stř 17.02.2021 18:21
stř 17.02.2021 20:25
stř 17.02.2021 20:31
stř 17.02.2021 21:50
Woita píše:Moje zkušenost s LS model:
Objednal jsem a přijel si osobně pro větroně Virus, Leoš je velmi ochotný a precizní, krásně jsme pokecali, vše okolo výroby mi ukázal a vysvětlil.
Éro jsem měl na zakázku více vyztužený a poměrně dosti předdokončený (můžeš si domluvit podle svého přání)
Virus byl pár let mým oblíbeným modelem, pak jsem se přeorientoval na jiný druh letadel, tak šel dál k jinému spokojenému modeláři.
Byl jsem z něj nadšený, lítal jako po kolejích (ty krásné starty z ruky...), plachtění pohoda, a občas jsem ho protáhnul drsněji, všechny režimy mu chutnaly.
Joooo, dýchla na mne nostalgie... kouknul jsem na video z té doby, dneska už se takto létat ani nesmí...
http://rc.ludl.cz/index.php/nase-rc-modely/8-virus
stř 17.02.2021 21:55
BoBik_CZ píše:Srovnávat nemohu, jelikož mám jen Django. Zato ale dvakrát.
Těch 6m/s zvládne v pohodě, ono jinak zvládne i trošku více. Ale verzi s D-boxem bych si rozmyslel. Pokud vím, tak u této verze není možnost naložit balastem. A ve větru se to dost hodí.
A přistání na horším povrchu se neboj, je to RCEV speciál. Takže klapkama nad zemí zabrzdit na minimum a pak píchnout. Křídla se země ani nedotknou.
stř 17.02.2021 22:04
čtv 18.02.2021 7:21
Petronel píše:Ještě bych rád věděl, který z těchto modelů se dá lépe opravit. Django je vakuovka a Etalon myslím z balzy a polystyrenu (myslím křídla), tak netuším který je lépe opravitelný.
čtv 18.02.2021 7:23
Petronel píše:
V hlavě se mě verze D-Box a klasika stále převaluje. nevím jestli je D-Box vystužený jenom po náběžce nebo i na spodku křídel. Balast to je pravda, de facto je tak možné používat "více modelů" současně. S tím zapíchnutím to u sebe nevidím, do země špičkou to posílám jenom v případě ztráty kontroly nad modelem ...
čtv 18.02.2021 7:33
čtv 18.02.2021 9:57
čtv 18.02.2021 13:59
BoBik_CZ píše:A co bys na tom chtěl opravovat? Django vydrží neskutečně hodně. Jednou na soutěži v hodně silném větru jsem udělal hvězdu. Jedno ucho se zalomilo tak o 30°. Když jsem to viděl, tak jsem si říkal "to je konec". Ale drželo to. Pro jitotu přes to šla páska se skelným vláknem a už dva roky to s tím lítá.
Největší oprava byla při špatném vyhodnocení podmínek těsně nad zemí, kdy to šlo se silným větrem v zádech na přistání do čerstvě zoraného pole. Od šutru proražený spodek trupové gondoly - púl hodiny práce s epoxidem a skelnou tkaninou, na prasáka zvenku, takže ani nemusela elektronika ven z trupu. Pak přebrousit a je to skoro jako nové.
čtv 18.02.2021 14:22
BoBik_CZ píše:
Jasně chápu. Píchání je špatně (i když je to letadlo na to stavěné), mnohem lepší je osekat křídlo od nějakého bordelu na zemi.
čtv 18.02.2021 14:31
mch píše:V porovnání těchto dvou modelů má navrch Django, ikdyž zde není důvod myslet soutěžně. Je výkonější, prostě se obecně ve vzduchu udrží déle a více naznačuje termiku a proto bude více zábavnější v aktivním vzduchu, i v pár metrech nad zemí bude jeho snaha dominovat, stejně tak i Tilia a podobné vakuovky na trhu. Opravy a poškození při přepravě bude možná mírně ve prospěch Etalonu, na to je potřeba myslet, ale překážka to není, vakuovka v uhlíku už je držák (otlaky a teplotní stabilita).
čtv 18.02.2021 14:34
AVALON57 píše:Poptej se u VP Model na DIANGO XL = 3,0m - na rekreační lítání skvělá volba
čtv 18.02.2021 15:17
Petronel píše:
Ber to tak, že jsem rekreační letec, zápichy neumím. Viděl jsem řadu videí na YT s Djangem, kde s tím normálně přistávali do trávy bez píchání. Proto jsem vycházel z toho, že je to možný a ostatní varianty přistání jsou pro soutěžní piloty, kteří honí body a umístění na bedně.