Pokud myslis F5J tak ano - je dan FAI limit plosneho zatizeni a to rozmezi 12-75g/dm2. S tim, ze ta spodni hranice je uz dost papirovy ero (nic moc nesnese) a na zavodech do hodne specifickych podminek.
Jo chapu. Je to politanicko... Zadne trmaceni se autem nekam, kafe do 3 minut na stole i pri litani... Jen by to chtelo jeste podobne postizeneho kolegu na litani. Preci jen, ve dvou je litani zajimavejsi. Ale uznavam, ze asi tezko najdu nekoho kdo je stejně zamereny/postizeny jako ja:-)
Vsimnul jsem si jedne zajimave veci... Logicke, ale presto zajimave. Asi obecne si lidi mysli, ze cim tezsi ero, tim vetsi potrebuje plac na pristani. Viking mel skoro 3 kg a pristavat na muj plac nebyl zadny problem, pri vysunuti klapek nejenom brzdil, ale hlavne silně opadal. To u F5J ktere je o vic nez kilo lehci, tak uplně neplati. Klapky sice brzdi, ale ero uz tak ma pomerne malou doprednou rychlost, tak ten efekt neni tak dramaticky, ale horsi je, ze to mnohem meně opadá. Takze rozpocet na pristani musi byt o hodne presnejsi nez s Vikingem. Dnes jsem si testoval jestli tyhle presne rozpocty jeste zvladnu.. Zatim ano.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Dalibore u lehkého F5J se rozpočet dělá malinko jinak - ve finální fázi jdeš v případě potřeby dolů bez klapek a díky menší rychlosti pak i relativně rychlý přílet hravě ubrzdíš. Druhá věc - člověk si při přiblížení daleko víc hraje s klapkami (hlavně když se i chceš trefit do času, nejen na bod), plynulé řízení od celkem malého, kdy spíš vztlakuješ a "čekáš" při nataženěm letadle až po plnou brzdu, kdy to i při jen mírném protivětru fakticky zastavíš. No a jak píšu taky klidně úplné zavření klapek a potlačení pro klesání (a nemyslím jen případné zabodnutí). Neřekl bych, že musíš mít přesnější rozpočet, ty máš naopak daleko větší prostor pro úpravu rozpočtu, když ho nemáš ideálně, ale zkrátka si s klapkami musíš "vyhrát". Určitě ale souhlas, že se to chová jinak než třeba u Vikinga, ono je to jiné i proti staršímu F3/5J s hmotností třeba 2100g o F3B nemluvě (oboje znám z osobní zkušenosti).
No..u lehkého (tím myslím do 1600g) modelu ano. Ale moje Infinity Evo má 1800g. A jukni jak to drandí na přistání. Tady nejde moc experimentovat a chybovat Taky je tam vidět jak to zabere a stoupá na ty 3S LiIon VTC5A.
V članku se zmiňuje, ze piloti leti daleko po větru a hledaji termiku. Nejak to nechapu. Proč litaji po větru? Aby pak nedoleteli zpět... Muze mi to někdo vysvětlit?
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
graup15 píše:
V članku se zmiňuje, ze piloti leti daleko po větru a hledaji termiku. Nejak to nechapu. Proč litaji po větru? Aby pak nedoleteli zpět... Muze mi to někdo vysvětlit?
To si nemyslim ze bude duvod. Na motor muzou letet dopredu dost dlouho.. Treba odpoví Tomáš.
Tak za prvé, když jde termika někde kolem vás, odchází přeci po větru, takže jdeš tím směrem kam odešla. Před sebou ji zjistíš až když do ní naletíš, nebo když tam máš "sondy". A za druhé, po věru proletíš a prozkoumáš daleko větší plochu než proti větru.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
Manta ti to píše dobře... Zaprvé od sebe po větru vždycky poznáš termiku lépe než proti větru (proti větru se plete stoupání s přibližováním po nafouknutí). Zadruhé termika jde vždy po větru, ty běžně před startem cítíš, že nad tebou něco jde, tak holt musíš letět za tím. Zatřetí (tohle je podle letiště) máš často za sebou nějaké "trhací místo" - stromy atd. a zase logicky v kombinaci s bodem 1 jdeš nad ně. Začtvrté opravdu hraje roli ta rychlost přeletu. A navíc to je celé o souvislostech s vypínací výškou - pokud netrefíš bublinu už na motor, tak z výšky pod 50m se proti větru nikam moc daleko nedostaneš, zatímco po větru je ještě šance na záchranu leckdy reálná.
Tak jsem se dnes stal také členem "Bratrstva Kočičí pracky" ... Teda zatím mi k tomu chybí "jen" spojka křídla, tu jsme nějak zapoměli přeložit a tak přijde poštou... To co jsem vytáhl z futrálů je teda fakt moc pěkné a ... mám teda pěkný "čelindž" před sebou, o těch náhonech z servorahmen vůbec nic nevím a ... ta Mega průměr 28 se do té mot. přepážky také nevejde... No, jeví se mi, že do jara času dost a nějak to "dám".... ahoj J.
Táhla k motýlu jsou z trubičky průměr cca 1,7mm. Jak "nejčistěji" připojit koncovku se závitem M2, když v koncovce je díra pr.2 ? Trubičku malinko rozmačknout aby šla suvně a jistit CA ? Bude to držet? dik, J.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru