|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Petronel
|
Napsal: čtv 02.12.2021 16:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
Ahoj,
díky všem za odpovědi. Zapomenu na EPP, kuličky apod. Při přemýšlení mě uvízli v hlavě dva modely. Od Leoše Svobody - Etalon 3000 a od Karla Svobody K 3000. Máte s nimi prosím Vás zkušenosti? Jde mě o rozumné lovení a kroužení v termice při zachování pronikavosti proti větru a pomalém přistávání na klapkách. Létam vždy na rovině, ne na svahu. Na pidibubliny mám Django, potřebuji těžší model, od cca 1,3 do 2 kilogramů letové váhy a rozpětí křídel do 3 metrů. Chápu, že to asi nebude speciál, spíš trochu univerzálnější model.
Předem děkuji za cenné rady zkušeným pilotům.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
SKAY
|
Napsal: čtv 02.12.2021 18:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
A kolik do toho chceš strčit..... Nový či olitaný...
|
|
Nahoru |
|
|
Sluggish
|
Napsal: čtv 02.12.2021 18:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.10.2010 Příspěvky: 235 Bydliště: Zlaté Moravce Slovensko
|
K3000 mám a je to skôr termik ako univerzál. Na nejaké "razantnejšie" lietanie, poprípade jemné blbnutie pri ňom možeš zabudnúť. podarilo sa mi ho rozflatrovať (našťastie bez totálky) už pri trochu rýchlejšom úniku z termiky ktoré napríklad Robin od Azera bez problémov zvládol, ktorý je tiež konštrukčný vetroň.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 02.12.2021 19:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
SKAY píše: A kolik do toho chceš strčit..... Nový či olitaný... Ahoj, přál bych si nový model. Peníze k dispozici jsou, extra omezovat se nemusím, pokud to nebudou drahé kompozitové speciály, které nechci.
|
|
Nahoru |
|
|
Jirka Schifi Zatec
|
Napsal: čtv 02.12.2021 20:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.3.2019 Příspěvky: 308
|
Ahoj no modelu je mnoho. Mne se osvedcil treba elektro-Genesis od Kostky, tvrde a pevne kridlo sneslo hodne a chtelo to tuhe nahony na motyla dozadu aby se neroztrepal,roz. 2500 akorat. Lital jsem s nim bez ohledu na to jestli fouka a kolik, bezva ero.Ahoj Jirka.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 02.12.2021 21:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Co něco od Arthobby.pl? Mám od nich Oriona právě jako náhradní model do větru, když už i na naložené Django fouká moc.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 02.12.2021 21:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
Petronel píše: Jde mě o rozumné lovení a kroužení v termice při zachování pronikavosti proti větru a pomalém přistávání na klapkách. Létam vždy na rovině, ne na svahu.. Ještě taková technická, ono létání termiky ve větru je vždy tak trochu na prd, nejde pouze o to, kolik ten model váží, ale jde právě o tu velikost. S modelem o velikosti cca 2m se kuli viditelnosti placatím v kruhu třeba 300m---letím 150m proti větru, tam najdu bublinu a s bublinou unášenou větrem jdu přez hlavu po větru zase cca 150m. Pokud mám ale model o rozpětí cca 3,5m mohu jít proti větru 250m a za hlavu dalších 250m. Ty metry odhaduji, nikdy jsem to neměřil.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 03.12.2021 1:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já se chystám na podobnej účel pořídit do větru Flipa od TopModelu a dát mu sklopku, protože mě nikdo nechce tahat.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 03.12.2021 7:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Sluggish píše: K3000 mám a je to skôr termik ako univerzál. Na nejaké "razantnejšie" lietanie, poprípade jemné blbnutie pri ňom možeš zabudnúť. podarilo sa mi ho rozflatrovať (našťastie bez totálky) už pri trochu rýchlejšom úniku z termiky ktoré napríklad Robin od Azera bez problémov zvládol, ktorý je tiež konštrukčný vetroň. Dovolím si podotknout, že naložený Django bude navíc proti větru pronikat ve srovnání s K3000 spíš lépe... Jinak bych ale rád upozornil, že pokud fičí tolik, že je s Djangem už problém, tak se obvykle nedá mluvit o moc příjemném létání ani se špičkovým F5J. Pokud je silná termika, tak se dá s velkým těžším modelem více nastoupat, ale člověk musí s termikou odcházet po větru a následuje návrat a hledání dalšího dobrého vzduchu. Na soutěži se s tím člověk nějak musí srovnat, ale upřímně při rekreačním poletování bych si v silném větru už skoro radši vzal na blbnutí klasickou "warmlinerovou" Optimu či klasickou Ariane V6 a blbnul si s průlety atd. Případně když bude více peněz něco v F3B stylu - Viking, staré menší těžší F3J atd.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 03.12.2021 9:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
tomashr píše: Pokud je silná termika, tak se dá s velkým těžším modelem více nastoupat, ale člověk musí s termikou odcházet po větru a následuje návrat a hledání dalšího dobrého vzduchu. Na soutěži se s tím člověk nějak musí srovnat, ale upřímně při rekreačním poletování bych si v silném větru už skoro radši vzal na blbnutí klasickou "warmlinerovou" Optimu či klasickou Ariane V6 a blbnul si s průlety atd. Případně když bude více peněz něco v F3B stylu - Viking, staré menší těžší F3J atd. Vidím to naprosto stejně, já jsem si právě jako alternativu k windsurfingu--polétání ve větrném počasí pořídil Funrae i když větroně, které vítr zvládají mám.Ale to létání s větroněm a za větru mimo svah tak trochu postrádá smys a alespon mě nic moc nepřináší. Ale nechci to nikomu rozmlouvat, si myslím, že nejlepší je si na to postupně přijít sám, jde jen o to, kolik to školné bude stát a jestli zvolí model, který bude nějakou smysluplnou alternativou k jinému modelu, nebo ne a to si myslím, že třeba kombinace Django/ Etalon 3000 nic moc nevyřeší a bud časem odloží Django, nebo Etalona.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: pát 03.12.2021 12:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
pepin píše: Vidím to naprosto stejně, já jsem si právě jako alternativu k windsurfingu--polétání ve větrném počasí pořídil Funrae i když větroně, které vítr zvládají mám.Ale to létání s větroněm a za větru mimo svah tak trochu postrádá smys a alespon mě nic moc nepřináší.
Ale nechci to nikomu rozmlouvat, si myslím, že nejlepší je si na to postupně přijít sám, jde jen o to, kolik to školné bude stát a jestli zvolí model, který bude nějakou smysluplnou alternativou k jinému modelu, nebo ne a to si myslím, že třeba kombinace Django/ Etalon 3000 nic moc nevyřeší a bud časem odloží Django, nebo Etalona.
Ahoj, díky zda info. Domníval jsem se, že při váze Djanga cca 800 gramů a Etalonu, který váží cca 1 500 gramů je tady právě značný rozdíl ve váze při létání při silnějším větru a mohlo by to splňovat kritéria dvou odlišných modelů. Nevím, třeba to chápu špatně, prosím o případné vysvětlení nebo o radu jiného, vhodného modelu. Jinak FunRay mám na rychlé lety a blbinky ve vzduchu. Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 03.12.2021 13:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Pronikavost modelu je dána minimálně třemi věcmi - hmotností, profilem a čelním průřezem (obecně odporem), není to jen o hmotnosti. Django je poměrně lehké, ale v druhých dvou bodech je na tom naopak docela dobře. Srovnával jsem s K3000 a tam si myslím, že fakt ve výsledku dopadne Django velmi podobně a možná i lépe. Etalon 3000 také není aerodynamicky ideální, tedy aspoň pokud se nechá v té "Leošově klasice" s nalakovanou dýhou, drsnost povrchu je cítit, nicméně tady by aspoň neměly být pevnostní problémy a je ještě o něco těžší a celkově vzato tady asi už jistý bonus bude, to už ano.
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: pát 03.12.2021 18:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
No nechci dělat reklamu. Ale pokud někdo přemýšlí o éru jako je Django, tak bych doporučil jeho většího brášku Cubica. Je to takový univerzál. 3400 rozpětí už je slušně vidět. Tohle éro o hmotnosti těsně nad 1 kg má výbornou pronikavost i obratnost. O výkonech nebudu ani hovořit. V letošním roce jsem s ním odlétal i pár soutěží F5J a RCEP s celkem slušným umístěním (to mohlo být i lepší, kdyby byl lepší pilot). Dalším plusem je, že výrobce udělá i pevnější variantu, kterou létají v Alpách. Já používám tu lehčí s větším vzepětím.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: sob 04.12.2021 1:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
manta píše: No nechci dělat reklamu. Ale pokud někdo přemýšlí o éru jako je Django, tak bych doporučil jeho většího brášku Cubica. Je to takový univerzál. 3400 rozpětí už je slušně vidět. Tohle éro o hmotnosti těsně nad 1 kg má výbornou pronikavost i obratnost. O výkonech nebudu ani hovořit. V letošním roce jsem s ním odlétal i pár soutěží F5J a RCEP s celkem slušným umístěním (to mohlo být i lepší, kdyby byl lepší pilot). Dalším plusem je, že výrobce udělá i pevnější variantu, kterou létají v Alpách. Já používám tu lehčí s větším vzepětím. Díky za tip. Nevíš prosím Tě, kolik by Cubic vážil v pevnější variantě, resp. o kolik by se přibližně zvedlá váha? Balast tam jde dát, nebo to není možné? A poslední dotaz - křídla jsou dvou nebo třídilná? Dvou by byla zajímavější. Pokud by to zvládlo silnější vítr, tak by měl Django staršího bráchu a dva modely by tak měly smysl. Děkuji za odpověď
|
|
Nahoru |
|
|
manta
|
Napsal: sob 04.12.2021 10:27 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 9.6.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: Pardubice
|
Díky za tip. Nevíš prosím Tě, kolik by Cubic vážil v pevnější variantě, resp. o kolik by se přibližně zvedlá váha? Balast tam jde dát, nebo to není možné? A poslední dotaz - křídla jsou dvou nebo třídilná? Dvou by byla zajímavější. Pokud by to zvládlo silnější vítr, tak by měl Django staršího bráchu a dva modely by tak měly smysl.
V pevnější variantě bych odhadoval tak 1200 g, ale lepší by bylo napsat Vláďovi Papírníkovi a domluvit se s ním. Původně měl prototyp křídla dokonce čtyřdílná, ale na můj popud se udělala jen dvoudílná. jinak dle mých zkušeností s tím kilovým érem, jsem začínal stát tak při větru okolo 7 m/s aniž bych při tom použil rychlostní klapky. Balast do křídla nejde, je hodně štíhlé, ale do trupu jde dát trubka a balast normálně dávat kabinou do ní. Ještě také myslím, že do těch Alp se dělá na tu pevnější verzi menší vzepětí křídel, já naopak na soutěžní létání chtěl větší. Vše se dá s výrobcem domluvit.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Janek2 a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|