Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
pon 14.06.2021 15:56
jyrry píše:No právě
já bych do toho nešel
úte 15.06.2021 8:28
Drobná poznámka k probíhající diskuzi - jak už jsem psal -
pokud si pamatuju a mám to i na fotkách -
Alferi na Northropu XB-35 lítal se zavřeným rozštěpením.
Za letu používal rozštěpení jako směrovku a na přistání jako brzdu.
Takže asi to poletí i bez rozštěpení.
úte 15.06.2021 9:24
Jyrry. Vývrtka vůbec není konečná. Stáhni plyn a potlač. Pak jen vydržet.
Moje první křídla vybrali vývrtku tak po 10ti otáčkách pokud jsem měl dost výšky. Pravda občas skončily až v zemi.
Teď už do vývrtky nejde vůbec.
úte 15.06.2021 14:02
Přikláním se k bleskovi
Vrtejte si se svým
úte 15.06.2021 22:03
jyrry píše:Přikláním se k bleskovi
Vrtejte si se svým
ono není vývrtka, jako vývrtka... toto bych snad ani vývrtkou nenazýval, jen to prostě chytlo šílenou rotaci kolem svislé osy, nejpodobnější tomu byla asi plochá vývrtka...
Jyrry - kašli na to, škoda třísek...
stř 16.06.2021 4:33
Zatím se s tím bojím (s tím velkým), postupně přicházím na to že se s tím dá lítat i v poměrně ostrým náklonu v zatáčkách, ale stejně to letím na rychlosti.
Rozštěpama to uvedu do zatáčky a křidélkama udržuju příčný náklon. Lítá to řekl bych impozantně, asi i proto že nedělám moc utažené zatáčky a nekvedlám tím moc rychle. Průlety na plný plyn jsou docela pěkné, souzvuk dvou vysavačů se mi líbí, ještě aktivuju zvukový modul
Mám v tom GPS (HoTT), tak až to nastavím, budu vědět i rychlost, ale od pohledu se to moc neliší od F7F, takže něco kolem 150km/h.
Příště musím vzít kameru-čelovku...
pát 09.07.2021 15:29
Ahoj, trochu z jiného soudku, než je vývrtka. Máš podvozek nastavený na jeden úhel náběhu vůči postavení na zemi? Chystám se stavět velkého Hortena III s elektropohonem a obecnou nectností samokřídel je, že aby odstartovaly ze země, musí mít velký úhel náběhu, což zase dělá problém při přistání, tj. skáčou jak splašené žáby. Dospělé Horteny měly dvě polohy podvozku, jednu na start a jednu na přistání. Na přistání měly menší úhel náběhu, takže je člověk udržel při zemi. Mohu to vyřešit startem gumicukem, nicméně podvozek ( u Hortena lyžina) je elegantnější. Máš s tím nějaké zkušenosti? Díky.
pát 09.07.2021 16:15
mill píše:... dvě polohy podvozku, jednu na start a jednu na přistání...
Jednu chvíli jsem to zvažoval, když jsem to neuměl kloudně dostat do vzduchu - jezdil jsem s tím jak s formulí a jen drn pomohl ke startu když nadhodil přední kolo. Teď mám těžiště a délku přední nohy tak nějak mezi; na start to musím dost rozjet a pak silně přitáhnout. Přistání ještě ladím, daleko to plave a pak to hopsá...
Věřím že by ta dvojí poloha pomohla, ale moc se mi do předělávky nechce, leda že bych dostal nějaký nápad jak mechaniku pořešit.
pát 09.07.2021 16:16
Zkoušel jsem Xenii, samokřídlo s tlačnou vrtulí, startovat z asfaltu na vozejku a většina startů skončila tím, že vrtule doběhla vozejk a uhlí vrtule zvítězilo nad překližkou vozejku a Xenie se rozplácla a vorvala o asfalt. Tak jsem přešel na 5 m gumy 5 x5 od rybářů a asi 8 m lanka. S tím jsou starty naprosto bez problémů.
pát 09.07.2021 16:18
Celeron píše:... vrtule doběhla vozejk a uhlí vrtule zvítězilo nad překližkou vozejku a Xenie se rozplácla a vorvala o asfalt. ...
Úplně to vidím, ta moje těžká modrá bestie se na vozejku chovala úplně stejně
Zvažuju i odhazovací vozejk...
sob 10.07.2021 8:59
Dík, takže rozhodnuto, Horten bude startovat gumicukem. Navíc uřídit směrově na zemi krátké samokřídlo bez směrovky taky není zábava, ze které by měl jeden potěšení. Chvíli jsem koketoval s řiditelným vozíkem, ale moje předpoklady Celeron potvrdil. Guma je prostě guma.
sob 10.07.2021 9:06
mill píše:... Chvíli jsem koketoval s řiditelným vozíkem...
Jo, to jsem i realizoval. Druhý přijímač, servo a zdroj na vozíku. Pojíždění luxus, starty ale 50:50...
Ale pokud zkusím ten odhazovací vozík, bude zase řiditelný.
https://www.youtube.com/watch?v=jG2eJdbkehw
sob 10.07.2021 14:55
Já tedy po předešlých zkušenostech nejsem vůbec přesvědčenej o jakýmkoliv vozejku, když se za ním točí vrtule. U turbíny či rakeťáku se tam nic nevrtí.
Navíc pokud by byl autonomně řiditelnej, po odhození vybavení dostane pěkně na frak. Dělat řízení a odhazování z modelu je zase nárůst hmotnosti dvou serv a mechaniky s tím spojený. Rád bych to viděl jinak, ale gumicuk je proti tomu brnkačka.
ned 28.11.2021 13:19
Předminulý týden jsem konečně pokročil s oživováním dílny (po požáru 10s8p LiIon do kolobrndy...) a mohu likvidovat další resty - pro křídlo novou kabinu; kopyto je tištěné (PLA), chce to hned chladit, nebo mít dostatečně silnou povrchovou vrstvu, jinak se to trochu propadne do struktury výplně. Pro tohle poletovadlo to ale stačí...
ned 28.11.2021 14:54
jyrry píše:(po požáru 10s8p LiIon do kolobrndy...)
Ani jsem si nevšiml, že by ses tady někde pochlubil.
Vyprávěj a přeháněj, občas tu nabíjím ještě mnohem větší monstra, třeba 7S44P. Tak abych věděl, jak to bude probíhat.