Autor |
Zpráva |
Vážka
|
Napsal: úte 20.12.2016 13:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Hele, ja bych se vyprd na to, jak to vypadá a když do toho nechceš investovat, tak to jedno servo otoč a přizpůsob mu v křídle uchycení táhla a hotovo. Nikdo ti nebude měřit, jestli to máš přesně symetrický. Navíc to mužeš schovat do většího krytu přes servo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ellet
|
Napsal: úte 20.12.2016 13:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1986 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Shorty píše: Jen doplním. Pokud ti to vysilačka dovoluje, nastav zpomalení serv, ať to nechodí skokově. Kolega to měl na Fancubu Já to mám na FunCabu taky zpomalený (a 1x invertovaný, 1x normal) ale vlastním udělátkem. Snad to ale taky někdo prodává. (Až jsem se divil, že to zpomalení ještě nikdo nezmínil.)
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 13:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
jyrry píše: Trošku nerozumím tomu vytržení. U velkých je asi nikdo nezpochybňuje, ale u 1400 a menších to už tady zaznělo. Musel bych hledat. Měl jsem je i na menším a bylo to poznat.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 20.12.2016 13:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Někdo už tu to zpomalení zmínil a pro hladkost letu je důležité, protože při skokovém vsunutí klapek letadlo jakob poskočí. Hlavně je důležité je napřed zkoušet v dostatečné výšce, ab byl čas na reakci a dotrimovat, nebo mixem nastavit korekci výškovky. Každý model na to vysunutí klapek reaguje jinak. Stejně si myslím, že pokud chce někdo používat klapky, je lepší mít alespoň 7 kanálové rádio a taky to zpomalení serv každé rádio neumí, ale jsou k mání i zpomalovače serv (třeba ten z odkazu co dal zelkar), nebo u programovatelných digitálních serv se dá zpomalení nastavit i v servu.
Edit: To použití klapek u malých modelů je myslím sporné, kór u bublinek, které nemají setrvačnou hmotu.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 14:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Lark píše: Edit: To použití klapek u malých modelů je myslím sporné, kór u bublinek, které nemají setrvačnou hmotu.
No právě. Jsem trochu cvok. Dávám je na vše,co mi prošlo rukama a je větší jak 1,2 m. Jen proto, že se mi to tam líbí. Např. u pokusný Cessny 480 je znát nějakej účinek, ale jde to i bez nich. Na Delfínu 1,2 m ( líbí se mi, že jsou dvojtý ) jsou spíš na škodu. Přistává jak větroň i bez motoru, a když je dáš, tak hodně zpomalí a musíš to držet na motoru. Takže spíš nepoužívám.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 15:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
To jo, ale u dmychadla je lepší, když stojí, než sedneš do trávy bez podvozku. Kolikrát jsem už vyklepával paličky jakýhosi kvítku.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 20.12.2016 15:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak tyhle zkušenosti nemám, ale určitě máš pravdu. Pak to asi chce pokládat spíš hodně natažené.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 15:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Spíš častěji sekat trávu.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Iridias1
|
Napsal: úte 20.12.2016 16:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2016 Příspěvky: 13 Bydliště: Jičín (VČ)
|
Díky všem za vyčerpávající odpovědi.Pravděpodobně se pokusím o reverz serva.Nebudu pak muset zasahovat do ostatního.Tato Cessna 400 se již nevyrábí-má rozpětí 1400 a klapky mi byli doporučeny zkušenými modeláři-proto je chci.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 20.12.2016 16:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Osobne si myslim, ze u vrtulovych motorakov s normalnym plosnym zatazenim su vztlakove klapky uplne zbytocne. Vyznam mozno maju u specialov (vlecnych, take-off Piperov...)
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 17:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
LV píše: Osobne si myslim, ze u vrtulovych motorakov s normalnym plosnym zatazenim su vztlakove klapky uplne zbytocne. Vyznam mozno maju u specialov (vlecnych, take-off Piperov...) Každopádně nemyslíš, že i kdyby byl přínos mizivej ( jakože není ), určitě to líp vypadá s klapkama?
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: úte 20.12.2016 19:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Ahoj, mal som podobnú Cesnu, trošku väčšiu, a ako tu zaznelo potvrdzujem: klapky nie sú potrebné, ale vyzerá to pekne. Skôr bol problém s tým, že lietadlo sa vzoplo a bolo potrebné potlačiť výškovku a pridať. Pre Optic nepotrebuješ žiadne spomaľovače, klapky pôjdu na Ľavý otočný ovládač s proporcionálnym ovládaním, koľko a ako rýchlo vysunieš, tak budeš "klapkovať". Reverz serva: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-ser ... -long.html, polohy klapiek zarovnáš mechanickým nastavením.
|
|
Nahoru |
|
|
Iridias1
|
Napsal: úte 20.12.2016 20:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.12.2016 Příspěvky: 13 Bydliště: Jičín (VČ)
|
Pro doplnění:Cessna 400 od Pelikána je polomaketa s EPP, kterou mám cca 3 roky (tenkrát jediné motorové EPP s rozpětím celých 1400mm).Pro neznalé-jedná se čtyřmístný rychlý cestovní jednomotorový dolnoplošník s třílistou vrtulí.Má drátový podvozek s malými kolečky v botičkách, které jsem hned vyměnil za trochu větší bez botiček.I tak se dá startovat a přistávat pouze na asfaltu,betonu a pod.Problém není ani tak start ,ale přistání, protože min.přistávací rychlost je celkem vysoká a model pak ještě dlouho dojíždí a v té rychlosti je na úzké asfaltce těžko uříditelný (bohužel u nás žádná velká hladká plocha bez provozu není-jen ta úzká asfaltka mezi loukama).Klapkami jsem chtěl snížit startovací a přistávací rychlost tak ,aby bylo éro zvládnutelnější.Klapky by se měly dle návodu od vysílače přiřadit k pravému páčkovému ovladači s postupným vysouváním ,podle toho kam až s páčkou "dojedu".Snad jsem to pochopil správně.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: úte 20.12.2016 20:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Přidej si bydliště. . Nemáš tam třípolohovej přepínač? Bylo by to jednodušší při přistání, kdy se musíš víc soustředit na řízení, než laborovat s poťákem.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|