Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2018 14:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 724
Bydliště: Brno
Perfektní vysvětlení, díky.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: ned 14.10.2018 15:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 724
Bydliště: Brno
Tady je akrobatění se Slowboatem, přijde mi že to má fakt dobré schopnosti:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Akorát se mi fakt nechce dělat druhou věc se stejnou koncepcí jako Sky Surfer. Přečetl jsem si teda skoro celé vlákno o Slowboatovi na rcgroups a mám všelijaké další dotazy:

- proč to má motor vyosený směrem nahoru (v diskusi několikrát zdůrazněno, takže asi je to tak schválně), zatímco Sky Surfer dolů? A třeba Puddlestar má podle návodu vyosení motorů taky směrem nahoru.

- jak moc tady u toho plovákového trupu má být zvednutá ta zadní část? Z těch videí mi přijde, že při rychlejší jízdě po hladině ta zadní část Slowboatu je ve vzduchu. Zatímco třeba ten Puddlestar má zadní část trupu v kontaktu s vodou a směrovka slouží i jako vodní kormidlo.

- když je dvoumotorák typu Puddlestar - jak moc je třeba řešit, aby voda rozrážená trupem nestříkala do prostoru vrtule?

- některé hydroplány (PBY Catalina) mají trup zespodu nikoli plochý,ale trochu do V (hlavně úplně vpředu) - jaký to má význam a má cenu to řešit u metrového RC modelu? Co jsem viděl, tak všechny mají plovákový trup zespodu plochý.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: pon 15.10.2018 12:52 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8407
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
-vyosení: Hledání na RCMania.cz

-zadní část má být zvednutá tak, aby umožňovala odpoutaní od hladiny. Když máš model, co dokáže viset, tak to není třeba moc řešit.

-odstřikující vodu do vrtulí není třeba moc u elektroletu řešit. Spalovák zhasne.

-u metrového to nemá cenu řešit. U velkého modelu/reálného letadla je to nutné, aby se V plynule odpoutalo a zabořilo do hladiny.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: pon 15.10.2018 21:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 724
Bydliště: Brno
Díky. K tomu vyosení, ať to příště nemusí někdo hledat: rozdíl mezi SlowBoatem a Sky Surferem zřejmě je ten, že SB má v úplavu vrtule VOP, zatímco SS zřejmě ofukovanou výškovku nemá.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: úte 16.10.2018 9:39 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8407
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 298
Blog: Zobrazit blog (3)
Vyosení je hlavně z důvodu, aby se ideálně, zlikvidovali momenty, které vznikají pro různé otáčky motoru a následné změny rychlosti.
A když je osa tahu motoru daleko od těžiště, tak vycházejí legrační vyosení.

Hodně to svádí k nastavení křivkového mixu mezi motorem a VOP, ale silně to nedoporučuji. Výškovka totiž začne být účinná ihned, ale přidání motoru se projevuje až s odstupem času, když model zrychlí/ubere.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: úte 16.10.2018 11:48 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17599
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
TomasC píše:
... Výškovka totiž začne být účinná ihned, ale přidání motoru se projevuje až s odstupem času, když model zrychlí/ubere.

Dalo by se tomu odpomoci vhodným zpomalením reakce kanálu na mix... pokud to rádio umí.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba pěnového hydroplánu
PříspěvekNapsal: úte 16.10.2018 13:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 724
Bydliště: Brno
No, mě hlavně v tomto případě zajímalo, proč má Slowboat vertikální vyosení přesně opačným směrem než Sky Surfer, přestože umístění motoru a vrtule na pylonu je vzhledem k těžišti u obou modelů dost podobné, a dokonce Slowboat má relativně větší rameno. A přitom SB má vyosení nahoru (osa vrtule je vpředu výš než vzadu), zatímco Sky Surfer to má naopak - vrtule "tlačí" spíš dolů.

A tady asi teda bude vysvětlení, že SB má ofukovanou výškovku, kdežto SS má výškovku asi neofukovanou nebo když už, tak málo ofukovanou.

Že s tím působení síly mimo těžiště bude dělat psí kusy je mi jasné. Šlo mi o rozdíl mezi těmito docela podobnými modely.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz