Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: pát 25.11.2011 21:47 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.11.2011
Příspěvky: 43
Bydliště: Kladno
Jaký 4T motor do bellancy od phoenix modelu.
Hodně jsem si tu o ní přečet a spousta lidí doporučuje a létá 8,5ccm 2T. Ale kdybych chtěl létat se 4T tak nevím co za motor. Jeden tu psal že 10ccm 4T je málo dlouhej start a celkově žádná sláva jinému to zase létalo dostatečně. Tak se 10ccm obávám, ale zase 11,5ccm má 610g oproti 455g co má 10ccm. Pokud je tato váha v pořádku asi by už nic nebránilo rovnou namontovat 13ccm kterej váží 630g. Tak nevím


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: pát 25.11.2011 22:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
Podle mého názoru je na tento model motor 10 ccm 4T vhodný. Sám ho sice provozuji s 8,5 ccm 2T, ale viděl jsem to létat s uvedeným motorem. Sice to byl asi zrovna ten, jak píšeš, že si stěžuje na dlouhý start a nedostatečný výkon, ale mě to tak nepřišlo. On určitě Tomáš napíše, ale koukni na ty jeho videa a uvidíš jak to startuje z cca 10 m. To já to nechávám rozběhnout klidně přes celé letiště. Je to polomaketa a ne stroj s kolmým startem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2011 7:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2009
Příspěvky: 907
Bydliště: Praha 9 Kyje
Obrázky: 0
Já jsem tam měl 4T 10ccm. Nebyla to sice Bella od Phoenix, ale Thunder Tiger. Ale to neva, ty modely jsou skoro totožné váhou i rozpětím. Vadila mě na tom jedna věc, a to ta, že jsem měl pocit, že nemám na motoru rezervu. 4T má poloviční otáčky co 2T, vrtule stejná pro oba, což výkonově je sakra znát. Takže jsem lítal skoro na plný plyn a už jsem neměl žádnou rezervu na plynu. Ono totiž ten 4T má dobrý krouťák na počátku otáček, od poloviny plynu výš, už v podstatě nezabírá.

4T mám moc rád, ale i pokud by to mělo lítat maketově, chtělo by to alespoň 4T 15ccm, Bellanca byla i akrobatické letadlo :) a s 10ccm to bylo rádo, že to letělo.
Porovnával jsem 2T 8,5ccm se 4T 10ccm.

_________________
Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341
www.rctomas.webnode.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2011 10:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.11.2011
Příspěvky: 43
Bydliště: Kladno
Takže tou 4taktní 13ccm bych nic nezkazil. Jen se spíš bojím aby to nebylo moc těžký a nelítala pak jak stíhač.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2011 11:25 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.11.2011
Příspěvky: 43
Bydliště: Kladno
i když ted jsem koukal že ta 15ccm váží 640g což je nárůst 10g oproti 13ccm A 30gramů oproti 11,5 takže pokud vybírat mezi těmito 3-mi motory tak je asi vše pro 15ccm čtyřtaktní ASP vzhledem k poměru váha výkon. Jen pořád nevím zda ta váha na předku nebude moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2011 16:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2009
Příspěvky: 907
Bydliště: Praha 9 Kyje
Obrázky: 0
Myslím, že váha motoru nebude problém, spíše budeš na 15ccm dávat vrtuli 14/6 a tam by mohl nastat problém s podvozkem, aby ti vrtule nesekala do země.

_________________
Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341
www.rctomas.webnode.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2011 20:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.11.2011
Příspěvky: 43
Bydliště: Kladno
pak by saze pomohla 3-listá vrtule která by měla menší průměr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 27.11.2011 19:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.11.2006
Příspěvky: 2105
Bydliště: Ďáblice
Obrázky: 8
TomasTR píše:
Nebyla to sice Bella od Phoenix, ale Thunder Tiger. Ale to neva, ty modely jsou skoro totožné váhou i rozpětím.

Ahoj, teď znovu koukám na Tvoje fotky a nemá ta Tvá Bellanca vzepětí na křídle?. Ta naše má křídlo rovné. Viděl jsem to sice na letišti, ale nikdy jsem si toho nevšiml.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 27.11.2011 20:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2010
Příspěvky: 635
mnov píše:
Podle mého názoru je na tento model motor 10 ccm 4T vhodný. Sám ho sice provozuji s 8,5 ccm 2T, ale viděl jsem to létat s uvedeným motorem. Sice to byl asi zrovna ten, jak píšeš, že si stěžuje na dlouhý start a nedostatečný výkon, ale mě to tak nepřišlo. On určitě Tomáš napíše, ale koukni na ty jeho videa a uvidíš jak to startuje z cca 10 m. To já to nechávám rozběhnout klidně přes celé letiště. Je to polomaketa a ne stroj s kolmým startem.


Přesně tak. Na tuto Bellancu stačí v pohodě i 8.5 4T. Je to polomaketa a hornoplošník....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 27.11.2011 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2009
Příspěvky: 907
Bydliště: Praha 9 Kyje
Obrázky: 0
mnov píše:
TomasTR píše:
Nebyla to sice Bella od Phoenix, ale Thunder Tiger. Ale to neva, ty modely jsou skoro totožné váhou i rozpětím.

Ahoj, teď znovu koukám na Tvoje fotky a nemá ta Tvá Bellanca vzepětí na křídle?. Ta naše má křídlo rovné. Viděl jsem to sice na letišti, ale nikdy jsem si toho nevšiml.

Vzepětí nemá žádné, křídlo je rovné jako prkno!

_________________
Moje stroje http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=341
www.rctomas.webnode.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: sob 03.12.2011 16:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.3.2008
Příspěvky: 1720
Taky mám Bellancu, ale od fi Airline. Je to stejných rozměrů a lítám v tom 6,5ccm žhavíka. Motor má dostatečný výkon. Nevím jestli ta 8,5 4T bude dost. Ano, je to hornoploch, ale taky poloakrobat a opravdu toho s nim jde hodně. Síla motoru tam je prostě potřeba. Takový Piper je něco jiného, k tomu to moc nesedí.
Koukám na výkon a ten je v porovnání s mou 6,5ccm 2T poloviční. Nějakých 0,6kW není dle mého moc. Dal bych tam minimálně 10ccm spíš víc. :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 04.12.2011 11:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.3.2008
Příspěvky: 1720
Pro zajímavost, tady je moje Bela. :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 04.12.2011 17:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.10.2008
Příspěvky: 858
Bydliště: Praha 4
Obrázky: 0
Měl jsem podobný dilema - B od Phoenix a 6,5 OS Max - problém ji dostat do vzduchu. Teď v létě jsem tam namontovat TT75S ale jestě jsem to nevyzkoušel. Dovážit to šlo bez problému. Až pojedu na chalupu, tak to vyfotím. Vtrule mám připravený tři - jednu třílist - čísla nemám v hlavě.

_________________
geo


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 04.12.2011 21:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
radi5 píše:
mnov píše:
Podle mého názoru je na tento model motor 10 ccm 4T vhodný. Sám ho sice provozuji s 8,5 ccm 2T, ale viděl jsem to létat s uvedeným motorem. Sice to byl asi zrovna ten, jak píšeš, že si stěžuje na dlouhý start a nedostatečný výkon, ale mě to tak nepřišlo. On určitě Tomáš napíše, ale koukni na ty jeho videa a uvidíš jak to startuje z cca 10 m. To já to nechávám rozběhnout klidně přes celé letiště. Je to polomaketa a ne stroj s kolmým startem.


Přesně tak. Na tuto Bellancu stačí v pohodě i 8.5 4T. Je to polomaketa a hornoplošník....


Bellanca je cvičný akrobat - když už chceš řešit maketovost, neplouží se po nebi jako dvouploch z první světový. 10ccm 4T je na hraně, na veškerý prvky se musí rozeběhnout. že je to hornoplošník vůbec neznamená, že to nemůže dobře lítat. Min. je 8,5ccm 2T.

Z netu:

Super Decathlon (nyní vyráběný firmou American Champion Aircraft Corporation) je jedno z nejznámějších letadel pro základní a pokračovací pilotní výcvik včetně akrobacie s obraty s přetížením +6g/-5g. Je pokračovatelem neméně slavné Citabrie, od níž se liší zesíleným drakem, výkonnějším motorem a především novým křídlem s polosouměrným profilem - to vše výrazně zlepšilo vlastnosti v letu na zádech a umožňuje provádět obraty s většími "zápornými géčky"

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: bellanca 4T motor?
PříspěvekNapsal: ned 04.12.2011 21:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5337
Obrázky: 0
Karas píše:
Taky mám Bellancu, ale od fi Airline. Je to stejných rozměrů a lítám v tom 6,5ccm žhavíka. Motor má dostatečný výkon. Nevím jestli ta 8,5 4T bude dost. Ano, je to hornoploch, ale taky poloakrobat a opravdu toho s nim jde hodně. Síla motoru tam je prostě potřeba. Takový Piper je něco jiného, k tomu to moc nesedí.
Koukám na výkon a ten je v porovnání s mou 6,5ccm 2T poloviční. Nějakých 0,6kW není dle mého moc. Dal bych tam minimálně 10ccm spíš víc. :wink:


Souhlas.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: martin z a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz