Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: úte 08.05.2018 13:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Uvedeny motor mam pouzity v 1100g epp lietadle ktore ma relativne siroky predny profil. Doporucena vrtula vyrobcom je max 8x4 .
Rad by som vylepsil jednoducho staticky tah a to vymenou vrtule, pretoze mam pocit ze tak trosku ta relativne mala vrtula tlaci
vzduch do predneho profilu lietadla. Ocakavam ze s minimalnymi nakladmi a pracou dokazem este zlepsit stav veci.

Urobil som nejake prepocty (vid prilozena tabulka) a porovnal som ako by sa mala spravat vrtula 9x4 namiesto 8x4.
Pre vyhladavani som sa dopracoval k jednej "axiome" a to je, ze cim vacsia vrtula je tak pri rovnakom potrebnom
vykone ma vyssi staticky tah. Sice vyrobca vobec nepocita s 9x4 ale si myslim, ze je to relativne mala zmena ktoru
by mal motor ASP S15A zvladnut.

Je jasne, ze dosiahnutelne otacky motora pojdu dole, ale to by malo znamenat aj mensie trecie straty v motore a teda vyssi dosiahnutelny
tah, pretoze motor bude mat mensie trecie straty? To by tak hralo s tou "axiomou".

Graf pre staticky tah ukazuje, ze vacsia vrtula by naozaj mala byt lepsia, pricom max vykon motora 500W nie je prekroceny

Zaujimaju ma nazory na navrhovanu zmenu velkosti vrtule a pripadne skusenosti, diky

grafy zobrazuju otacky pri danom vykone a staticky tah pri danom vykone pre obe vrtule, pouzil som PropCalc kalkulacku

Příloha:
vrtule.png
vrtule.png
[ 27.07 KiB | Zobrazeno 3182 krát ]



edit: este dodam, ze moj epp model urcite nebude lietat vysoko nad 10m/s, pretoze pre vyssie rychlosti vyhoda vacsej vrtule sa straca, asi vyrobca doporucuje 8x4 pre rychlo letiace modely ?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: úte 08.05.2018 19:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nejdřív mi prosím vysvětli pojem "přední profil". A pak ti vysvětlím, že chceš dělat výměnou vrtule (opět) nesmysl. Vrtule 9x4 je na tuto velikost motoru příliš velká a motor jí prostě neutočí. Tedy ne, že by s ní neběžel, ale nedosáhneš otáček, které udělá s tou menší.
Navíc statický tah ti nic neřekne o skutečném tahu ve vzduchu. Stačí si to tady prostudovat a prohledat, jó a důkladně pročíst nalezené vlákno!(), protože ty perly, které hledáš, se skrývají v temných zákoutích těch nejnepravděpodobnějších příspěvků, kde bys to vůbec nečekal. VTjr o rozměru vrtule psal třeba v kontextu s motorem MVVS 2,5 s laděným výfukem. Dával tam nějakou sedmičku, aby motor dostal do správného režimu a ten točil co má a odevzdával potřebný výkon. Popisoval, co se s motorem dělo, když tam byla vrtule větší, byť rozměr, doporučený výrobcem. Podobné zkušenosti mám také, třeba s jinými motory.
Buď vyzkoušej vrtuli 8x5, nebo 8x6, můžeš zaznamenat určité zlepšení, ale i zhoršení u statického tahu. Případně můžeš zkusit i menší, např. 7x5 či 7x6. Možná budeš překvapen, ale s tou menší můžeš dosáhnout lepších výsledků. V každém případě by to chtělo koupit víc vrtulí různých rozměrů, případně i značek, a testovat.
Konkrétně ke statickému tahu zde před nedávném bylo někde vlákno a celá problematika byla poměrně slušně vysvětlena, takže slovy klasika "Hledej Šmudlo!"

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: úte 08.05.2018 22:20 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Zkus 8x3. Tah půjde nahoru.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 6:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
Havel-e, nerozumiem ako moze ist tah hore s 8x3 ? Otacky sa zvysia? Zatial sme nedosiahli deklarovane max otacky ani s 8x4, moze to byt koli tomu ze este nie je ukonceny zabeh? Motor ma uz odtocene asi 25 minut na plne otacky... nejake specialne procedury nerobim, je to len spotrebny tovar a ktk z koho - vydrzi viac motor alebo lietadlo? :)

DAF-e skoda tych zbytocnych komentarov... neviem terminus technikus tak som nazval "predny profil" to, co vidis ked sa pozries spredu na lietadlo, kruh, ktory opisuje vrtula je len o malo vacsi ako tento profil

Priemer chcem zvacsit preto, aby tento kruh bol vacsi a mohol aj konat pracu, pretoze ak stoji za vrtulou vzduch tak tam pracu nekona

a kedze sa jedna o EPP pomaloleta tak mna v podstate zaujima iba staticky tah, ktory chcem zvysit

a ano, otacky nedosiahnem s vacsou ako pri mensej vrtuli ale napriek tomu s 9x4 vychadza vyssi staticky tah ako s 8x4 (teda aj pri nizsich otackach)

a skusat nieco nove ma bavi, pokial moze niekto k veci povedat bez zbytocnych komentarov tak to uvitam, zatial vsetko co som urobil ohladom tohoto EPP s cmoudakem splnilo vsetko co som ocakaval, aj to ze to mal byt pomalolet, snad by som ho mohol urobit teraz trosku rychlejsi po uz absolvovanych letoch na ziadost pilota, mozno mu zrezem kridla :-) vyskusam nieco nove :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 8:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
A to je právě tvůj problém. Něco si přečteš, něco vyzkoušíš, ale neznáš vždy správnou terminologii, případně souvislosti a děláš závěry. Samozřejmě iniciativě se meze nekladou, každý má právo být průkopníkem, třeba i slepých uliček.
Ano, větší vrtule teoreticky zajistí větší tah, ale ten motor ji musí utočit. Třeba ta vrtule, kterou ti doporučuje HavelAircraft, je lehčí, motor se víc roztočí. Vrtule s větším stoupáním je vhodnější pro rychlejší modely. Vrtule 9x4 bude na ten motor docela těžká. Jinak doposud se mi nikdy nepodařilo dosáhnout otáček deklarovaných výrobcem. S tímtéž motorem jsem dosáhnul nějakých 14.000 otáček (dle stránek dovozce na točit až 17.000). U druhého motoru této značky, starší model se stříbrnou hlavou, to bylo podobné. Výkon je tu vyhnán otáčkami, když půjdou dolů, půjde dolů i výkon, a znatelně. Ten výkon je pak prostřednictvím vrtule "přetaven" na tah, menší výkon = menší tah. Pro pomalejší let můžeš mít menší stoupání a můžeš dát třeba vrtulí na horní doporučené hranici. Všimni si, že u motorů je napsáno, jaké vrtule jsou vhodné pro zaběh, jaké pro akrobata, jaké pro modely typu Piper. Ty poslední mívají celkem velký průměr a poměrně malé stoupání, u akrobatů to bývá obráceně.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 8:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
DAF-e,

Kedze si nic blizsie nenapisal ja som nasiel uvedene citaty v tomto vlakne od VTrj, ale ako citam tak citam, to co si mi napisal
je presne opacne co tvrdi VTrj:
- male vrtule daval len koli tomu, ze posuval rezonancie s ladenym vyfukom
- s malou vrtulou to nemalo staticky tah a nedalo sa to ani odhodit z ruky (my startujeme z travy bez problemov)
- v druhom citatte vlastne pise ze problemy vyriesil s vacsou vrtulou

Ak mozes, tak sa vyjadri ci by mi pomohol nejaky vyskusany vyfuk, ktory ba zaroven odlahcil ostrekovanie lietadla
z vyfuku... trebars aj nejaka plastova hadicka daneho priemeru a dlzky....

