Autor |
Zpráva |
Nemesis
|
Napsal: úte 27.02.2018 20:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2011 Příspěvky: 170
|
Je tam opravdu hodně profilu ...tak uz jen teda vybrat ...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 27.02.2018 20:59 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ale doporučuji to docela přečíst, protože tvůj záměr na Piper/Cessna má o hodně jiné letové požadavky než F3B. Austria-P to psal, ale přijde mi to nutné zdůraznit.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 27.02.2018 22:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
|
Nahoru |
|
|
Nemesis
|
Napsal: úte 27.02.2018 22:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.4.2011 Příspěvky: 170
|
Tak jak na to tak koukam bude asi nejvhodnejsi Clark Y teda...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 28.02.2018 10:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud to budeš chtít na pohodové létání, bez ambicí na nějakou akrobacii, tak se Clark i lépe staví (díky rovné spodní hraně). Pokud bys měl i ambice na nějaké lety na zádech, bude podle mě výhodnější NACA.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 28.02.2018 10:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Mimochodem, ta 205 byla populární, mimo jiné, rovněž díky snadné stavbě, protože má taky rovnou spodní stranu..
|
|
Nahoru |
|
|
Austria-P
|
Napsal: stř 28.02.2018 10:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.7.2015 Příspěvky: 91 Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
|
K tomu predeslemu nemeckemu odkazu jeste nekolik poznamek. U toho profilu NACA 2412 vidim v odkazu souvislost s planovanou stavbou modelu tazatele (podobny model Cessna/Piper). Konkretne v popisu NACA 2412 autor poznamenava, ze tento profil je profilem cele Cessna rady od 120 pres 140, 152, 170, 208 a jak u Scale modelu tak i u skutecnych letadel profil funguje, doslova jak pise, znamenite. Zda to bude tak i u pomerne maleho modelu a s potahem folii by zde mohl treba nekdo popsat sve zkusenosti. Tu folii totiz autor zpomina u profilu E-205, kdy drivejsi elektromodely jeste na motory Mabuchi a potahem folii se podle neho spise neosvedcily.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 28.02.2018 10:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Aha! Tak se na něj budu muset podívat. Byl myslím na Astiru od Modely a mám pocit, že je tam "vlnka", tedy v přední části malinko vypouklý a v zadní malinko vydutý, ale nechci se hádat. Každá paměť na tu vlastnost, že nejstarší údaje se pomalu, ale jistě přepisují těmi nejnovějšími. Ty staré se pak vytrácejí. P.S. U malých modelů bývá vhodné použít na potah Vlies. Je i po nalakování relativně drsný a z laminárního proudění (je-li) dělá spíše turbulentní. U malých modelů je nízké Re a tento druh proudění je proto výhodnější. Ne, že by se nedalo létat s hladkou fólií, i to jde.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 28.02.2018 12:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
DAF píše: Aha! Tak se na něj budu muset podívat. Byl myslím na Astiru od Modely a mám pocit, že je tam "vlnka", tedy v přední části malinko vypouklý a v zadní malinko vydutý, ale nechci se hádat. Od nosníku k odtokovce je E205 placka.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 28.02.2018 12:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
skybreaker píše: Nějak jsi se pomýlil...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 28.02.2018 15:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
zdzd píše: Od nosníku k odtokovce je E205 placka. Na rovinu, běžně v hlavě nenosím souřadnice profilů, kouknu večer (bude-li čas) vůbec na plán Astira jestli to je skutečně E205, a pak zjistím, jak na plánu vypadá.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Austria-P
|
Napsal: stř 28.02.2018 15:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.7.2015 Příspěvky: 91 Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
|
- tak pokud mne muj program "Profili" kresli ty profily korektne, tak ten E-205 (10,48%) ma zhruba od hl. nosniku smerem k odtokovce spodni hranu rovnou, ale tato je zhruba v ca 90% hloubky az u odtokovky mirne prohla nahoru (je vyduty).
- pro DAF: u mensich modelu take kvuli te vetsi drsnosti povrchu, stabilite pri slunecnem ohrati a dobre mech. odolnosti pouzivam u netuhych potahu uz dlouhe roky vyhradne jen Vlies (je k dostani i zde).
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: stř 28.02.2018 17:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
zdzd píše: Mimochodem, ta 205 byla populární, mimo jiné, rovněž díky snadné stavbě, protože má taky rovnou spodní stranu.. 100% souhlas. Jen u větroňů dělám na koncích křídel negativy, ale i toto se dá udělat v pohodě. Prostě tento profil mám rád a nyní stavím dalšího dvoumotoráka cca R-1200 a bude ho mít zas. Myslím si, že i pán Benc ho dal na model polomaketky Avia B-71 na dvě 400stovky .....
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 28.02.2018 20:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Tak plánek Astira jsem našel, profil na něm také . Vypadá to, že bude skutečně za nosníkem rovné. Má to jen jednu vadu na kráse, na plánku není uveden typ profilu a jinou dokumentaci (návod) už asi těžko najdu . Program Profily nevlastním, tak ani tam se nemůžu podívat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|