Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 15:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
pipera potvrzuji je to mrcha. Tento rok jsem s nim nenalital tolik co s akrobatem, ktery je o dve tridy hodnejsi, hlavne na startech. Jak je ale piper ve vzduchu tak je to hodne letadlo.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 15:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2008
Příspěvky: 2560
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Tento od Hangáru lieta sám. Pri štartoch krásne drží stopu,žiadny problém. Kolega ns ním jazdí po zemi ako s autíčkom...

_________________
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 15:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.8.2009
Příspěvky: 579
Bydliště: Plzeň
Napíšu z vlastní zkušenosti,mám tu desítku a tento model.
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
Lítá to pomalu i dost svižně,kamarád má,
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
to je hnedle totožné trošku hodnější.
Pak můžeš toto
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
Na začátek určitě dobrý.
20-25minutové lety nejsou problém,natankuješ a lítáš dál,žádný nafouklí baterky,je stím samozřejmě víc práce ale polítání je super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 15:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Mnoho začínajících (a ani já nebyl jiný) se bojí akrobatů kvůli jejich vysoké obratnosti. Bojí se, že je nezvládnou. Ale na jistém stupni pilotských dovedností opravdu není se čeho bát. Důležité je, aby byl pilot schopen model neustále řídit, nespoléhat se na to, že jako u cvičného modelu se letoun sám vždy srovná a dovede letět prakticky sám (někdy i bůh ví kam). Správně zalétaný akrobat totiž poslušně letí tam, kam ho pošleš, nesrovnává se, ale v tomhle je stabilní. Takže pokud ho pošleš do země poletí tam a havaruje. To je to hlavní co si musí každý uvědomit - akrobat se musí pořád řídit. :!:

Pro začátek je jen třeba dát si menší, nebo lépe exponenciální výchylky a budeš sám překvapen jak dobře se s tím lítá. A dobré je pro začátek nedělat lety delší než 5-6minut a trénovat především starty a přiblížení na přistání, protože to jsou ty dva nejdůležitější a zpočátku i nejtěžší obraty. Ty 20 minutové lety nedoporučuji, protože pilot trochu ztrácí koncentraci, dokonce ho to začíná trochu nudit a pak je na průser zaděláno. Lepší je přistát, přemítat jak proběhl předešlý let, co se povedlo co ne a promyslet si co budeš trénovat při dalším letu. Stanovit si cíle a ty se snažit plnit. Dlouhý let bez cíle má menší efekt než více krátkých. Taky není třeba za odpoledne dělat víc než 4 až 5 letů. Je lepší chodit obden po 4 lety, než jednou za týden létat od rána do večera 10 a víc letů.

Ale právě s akrobaty se dá v tomhle získat rutina, protože akrobatické modely letounů jsou podle mne ta nejhodnější, nejposlušnější a nejméně záludná letadla!
Většinou mají dlouhý trup (cca v délce rozpětí), a při poměrně nízkém podvozku mají "rovnější posed" - tedy čumák nejde dohora tak jako u většiny maketových hornoplochů a dvojplochů. A to má svůj význam, protože při startu trochu později zvedají ocas, to už mají dost vysokou rychlost a jejich SOP je dostatečně účinná aby ustabilizovala rovný rozběh. Nedochází tak tolik častému kličkování, nebo dokonce hodinám, co bývá často právě u těch maket hornoplochů a dvojplochů s dvoukolovým podvozkem s ostruhovým kolečkem a čumákem trčícím vysoko vzhůru. Navíc mívají mnohem větší mohutnost jak SOP tak VOP. Jelikož mívají nižší plošné zatížení, tak dovedou létat i velmi pomalu, ale vzhledem k přebytku výkonu motoru si poradí i s docela silným větrem. Do vývrtky padají prakticky jen tehdy, když to pilot chce a dovedou i docela dobře plachtit i bez motoru.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 16:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
hates píše:
pipera potvrzuji je to mrcha. Tento rok jsem s nim nenalital tolik co s akrobatem, ktery je o dve tridy hodnejsi, hlavne na startech. Jak je ale piper ve vzduchu tak je to hodne letadlo.

Jak už jsem napsal, je to dáno tím větším úhlem trupu (musí dřív zvedat ocas), menší délkou trupu vůči rozpětí a menší mohutností SOP. A ještě horší chování mají v tomto dvojplošníky.