viewtopic.php?f=119&t=82223&p=1383419&hilit=MVVS+vrtule#p1383419

CITAT1:
Jinak o montáži silnějšího motoru jsem já taky uvažoval. :roll:
Nejprve jsem tam chtěl dát MVVS 3,5 (k tomu ale nedošlo, protože model jsem rozbil čumákovkou a trosky dlouho, 25 let, jsem opatroval, než došlo na jejich opravu a znovuzrození. No a měl jsem ještě pořád jednu novou nezaběhnutou MVVS 2,5GRR, tak to zkusil s ní a tu třiapůlku naplánoval pro jiný model. Jenže GRR s originálním MVVS krátkým laďákem napojeným nakrátko přímo k výfuku šla do rezonance až kolem 22 tisíc ot./min, co vyžadovalo malé vrtule 7x4 nebo 7x3". S nimi pak ale byl problém Ponyho hodit tak, aby se chytil a neprosedl až do země. :( A to se dalo jen na prudkém svahu, nebo proti silnému větru. Na rovině v bezvětří ho hodit nebylo možné. :cry: Navíc s tou malou vrtulkou už při těch vysokých točkách začaly i problémy se svíčkami, které se často přepalovaly a lítání se značně prodražovalo. Tak jsem začal žas uvažovat o výměně motoru za větší, dokonce jsem uvažoval i o ruské Raduze-7 (to by bylo asi opravdu maso :lol:, škoda, že jsem to nezkusil), pak MVVS 4,6 nebo aspoň 3,5 ccm. Jenže jakákoli výměna vyžadovala rozsáhlé úpravy úzkého a zespodu uzavřeného čumáku, kde překližkové lože je nedílnou součástí jeho konstrukce. Do toho se mi moc nechtělo :| .
Nakonec jsem to vyřešil tím, že jsem prodloužil výfuk, mezi něj a motor jsem vložil Al trubku délky 65mm, čím jsem posunul rezonanční otáčky do oblasti 16 - 18 tisíc ot/min, co umožnilo používat vrtule 8x4". No s tím to už lze naprosto bezproblémově hodit na rovině dokonce i po mírném větru - model se chytá do letu hned bez viditelného prosednutí. :mrgreen:

CITAT2:
takže na trávě to klade tak velký valivý odpor, že dvaapůlka s malou vrtulí nebyla schopna to celé rozběhnout na vzletovou rychlost a to ani po projdení 150m celé naší dráhy. :cry: Tak to jsem nakonec vzdal jako Cimrmanovskou slepou uličku lidského poznání a větší vrtulí to už ani nezkoušel. :lol: Navíc, když už jsem ty hody vyřešil tou větší vrtulí, tak by to nemělo stejně smysl, poněvadž hod je mnohem praktičtější. :wink:

edit: ja nezvysujem stupanie vrtule, chcem iba zvacsit plochu na ktorej zabera, pretoze je odzadu "zatienena" predkom lietadla a teda tam nepracuje, tiez davat lahku vrtulu na motorak asi nejde pretoze potrebuje zotrvacnik, za normalnych okolnosti bez prekazky za vrtulou by som to ani neskusal, vrtule uz mam takze to vyskusam a uvidim..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 8:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Nečetl jsem to celý ale pokud použiješ vrtuli 8x3 tak se zvednou otáčky a tím i statický tah. Otáčky by se měli pohybovat okolo 16 000rpm
Ps. Tyhle motory mám doma dva. A vždy jsem z nich tahal maximum protože lítaly závodně aircombat.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 9:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
HavelAircraft píše:
Nečetl jsem to celý ale pokud použiješ vrtuli 8x3 tak se zvednou otáčky a tím i statický tah. Otáčky by se měli pohybovat okolo 16 000rpm
Ps. Tyhle motory mám doma dva. A vždy jsem z nich tahal maximum protože lítaly závodně aircombat.


dik za info, ak mozes zhliadnut tieto videa, myslis ze lepsie to nebude? alebo s mensou
vrtulou by to bolo lepsie?

pokial mas hudobny sluch a pamatas ako vrcia tvoje motory, asi sme naozaj tie max otacky
nemali? skusal som na osciloskope pozriet zo z tohoto videa frekvencou zvuku a vyslo mi asi 230Hz co by mohlo byt okolo 13800 ot, suhlasis? je to mozne?

pilot mi tvrdil, ze pri vzlietavani musel ubrat stupanie lebo mu to zacalo padat na bok, nemohol to byt vietor ktory bol velmi silny? (rukav vodorovne naplno nafukany, asi 40km/h?)

kedze mas skusenosti s tymto motorom, po zabehu sa zvysia otacky alebo to nema podstatny
vplyv? ak si skusal pridat nitro zvysi to vykon? mne nejde vobec o zivotnost, cele je to lietadlo postavene koli 8r pilotovi aby si to vyskusal... (ja som nikdy s nicim neletel a ani to nedokazem)

teraz pouzivame palivo 12% nitro, a sviecku OS8, nebola by lepsia teplejsia OS3 ?

https://youtu.be/CYs9L5Xf6mc
https://youtu.be/gBenkjReFRs


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 9:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Dobře, našel jsi informací, ale (opět) nezpracoval. Tím odkazem na VTjr jsem ti chtěl naznačit, že nejdeš dobrou cestou. Podle tvé teorie bys na ten motor mohl klidně šoupnout třeba 20x8, to by teprve byl tah! Ano, VTjr to dělal kvůli správnému naladění, ale i ty musíš najít správnou kombinaci vrtule a seřízení, abys z toho dostal maximum. Příliš velká vrtule není tou správnou cestu. Můžeš se s ním také pokusit spojit a na dané téma pokecat, tedy dopisovat si.
Já v mládí také dělal tyhle pokusy, na MVVS 1,5 jsem dával vrtule 8x4 a dokonce 9x4, s týmž úmyslem. Doporučeny rozměr byl 7x4. Ten motor makal, ale nějaké zlepšení jsem nezaznamenal.
P.S. To mi bylo nějakých 13 - 14 let.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 9:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
DAF píše:
Dobře, našel jsi informací, ale (opět) nezpracoval. Tím odkazem na VTjr jsem ti chtěl naznačit, že nejdeš dobrou cestou. Podle tvé teorie bys na ten motor mohl klidně šoupnout třeba 20x8, to by teprve byl tah! Ano, VTjr to dělal kvůli správnému naladění, ale i ty musíš najít správnou kombinaci vrtule a seřízení, abys z toho dostal maximum. Příliš velká vrtule není tou správnou cestu. Můžeš se s ním také pokusit spojit a na dané téma pokecat, tedy dopisovat si.
Já v mládí také dělal tyhle pokusy, na MVVS 1,5 jsem dával vrtule 8x4 a dokonce 9x4, s týmž úmyslem. Doporučeny rozměr byl 7x4. Ten motor makal, ale nějaké zlepšení jsem nezaznamenal.
P.S. To mi bylo nějakých 13 - 14 let.


mne je 59 :) a nemam pocit ze 9x4 je "prilis velka vrtule" ked doporucena je 8x4, niekolkokrat som napisal ze moja vrtula ma odzadu prekazku a nie je plne vyuzita, to je ten hlavny dovod preco chcem zvacsit priemer pri rovnakom stupani, a zbytocne kombinujes a vymyslas 20x8, to som nikdy ani len medzi riadkami nespomenul, vzdy islo iba a len a len o 9x4

som pripraveny obetovat par tisic otaciek (vid graf v mojom originalnom prispevku hore) za cenu, ze vrtula bude omnoho ucinnejsia kedze aspon po obvode bude mat moznost skutecne pracovat pretoze tam nie je prekazka (za nou, predok lietadla, mimochodom, nenaucil si ma ako sa spravne vola ten "predny profil")

ak si videl niekedy ventilator, alebo staci domaci vysavac, ked mu zapchas nasavanie (alebo vyfuk) otacky idu hore pretoze prestava pracovat a podavat vykon, to je zhruba moja situacia teraz, myslim si, ze motor nie je plne vyuzity a pravdepodobne tych odhadovanych 13800ot je preto, ze je este v zabehu (?)

ak by mu pomohlo 30% nitro tak ich dostane aj ked umre za 10 hodin, ide len a len o to aby bol pilot spokojny, len zatial sa nikto na tuto otazku a k veci nevyjadril :)

ak mas nejaky motor na stojane (nemam tu moznost), mozes vyskusat ked sa priblizis trebars aj s predu s nejakou stenou, ako sa mu zvysia otacky? a este keby si mal moznost merat tah to by bolo super a uzitocne

edit: a narazil som velmi rychlo na tento link: https://www.rcbenchmark.com/learning-ce ... rust-test/

tu autor pise, ze prekazka "za" ja omnoho horsia ako prekazka "pred": (a pripusta zhorsenie az o 20% vdaka prekazke, myslim si ze mam tych 25% :)
Since drag losses are proportional to the square of the velocity, an obstacle upstream will has a smaller effect on the thrust than an obstacle downstream.

preto doporucuje merat tak, ze vrtula tlaci do prazdneho preistoru a tak asi meraju aj vyrobcovia, z toho mi vychadza ze asi nebudem az tak mimo ak to chces vidiet
za kazdu cenu ty


Naposledy upravil sky59 dne stř 09.05.2018 10:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nejsem o tolik mladší. Je otázkou zda obětování těch "pár tisíc" otáček povede k tebou vytouženému zvýšení tahu s větší vrtulí, nebo naopak. Model typu Corsair má také velkou čelní plochu, danou naznačením hvězdicového motoru. Vrtule, u modelu který jsem viděl, také nijak výrazně nepřesahovala přes motorový kryt a létalo to jak z praku, vrtule v doporučeném rozsahu.
Ano, vím co se stane s vysavačem, který má plný filtr. Dokonce jsme (v mládí, věk viz výše) dělali pokusy s MK-17, nastartovali jsme motor, přes disk točící se vrtule dali správně velký hrnec. Motor, tím že vrtule nebyla v podstatě zatížena, nabral dalších pár tisíc otáček. Tehdy jsem nevlastnil otáčkoměr, takže nejsem schopen zveřejnit žádné hodnoty. Ty dáš větší vrtuli s tím, že větší část vrtulového listu bude přesahovat profil trupu a domníváš se, že se zvětší tah. Ta vrtule bude brát i středem a ten proud bude stejně nějakým způsobem obtékat haubnu a trup. Nejsem si jist, že to povede k nějakému zlepšení. Co by spíš, podle mě, vedlo k nějakému zlepšení, je změna aerodynamiky, a to změnou tvaru haubny. Teď tam máš něco, co je jakoby na boxera. Zkus udělat kryt ve stylu Trenéra (Zlín 26 - 726), prostě jako na řadový invertní motor (tedy pokud máš motor zabudován invertně, nechce se mi hledat fotka modelu). Nemáš maketu, u které "musíš" dodržet kvůli dobrému hodnocení na soutěži i ten nejmenší detail.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 10:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
k nitru sa nevies vyjadrit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 11:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 565
Bydliště: Bratislava
Obrázky: 7
Čo potrebuješ povedať k nitru? Proste zvyšuje výkon, ale do spotrebného motoru by som nedával viac ako 5-10%.
K vrtuli - rád si dostal dosť, takže iba poznámka: 1mm priemeru zaťaží motor oveľa viac ako 1mm stúpania. Neviem či tento fakt budeš vedieť využiť.
PS - citovať predchádzajúci príspevok je zbytočné.

_________________
Jano Bubeník


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 11:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Měl bych? Důvod?
Osobně létám rekreačně takže nemám potřebu ze svých modelů dělat formule 1. Necítím potřebu"vraždit" své motory přemírou nitra v palivu.
Pokud zkombinuješ velké procento nitra s velkou vrtulí, zatížíš motor natolik, že může dojít k jeho poškození za letu - prasklá klika, ojnice, propálený píst. Neříkám, že se to stane, ale může. A také se podobné havárie motorů už staly, zatížení překročilo konstrukční pevnost a bylo to. Klidně to udělej. Za sebe si myslím, že je to pro běžné, byť akrobatické, létání zbytečné. Sám píšeš, a bylo to vidět i na videu, že tah převyšuje tíhu modelu, takže výkon, i za použití dané vrtule, by měl být dostatečný.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vhodna vrtula pre ASP S15A
PříspěvekNapsal: stř 09.05.2018 11:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 991
DAF píše:
Měl bych? Důvod?
Osobně létám rekreačně takže nemám potřebu ze svých modelů dělat formule 1. Necítím potřebu"vraždit" své motory přemírou nitra v palivu.
Pokud zkombinuješ velké procento nitra s velkou vrtulí, zatížíš motor natolik, že může dojít k jeho poškození za letu - prasklá klika, ojnice, propálený píst. Neříkám, že se to stane, ale může. A také se podobné havárie motorů už staly, zatížení překročilo konstrukční pevnost a bylo to. Klidně to udělej. Za sebe si myslím, že je to pro běžné, byť akrobatické, létání zbytečné. Sám píšeš, a bylo to vidět i na videu, že tah převyšuje tíhu modelu, takže výkon, i za použití dané vrtule, by měl být dostatečný.


dik (to vies som tlaceny pilotom :)

a pozrel som si Corsair modely ale v mojom pripade je to daleko horsie... skoda ze nemam foto poruke


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz