Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 12:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
V tom případě kup na HK, nebo podobném e-shopu, tři a půlku a budeš mít po starostech - https://hobbyking.com/en_us/asp-s21a-tw ... ngine.html .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 14:17 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Nejvyšší výkon jsem dosahoval u 2,5ccm s APC 7x3, ale to chtělo tak 20% nitra a i nějaký další přídavek, jinak se už nitro oddělovalo. Taky se moc nedařilo naladit přechody, ale volnoběh existoval a plný byl super.
Taky se občas stalo, že se přetrhla ojnice, ale to je jen maličkost.
Větší přínos (500 ot/min) přinesla celá žhavící hlava a nejen svíčka.

Za sebe bych to vyzkoušel. Přeci jen je to taky o projevu letadla a pocitu pilota. Do akrobata (myšleno létání jako s akrobatem) bych 2,5ccm nedal. Nedá se to dobře seřídit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 17:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Tahle diskuze mě udivuje.
Dojdi koupit vrtuli 8x3. K tomu svíčku osmax A3
Vylaď motor na 15500-16000 otáček.
Sice jsem o hodně mladší ale u motoru asp 2,5ccm jsem dost dlouho hledal jak z něj dostat maximální výkon a tedy i tah.

U spalovacího motoru jsou důležité otáčky.

Vykašli se na teoretické úvahy a vyzkoušej vrtuli.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 0:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Viackrát si tu citoval moje príspevky, ale podobne ako DAF si myslím, že si mnohé súvislosti celkom nepochopil. Tak skúsim pár vysvetľujúcich poznámok.

1. Môj Pony je po viacerých opravách riadna "tehla", ani ako nový nebol žiadne pierko. :D Jeho pôvodná letová hmotnosť 1600g vzrástla po poslednej oprave na 1850g. Podotýkam, že autor modelu v planiku predpisuje hmotnosť 1400g. :roll: Tehla vznikla tým, že model bol od začiatku mnou stavaný ako "ozembuch", krídlo som potiahol dvojvrstvou monofil + tenký modelspan. To síce splnilo účel odolnosti, ale za cenu cca 200g hmotnosti navyše. Ďalší narast bol spôsobený nutnosťou vylaminovania nadlepovaného predku trupu, množstva nového lepidla a laku pri oprave zlomeného krídla. A dobrých 50-60g pribudlo v dôsledku doplnenia 4. serva a tiahla riadenia smerovky, zväčsenia smerovky a takisto ďalšich 50g v dôsledku zväcšenia nádrže z pôvodných 100 na 175ml.
Každý vie, že vyššia hmotnosť potrebuje úmerne vyšší vztlak, ktorý sa dá dosiahnuť len zvýšením rýchlosti. To znamena, že vzrastie hodnota pádovej rýchlosti a teda aj štartovacej rýchlosti. A to úmerne 2. odmocnine nárastu hmotnosti.
Tých 1850g je na dvaapolku skutočne dosť :o , ale kupodivu to lieta veľmi dobre. Model je stabilný, poslušný a aj po zhasnutí motoru obstojne kĺže. Pristávať na brucho s bežiacim motorom sa samozrejme nedá, takže každé pristátie je trochu adrenalínové, bez možnosti opakovania ako u raketoplánu Space Shuttle. :mrgreen:
Ale samozrejme, keby model vážil predpísaných 1400g, tak by ani s malou vrtuľou štart nebol problematický.

2. Spočiatku bol model poháňaný motorom MVVS 2,5RL RC. Motor mal amatérský 1/4 vlnový ladený výfuk, ktorý bol ale oproti tým, čo neskôr dodával výrobca, asi o 25mm dlhší a ešte bol predĺžený asi 50mm dlhou redukciou obdĺžníkového výfukového okna na kruhový vstup výfuku. V dôsledku toho boli rezonančné otáčky takej sústavy niekde na úrovni 14000 ot/min. Pri nich som dosahoval dobré výsledky s vrtuĺou 220x100mm (stará čierna z KZ Prostějov). Ale napr. už s 220x120 to také dobré nebolo. Tiež si treba uvedomiť to, že ten motor mal dvojkanálove vratné vyplachovanie s pomerne krátkou fázou výfuku, čo zaručuje vysoké hodnoty momentu pri nižších otáčkach, ale neochotu dávať vysoký výkon vo vysokých otáčkach.
Po oprave už ale taký motor nebol k dispozícii. No a novší motor MVVS 2,5GRR RC, je už 3-kanálový s otvorenejšou fázou výfuku, takže maximá jeho výkonu sú posunuté dosť za hranicu 20000 ot/min. Pochopiteľne taký motor už s 220mm vrtuľou nedá optimalne otáčky a jeho výkon pri nižších bude horší než u toho staršieho.
Myslím si, že Tvoj ASP bude tiež skôr vysokootáčkový.