Ale existuje jedna věc kterou se dají umravnit. :idea:
Velmi pomáhá nastavit výraznou sbíhavost kol předního podvozku! :wink:
Klidně i takové 3-4°.
Mám starého dvojplošníka, pochopitelně s dvoukolovým podvozkem, se kterým se bez pořádné sbíhavosti vůbec nedalo odstartovat ani na asfaltové dráze a na trávě už vůbec ne. Ale i se sbíhavostí to byl vždycky boj.
Proto souhlasím s názorem, že pro začínající je lepší mít tříkolový podvozek s přední nohou. Jednak základní postoj letounu je potom vodorovný a při rozběhu pak nezvedá ocas, ale předek a zadní podvozkové nohy ho při rozjezdu dokonce stabilizují. Ale na létáni na trávě musí mít přední kolo trochu většího průměru jinak ta přední noha dost trpí.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 17:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.1.2008
Příspěvky: 2370
Bydliště: Ban.Bystrica
Nestras ho dvojplosnikmi. Aj mna strasili ale taki, co ich nikdy asi nemali. Ja na dvojplosniky nedopustim, dva kridla su dva kridla. Mam dva a jeden som predal, problemovy bol pri zalete len jeden aj to preto, ze som najprv vzlietol bez olova. Ale zbiehavost na kolesach ozaj robi zazraky. Nakoniec aj kovove fokkra d8 v zime s najvacsou pravdepodobnostou prerobim na d7. Trup je v zaklade identicky. D8 sice lieta, ale je to tehla. Pristavanie na rychlosti nic neodpusti a inak sa neda. S dvoma kridlami sa to spomali


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 545
Bydliště: Praha-Kunratice
hates píše:
Neres motor, ale prvni letadlo. Od toho kolik bude vazit osazene letadlo budes volit motor.
Alespon ja to tak delam pokud nemusim zastavovat motor jiz pri stavbe, ale to v ARF stavebnici nebudes resit.

Treba ten YAK lita dobre, ale kvuli vaze rychle a to i na pristani. Ne nadarmo mi na letisti rikaji ze s tim litam jako se stihackou a ne s akrobatem.


Tohle jsem presne potreboval slyset... pokud muzu zacit erem a pote motorem, idealni:) Poskladam ero a pote budu badat nad motorem, mel jsem utkvelou predstavu, ze mam prvni poridit motor :o


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 545
Bydliště: Praha-Kunratice
VTjr píše:
No dyť právě o to jde, aby byla vzletová a přistávací rychlost v rozumných mezích. I lehký model se slabším motorem se bude řídit lépe než ta přemotorovaná cihla. :wink:
Ono když se i ta cihla přemotoruje, tak ona nakonec taky poletí (hezky jako raketa), ale jen pokud se sní podaří odstartovat. :mrgreen: Často se to nepovede a když, tak se zas často nepovede přistání. :cry:
Proto bych zejména začínajícímu radil, aby si pořídil letadlo s co nejmenším plošným zatížením. Dokonce i jakýkoli 3D akrobat (něco typu Diablo a pod.), který má nanejvýš 40g/dm2 se řídí mnohem lépe, než přetížený, původně hodný hornoploch.


Chlapi, sel jsem na to klasicky, jako kdyz jsem zacinal s "bublinama". Prvni ero hodne, stabilni a i proto jsem u prvniho spalovaku uvazoval stejne...proto hornoloch...bude to moje prvni klasicky ero.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.9.2009
Příspěvky: 1067
Bydliště: Brno sever
No a je ta benzinová desítka vůbec k použití?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 545
Bydliště: Praha-Kunratice
Lark píše:
Mám stejný názor jako VTjr. Pokud uvažuješ přejít na větší benzíny, přesto bych jako první spalovák pořídil nějakého 1,5m trenéra a dal do něj ASP 7,5 nebo 8,5ccm na metyl. S tou 10 benziňákem to bude hrozně těžké a při přechodu z bublinek na spalovák o hodně rychlejší a tím pádem i těžší na učení (hlavně přistání). Dobré je u toho trenéra udržet váhu tak 2,5 max. 2,8kg. Až si to očucháš, tak to prodáš a pořídíš benziňák alespoň 30ccm a k němu odpovídající model kolem 2m. Tam už ta váha morotu a příslušenství nehraje tak velkou roli jako u malé kubatůry. Zápalko a baterka jsou váhově pořád stejné. Taky bych doporučil pro začátek radši model s tříkolým podvozkem, než dvoukolku. Je podstatně "hodnější" při startu i přistání.


Tenhle postup se mi zamlouva, abych se pravdu priznal, chci ke spalovakum cuchnout a doufam, ze u nich taky zustanu... nic me neodradi. Nemam ambice na nejakeho velkeho akrobata, ale seznamit se postupne s timto pohonem,,,, nemam potrebu vymyslet vymyslene :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 545
Bydliště: Praha-Kunratice
hates píše:
ty akrobaty schvaluji. Pripadaji mi hodnejsi nez treba piper. Pokud mas naletano s bublinama stredoplosnik neboj se toho spalovaciho akrobata, ale hledej takoveho, kterej ma fakt minimalni vahu a na rozpeti nejakych 1400 - 1500 det 2T 8,5ccm pokud das desitku bude to zivejsi, ale tezsi a na pristani se budes bat o podvozek, protoze budes na nej chodit dosti rychle. Ono pokud je to tezke, tak ta minimalka je fakt vysoka jinak ti to spadne po kridle.


Litam od jara, vubec bych netvrdil, ze mam "nalitano". Jen uz bych chtel jit cestou, kam me to tahne, predstavu bych mel:)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 21:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 545
Bydliště: Praha-Kunratice
Míra 66 píše:
Napíšu z vlastní zkušenosti,mám tu desítku a tento model.
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
Lítá to pomalu i dost svižně,kamarád má,
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
to je hnedle totožné trošku hodnější.
Pak můžeš toto
http://kostkamodelcentrum.cz/obchod.asp ... olozek=288
Na začátek určitě dobrý.
20-25minutové lety nejsou problém,natankuješ a lítáš dál,žádný nafouklí baterky,je stím samozřejmě víc práce ale polítání je super.


Toho Meridiana od Hangar 9 mi radi vicero lidi, ale hlava mi porad rika, zacni radeji hornoplochem. V bublinach jsem si nechal poradit a nic nevymyslel, ted toho nelituju!


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: pát 11.09.2015 23:00 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.2013
Příspěvky: 127
Bydliště: Hostivice, Athény
Obrázky: 13
Pokud jde o Meridiana, doporučuji podrobnou recenzi na RC-ZOOM.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: sob 12.09.2015 6:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2005
Příspěvky: 386
Bydliště: Praha 4
Ahoj chlape
Tak jak si to tu pročítám, tak bych řekl i svůj názor.
Já jsem kdysi začínal s QB15. Bylo to úplně nejhodnější letadlo jaké jsem kdy měl.
Létá to úplně samo. Je to skladné. Jestli si chceš trochu užít stavbu, tak je to super jednoduché a hlavně si to stavíš sám, takže z toho je naprosto jiný požitek. Nedávno mě zaujalo, že někdo dělá výřezy za cca. 400korun... hned mě chytla touha postavit si jej ještě jednou a přidělat křidélka..(pořád to staré éro mám... podědil jsem jej po otci a létá už dobrých 25 let.)
Jenže je to na malý motor... 2,5ccm.... takový motor je náchylnější na změny počasí a víc to ječí(i když ono stačí půlka plynu na létání a žádný jekot to není). Myslím, že tě tu lidé začnou odrazovat od tak malého motoru,.....na druhou stranu se ten motor naučíš snadno seřizovat...
Kdybych to někomu známému doporučoval já, tak bych doporučil toto.
Jo a na rozjezdy a přistání musí být hezky posekáno....
Byla by tu nádherná alternativa... 5ccm 4T OS max.... jen se trochu bojím, jestli to na to éro nebude už veliké... ona s tím cvičila i ta 2,5ccm 2T.
Tady je odkaz (je tam právě i fotka s 4T)
http://www.flyingwood.wbs.cz/Motorove-modely-do-2000-mm-.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=510717


Ale procházel jsem stránky toho člověka, který na to dělá výřezy a hle!
Našel jsem i něco většího....ACE 40
Hooooodně se to podobá zvětšenému QB20.
To už bylo éro živější a jiné letovým projevem.(ta QB15 dokázala točit i v termice bez motoru)
Myslím, že to by bylo pro Tebe přesně to pravé.
Postavíš to určitě lehčí, než Čína. A ta radost ... k nezaplacení ;)
http://www.flyingwood.wbs.cz/Motorove-modely-do-2000-mm-.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=522855
Tahle velikost už bude jezdit po trávě úplně v pohodě...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hornoplosnik na Evolution 10GX
PříspěvekNapsal: sob 12.09.2015 6:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2011
Příspěvky: 2574
Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR
Obrázky: 6
TERAZKY píše:
Tento od Hangáru lieta sám. Pri štartoch krásne drží stopu,žiadny problém. Kolega ns ním jazdí po zemi ako s autíčkom...

Mám doma pipera od black horse 2300 rozpětí váha 4,5Kg včetně plné nádrže, motor tam je DLE 20ccm z vrtulí teď 16/8 (původně 17/6)
Líté skvěle jako asi většina maket ale start je problém a přistaní, pokud fouká po dráze není problém přistát (taky lítá sám a je hodný jako beránek ale ve vzduchu). Motor má dostateční tah na to aby model dostal po 2 metrech do vzduchu ale boční i nepatrný vítr a letadlo se tlačí po směru větru což pro začátečníka může být problém (koneckoncu to vidím u začátečníku jak to dopadá kupuji makety a pak se diví proč to mají na kaši) Dooručuji každému nabrat zkušenosti a pak se pouštět do maket.
Dvouplošník je hodné ero ale na přístaní potřebuje vetší rychlost jinak se zesipe. Foto kolegového Vol cestu akrobata uvidíš že to bude fajn a jak psali kolegové, menší vychilky a bude to hodné jak beránek

_________________
Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J
Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz