Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: úte 25.06.2019 7:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 5380
Bydliště: Praha ČR
Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.

K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.

K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: úte 25.06.2019 8:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 1017
Bydliště: Česká Lípa
tomashr píše:
Zaprvé ještě k tomu dotazu - já se na hmotnost také neptal nějak "negativisticky", mě to zajímalo vyloženě jak to je. Co vidím, tak vakuovky (nejen EOS, ale i různé domorobo kusovky) se běžně dostávají na vzletovku kolem 1400g aniž by to jejich tvůrci tlačili do extrému. Jak chápu odpověď, tak u NoBody je dost hmotnosti věnováno na pevnost (nosník a další věci), což mi dává smysl a nijak nekritizuji.

K tomu zbytku to dobře napsal Petr Dušek - když taktně vynechám pilota, štěstí a podobné "drobnosti", tak je to víc o letových vlastnostech než o absolutní výkonnosti. Lehký model se běžně užívá naložený - nižší setrvačný moment při koncentraci hmotnosti do těžiště je zkrátka výhoda. Podmínky pro létání na vyloženě minimální hmotnosti nejsou zdaleka vždy, ale ani to není vyloženě výjimečné.

K těm ambicím - ono je to dost o tom, jak se k tomu výrobce chce postavit. Osobně si myslím, že NoBody klidně může být výkonnější než Asperatus, jen se holt VP rozhodl (zatím?) od tohoto využití spíš lehce distancovat a naopak. Vyloženě jednoúčelový soutěžní model je třeba letošní speciál Radka Malčíka nebo poslední varianty Xploreru s malým trupem a extrémními klapkami, tam by specifika těchto modelů asi rekreační piloty pěkně štvala. Jinak to ale obvykle zdaleka tak vyhrocené není, třeba s Pike Perfection či poslední soutěžní verzí Storka si užije určitě spoustu zábavy i člověk zcela bez zájmu o soutěže...


Naprostý souhlas se vším, parádně shrnuto :D

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: pát 28.06.2019 18:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 870
Bydliště: stud. zbys.
Super takže klasicky Pajk nejlepsi volba to sem sice nechtěl vědet ale jdu makat a šetřit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: úte 10.09.2019 18:05 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.9.2019
Příspěvky: 2
Ahoj, neco noveho v tomto vlakne? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: sob 23.11.2019 13:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2004
Příspěvky: 5914
Bydliště: Týn nad Vltavou
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
Já ho úplně zanedbávám! Zkusím se polepšit a zatím přidám aspoň pár fotek.

Nobodyho jsem si objednal dávno dávno, s tím, že bude v červnu hotový, a budu ho mít jako druhý, o kousek větší letadlo k Djangu. Jak na rekreační lítání mezi akrobatama, tak na soutěže RCEN a možná F5J. Jenže červen byl hustej, červenec taky, v srpnu jsem doslova roztavil kabely v křídle, v září konečně zálet s první soutěž RCEN s týden starým, ještě nedoladěným letadlem. Ale říkal jsem si, že raději získám nějaký soutěžní zkušenosti ještě letos... ať je co ladit a co zlepšovat přes zimu.

Je to teda o kousek větší, než Django :D


Přílohy:
IMG_20190922_122931 (1).jpg
IMG_20190922_122931 (1).jpg
[ 265.42 KiB | Zobrazeno 671 krát ]

IMG_20190922_122845.jpg
IMG_20190922_122845.jpg
[ 242.47 KiB | Zobrazeno 671 krát ]


_________________
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: NO BODY F5J
PříspěvekNapsal: pon 25.11.2019 18:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.6.2013
Příspěvky: 45
Bydliště: Pardubice
Přes léto nebyl čas, ale budu se to snažit napravit. Dám sem nějaké foto ze stavby. Fotky nejsou nic moc, ale snad to někomu pomůže. Asi většina staví podle svého. Tak to dál nečtěte. :D
Tohle je pro někoho kdo bude tápat.

Do trupu přijdou zalepit tři přepážky (č.1, 3 a 4), deska na serva (č.3a) a deska pod křídlo (č.2). Jednoduchou pomůckou jak a v jakém pořadí má vše do trupu přijít je právě číslování součástek. Přípravu začneme vlepením matek pro křídlo do desky č.2. A matky do desky serv č. 3a, která slouží pro uchycení zátěže v trupu. Pak musíme odmastit a hlavně zdrsnit vnitřek trupu v místech lepení jednotlivých dílů.
Jinak já jsem k lepení přepážek do trupu použil epoxidovou pryskyřici LG 285.
Slepíme v pravém úhlu desku serv č.3a s přepážkou č.3.
Do zadní části trupu zalepíme přepážku č. 1. Tu vlepíme opravdu co nejdál se dá zastrčit.
Pak zalepíme desku s matkami pod křídlo ( já ji hned přitáhl kovovými šrouby přes provrtanou překližku
Do trupu také vlepíme již slepené přepážky č. 3 a 3a.
Pak vezmeme trubku na zátěž, prostrčíme ji přepážkou č.3 a otvorem pod křídlem do trupu vsuneme přepážku č. 4 a v trupu ji navlékneme na trubku zátěže, tu pak vsuneme až do přepážky č. 1. Vše si vyzkoušíme, označíme polohu přepážky č.4 a namažeme ji lepidlem a zalepíme do trupu (nasunutou na trubku). Po zaschnutí vlepíme vteřiňákem trubku zátěže.


Přílohy:
Poznámka: Všechny díly, které přijdou do trupu jsou z pevné překližky a dobře pasují.
20190717_095534.jpg
20190717_095534.jpg
[ 45.9 KiB | Zobrazeno 420 krát ]

Poznámka: Vlepení kovových matek do jednotlivých dílů.
20190717_103052.jpg
20190717_103052.jpg
[ 51.29 KiB | Zobrazeno 420 krát ]

Poznámka: Vlepené části do trupu pojištěné šrouby a kolíčkem.
20190717_153326.jpg
20190717_153326.jpg
[ 41.94 KiB | Zobrazeno 420 krát ]

20190717_153341.jpg
20190717_153341.jpg
[ 52.81 KiB | Zobrazeno 420 krát ]

Poznámka: Nasunutí přepážky č.4 na trubku zátěže.
20190717_172712.jpg
20190717_172712.jpg
[ 67.09 KiB | Zobrazeno 420 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz