát 08.03.2019 15:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Tak o startu ve stylu F3B bych snad raději neuvažoval, ty 2+ kW mě nějak neberou Ano, zkusím ten D3548, a když to nakládání přeženu, tak se buď smířím s tím, že to byl laciný motor, a třeba to vydrží až do doby nějaké "ekonomické prosperity" Každopádně to pětikilo za motor se do rozpočtu ještě vejde, regl bych snad doma najít měl, kužel taky, tak snad už jen to listí, a to taky není taková darda.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pát 08.03.2019 20:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Našel jsem ještě jako potenciálně zajímavý Dualsky XM3548CA-5, v setu s reglem za necelých 1300, to už by možná za úvahu stálo. Nebo je to fakt střelba úplně nesprávným směrem? https://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1935
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: sob 09.03.2019 13:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Motor v sadě má nižší KV než by bylo pro 3S baterii optimální, zatižitelnost bude nižší a když se z něj budeš snažit velkou vrtulí vymáčknout výkon, účinnost bude padat a naopak nebezpečí že se z něj zakouří se bude zvyšovat. Ale samozřejmě použít se dá, ideálně s výhledem že mu v budoucnu dopřeješ 4S.
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: sob 09.03.2019 14:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Jo, těch 850kV se mi taky zdá trochu míň, ale ten jejich Calc mi při vrtuli 14x7 píše účinnost 69% (jo, přímotop, ale tuhke vrtuli má Hořejší v doporučených) a 63A, 791W příkon, 516W výkon. Při 13x8 je to o chlup lepší - 75.2% účinnost, 50A, 629W příkon, 450W na vrtuli. To už vypadá použitelněji, i když je to pořád 180W tepla, které se musí někam ztratit (a které mi upečou motor, když to budu tahat moc dlouho). Použitelný by to teda asi bylo, ale asi už dost na hraně, možná by to fakt chtělo trochu vyšší otáčky. Asi budu ještě chvilku hledat svatý grál...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: sob 09.03.2019 15:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Teď jsem projel kalkulačkou ten XM3542CA-5, co mi tu leží a s vrtulí 12x6 to vychází skoro stejně - 70% účinnost, 59A, 743W příkon, 480W na vrtuli... Tak to asi zkusím a uvidím, jak to dopadne, v nejhorším budu převíjet...
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: pon 11.03.2019 11:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Docela vtipný bylo, že když jsem šel do mého "skladu" modelářského materiálu, našel jsem tam ten Turnigy D3548/4 1100Kv - zabalenej ve škatulce, netknutej, zapomenutej... A vedle něj Turnigy Trust 55A, jako bych si to tam někdy snad k něčemu odložil Tím je asi jasno stran prvotního pohonu - pokud to teda ustojí ten regl, nějak jsem tu na něj nečetl zrovna moc chvály. Takže teď fakt už jen nějaké to listí a kužel.
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|