3. Lenže malá vrtuľa, napr 7x4" (180x100) točiaca 22 tisíc na zemi nedáva dostatočný statický ťah na spoĺahlivý hod. Pri malej rýchlosti je menej účinna. Ale ak sa vzlietnuť už podarilo (napr. hodom zo svahu), potom to už bolo super. Zníženie stúpania na 7x3" síce trochu pomohlo, motor sa roztočil na 25 tisíc na na zemi, dal vyšší výkon aj ťah, ale nastali už uvedené problémy s pálením sviečok.
Takže bolo treba nájsť kompromis. Trochu nižšie otáčky ale s váčšou vrtuľou 8x4" (200x100mm) a stále v rezonancii. Lenže na to bolo nutné "poladiť" výfuk, predĺžiť ho. Takže nakoniec som dosiahol spoľahlivých 16 tisíc na zemi. Hodiť sa to už da aj na rovine, dokonca aj po vetre, samozrejme miernom. Lenže zaplatil som za to tým, že maximálna rýchlosť letu uz nie je taká ako predtým s vrtutuľou 7x4 alebo 7x3". Ale je rozhodne rýchlejší než kedysi s tou 220x100 mm pri 14000 ot/min.

4. Teraz trochu teorie, pomocou ktorej sa dá "približne" posúdiť vplyv zmeny rozmeru vrtule.
Ťah je úmerný 4. mocnine priemeru a lineárne (teda 1. mocnine) stúpania vrtule. Tiež je úmerný druhej mocnine otačok. Tak treba zvážiť čo sa stane ak sa napríklad pri zmene vrtule zo 7x4" na 8x4" znížia otáčky z 22 na 16 tisíc/min. Aby to nebolo také jednoduché, tak súčin otáčok x stúpanie definuje maximálnu rýchlosť pri ktorej bude vrtula ešte vykazovať nenulový ťah.

5. Nakoniec ešte k tým Tvojim úvahám o "prednom profile" lietadla, teda asi správnejšie čelnom profile, versus ploche točiacej sa vrtule. Vidím, že máš obavu zo straty účinnosti kvóli širokému čumáku, ktorý uberá značnú časť jej plochy. Uisťujem Ťa však, že tie obavy sú celkom zbytočné. Ide o to, že ta plocha točiacich sa listov sa nepodieľa na ťahu v každom mieste rovnakou mierou. Už som tu o tom kdesi písal, že vonkajšie polovice listov sa podieľajú na cca 93% ťahu a vokajšie 2/3 dokonca takmer 99%. Preto ak by si pri vrtuli 180x100mm použil 60mm kužeľ, tak prídeš nanajvýš o 1% jej ťahu. V skutočnosti asi neprídeš o nič, lebo vnútorná 1/3 listov sa síce na ťahu podieľa len tým 1%, ale podieľa sa podstatne viac na jej odpore, ktorý odtienením kužeľom klesne, motor zvýši otáčky a ťah bude možno aj o niečo váčší.
Inak, keby toto neplatilo, tak by také lietadlá ako Z-37 Čmelák, I-16 Išak, F-4U Corsair a iné s obrovskými tupými čumákmi kvôli hviezdicovému motoru vôbec nelietali. :lol: Corsair má k tomu ešte aj 4-listú vrtuľu, ktorá ma menší priemer než by mala 2-listá, z obvodu čumaku trčia len končeky listov a nijako to nevadí. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 0:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Ešte k motivácii stavby "ozembuchu" v tej dobe. :roll:
EPP modely neboli, neboli ani PC simulátory, prepojuenie káblom učiteľ-žiak takisto nie, takže s prvotnými ranami sa muselo počítať. Poťah monofilom dával isté riešenie, ale za cenu nárastu hmotnosti. To ale bolo trochu kontraproduktívne, lebo taký model bol rýchlejší a horšie ovládateĺný.
Dnes toto nema zmysel. Modely treba stavať podľa možnosti čo najľahšie a výuka lietania ide potom lepšie. No a EPP sú ideálne - jednak nárazu odolné a pritom ľahké. A keď už sú základy pilotovania nacvičené, potom už je možné pokračovať s modelom balzovej konštrukcie bez väčších obáv. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 2:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
sky59 píše:
... "axiome" a to je, ze cim vacsia vrtula je tak pri rovnakom potrebnom vykone ma vyssi staticky tah.
...
Sice vyrobca vobec nepocita s 9x4 ale si myslim, ze je to relativne mala zmena ktoru by mal motor ASP S15A zvladnut.

Ta axioma neplatí absolútne. Musí sa brať na zreteľ aj druh pohonu. Spaľovák nie je elektromotor a s tym, čo považuješ za malú zmenu si neporadí. Výrobca dobre vie prečo ten rozmer v odporúčaní neuvádza. Okrem toho, ako som písal vyššie, tá zmena priemeru o 1 palec z 8 na 9" vôbec nie je minimálna. Pri rovnakých otáčkach by vykonová záťaž vzrástla o 60%. Alebo by museli otáčky klesnúť cca na 79% aby bola výkonová záťaž zachovana.
sky59 píše:
Je jasne, ze dosiahnutelne otacky motora pojdu dole, ale to by malo znamenat aj mensie trecie straty v motore a teda vyssi dosiahnutelny tah, pretoze motor bude mat mensie trecie straty? To by tak hralo s tou "axiomou".

Nič tu nehrá!
Motor pri menších otáčkach naopak podá omnoho menší výkon, takže tie otáčky klesnú ešte viac.
sky59 píše:
Graf pre staticky tah ukazuje, ze vacsia vrtula by naozaj mala byt lepsia, pricom max vykon motora 500W nie je prekroceny

Tie Tvoje grafy vôbec neuvažujú vlastnosti spaľovacieho motora. To ešte tak môže platiť u elektriky, kde vieš do istej miery "nadupať" výkon napätím ale len trochu, lebo to by si ho asi upiekol.
Aby sa tie grafy dali použiť, tak by tam ešte musela byť vonkajšia charakteristika motora, ktorú by si ale asi najprv musel zmerať.
sky59 píše:
Zaujimaju ma nazory na navrhovanu zmenu velkosti vrtule a pripadne skusenosti, diky

Použitie výrazne väčších vrtúľ sa rieši pomocou reduktorov (prevodoviek). Lenže reduktor vnáša dodatočné straty, takže treba uvážiť kedy sa to oplatí. Navyše je to ďalšia hmotnosť a poruchovosť navyše.
sky59 píše:
edit: este dodam, ze moj epp model urcite nebude lietat vysoko nad 10m/s, pretoze pre vyssie rychlosti vyhoda vacsej vrtule sa straca, asi vyrobca doporucuje 8x4 pre rychlo letiace modely ?

A prečo by nemohol letieť napr. 20m/s? :o
Keby s vrtuľou 8x4" točil 16 tisíc ot/min., tak môže letieť až 26 m/s. Ak by pri použití 9x4" otáčky aj klesli na 70-75% , teda 11-12 tisíc, tak stále to môže letieť 18 až 20 m/s. Treba aj trochu počítať a ni strieľať cifry od brucha. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 5:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
VTjr píše:
Ta axioma neplatí absolútne. Musí sa brať na zreteľ aj druh pohonu. Spaľovák nie je elektromotor a s tym, čo považuješ za malú zmenu si neporadí. Výrobca dobre vie prečo ten rozmer v odporúčaní neuvádza. Okrem toho, ako som písal vyššie, tá zmena priemeru o 1 palec z 8 na 9" vôbec nie je minimálna. Pri rovnakých otáčkach by vykonová záťaž vzrástla o 60%. Alebo by museli otáčky klesnúť cca na 79% aby bola výkonová záťaž zachovana.

Nič tu nehrá!
Motor pri menších otáčkach naopak podá omnoho menší výkon, takže tie otáčky klesnú ešte viac.

Tie Tvoje grafy vôbec neuvažujú vlastnosti spaľovacieho motora. To ešte tak môže platiť u elektriky, kde vieš do istej miery "nadupať" výkon napätím ale len trochu, lebo to by si ho asi upiekol.
Aby sa tie grafy dali použiť, tak by tam ešte musela byť vonkajšia charakteristika motora, ktorú by si ale asi najprv musel zmerať.

Použitie výrazne väčších vrtúľ sa rieši pomocou reduktorov (prevodoviek). Lenže reduktor vnáša dodatočné straty, takže treba uvážiť kedy sa to oplatí. Navyše je to ďalšia hmotnosť a poruchovosť navyše.

A prečo by nemohol letieť napr. 20m/s? :o
Keby s vrtuľou 8x4" točil 16 tisíc ot/min., tak môže letieť až 26 m/s. Ak by pri použití 9x4" otáčky aj klesli na 70-75% , teda 11-12 tisíc, tak stále to môže letieť 18 až 20 m/s. Treba aj trochu počítať a ni strieľať cifry od brucha. :wink:

No, čítam tu rôzne teórie ale to čo ty chceš od toho motoru jednoducho z neho nedostaneš
Tak ako píše Havel mám aj ja s tým motorom dlhoročné skúsenosti a bez úprav ani len nedosiahne písané parametre.Je to malý objem a výkon dobieha otáčkami .
Ak potrebuješ zvýšiť ťah tak max 9/3 to ešte utočí ale neviem či takú vrtulu zoženieš.
PS:Dá sa to ešte zlepšiť z druhej strany ,postaviť lietadlo do 800g ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 8:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
HavelAircraft píše:
Tahle diskuze mě udivuje.
Dojdi koupit vrtuli 8x3. K tomu svíčku osmax A3
Vylaď motor na 15500-16000 otáček.
Sice jsem o hodně mladší ale u motoru asp 2,5ccm jsem dost dlouho hledal jak z něj dostat maximální výkon a tedy i tah.

U spalovacího motoru jsou důležité otáčky.

Vykašli se na teoretické úvahy a vyzkoušej vrtuli.

Súhlasím s radou vyskúšať 8x3", statický ťah isto trochu vzrastie, ale max rychlosť klesne, teda aj ten ťah pri zvyšujúcej sa rýchlosti bude výraznejšie klesať. Takže sa móže stať aj to, že letový prejav modelu bude s ňou nakoniec horší. Totiž také podštvorcové vrtule so stúpaním 3 a menej palcov sa používali skór u modelov kategórie F1C alebo v 3D akrobacii, kde sa vyžaduje priam vrtuľníkový režim. Pre normálny let a normálnu rýchlu akrobaciu sú však nanič.

Ale asi žiadne naše argumenty ho nepresvedčia tak dobre, ako jeho vlastná skúsenosť. Takže nech si kúpi zopár vrtúľ rôznych priemerov a stúpaní a nech si to s rôznymi vyskúša a nájde optimum. To je najlepší spôsob.
A potom môže o dlhých zimných večeroch rozmýšľať a hľadať zdôvodnenia prečo je to s jednými lepšie a inými zas horšie. Vyžaduje to síce isté investície do tých vrtulí, ale inak to nejde. Ja mám napr. doma asi 50-60 rôznych vrtúľ, ktoré sa mi takto nahromadili. V novom modeli vždy vyskúšam pár parametrovo blízkych a keď z nich nájdem najlepšiu, tak len z tej si dokúpim pár kusov, aby bolo na výmenu v prípade zlomenia.

A ešte k tým otáčkam. Nielen u spaľovacieho, ale u každého motora je dóležité nájsť optimálnu kombináciu motor-vrtuľa-(a ešte aj napätie v prípade elektriky). Tomu sa potom hovorí pohonna jednotka, ktorej vlastnosti musia byť ešte optimalizované aj k danému draku lietadla (predovšetkým jeho rozmerom, hmotnosti a aerodynamickým vlastnostiam, predovšetkým predpokladanej rýchlosti letu). Aby sme to mohli dosiahnuť, potrebujeme dostať pracovný režim maotora na správne miesto jeho vonkajšej charakteristiky. V podstate ide o priesečník vrtuľovej charakteristiky s charakteristikou motora.
Len problém je kde tie charakteristiky získať?
Solídni výrobcovia vrtúľ ich majú namerané a zverejnené (napr. Aeronaut, APC, Graupner). S charakteristikami motorov je to horšie. Buď sa dajú nájsť v nejakej literatúre či časopisových testoch, alebo si ich musí každý zmerať sám, čo je však prácne a nie celkom jednoduché - vyžaduje to súčasné meranie momentu a otáčok, teda spraviť si meraciu stolicu, ktorá môže byť doplnená aj meraním statického ťahu. To síce pre účely získania charakteristiky motora nie je nutné, ale predsa len užitočné pre jednoduché porovnanie rôznych vrtúľ. V konečnom porovnaní však aj tak rozhodne letová skúška. Kedysi bývali v návodoch k starým sovietskym motorom aj tieto charakteristiky, otazkou však bolo do akej miery sa im dalo veriť, lebo kvalita výroby týchto motorov dosť kolísala. Istota je si to vždy zmerať samému.
V diskusii viewtopic.php?f=8&t=65092&start=0#p1097260 som o tom dosť pisal a diskutoval s IgoromB. V podstate sme sa v mnohom zhodli, len sme si občas nerozumeli terminologicky, lebo ja som svoje rozumy čerpal z ruskej literatúry, on zas z nemeckej. Ale podstata návrhu pohonnej jednotky je práve v tom pretínaní siete vrtuľových charakteristík (zelené krivky - ja som to nesprávne nazýval škrtiace charakteristiky) s vonkajšou charakteristikou motora (modré krivky). Vo svojom príspevku viewtopic.php?f=8&t=65092&start=0#p1097234 zas IgorB uvádza konkrétne vrtuľové charakteristiky k vrtuliam Graupner Super Nylon. Tie síce vyzerajú inak než tie moje, sú to priamky, ale to len kvôli tomu, že na osiach sú logaritmické stupnice, inak by to boli podobné krivky ako v mojom zelenom grafe.
No a keď už sme našli tento graf, tak si pozri koľko výkonu treba na roztočenie napr. do 15 tisíc ot/min pre 8x4" (0,26kW) a 9x4" (0,43kW)? No, medzi nimi je ten rozdiel cca 65%, čo aj zodpovedá výpočtu podľa otáčok na druhú (chyba je asi len v dôsledku môjho nepresného odčítania hodnôt z grafu). Takisto sa dá z neho zistiť koľko otáčok dá motor so známou vonkajšou charakteristikou s tou ktorou vrtuľou. Keby sme si povedali, že tá charakteristika je lineárna (teda výkon pre všetky otáčky konštantný - čo je obrovské zjednodušenie a samozrejme to tak nie je), povedzme 0,35kW, tak s 8x4 sa teoreticky vytočí na 16500 a s 9x4 len na 14000 ot/min, v skutočnosti ešte menej, lebo charakteristika motora tam už asi výrazne klesá.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 17:37 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Vtjr: myslíš že aircombat je pomalá kategorie?
Já s tím lítal závodně. Dneska lítám s elektrikou.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 20:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Ako sme sa pekne rozpisali.... :)

Porovnal som Master MA0904 GF s APC 9x4

Ten master je podstatne lahsi ako APC a na koncoch vrtule nema stupanie ale list
ma profil ako kridlo, master je ako ziletka

Master posobi ako keby potreboval menej vykonu na roztocenie

Zda sa, ze nie je vrtula ako vrtula?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: pát 11.05.2018 20:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
sky59 píše:
Ako sme sa pekne rozpisali.... :)
Porovnal som Master MA0904 GF s APC 9x4
Ten master je podstatne lahsi ako APC a na koncoch vrtule nema stupanie ale list
ma profil ako kridlo, master je ako ziletka

Master posobi ako keby potreboval menej vykonu na roztocenie

Zda sa, ze nie je vrtula ako vrtula?

Dobře nahráváš na smeče, na toto moudro jsi přišel sám? To se ti snažíme vysvětlit už delší dobu. A jak to čtu, stejně chceš jít svou cestou, takže máš pravdu, rozepsali jsme se, a dodávám, opět zjevně zbytečně.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 5:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
DAF píše:
Dobře nahráváš na smeče, na toto moudro jsi přišel sám? To se ti snažíme vysvětlit už delší dobu. A jak to čtu, stejně chceš jít svou cestou, takže máš pravdu, rozepsali jsme se, a dodávám, opět zjevně zbytečně.


To nie je moudrost to je fakt, tie vrtule su kompletne ine a maju aj inu vahu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 6:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.1.2010
Příspěvky: 262
Bydliště: Bratislava
sky59 píše:
To nie je moudrost to je fakt, tie vrtule su kompletne ine a maju aj inu vahu

Myslím že to vedia všetci na Tebe je si vybrať tú správnu :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 7:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ano je to fakt, jak jsem napsal, snažíme se ti to vysvětlit už delší dobu a ty se pak slavnostně zeptáš
sky59 píše:
Zda sa, ze nie je vrtula ako vrtula?
. Jako bys na to zrovna přišel.
No a pak napíšeš, že jsi porovnával dvě devítky, přičemž jedna se ti zdá lehčí a proto zjevně bude potřebovat méně výkonu na roztočení. Možná ano, možná ne, ovšem všichni ti říkáme, že na dvaapůlku nebude tato velikost vhodná, stejně sis jí koupil. Tak k čemu ty diskuze, když si nechceš nechat poradit a vedeš si svou. Vzpomeň na diskuzi o módech, tvůj názor "nejlepší je dvojka, vše ostatní je blbost" a přes to vlak nejel. Tak by se dalo pokračovat.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: sob 12.05.2018 8:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
HavelAircraft píše:
Vtjr: myslíš že aircombat je pomalá kategorie?
Já s tím lítal závodně. Dneska lítám s elektrikou.

To jsem přece nikde netvrdil :o

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz