RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=79514
Stránka 2 z 4

Autor:  Vážka [ úte 20.12.2016 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Hele, ja bych se vyprd na to, jak to vypadá a když do toho nechceš investovat, tak to jedno servo otoč a přizpůsob mu v křídle uchycení táhla a hotovo. Nikdo ti nebude měřit, jestli to máš přesně symetrický.
Navíc to mužeš schovat do většího krytu přes servo.

Autor:  ellet [ úte 20.12.2016 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Shorty píše:
Jen doplním. Pokud ti to vysilačka dovoluje, nastav zpomalení serv, ať to nechodí skokově. Kolega to měl na Fancubu
Já to mám na FunCabu taky zpomalený (a 1x invertovaný, 1x normal) ale vlastním udělátkem. Snad to ale taky někdo prodává. (Až jsem se divil, že to zpomalení ještě nikdo nezmínil.)

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

jyrry píše:
:mrgreen:


Trošku nerozumím tomu vytržení. U velkých je asi nikdo nezpochybňuje, ale u 1400 a menších to už tady zaznělo. Musel bych hledat. Měl jsem je i na menším a bylo to poznat.

Autor:  Lark [ úte 20.12.2016 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Někdo už tu to zpomalení zmínil a pro hladkost letu je důležité, protože při skokovém vsunutí klapek letadlo jakob poskočí. Hlavně je důležité je napřed zkoušet v dostatečné výšce, ab byl čas na reakci a dotrimovat, nebo mixem nastavit korekci výškovky. Každý model na to vysunutí klapek reaguje jinak. Stejně si myslím, že pokud chce někdo používat klapky, je lepší mít alespoň 7 kanálové rádio a taky to zpomalení serv každé rádio neumí, ale jsou k mání i zpomalovače serv (třeba ten z odkazu co dal zelkar), nebo u programovatelných digitálních serv se dá zpomalení nastavit i v servu.

Edit: To použití klapek u malých modelů je myslím sporné, kór u bublinek, které nemají setrvačnou hmotu.

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Lark píše:

Edit: To použití klapek u malých modelů je myslím sporné, kór u bublinek, které nemají setrvačnou hmotu.


No právě. Jsem trochu cvok. Dávám je na vše,co mi prošlo rukama a je větší jak 1,2 m. Jen proto, že se mi to tam líbí. Např. u pokusný Cessny 480 je znát nějakej účinek, ale jde to i bez nich. Na Delfínu 1,2 m ( líbí se mi, že jsou dvojtý ) jsou spíš na škodu. Přistává jak větroň i bez motoru, a když je dáš, tak hodně zpomalí a musíš to držet na motoru. Takže spíš nepoužívám.

Autor:  Lark [ úte 20.12.2016 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Ta korekce motorem je normální i u větších modelů, protože ty klapky dost podstatně zvětší odpor. Kór když se vysunou jako brzdy klidně i na 80°, pak to jde ale fofrem dolu. :D

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

To jo, ale u dmychadla je lepší, když stojí, než sedneš do trávy bez podvozku. Kolikrát jsem už vyklepával paličky jakýhosi kvítku. 8O

Autor:  Lark [ úte 20.12.2016 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Tak tyhle zkušenosti nemám, :lol: ale určitě máš pravdu. Pak to asi chce pokládat spíš hodně natažené.

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Spíš častěji sekat trávu. :lol:

Autor:  Iridias1 [ úte 20.12.2016 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Díky všem za vyčerpávající odpovědi.Pravděpodobně se pokusím o reverz serva.Nebudu pak muset zasahovat do ostatního.Tato Cessna 400 se již nevyrábí-má rozpětí 1400 a klapky mi byli doporučeny zkušenými modeláři-proto je chci.

Autor:  LV [ úte 20.12.2016 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Osobne si myslim, ze u vrtulovych motorakov s normalnym plosnym zatazenim su vztlakove klapky uplne zbytocne. Vyznam mozno maju u specialov (vlecnych, take-off Piperov...)

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

LV píše:
Osobne si myslim, ze u vrtulovych motorakov s normalnym plosnym zatazenim su vztlakove klapky uplne zbytocne. Vyznam mozno maju u specialov (vlecnych, take-off Piperov...)


Každopádně nemyslíš, že i kdyby byl přínos mizivej ( jakože není ), určitě to líp vypadá s klapkama? :D

Autor:  ujovko [ úte 20.12.2016 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Ahoj,
mal som podobnú Cesnu, trošku väčšiu, a ako tu zaznelo potvrdzujem: klapky nie sú potrebné, ale vyzerá to pekne. Skôr bol problém s tým, že lietadlo sa vzoplo a bolo potrebné potlačiť výškovku a pridať.
Pre Optic nepotrebuješ žiadne spomaľovače, klapky pôjdu na Ľavý otočný ovládač s proporcionálnym ovládaním, koľko a ako rýchlo vysunieš, tak budeš "klapkovať".
Reverz serva: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-ser ... -long.html, polohy klapiek zarovnáš mechanickým nastavením.

Autor:  Iridias1 [ úte 20.12.2016 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Pro doplnění:Cessna 400 od Pelikána je polomaketa s EPP, kterou mám cca 3 roky (tenkrát jediné motorové EPP s rozpětím celých 1400mm).Pro neznalé-jedná se čtyřmístný rychlý cestovní jednomotorový dolnoplošník s třílistou vrtulí.Má drátový podvozek s malými kolečky v botičkách, které jsem hned vyměnil za trochu větší bez botiček.I tak se dá startovat a přistávat pouze na asfaltu,betonu a pod.Problém není ani tak start ,ale přistání, protože min.přistávací rychlost je celkem vysoká a model pak ještě dlouho dojíždí a v té rychlosti je na úzké asfaltce těžko uříditelný (bohužel u nás žádná velká hladká plocha bez provozu není-jen ta úzká asfaltka mezi loukama).Klapkami jsem chtěl snížit startovací a přistávací rychlost tak ,aby bylo éro zvládnutelnější.Klapky by se měly dle návodu od vysílače přiřadit k pravému páčkovému ovladači s postupným vysouváním ,podle toho kam až s páčkou "dojedu".Snad jsem to pochopil správně.

Autor:  Shorty [ úte 20.12.2016 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správné zapojení vztlakových klapek do přijímače

Přidej si bydliště. :D .
Nemáš tam třípolohovej přepínač? Bylo by to jednodušší při přistání, kdy se musíš víc soustředit na řízení, než laborovat s poťákem.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/