Autor |
Zpráva |
anten
|
Napsal: ned 12.11.2017 18:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Kúpil som nový motor DLE170. Motor šľape výborne, štartuje na šupu, akcereluje perfektne ale jeden válec dymí oveľa viac ako druhý. Tak isto aj z válca z ktorého viac dymí vyteká viac oleja. Použil som olej značky STIHL zeleny - syntetický.Je to normálne?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Vigo
|
Napsal: ned 12.11.2017 22:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Hele nevím jak u modelářských motorů, ale Jawa 350 mi taky vždy kouřila víc z jednoho výfuku. Asi kroužky jinak sedí. Záleží jak moc velký rozdíl to je, zkus to natočit.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 6:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Nejdřív bych hlavně přešel od oleje do pil na kvalitní olej pro motorky, existují i se sníženou kouřivostí. Znám motorkáře co zkoušel jezdit tyhle ,,zelený" oleje v motorce (Cagiva RS 125) a nechal toho až když jí dvakrát po sobě zadřel - podruhý neuznaná reklamace v servisu po rozboru oleje. Jinak je to pravděpodobně konstrukcí sání, kdy si bere jeden válec víc než druhý - proto i víc oleje z jednoho válce. Zjistíš to i změřením teploty při plným plynu. Koukni třeba na sání MVVS 158.
Přílohy: |
IMG_3991.JPG [ 16.44 KiB | Zobrazeno 4339 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: pon 13.11.2017 7:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Čiže keď som dobre pochopil tak to neviem ovplyvniť, je to dané výrobcom. Olej zamením za iný, viete poradiť ktorý je najideálnejši?
|
|
Nahoru |
|
|
b.o.b.o
|
Napsal: pon 13.11.2017 7:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2008 Příspěvky: 235 Bydliště: Velké Karlovice
|
Já si myslím, že rozdíl mezi moderními 2T oleji je minimální. Pokud nepočítám psí sádlo M2T Hlavně bych dodržel poměr míchání výrobce.. Jinak mně taky na Jawe 350 vždy kouřil jeden více jako druhý..
_________________ Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 13.11.2017 8:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
anten : Nepřipadá v úvahu rozdílný kompresní poměr válců? Mohlo by to polepšit podložení jednoho nebo druhého válce (tloušťka těsnění).
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 9:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Kvalitní oleje mám vyzkoušený Castrol TTS 2T , Castrol Power Racing 2T nebo Motul 800. Ještě bych skusil nejdřív prohodit mezi sebou jen fajfky a pak i svíčky a pokaždý motor pěkně zahřát a koukat, jestli kouří pořád stejně. Vyloučíš tím závadu na zapalování nebo svíčce. Když už tady byly zmíněný ty Jawy 350, tak se každý vyrobený motor zkoušel na stolici a těch bylo 5. Takže jestli máte jedny z posledních typů 634 nebo 638, tak je šance minimálně 20%, že jsem je měl v ruce.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
Rosta2
|
Napsal: pon 13.11.2017 11:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.2.2011 Příspěvky: 742 Bydliště: Slavkov u Brna Obrázky: 0
|
Někde jsem četl, že u motoru boxer - dvoutakt, vždy bude nestejné plnění válců, z důvodů, že i ta směs paliva a oleje v karteru rotuje se smyslem otáčení klikového hřídele, a tím dochází k tomu, že jeden válec, vždy dostane větší dávku pohoné směsi - než ten druhý válec. Možná je to blbost, co jsem četl, možná ne. A snad by se tato teorie dala ověřit, že válec, který více kouří by měl být na straně kam se otáčí vrtule, tj. pravý válec ve směru letu.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 12:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Tak to by měl být ten druhý, protože DLE 170 má karburátor na stejný straně jako výfuk, tedy dolu a první po směru otáčení je levý válec ve směru letu.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: pon 13.11.2017 12:33 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
To nerovnomerné nasávanie ma logiku. Dymí mi presne ako píšeš ľavý válec. Skúsim vymeniť sviečky medzi sebou.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 13.11.2017 13:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Zkus nejdřív jen prohodit fajfky, je to nejrychlejší a tím vyloučíš chybu v zapalování. Je to boxer, tak musí pálit obě stejně. Až potom bych skusil ty svíčky.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
anten
|
Napsal: čtv 16.11.2017 23:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 15
|
Chlapi,ešte jeden dotaz. V akom pomere miešate benzín s olejom pre DLE 170? Lebo v návode pri motore píšu - zábeh 1:25, prevádzka 1:30 Ale na niektorých internetových stránkach píšu - zábeh 1:30, prevádzka 1:45 To je dosť veľký rozdiel. Ide o to, že ja ten motor chcem použiť na motorový paraglinding a pri štarte mi ten olej špiní krídlo. Ten pomer 1:45 mi viac vyhovuje, ale zase mám zničiť motor.....
Přílohy: |
IMG_20171028_133048[1].jpg [ 126.73 KiB | Zobrazeno 3887 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 17.11.2017 6:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 17.11.2017 8:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
V tomto prevedeni ti bude vzdy spinit pradlo aj pri pomere 1:50. Musis ist do 4t s olejovou vanou. Ale uz je asi neskoro. Takych priemyselnych motorov mas habadej aj so snurovym startovanim. Ten kryt nesplna podla mna ani bezpecnostne podmienky.
Naposledy upravil jozefbb dne pát 17.11.2017 9:05, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 17.11.2017 9:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
LV píše: Si si vedomy, ze zivotnost modelarskych motorov je na tento ucel zalostna? Čím se liší technický a materiálový provedení třeba ROTO 35 od Babety? Ničím. Nikasilový motory jsou větší šmejd než oceláky? Můj strýc na Babetě najezdil od roku 1973 přes 40 tisíc km a nikdy nepotřebovala výbrus. To je nějakých 1300 motohodin. Kdyby na tom padáku nalítal desetinu, tak než se motor vydrbe, tak už ho to dávno nebude bavit. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|