Switch to full style
Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Odeslat odpověď

Re: model Citabria, Modelář č.79

úte 22.01.2019 13:07

Je to moc hezké. Možná bych si udělal přípravu na křidélku. Kuchat pak potažená není nic moc. Půjde se s tím pěkně naučit je používat.
Radovan

Re: model Citabria, Modelář č.79

úte 22.01.2019 13:44

Neřekl jsem, že se poškodí, ale že může. Záleží na mnoha faktorech. Také jsem uvedl, že plastové toho vydrží dost, víc než dřevěné. K poškození může dojít hlavně za situace, kdy při přistání motor ještě běží. U stojícího je to méně pravděpodobné, tam hlavně pokud trefí třeba kámen. Pokud model udělá kotrmelec, může (zdůrazňuju slovo může) křupnout, o tom žádná. Já tam prostě ten podvozek raději mám.

Re: model Citabria, Modelář č.79

úte 22.01.2019 17:07

Rád bych ten podvozek udělal, nemám s tím problém,ale byl jsem upozorněn, že originální podvozek se často uvolňoval a potom ničil křídla a své okolí. Taky způsoboval kotrmelce. Možná bych ho časem přidal, ale z duralu. Zatím pro naučení chci sedat do vysoké trávy, vrtuli si nastavím, aby při zhasnutí motoru byla ve vodorovné poloze. (proud vzduchu s ní bude chtít otáčet, ale ona se bude zastavovat o kompresi motoru, takže zůstane v jedné poloze. Já to potom akorát vychytám, aby byla ve vodorovné poloze. U el. by to nešlo.)
Ta příprava na křidélka je zajímavý nápad, akorát že na křidélka bych musel zmenšit o polovinu vzepětí, což nejde.A nebo bych je provozoval se stejným vzepětím, akorát by měla menší účinnost. Jelikož se určitě nevyhnu pádům, při kterém ta křídla rozlámu, tak bych se na těhle naučil a další bych si postavil s menším vzepětím a křidélky. Nechci být pesimista, ale jsem realista.

Re: model Citabria, Modelář č.79

pon 07.10.2019 23:06

Tak Citabria je hotová, vyzkoušená na zemi a připravená na zálet. Motor MVVS 1,5 D-RC s výfukem, tlakováním a 15 cm hadicí za výfukem motor neomezují a akcelerace je prakticky okamžitá.

Re: model Citabria, Modelář č.79

úte 08.10.2019 7:05

Tak ať se Ti s ní daří. Já jsem si jí kdysi užil moc, ale už je to dávno - tehdy, když ten plánek vyšel.

Re: model Citabria, Modelář č.79

stř 30.10.2019 23:58

Po dlouhé době jsem se k ní opět dostal a čekala mě poslední část stavby, ta nejlepší. Šel jsem jí zalétat. Chtělo to jenom trochu potlačit výškovku a mírně vychýlit směrovku aby letěla rovně a už se mohlo brázdit po nebi. Létá krásně i na půl plynu (jako správný historik parádně pomalu) a vzládne bezproblému přemet.

Re: model Citabria, Modelář č.79

čtv 31.10.2019 8:33

Jestli máš trvale mírně vychýlenou směrovku, nechtělo by to zkontrolovat křídlo (správné negativy, nebo zda neni překroucené), případně vyosení motoru (malinko vypodložit na té správné straně). A pokud máš trvale mírně potlačeno, máš správně seřízení křídla a VOP, a samozřejmě těžiště? Možná by stačilo těžiště posunout o fous dopředu, nebo malinko vypodložit křídlo vzadu (musíš vyzkoušet).

Re: model Citabria, Modelář č.79

čtv 31.10.2019 8:48

XDan : Doporučoval jsem Ti ji - tak jsem rád, že Tě nezklamala. :)

Re: model Citabria, Modelář č.79

čtv 31.10.2019 19:29

Domnívám se, že mám málo vyosený motor dolů a proto při rovném letu sama stoupá. Dost možná je motor i málo vyosený do strany a proto sama bez vytrimování zatáčí. Ale to se vše časem doladí, teď byla poprvé ve vzduchu a jediné, co jsem řešil, tak že letí a že se dobře ovládá.

Re: model Citabria, Modelář č.79

čtv 31.10.2019 19:48

Upřesníme si termíny, "vyosený dolů" tedy potlačený. Do strany je opravdu vyosený. Nevím, jak máš dělané lože, jestli z překližky podle plánu, nebo nějaké plastové. Potlačení půjde udělat jednoduše, pod patku u zadních šroubů dáš po podložce. Pokud to bude stále stoupat, můžeš ještě jednu přidat. Ale pozor! Seřízení je vlastně na určitý režim letu, třeba na střední otáčky. Při plných otáčkách to bude stoupat hlavně díky vyššímu tahu a tím vyššímu vztlaku. Nemělo by se to zvedat příliš, abys musel nějak výrazně tlačit výškovku. Pokud máš plastové lože, to samé uděláš s podložkami na druhé straně, než kam chceš motor vyosit. U překližkového lože, kde nelze nic vypodložit, to je trochu horší, tam by se muselo přebrušovat apod. Předpokládám, že nějaký kontakt už máš a ten ti případně poradí.
Jinak samozřejmě gratuluju ke zdárnému skončení projektu. Záměrně nepíšu záletu, protože pár drobností, jak sám píšeš, to bude ještě potřebovat. Ale to je úplně normální.
Odeslat odpověď